Ciekawy wzór bieżnika
Moderator: Mroczny
- kpeugeot
-
- Posty: 5560
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Ciekawy wzór bieżnika
no my latamy na tych maxisach troche szybciej ale jestem bardzo mile zaskoczony, na mokrym opona sie wręcz klei do jezdni
w zakrętach nie piszczą - zobaczymy przy wyższych temepraturach
w zakrętach nie piszczą - zobaczymy przy wyższych temepraturach
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Ciekawy wzór bieżnika
Cieszę się, że nie przeklinasz tego zakupu


Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Ciekawy wzór bieżnika
Nalewki... strzelały nalewki w ciężarówce, zauważalnie częściej niż nowe chińczyki/markowe. Nienienienie nalewce. W zestawie jak pójdzie opona na osi napędowej to pojedziesz w miarę prosto [jak odpadną koła całkiem to też
], w naczepie tym bardziej. Na przodzie markowe nie ma opcji na eksperymenty...
Za to w patrolu gdzie mam na feldze 15 oponę 35, nawet na tyle nie widzę ani strzała ani nawet owinięcia się odklejonej nawijanej części... jak mam rozważać, czy ewentualnie opanuję auto bo opona kosztuje 450 a nie 790 - dziękuję, postoję.
Zwłaszcza, że wymienia się jest co ponad 100k.

Za to w patrolu gdzie mam na feldze 15 oponę 35, nawet na tyle nie widzę ani strzała ani nawet owinięcia się odklejonej nawijanej części... jak mam rozważać, czy ewentualnie opanuję auto bo opona kosztuje 450 a nie 790 - dziękuję, postoję.
Zwłaszcza, że wymienia się jest co ponad 100k.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Ciekawy wzór bieżnika
Latam w terenie na chinczykach już ktorys rok. W terenie robią lepiej niż BFG, na ancfalcie tez lepiej trzymają. Znikaja szybciej, ale dzięki temu się lepiej trzymają asfaltu. Mam taka dziwna przypadlosc, ze zajezdzam auto szybciej niż opony. Po prostu 4x4 sluzy mi tylko i wyłącznie na imprezy off oraz dojazdy do nich. Wole żeby szybciej znikaly, niż się miałyby nie trzymać drogi.
Mialem tez wielosezonowe opony, ktore zatracily scieralnosc, no przestaly sie zuzywac w polowie bieznika. Ale drogi sie nie trzymaly zupelnie
Wypieprzylem i wsadzilem continentale premiumcontact, jezu kolczasty, jak to sie trzymalo drogi. A opona byla 30PLN drozsza niz chinczyk na sztuce. Fakt ze auto mialo felgi 13" 
Mialem tez wielosezonowe opony, ktore zatracily scieralnosc, no przestaly sie zuzywac w polowie bieznika. Ale drogi sie nie trzymaly zupelnie


Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Ciekawy wzór bieżnika
Jeżeli chodzi o opony do aut osobowych, opony producentów premium, to na dzień dzisiejszy opona fabrycznie nowa legitymuje się wysokością bieżnika w okolicach 6,7-6,8mm. Tylko. Jeżeli dodamy do tego bardzo miękkie a co za tym idzie przyczepne mieszanki gum, w takim FWD 160-180KM ile dzisiaj plują z siebie 2-litrowe bi-turbo, diesle, centralnie 20-25 tyś km i opony na osi napędowej są na granicy zużycia. I to opony kosztujące po 600-800zł sztuka. Producenci klasy budżet jeszcze oferują te 7,2-7,5mm wysokości, natomiast 8mm jakie było kiedyś standardem dla opony letniej, dzisiaj jest standardem dla opony zimowej.
Re: Ciekawy wzór bieżnika
Z doświadczenia: opony Platin (podmarka Continentala) 195/60R15, letnie. Owszem trochę tańsze od Conti, pierwsze 2-3 lata OK, potem trakcja zanikała i stały się nie do wyważenia (kilka prób, test felg). Od tego czasu tylko Dunlop - cena tylko trochę wyższa a trakcja bez porównania itd. (no i niech jeszcze będzie nutka zdrowego patriotyzmu: produkowane w Polsce).
Inna branża: obudowy PC. Można kupić sobie kastę firmy SilentiumPC (taniej i niby wszystko OK). Ale jak to składałem, dopasowywałem to w wielu miejscach jakość, niedoróbki śmierdziały. Dałoby się mieć parę rzeczy lepiej dopracowanych co w droższych firmach jest dopracowane. Owszem komputer działa, nie rozpada się, ale następnego razu z tą firmą nie będzie.

Inna branża: obudowy PC. Można kupić sobie kastę firmy SilentiumPC (taniej i niby wszystko OK). Ale jak to składałem, dopasowywałem to w wielu miejscach jakość, niedoróbki śmierdziały. Dałoby się mieć parę rzeczy lepiej dopracowanych co w droższych firmach jest dopracowane. Owszem komputer działa, nie rozpada się, ale następnego razu z tą firmą nie będzie.
Tytus
Re: Ciekawy wzór bieżnika
jesteś uprzedzony bo Ci bieżnik w 4 na raz odjechał bez auta


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Ciekawy wzór bieżnika
Zaczęły się rozwijać powyżej 100 km/h. Po 20 km miałem problem przejść w dół przez sześćdziesiątkę bo turbulencje spowodowały odkręcanie się foteli i odklejanie przedniej szyby. Indeks miały coś ze 200... 

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Ciekawy wzór bieżnika
Bridgestone Dueler A/T Revo 3.
Opona bardzo AP (All Purpose), daleko jej do ATków. No i nie ma śnieżynki (SSS - Severe Snow Service) więc słabo.

Opona bardzo AP (All Purpose), daleko jej do ATków. No i nie ma śnieżynki (SSS - Severe Snow Service) więc słabo.

Tytus
Re: Ciekawy wzór bieżnika
a ja zrobiłem kilka tysi na tych atr plus
dobre są
dobre są
Re: Ciekawy wzór bieżnika
dobrze
zadziwiająco dobrze
zadziwiająco dobrze
Re: Ciekawy wzór bieżnika
Co to było? Luaz?

Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
Re: Ciekawy wzór bieżnika
Nie, psze panaPiasek pisze: ↑ndz lip 01, 2018 8:32 amJeżeli chodzi o opony do aut osobowych, opony producentów premium, to na dzień dzisiejszy opona fabrycznie nowa legitymuje się wysokością bieżnika w okolicach 6,7-6,8mm. Tylko. Jeżeli dodamy do tego bardzo miękkie a co za tym idzie przyczepne mieszanki gum, w takim FWD 160-180KM ile dzisiaj plują z siebie 2-litrowe bi-turbo, diesle, centralnie 20-25 tyś km i opony na osi napędowej są na granicy zużycia. I to opony kosztujące po 600-800zł sztuka. Producenci klasy budżet jeszcze oferują te 7,2-7,5mm wysokości, natomiast 8mm jakie było kiedyś standardem dla opony letniej, dzisiaj jest standardem dla opony zimowej.

Znowu spiskowe teorie.
Wysokość bieżnika opony nowej jest funkcją rozmiaru opony.
Ten sam wzór w 13" ma 6 mm, w 18" będzie miał nawet 12 mm.
Klasyka: 265/65 17" do J12 jako nowy ma 11 mm, jako bezużyteczny ma 5 mm.
Re: Ciekawy wzór bieżnika
Sam handluję oponami osobowymi od 18 lat - widzę co przychodzi i jak to się wszystko zmieniało na przestrzeni lat.
Od D-124 po 245/40 R19 bo większych jak dotąd nie sprzedawałem. Co 2-3 latka 2-3 dziesiate milimetra ucinają z wysokości.
Wracajac do meritum
Yokohama Geolandar M/T G003
https://d1thqefaqj0ct5.cloudfront.net/b ... _large.jpg
Od D-124 po 245/40 R19 bo większych jak dotąd nie sprzedawałem. Co 2-3 latka 2-3 dziesiate milimetra ucinają z wysokości.
Wracajac do meritum
Yokohama Geolandar M/T G003
https://d1thqefaqj0ct5.cloudfront.net/b ... _large.jpg
Re: Ciekawy wzór bieżnika
Nokian Rotiiva AT Plus:
Ma śnieżynkę. Ma ktoś jakieś doświadczenia z oponami Nokiana?

Ma śnieżynkę. Ma ktoś jakieś doświadczenia z oponami Nokiana?

Tytus
Re: Ciekawy wzór bieżnika
Z osobowymi/szosowymi ja.
Opona jak opona, zachowania prawidłowe i przewidywalne.
Po mojemu od produktów Conti, Michelin itp różni się tylko ceną.
Opona jak opona, zachowania prawidłowe i przewidywalne.
Po mojemu od produktów Conti, Michelin itp różni się tylko ceną.
Re: Ciekawy wzór bieżnika
Bridgestone Dueler A/T 001 niby takie same jak wcześniej/powyżej pisałem, ale usunęli dopisek Revo 3 i pojawił się SSS (snieżynka):
https://www.bridgestone.pl/osobowe-4x4- ... r/a-t-001/
Ktoś może używa?

https://www.bridgestone.pl/osobowe-4x4- ... r/a-t-001/
Ktoś może używa?
Tytus
Re: Ciekawy wzór bieżnika
Idzie nowe - chyba juz jasne dlaczego ceny duratracków poszybowały i przestały byc dostępne.
Wrangler Ultraterritory: [EDYTA] Pierwszy z prawej na dole; po lewej na dole Wrangler Duratrac[/EDYTA]

https://www.coloradofans.com/threads/go ... at.400145/
I wypatrzyłem na boku opony SSS (śnieżynkę).
Wrangler Ultraterritory: [EDYTA] Pierwszy z prawej na dole; po lewej na dole Wrangler Duratrac[/EDYTA]
https://www.coloradofans.com/threads/go ... at.400145/
I wypatrzyłem na boku opony SSS (śnieżynkę).
Ostatnio zmieniony pt paź 30, 2020 12:28 pm przez Ironcruz, łącznie zmieniany 1 raz.
Tytus
Re: Ciekawy wzór bieżnika
Po lewej staro-nowy Duratrack ?Ironcruz pisze: ↑pt paź 30, 2020 9:09 amIdzie nowe - chyba juz jasne dlaczego ceny duratracków poszybowały i przestały byc dostępne.
Wrangler Ultraterritory:
https://www.coloradofans.com/threads/go ... at.400145/
I wypatrzyłem na boku opony SSS (śnieżynkę).
Staro-nowy bo różni się, niewiele, ale różni od starego Duratracka. Przekonałem, dowiedziałem się o tym kilka miesięcy temu kupując. Dobrze, że dwie wtedy kupiłem, był komplet na oś.
***** USA
Re: Ciekawy wzór bieżnika
Nie, po lewej po prostu Duratrac. Nie dostał faceliftingu

Jeśli poprawili przyczepność na mokrym asfalcie a reszta bez zmian to będzie genialnie.
Tytus
- Bratproroka
-
- Posty: 6706
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 3:17 pm
- Lokalizacja: Śląsk/Rzeszów/Lepiej nie gadać
- Kontaktowanie:
Re: Ciekawy wzór bieżnika
Boki niech poprawią.
Do reszty nie mam zastrzeżeń.
Do reszty nie mam zastrzeżeń.
Beware The Rage Of A Berserker
Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie
Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie
Re: Ciekawy wzór bieżnika
W Australii startują ze sprzedażą nowego Duratraca RT:
https://www.goodyear.com.au/wrangler-duratrac-rt/

i wyjątkowo nieśmiało w USA:
https://www.goodyear.com/en_US/tires/go ... 24913.html
Chociaż dziś znalazłem makabryczną cenę w polskim necie, ała:
https://www.sklepopon.com/model-opony/g ... uratrac-rt
Jak to ma tak cenowo wyglądać to Falken WILDPEAK A/T3W jest tańszy, trochę czasu na rynku i chwalony za trakcję w zimie. Ciekawe jak na hamowanie na mokrym asfalcie?

Ktoś z Was miał styczność z Falkenami?
https://www.goodyear.com.au/wrangler-duratrac-rt/

i wyjątkowo nieśmiało w USA:
https://www.goodyear.com/en_US/tires/go ... 24913.html
Chociaż dziś znalazłem makabryczną cenę w polskim necie, ała:
https://www.sklepopon.com/model-opony/g ... uratrac-rt
Jak to ma tak cenowo wyglądać to Falken WILDPEAK A/T3W jest tańszy, trochę czasu na rynku i chwalony za trakcję w zimie. Ciekawe jak na hamowanie na mokrym asfalcie?

Ktoś z Was miał styczność z Falkenami?
Tytus
Re: Ciekawy wzór bieżnika
Tylko osobowe. Das opona. Ani problemów ani nie porywa.
A destiny - it's the rising sun
Zawodowo patrzę na ptaki
Zawodowo patrzę na ptaki

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość