Olej silnikowy po przebiegu 185 tys. km...

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Olej silnikowy po przebiegu 185 tys. km...

Post autor: ray76 » sob lis 03, 2007 11:30 pm

Hej. Mam dylemat nad wyborem oleju do silnika... .
1,5 roku temu kupiłem 4 Runnera (3,0 V6 aut -benzyna), który był zalany olejem 15W40.
Po małym remoncie silnika (uszczelki pod głowicami, paski, termostat itd.) wlałem olej Castrol GTX 15W40 biały-mineralny (bojąc się o rozszczelnienie). Jedyny wyciek jaki był i jest to wyciek na uszczelniaczu między skrzynią, a silnikiem (zresztą mały).
Teraz zastanawiam się czy mogę olej ten zmienić (przebieg 185 tys. km przebiegu) na pół-syntetyk 10W40 (ma więcej zalet), oraz czy znacie oleje firmy LIQUI-MOLY (pewien mechanik mnie na niego namawia...) ???
Proszę o pomoc w tym temacie. Sprawa bardzo pilna!!!

pozdrawiam
Rafał

powa

Post autor: powa » sob lis 03, 2007 11:55 pm

Proponuję LM 15W40 z dwusiarczkiem molibdenu.

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » ndz lis 04, 2007 1:42 pm

a co to ten dwusiarczek?
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » ndz lis 04, 2007 2:16 pm

Dodatek przeciwtarciowy

Awatar użytkownika
WojtekSz
 
 
Posty: 260
Rejestracja: pn mar 20, 2006 9:57 pm
Lokalizacja: na północ od Warszawy...
Kontaktowanie:

Post autor: WojtekSz » ndz lis 04, 2007 8:26 pm

jesli u Ciebie nieźle z angielskim to polecam uwadze link http://www.lnengineering.com/oil.html
tytuł może nieco dziwny ale dalej w treści masz sporo o róznych olejach do róznych aut w tym tych starszych.

Tak w skrócie: dwusiarczek molibdenu jest znanym środkiem smarującym ale w zastosowaniach nie silnikowych. Wg Cummins Engine Oil Recommendations, Bulletin No. 3810340-02 na stronie 7 '....znane sa silne dowody na to, że niektóre dodatki smarne, np dwusiarczek molibdenu, w pewnych formulacjach powodują awarie układu zawaorowego przy relatywnie niskich przebiegach.....'

ponadto

http://www.tundrasolutions.com/forums/e ... ed-engine/

' dwusuarczek molibdenu w olejach silnikowych moze zdegradowac i spowodowac korozję a w szczególności elementów miedzianych. W wiekszości zastosowań oleje silnikowe z zawartością "moly" zawierają tzw Copper Deactivator który zabezpiecza łozyska przed wpływem składników moly. Jedyny problem w tym, ze deaktywatory te ulegaja rozkładowi w relatywnie niskich temperaturach i traca swoje własciwości po kilku tysiącach kilometrów'

pozdrawiam
Wojtek

my, ludzie północy, mamy w sobie coś z wikingów
KZJ70 +MM12000
www.treadlightly.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » ndz lis 04, 2007 9:40 pm

:)2
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » pn lis 05, 2007 10:51 pm

Jednak stawiam na Castrola tylko nie wiem czy ten nowy GTX3 czy Magnatec (GTX High Mildle jest zbyt słaby jakościowo -tani !!!).
Zastanawiam się też czy nie zmienić go z 15W40(mineralny) na 10W40 (półsyntetyk)... podobno jest to dopuszczalne, choć z drugiej strony leci trochę oleju z uszczelniacza na wale przedzie???
Są też plusy: szybciej i lepiej odprowadza temp. i dociera do elementów silnika, lepiej "dba" o silnik i zachowuje dłużej swe dobre właściwości, no i ma szerszy zakres użytecznych temperatur!!!
Sam już nie wiem czy ryzykować tą zamianę olejową na własnej skórze???!!!
Co wy na to doświadczeni koledzy?

Rafał

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan » pn lis 05, 2007 11:22 pm

ray76 pisze:Jednak stawiam na Castrola tylko nie wiem czy ten nowy GTX3 czy Magnatec (GTX High Mildle jest zbyt słaby jakościowo -tani !!!).
Zastanawiam się też czy nie zmienić go z 15W40(mineralny) na 10W40 (półsyntetyk)... podobno jest to dopuszczalne, choć z drugiej strony leci trochę oleju z uszczelniacza na wale przedzie???
Są też plusy: szybciej i lepiej odprowadza temp. i dociera do elementów silnika, lepiej "dba" o silnik i zachowuje dłużej swe dobre właściwości, no i ma szerszy zakres użytecznych temperatur!!!
Sam już nie wiem czy ryzykować tą zamianę olejową na własnej skórze???!!!
Co wy na to doświadczeni koledzy?

Rafał
Kolego jak jezdzisz na mineralnym to raczej nie zmieniaj na półsyntetyka no chyba ze robiłeś generalny remont silnika (tłoki, pierscienie, itp) wtedy docierasz na mineralnym a nastepnie mozessz nawet syntetyk zapodać.

Osobiscie jezdze na półsyntetyku castrola magnatec 10w-40 i troche mi go zrzera ale głównie przez to że mam wyciek w dwóch miejscach i nie mam czasu z tym zrobić wiec co jakis czas dolewam 8)

Wiec jezdzij na mineralnym, jak ci padnie motor i zrobisz remont to sobie wtedy zalejesz cos dobrego :D
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

Karlos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 8:44 am
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: Karlos » pn lis 12, 2007 10:51 am

Witam. :D
podłącze się do tematu z moim pytaniem.
Czy można stosować dodatek do oleju MotorLive f-my Militec do silnika 2L-T?
Chodzi mi dokładnie o taki dodatek który na opakowaniu z jednej strony ma rysunek silnika motocyklowego w przekroju,a z drugiej samochodową skrzynie biegów (jest to chyba buteleczka 0,2 l i kosztuje cos ok 40 zeta, piszę o wyglądzie gdyż dużo jest takich specyfików na rynku).
Dodatek ten nie jest żadnym zagęszczaczem oleju, tylko powoduje mniejsze tarcie, wedle zapewnień producenta można go stosować do silnika, przekładni, dyfrów.
Osobiście przetestowałem w różnych motocyklach i ma same zalety, zastanawiam się czy w silniku samochodowym nie wyrządzi szkody?
KarolB

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » pn lis 12, 2007 2:49 pm

Jest silnik 3.0V6 z nie takim znowy kosmicznym przebiegiem 186kkm. W czym problem aby wlać olej półsyntetyk. Może jak by miał przejechane ze 300kkm to by było nad czym mysleć. Chłopie lej ten półsyntetyk i sie nie przejmuj, odpalenie silnika przy -20 na mineralnym zrobi ci więcej szkody jak ten syntetyk. Ja mam w swoim 3.2V6 nakręcone już 190kkm ( 80kkm zrobiłem w rok i pięć miesięcy ). Jak kupiłem auto miało przebieg troszkę ponad 110kkm. Od nowości było zalewane półsyntetykiem 10W40, zaraz po kupieniu wymieniłem na syntetyk 5W50, od samego początku oleju do silnika dolewam, bo gdzieś znika. Przed wyjazdem do Rumunii wlałem znów 10W40 ( doszło parę tysięcy przebiegu od momentu kupna, więc cóż, starośc nie radość ) i co - i jak wrócę do Polski to wracam do syntetyka 5W50, tego 10W40 ubywa dokładnie tyle samo. Dodam tylko, że u mnie w nocy temperatury spadają już do -7 -10 stopni i rano wyraźnie słychac jak rozrusznik 'męczy' się z silnikiem. Całą poprzednią zimę ( bywało i -35 ) przelatałem na syntetyku i nawet w takie mrozy silnik bez problemu kręcił i odpalał od pierwszego razu. Więc te całe historie o zakazie lania półsyntetyka 'bo silnik rozpuści' to sorry ale nie do silnika 3.0V6 od TOYOTY z przebiegiem 186kkm.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » czw lis 15, 2007 10:24 am

Dzięki chłopaki. Już kupiłem 10W40 Castrola (Magnatec)-zobaczymy??? Przy okazji wymieniam uszczelniacz wału tył, bo cieknie i powinno być dobrze!!!

pozdrawiam
Rafał

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan » czw lis 15, 2007 7:47 pm

ray76 pisze:Dzięki chłopaki. Już kupiłem 10W40 Castrola (Magnatec)-zobaczymy??? Przy okazji wymieniam uszczelniacz wału tył, bo cieknie i powinno być dobrze!!!

pozdrawiam
Rafał
Sam leje castrola 10w40 ale podobno castrol to zło !!
Co jakis czas dolewam poniewaz mam wyciek i nie mam czasu sie tym zając.
Pozdobno mobil 1 jest niezły nie mówiac o motulu.
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość