KZJ 95 z jakim silnikiem na wyprawowke ?

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Woody
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Woody » ndz wrz 02, 2007 9:45 pm

Mam okazje byc kilka razy w roku na wschodzie i tak sobie rozmawiajac: w Rosji tylko kilka firm sprzedaje seryjne samochody z Dieslem m. in Toyota, Mercedes ze wzgledu na niska jakosc "salarki" diesla. D4D juz wkrotce bedzie poprzednia generacja silnikow i mozna nim jechac na wschod. Jezeli mialbym wybierac to zwrocilbym uwage rowniez na inne elementy samochody. Jak auto bylo uzywane, jaki przebieg i co jest do zrobienia. Moim zdaniem obydwa silniki sa OK. Mialem okazje jezdic 1KZT, 1KZTE i D4D. Kazdy z tych silnikow jest dobry. Znajdz auto, ktorego stan techniczny Ci odpowiada i bierz z sinikiem jaki bedzie.

A tak przy okazji - HZJ-tem jezdzi sie calkiem OK po miescie ale spod swiatel to rownac sie moge tylko z Tirami i PF126p.

Pozdrawiam,
Woody

Awatar użytkownika
pku
 
 
Posty: 128
Rejestracja: śr kwie 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pku » pn wrz 03, 2007 8:02 am

Witamy Pana :)

Tyle tylko ze HZJ w rożnych wersjach i przebiegami po 300-400kkm to widziałem kilka, czego niestety nie można powiedzieć o 1KZT-xx

Awatar użytkownika
Peter4x4
 
 
Posty: 191
Rejestracja: wt sie 28, 2007 9:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter4x4 » pn wrz 03, 2007 8:39 am

Witam wszystkich po weekendzie. Widze ze temat sie rozwinal , w miedzy czasie pogrzebalem jeszcze troche w literaturze i na forum i doszedlem do wniosku tak jak kolega powyzej : szukam auta z niezbyt duzym przebiegiem - ok 100 k, udokumentowanym serwisem i w dobrym stanie technicznym. silnik tylko diesel ale ktora wersja - tutaj zadecyduje stan auta. Nie bede sie upierac przy zadnym z nich. No wiec na poszukiwania :)
Zycie sklada sie z krotkich chwil radosci...
FJ CRUISER 4,0 V6, BMW R 1150 GS

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » wt wrz 04, 2007 11:57 am

swistak pisze:
jakoś to tak jest, ze silniki z wtryskiem posrednim wiecej pary w gwizdek daja, przez to maja tendencje do pracy w normalnych temperaturach a i czasami przegrzewania sie

bezpośrednie natomiast jakoś grzać sie nie chca, zimno potrafi byc - ale jest i zaleta - temperatura stabilna nawet przy połowie płynu w układzie
Pisząc silniki z wtryskiem bezpośrednim rozumiem, że masz na myśli zarówno 1KZ-TE jak i D4d.
a od kiedy KZT (czy KZT-E) ma wtrysk bezpośredni ?? :o
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » wt wrz 04, 2007 12:25 pm

pewnie od postu swistaka ;-)

Paweł, to że Twoje KZ-TE nie dożyły nawet połowy normalnego przebiegu, nie znaczy, że takich nie ma, zresztą widziałeś parę dni temu ;-) mój jak na razie uznałem za dotarty (300k zobowiązuje) i dostaje dziś po raz pierwszy mineralne smarowanko (mam nadzieję, że się na mnie za to nie obrazi)
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
pku
 
 
Posty: 128
Rejestracja: śr kwie 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pku » wt wrz 04, 2007 12:29 pm

To mnie jeszcze trzyma na duchu, bo jesteś jedynym wyjątkiem, ktory oczywiście potwierdza regule :)

A tak naprawdę to jest to jedyny niegrzebany silnik jaki znam /oczywiście z tych które jeżdżą w terenie już jakiś czas - szybko policzyłem 8 szt./
Ostatnio zmieniony wt wrz 04, 2007 12:34 pm przez pku, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pku
 
 
Posty: 128
Rejestracja: śr kwie 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pku » wt wrz 04, 2007 12:32 pm

sebastian dziurdzik pisze:
a od kiedy KZT (czy KZT-E) ma wtrysk bezpośredni ?? :o
to chyba zależy od tego jak to zdefiniować, no bo gaźnika to na pewno nie maja :)

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » wt wrz 04, 2007 12:34 pm

He he, na oczęta własne nie widziałem, ale słyszałem o paru przypadkach 400k i jednym 600k tegosz serducha, kulające się bez remontu po kraju, więc chyba nie jest tak źle... a jak mój poprosi przy 400k o konkretniejsze (niż zmiana oleju) pieszczoty to pewnie też mu wybaczę, choć mam cichą nadzieję, że 0,5mln to właściwszy wiek by się nim zająć.
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
pku
 
 
Posty: 128
Rejestracja: śr kwie 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pku » wt wrz 04, 2007 12:36 pm

Black pisze:He he, na oczęta własne nie widziałem, ale słyszałem o paru przypadkach 400k i jednym 600k tegosz serducha, kulające się bez remontu po kraju, więc chyba nie jest tak źle... a jak mój poprosi przy 400k o konkretniejsze (niż zmiana oleju) pieszczoty to pewnie też mu wybaczę, choć mam cichą nadzieję, że 0,5mln to właściwszy wiek by się nim zająć.
tez kiedyś tak miałem ....

Awatar użytkownika
pku
 
 
Posty: 128
Rejestracja: śr kwie 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pku » wt wrz 04, 2007 12:39 pm

Black pisze:He he, na oczęta własne nie widziałem, ale słyszałem o paru przypadkach 400k i jednym 600k tegosz serducha, kulające się bez remontu po kraju, więc chyba nie jest tak źle... a jak mój poprosi przy 400k o konkretniejsze (niż zmiana oleju) pieszczoty to pewnie też mu wybaczę, choć mam cichą nadzieję, że 0,5mln to właściwszy wiek by się nim zająć.
A na jakim oleju jeździ ???

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » wt wrz 04, 2007 1:02 pm

Ostatnie 100k na Mobilu 5w50... ubywało 0,5l na 10k czyli ostatnio bez dolewek między wymianami

A tak przy okazji wracając do tematu ;-) to też się z Woodym i innymi kolegami zgodzę, bierz w najlepszym stanie niezależnie od rodzaju silniczka jaki Ci się trafi... inne elementy się szybciej zużywają i sporo kosztują jak kto lubi zadbać o autko i doprowadzić je do pełnej sprawności
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
pku
 
 
Posty: 128
Rejestracja: śr kwie 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pku » wt wrz 04, 2007 1:16 pm

Black pisze:Ostatnie 100k na Mobilu 5w50... ubywało 0,5l na 10k czyli ostatnio bez dolewek między wymianami
5w50 ok, ja niestety zalewalem 0w40 a to juz troche za rzadko,
A dlaczego teraz mineral ??

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » wt wrz 04, 2007 1:21 pm

moze coś popsuję 8) a tak serio to szpecom zaufałem i sam w skrytości od jakiegoś czasu się na to nastawiałem (jakieś takie przeczucie, że to już czas), to że jeszcze nie brał oleju i czuł się dobrze, wcale nie znaczy, że potraktowanie go jak "dorosłego" nie poprawi mu samopoczucia
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
pku
 
 
Posty: 128
Rejestracja: śr kwie 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pku » wt wrz 04, 2007 1:33 pm

Ja to mam w głowie taka teorie ze różnica miedzy minerałem a syntetykiem to to ze minerał ma większe tarcia i szybciej sie starzeje :(

a 5w50 mobila to jeden z najlepszych jakościowo olei i i ok dla tego silnika.

Teraz mam taki problem ze teraz jestem jakieś 15-20 kkm po remoncie, jeżdżę na 10w40 i sie zastanawiam czy nie zalewac syntetyka.
Na 0w40 przejechałem od 40kkm do 105kkm i jak rozebraliśmy silnik to w środku /poza pękniętym walem/ był jak z pulki zdjęty/

Awatar użytkownika
Kwiatec
 
 
Posty: 1254
Rejestracja: czw paź 28, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kwiatec » wt wrz 04, 2007 2:25 pm

pku pisze:Witamy Pana :)

Tyle tylko ze HZJ w rożnych wersjach i przebiegami po 300-400kkm to widziałem kilka, czego niestety nie można powiedzieć o 1KZT-xx
A mój KZT-E ma 270 000 i ładnie pracuje ;)
ciekawe kiedy sie zjebie :)21

Awatar użytkownika
pku
 
 
Posty: 128
Rejestracja: śr kwie 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pku » wt wrz 04, 2007 4:47 pm

nie życzę .... to jest was dwóch :)

Awatar użytkownika
swistak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pt maja 06, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Pomorze Zachodnie

Post autor: swistak » wt wrz 04, 2007 10:24 pm

a od kiedy KZT (czy KZT-E) ma wtrysk bezpośredni
właściwie to chyba masz racje sorki za sianie spustoszenia, ale nawet mi przez myśl nie przeszło, że tak "fajnie" pracujący silnik może być na pośrednim. Jeszcze to zweryfikuje...:)
to chyba zależy od tego jak to zdefiniować, no bo gaźnika to na pewno nie maja
no faktycznie diesla na gaźniku to chyba nikt nie wymyślił :D
Ostatnio zmieniony wt wrz 04, 2007 11:18 pm przez swistak, łącznie zmieniany 1 raz.
K260>Y60>LC90>Y60>WG>Frota B>RAV4II>RAV4II d4d>XC90>Touareg>Frota B

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » wt wrz 04, 2007 10:53 pm

Ponieważ ja tylko teoretyk to sobie na toyotadiesel zajrzałem, i tam bądź co bądź uparcie twierdzą, że KZ-TE nie jest to direct injection diesel, ale co tam widocznie czegoś nie rozumiem, a manuala akurat pod ręką nie mam
a i TDI to raczej bym do toyotowego TD nie śmiał porównywać, toyota raczej w dieslach była w tamtych czasach kilka lat do tyłu za "wiodącą" europejską marką ;-) jak kto miał przyjemność ujeżdżać np. corollę 2.0TD to wie o co chodzi z praktyki, to był dopiero klekocik ;-)
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
pku
 
 
Posty: 128
Rejestracja: śr kwie 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pku » wt wrz 04, 2007 11:21 pm

Obrazek
Indirect Injection Diesel /1KZ-Tx/



Obrazek
Direct Injection Diesel /D4D/



PS Gwizdnołem to z jakieś czeskiej strony ale chyba ABW mnie nie zamknie :(

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt wrz 04, 2007 11:27 pm

Black pisze:Ostatnie 100k na Mobilu 5w50... ubywało 0,5l na 10k czyli ostatnio bez dolewek między wymianami
Przy 300kk 0,5l na 10k km...to mi daje to myślenia ile mój może mieć przebiegu (1KZT w KZJ70). Cyferblat wskazuje 208k km, zużycie oleju na 1000km waha się od 100ml do 200ml zależnie od traktowania, co daje średnio 1,5l oleju na 10k km...
3 lata temu padła głowica (poprzedni właściciel zagrzał silnik - niesprawny układ chłodzenia), było to 30k km temu. Teraz silnik jest używany w terenie (czasem mocno), dojazdy do pracy, przeloty po kilkaset km (V = 100-120km/h) i gra pięknie.

Stan oleju trzymam jednak przy gónej kresce bagnetu (czyli dolewam co ok. 2kkm 0,2l oleju), bo jak jest mniej to...zapala mi się czasem kontrolka poziomu oleju, co podobnież jest normalne.

P.S. mam dołożony intercooler
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
swistak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pt maja 06, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Pomorze Zachodnie

Post autor: swistak » śr wrz 05, 2007 7:43 am

pku

gdyby to w 1KZ-TE wyglądało jak na pierwszym schemacie to nie miałbym wątpliwości :) , że jest to pośredni.
A może ktoś ściągał głowice z 1KZ-TE i mógłby się wypowiedzieć ??
sorki za zaśmiecaniu tematu.
K260>Y60>LC90>Y60>WG>Frota B>RAV4II>RAV4II d4d>XC90>Touareg>Frota B

Awatar użytkownika
pku
 
 
Posty: 128
Rejestracja: śr kwie 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pku » śr wrz 05, 2007 7:51 am

swistak pisze:pku

gdyby to w 1KZ-TE wyglądało jak na pierwszym schemacie to nie miałbym wątpliwości :) , że jest to pośredni.
A może ktoś ściągał głowice z 1KZ-TE i mógłby się wypowiedzieć ??
sorki za zaśmiecaniu tematu.

Ja ściągałem trzy razy, ostatnią oglądałem dwa dni temu >>> rysunek nr. 1

/mniej więcej, to są jakieś schematy /

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » śr wrz 05, 2007 10:58 am

pku pisze: Ja ściągałem trzy razy, ostatnią oglądałem dwa dni temu >>> rysunek nr. 1

/mniej więcej, to są jakieś schematy /
:roll: :)23 :)21 :o
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
pku
 
 
Posty: 128
Rejestracja: śr kwie 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pku » śr wrz 05, 2007 12:19 pm

Kylon pisze: :roll: :)23 :)21 :o
no dobra, własnymi rekami 1, 1 x dwa rekami warsztatu Kylona i teraz jeszcze jedna niewłasnoręcznie.

Ale wszystkie były z wtryskiem pośrednim .....

a dokładnie to wygląda to tak:


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość