Przekaźnik - ciągłe problemy

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
pedzacy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: pedzacy » śr cze 20, 2012 6:00 pm

Witam

Wyciągarka DragonWinch 12000

http://escape4x4.pl/produkt/przekaznik-solenoid-12v na tym przekaźniku od początku problemy raz działała raz nie rozebrałem go i połamany plastik w środku więc wyciągarka zaczęła działać w jedną stronę. I wszystko było ok bo wyciągała z błota. Nadszedł czas na wymianę przekaźnika, kupiłem ten:
http://escape4x4.pl/produkt/przekaznik- ... d-500a-12v
i teraz się schody zaczęły po podłączeniu i włączeniu zasilania sama się kręci. Po sprawdzeniu przewodów,że z nimi wszystko ok znów nie działa. Przewody się grzeją, silnik wyciągarki gorący. Kombinacje z przewodami nie zdają rezultatu.
Przekaźnik nowy. Czy ktoś może coś podpowiedzieć bo od początku tylko z przekaźnikami się morduje.

Przewody do wyciągarki są 50mm2 1,5m do przekaźnika od silnika wyciągarki. Masa cienki przewód od wyciągarki do przekaźnika. Takie same od aku do wyciągarki.
Pajero '91 2,5 TDI

Rado nd
Posty: 341
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 9:24 pm

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: Rado nd » śr cze 20, 2012 7:06 pm

Poka dokladnie (narysuj), jak calosc podlaczona.

Awatar użytkownika
pedzacy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: pedzacy » śr cze 20, 2012 7:34 pm

Pajero '91 2,5 TDI

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: Zibi » śr cze 20, 2012 7:42 pm

Pierwsze to miernik do ręki. Drugie to przypomniej sobie ile kluczy używałeś do odkręcenia przewodów z silnika. Jeśli przekreciłeś wyjście czerwone to przewód od szczotek mógł sie oprzeć o wirnik i silnik będzie się grzał.
Odepnij wszystkie cienkie przewody od góry i miernik ustaw na całość - taki znaczek >l w czasie spoczynku wyjście 2 3 i 4 powinno pokazywać całość ( miernik zeruje się)

Awatar użytkownika
pedzacy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: pedzacy » śr cze 20, 2012 7:50 pm

Na pierwszym przekaźniku się nie przegrzewa. Miernik pokazuje całość. Jeden klucz używałem do odkręcenia.
Ostatnio zmieniony śr cze 20, 2012 7:52 pm przez pedzacy, łącznie zmieniany 1 raz.
Pajero '91 2,5 TDI

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: Zibi » śr cze 20, 2012 7:52 pm

a 1 z resztą?

Awatar użytkownika
pedzacy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: pedzacy » śr cze 20, 2012 7:53 pm

czerwony od aku nie ma przejścia pomiędzy resztą.
Pajero '91 2,5 TDI

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: Zibi » śr cze 20, 2012 7:57 pm

czyli przekaźnik na 99% jest ok.

na cienkie śruby do środkowej daj minus, do A podaj głowny plus i podaj go też do jednego z bocznych cienkich. zobacz na którym wyjściu 2,3 lub 4 pojawi się plus.

Awatar użytkownika
pedzacy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: pedzacy » śr cze 20, 2012 7:58 pm

Zibi pisze:Jeśli przekreciłeś wyjście czerwone to przewód od szczotek mógł sie oprzeć o wirnik i silnik będzie się grzał.
Jeśli tak by się stało to wyciągarka może sama zacząć się obracać ? Bo tak się dzieje.
Pajero '91 2,5 TDI

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: Zibi » śr cze 20, 2012 8:00 pm

najpierw zajmijmy się przekaźnikiem, zrób tak jak napisałem. Może też być tak, że jeden z pinów czarny lub zółty się przekręciłś i dotyka podstawy silnika - wtedy będzie spięcie.

Awatar użytkownika
pedzacy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: pedzacy » śr cze 20, 2012 8:01 pm

Zibi pisze:czyli przekaźnik na 99% jest ok.

na cienkie śruby do środkowej daj minus, do A podaj głowny plus i podaj go też do jednego z bocznych cienkich. zobacz na którym wyjściu 2,3 lub 4 pojawi się plus.
ooo tu coś mi się świeci. W takim razie najprędzej będą zamieniane numerki na obudowie, źle przykręcona od góry jest. I dlatego się grzeje i obraca sama.
Pajero '91 2,5 TDI

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: Zibi » śr cze 20, 2012 8:05 pm

pedzacy pisze:
Zibi pisze:czyli przekaźnik na 99% jest ok.

na cienkie śruby do środkowej daj minus, do A podaj głowny plus i podaj go też do jednego z bocznych cienkich. zobacz na którym wyjściu 2,3 lub 4 pojawi się plus.
ooo tu coś mi się świeci. W takim razie najprędzej będą zamieniane numerki na obudowie, źle przykręcona od góry jest. I dlatego się grzeje i obraca sama.
szczerze to tego nie zrozumiałem ale zmęczony jestem i może dlatego. Daj do 1 głównego plusa, podłacz do środka na cienkie minus, daj na jeden z bocznych plus i zobacz na którym wyjściu 2, 3 czy 4 pojawi się plus. Póżniej zrob próbę z drugim bocznym cienkim i pojawi się drugi plus.

Awatar użytkownika
pedzacy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: pedzacy » śr cze 20, 2012 8:13 pm

rano przetestuje i jak uda mi się jak myślę to dam opis tego przekaźnika :)

Dzięki za pomoc rano się odezwę
Pajero '91 2,5 TDI

Awatar użytkownika
pedzacy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: pedzacy » czw cze 21, 2012 8:38 am

No i po problemie

Opis podłączenia przekaźnika

Obrazek

1. Czarny od silnika wyciągarki
2. Czerwony od akumulatora
3. Żółty od silnika wyciągarki
4. Czerwony od silnika wyciągarki
Pajero '91 2,5 TDI

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: tomek » śr lis 14, 2012 12:25 pm

Podepnę się z podobnym problemem;
wyciągarka przestała zwijać-klikała tylko przekaźnikiem,rozwijanie ok.

Po wymianie 1 przekaźnika(tradycyjne walcowatego), ruszyła od razu po włączeniu hebla :(
Ki diabeł?
Ten drugi skleił?
I drugie pytanie: podłączenie silnika na krótko: + na czarny i czerwony pin będzie ok?
Zibi ratuj :wink:
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: grzes » śr lis 14, 2012 1:19 pm

U mnie podobne przygody skonczyly sie wymiana silnika.
Zibi wykazal sie najpierw duza cierpliwoscia, pozniej zrozumieniem, a na koncu calosc pojechala kurierem do niego i dopiero zaczlo banglac :-)

pomimo tego ze schemat polaczenia byl ok, winch pomimo wymienionego silnika nie krecil - okazalo sie ze byl niechlujnie zlozony...


Popatrz na schematy skladania rozkladania wincha, wisza u Zibiego na forum... sa lopatologiczne bo obrazkowe, niby prosta rzecz a duzo pomaga...

to tak z doswiadczen wlasnych...

obiektywnie nie zeby komus tu kadzic...

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: tomek » śr lis 14, 2012 1:29 pm

grzes pisze:U mnie podobne przygody skonczyly sie wymiana silnika.
Zibi wykazal sie najpierw duza cierpliwoscia, pozniej zrozumieniem, a na koncu calosc pojechala kurierem do niego i dopiero zaczlo banglac :-)

pomimo tego ze schemat polaczenia byl ok, winch pomimo wymienionego silnika nie krecil - okazalo sie ze byl niechlujnie zlozony...


Popatrz na schematy skladania rozkladania wincha, wisza u Zibiego na forum... sa lopatologiczne bo obrazkowe, niby prosta rzecz a duzo pomaga...

to tak z doswiadczen wlasnych...

obiektywnie nie zeby komus tu kadzic...
Mam nadzieje, że u mnie silnik przetrwał moje próby podłaczenia:wink:
Mój błąd, chcąc zaoszczędzić parę złotych wymieniłem tylko jeden przekaźnik zamiast brać "zintegrowany"
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: grzes » śr lis 14, 2012 1:34 pm

u mnie jaja byly najpierw przy klasycznym przekazniku, ale tam moglo byc bo skorodowal, wiec wymienilem na zintegrowany i tez byly jaja, ale przyczyna byla gdzie indziej...

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: Zibi » śr lis 14, 2012 2:47 pm

było 15 tysięcy razy ale jeszcze raz

Jeśli silnik jest szeregowy ( 4 kable) to plus przystawiawiamy do jednego z pinów bliżej bębna, pozostałe 2 piny mostkujemy. Masa oczywiście zostaje pod dołu silnika

jeśli silnik jest stałomagnesowy ( idą do silnika tylko 2 kable) to nie ma znaczenia gdzie damy plus a gdzie minus. Do jednego plus do drugiego minus.


Oczywiście uruchamianie na krótko tylko i wyłącznie po odpięciu kabli od przekaznika.

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: tomek » śr lis 14, 2012 2:50 pm

hmmm, czyżbym jednak usmażył silnik??? :(

i przekaźnik...
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: Zibi » śr lis 14, 2012 2:55 pm

raczej nie. Jestem pod numerem 883101161 gdyby potrzebne były szybko rady. Jeśli nie masz solenoida to te okrągłe przekażniki mają 4 grube wyjścia i 2 cienkie ( ewentualnie jeden cienki). Odepnij kabelki od tych cienkich i zobacz, czy w dalszym ciągu winda sama startuje.

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: tomek » śr lis 14, 2012 3:13 pm

Zibi pisze:raczej nie. Jestem pod numerem 883101161 gdyby potrzebne były szybko rady. Jeśli nie masz solenoida to te okrągłe przekażniki mają 4 grube wyjścia i 2 cienkie ( ewentualnie jeden cienki). Odepnij kabelki od tych cienkich i zobacz, czy w dalszym ciągu winda sama startuje.
Dzięki,

wieczorem będzie drugie podejście , coś może wymyślę...

Zibi dobrze mi się wydaje : sprawny przekaźnik zwiera jedna parę styków a rozwiera drugą , tą na "denku" walca?
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: Zibi » śr lis 14, 2012 3:18 pm

sprawny przekąznik w spoczynku zwiera wyjścia "przednie" A pod prądem boczne. Dwa cienkie wyjścia to są 1. minus, 2 - plus ( jest podawany z gniazda pilota przewodowego), Czasami gdy jest zamoontowany również pilot bezprzewodowy w razie awarii odaje cały czas sygnał. Trzeba więc najpierw odpiąć cienkie i posprawdzać miernikiem.

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: tomek » czw lis 15, 2012 12:38 pm

Silnik żyje!Na krótko kręci jak wściekły...
Ale problem z przekaźnikami:okazało się , że drugi też jest padnięty:na sucho badany miernikiem był ok, po zamontowaniu do skrzynki i przykręceniu przewodów w stanie spoczynku zwierał styki...
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Przekaźnik - ciągłe problemy

Post autor: Zibi » czw lis 15, 2012 12:56 pm

czyli prawdopodobnie przy zmianie przekażnika przekręciłeś z niego wyjscie. NIestety przekażniki tego typu nie są rozbieralne w przeciwieństwie do solenoidów, które w 99% są naprawialne w ciągu kilku minut.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość