Proszę o pomoc w wyborze...

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Teodrynn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: czw sty 17, 2008 11:47 am
Lokalizacja: zach-pom zeboŁ

Post autor: Teodrynn » czw sty 17, 2008 4:57 pm

hehe jak czytam te posty to wszystkie furki (oprocz disco) przeze mnie brane pod uwagę mają swoich zwolenników.

Francek jeśli możesz określij mi awaryjność i ceny części...Strach się bać??
Disco300 Tdi Automat

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw sty 17, 2008 4:59 pm

Tak tak, Francek Ci powie o awaryjności tujoty najwięcej :)20

Jego zdanie jest akurat odmienne niż reszty świata ;) kupił rzadki i bardzo drogi model, czyli land cruisera 80, na dodatek z bogatą historią polskiej myśli nowomechanicznej

Ceny części popularnych land cruiserów (serii 7 i 9) nie odbiegają od np. mitsubishi pajero. J9 to bardzo dobre auto, świetnie się nim jeździ i jest naprawdę mało awaryjne.

Tylko że zapomnij o tych najtańszych egzemplarzach na allegro. Są tacy, co samochodami robią po 80-100 tys. km rocznie, więc pomnóż to przez lata, które upłynęły od ich produkcji i będziesz miał realne przebiegi.
Długa dziewięćdziesiątka w fajnym stanie to minimum 40 tysięcy.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Post autor: Fiba » czw sty 17, 2008 5:06 pm

powa pisze: 4Runner z 1KZ-T będzie sporo droższy, KZJ7x jeszcze bardziej.
No to może 4-Runn z silnikiem 2L-T ?
Jest ich więcej, są tańsze i łatwiej (teoretycznie :roll: ) znaleźć mniej zajechany ezgemplarz. Do tej ceny moża by kupić egz. z końca lat produkcji i zostało by jeszcze na porządny zestaw startowy.
Sam mam 4-runna z tym motorem i póki co jestem zadowolony, moca może nie poraża (90KM) dodatkowo mam założone BFG AT 31" ale jak na autko terenowe jeździ się przyzwoicie.

Pozdrawiam
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

powa

Post autor: powa » czw sty 17, 2008 6:29 pm

Damian pisze:Tak tak, Francek Ci powie o awaryjności tujoty najwięcej :)20

Jego zdanie jest akurat odmienne niż reszty świata ;) kupił rzadki i bardzo drogi model, czyli land cruisera 80, na dodatek z bogatą historią polskiej myśli nowomechanicznej

Ceny części popularnych land cruiserów (serii 7 i 9) nie odbiegają od np. mitsubishi pajero. J9 to bardzo dobre auto, świetnie się nim jeździ i jest naprawdę mało awaryjne.

[...]
Zdanie kol. @Francek'a nie jest aż tak abstrakcyjne. Fakt, że części eksploatacyjne są na poziomie średnim, ale dokupienie czegoś innego jest już mniej średnie. A ratowanie się używkami jest jak na razie mało efektywne z powodu niskiej podaży. Parchy, Froty czy Miśki są zdecydowanie tańsze w temacie "części zamienne" z racji znacznie większej popularności używanych części chociażby. O ASO Miśkowym radzę od razu zapomnieć - rzeźnia z grzybnią.

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw sty 17, 2008 6:40 pm

[/quote]
Zdanie kol. @Francek'a nie jest aż tak abstrakcyjne. Fakt, że części eksploatacyjne są na poziomie średnim, ale dokupienie czegoś innego jest już mniej średnie. [/quote]

Przez 5 lat użytkowania leciwych toyot serii 7 nie miałem problemów z "innymi rzeczami" niż te eksploatacyjne. Zresztą o ile pamiętam to kupowałem jedynie pompę wody i czop piasty ;)

Francek ma osiemdziesiątkę, a z nią jest rzeczywiście fatalnie.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw sty 17, 2008 7:24 pm

Teodrynn pisze:hehe jak czytam te posty to wszystkie furki (oprocz disco) przeze mnie brane pod uwagę mają swoich zwolenników.
to Ty nie wiesz że disco to angielskie
i wszystko na opak ma
chcesz w lewo on w prawo
Ty do tyłu on do przodu
no normalnie mina panie :roll: :D

a może weź jeszcze jedną opcję pod uwagę
za około 10 jakąś sukę to katowania w pracy
a za resztę jakieś rodzinne kombi
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw sty 17, 2008 7:26 pm

Damian pisze: Francek ma osiemdziesiątkę, a z nią jest rzeczywiście fatalnie.
czy Ty mówisz o HDJ80 ?
LRowcy nie słyszą :wink: to powiem że mi się nawet ta tojka widzi,
ale że taka z nią tragedia to nie wiedziałem :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw sty 17, 2008 7:50 pm

TRAWOLT pisze:
Damian pisze: Francek ma osiemdziesiątkę, a z nią jest rzeczywiście fatalnie.
czy Ty mówisz o HDJ80 ?
LRowcy nie słyszą :wink: to powiem że mi się nawet ta tojka widzi,
ale że taka z nią tragedia to nie wiedziałem :D
Taaa, HDJ80 i mi też się widzi. Tylko wiesz, swego czasu to był król wśród terenówek, bardzo drogi. Z tego powodu egzemplarze, które trafiały do Polski za pośrednictwem handlarzy były mocno powypadkowe lub strasznie zasyfiałe, a odszczurzanie tego samochodu to droga przez mękę, części drogie a używek jak na lekarstwo. Ten stan rzeczy determinował też naprawy, które się przeprowadzało u tego samego pana co wcześniej poloneza robił :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw sty 17, 2008 7:54 pm

Damian pisze:Taaa, HDJ80 i mi też się widzi. Tylko wiesz, swego czasu to był król wśród terenówek, bardzo drogi. Z tego powodu egzemplarze, które trafiały do Polski za pośrednictwem handlarzy były mocno powypadkowe lub strasznie zasyfiałe, a odszczurzanie tego samochodu to droga przez mękę, części drogie a używek jak na lekarstwo. Ten stan rzeczy determinował też naprawy, które się przeprowadzało u tego samego pana co wcześniej poloneza robił :)21
no to mam farta :D
śwagier swego czasu coś przebąkiwał o zmianie auta (cała rodzinka jeździ plaskatymi tojkami) więc zacząłem go podpuszczać na HDJ80 bo mi się podoba i teraz było by na mnie :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40606
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw sty 17, 2008 7:56 pm

auto fajne, ale ma juz sporo lat i nie ma bata, wymienić trzeba sporo. A że drogo to i ludzie niechętnie to robili tylko zajeżdżali na śmierć. To plus wypadkowość - dziękuję, postoję. Wole y61

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw sty 17, 2008 8:03 pm

kumpel z Montpellier kupił kilka miesięcy temu HDJ80 od sąsiada, dla którego było to trzecie auto w rodzinie 8)

jak się znajdzie bezwypadkowy egzemplarz z realnym przebiegiem poniżej 500 tys. km to ma się autko marzenie
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40606
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw sty 17, 2008 8:04 pm

a ja kupiłem fiata 127 z oryginalnym przebiegiem 64tys km i to o niczym nie świadczy
:)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw sty 17, 2008 8:05 pm

sprzed fejsliftingu? znaczy w sensie Mk I ?
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40606
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw sty 17, 2008 8:06 pm

nie
tego najbardziej niedocenianego z literką p
ale to kilka lat temu... mam do dziś i chyba mu zrobię żółte blachy

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw sty 17, 2008 8:10 pm

a bo z fiatem 127 mam wspomnienia, właśnie Mk I
przyjaciel kupił 10 lat temu totalnie zaszczurzonego
dokupił drugiego - równie zaszczurzonego Sporta 1050

poszła przekładka silnika, remont blacharski, lakier czerwony, oryginalne sportowe siedzenia i kierownica, oryginalne alufelgi, reszta w pełnym oryginale...dokładnie taki:

Obrazek

Wiele przygód z nim mieliśmy, ale to kiedyś przy gorzale opowiem :)21 Niestety parę lat temu poszedł do ludzi gdzieś.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » czw sty 17, 2008 11:09 pm

Eee tam...
Ostatnio zmieniony pt sty 18, 2008 5:18 am przez Elwood, łącznie zmieniany 1 raz.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40606
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw sty 17, 2008 11:10 pm

a nie mówiłem?
:)21

Awatar użytkownika
Teodrynn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: czw sty 17, 2008 11:47 am
Lokalizacja: zach-pom zeboŁ

Post autor: Teodrynn » pt sty 18, 2008 9:57 am

PAnowie Dziękuję za zajęcie się moim problemem.Dziękuje za polecenie auta od Wiecha,ale niestety nie skorzystam z tej propozycji z tego względu iż ogólnie mi się te auto nie podoba(bez urazy :wink: ) a co do opelków...hmmm. jakby to ująć, za dużo się nasłuchałem o silnikach dieslowskich w opelkach :)18 Fronterka bodajze B ładna, ale nie chcę!nie biorę nawet pod uwagę.Monterey budzi respekt swoją sylwetką ale też nie chcę...
Disco300 Tdi Automat

Awatar użytkownika
Teodrynn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: czw sty 17, 2008 11:47 am
Lokalizacja: zach-pom zeboŁ

Post autor: Teodrynn » pt sty 18, 2008 10:00 am

ostro zastanawiam sieę nad 4-runnerem, może za kilka lat poprzerabia się go troche i zacznie człowiek bawić się w mini off-road?? już bym chciał, lae nie bedzie mnie stać na utrzymanie 3 aut(osobówka żony, mój do pracy i dodatkowo auto do zabawy) za wysokie progi...
Disco300 Tdi Automat

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » pt sty 18, 2008 10:17 am

powa pisze:A czy Terrano nie było produkowane w hiszpani? Poza tym bezawaryjność Terrano jest mocno dyskusyjna - zwłaszcza przedniego zawieszenia i skrzyni o ile pamiętam.
Tak było i co z tego ?
Wytłumacz nam, co to znaczy "mocno dyskusyjna" ?
Miałeś jakieś traumatyczne doświadczenia z tym związane, czy tylko tak sobie fristajlowo bajdożysz pierdoły ?
Nie będę Ci tu argumentował konkretnym przykładem, bo nie chce mi się.



Widzę, że koledzy monitorują giełdę. Dziękuję w jego imieniu za pozytywne opinie. :wink:
Niestety mój nie ma ceny z promocji, więc jest mało atrakcyjny dla nowoterenowych :lol:

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt sty 18, 2008 10:23 am

Elwood pisze:Eee tam...
Ooo, węszę że coś się działo :)21

Franc jest z jednej strony, Ty jesteś z drugiej, a prawda leży pośrodku ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

powa

Post autor: powa » pt sty 18, 2008 10:56 am

Wiechu pisze:
powa pisze:A czy Terrano nie było produkowane w hiszpani? Poza tym bezawaryjność Terrano jest mocno dyskusyjna - zwłaszcza przedniego zawieszenia i skrzyni o ile pamiętam.
Tak było i co z tego ?
nic. zupełnie. ale ktoś wcześniej napisał, że to japoniec, więc sprostowałem. i co?
Wiechu pisze: Wytłumacz nam, co to znaczy "mocno dyskusyjna" ?
Miałeś jakieś traumatyczne doświadczenia z tym związane, czy tylko tak sobie fristajlowo bajdożysz pierdoły ?
Nie będę Ci tu argumentował konkretnym przykładem, bo nie chce mi się.
to po co się rzucasz skoro ci się nie chce?

Wśród zaprzyjaźnionych userów były 3 sztuki Terrano 2. Nie ostał się żaden a userzy mieli kłopoty z przednim zawieszeniem, skrzyniami biegów i wieloma pierdołami drobniejszymi. Wszyscy mi znani. I nikt tych samochodów po niewiadomo jakich wyjebach nie włóczył. A silnik 3.0 w T2 jest nawet gorszy niż 2.2 DTL we frocie B.

a co znacz "mocno dyskusyjny" sprawdź sobie w słowniku.

Awatar użytkownika
Francek
Posty: 638
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:13 am
Lokalizacja: Śródmieście

Post autor: Francek » pt sty 18, 2008 11:33 am

Toyka hdj80 jest samochodem wyprawowym :D
Dobrze wykonanym i już - tak samo jak Parch czy Mitsu- STANDARD JAPOŃSKI - jej legendarność wzięła się stąd, że Japońce połączyli w miarę luksusowe wnętrze ze sztywnym zawiasem z przodu.

Z moich obserwacji wynikają rzeczy nastepujące:

- żywotność wnętrza auta to ok. 10 lat ( po tym czasie sypie się elektryka, odsuwanie szyb, mechanizmy wycieraczek itp. )

- żywotność silnika, reduktora, skrzyni ( jeżeli dbasz oczywiście ) spokojnie ponad 800 tysięcy !!

- żywotność zawieszenia ( przy kołach max 32, 33 cale ) średnia -kiepskie materiały, podzespoły i rozwiązania techniczne ( sławne juz mechanizmy sterujące blokadami, przy kołach większych te zawieszeni to PORAŻKA !!

- dostępność części tuningowych ( drogo ) bardzo wysoka

- dostępność części zamiennych nowych nie oryginalnych nikła

- dostępność części zamiennych z ASO Toyota dobra ale czasami trzeba czekać ponad miesiąc ( drogo :wink: )

- dostępność używek nikła i droga.

Wnioski na podstawie historii 3 modeli hdj 80 z lat 1994-1997 wszystkie 4.2 td

Nie wiedzieć czemu auta te trzymają cenę o około 30% większą niż konkurencja. Wykończeniowo na pewno wyżej niż Patrol czy Pajero, technicznie moim zdanie sporo niżej od Patrola i Pajero ( silnik i redi co prawda jest super ale reszta .......... :)23 ), jeżeli chodzi o serwis to w ogóle nie ma co porównywać tylko płakać i płacić :D

Ja naszczęście mam już swoją 80 za sobą, zresztą tak jak i G klasę i szczerze powiedziawszy legendy te są mocno przesadzone. Natomiast złego słowa nie dam powiedzieć o Terrano I czy Patrolu 4.2 albo Pajero II generacji- używałem tych aut i nigdy nie miałem jaj podobnych do tych z G czy 80 :)2 być może sporo zależy od egzemplarza ale np. były mój naprawdę był serwisowany w ASO i niewiele mu to pomagało- ot zwyczajne przypadki 11-letniego auta tyle, że cholernie drogie w naprawie.
Teraz będzie 100 :D ale jako typowy kościołowóz. Jeżeli sie będzie kasztanić to również będę o tym pisał ku przestrodze 8)

Wybór należy do Ciebie !!
Higway to hell

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » pt sty 18, 2008 11:47 am

powa pisze:nic. zupełnie. ale ktoś wcześniej napisał, że to japoniec, więc sprostowałem. i co?

to po co się rzucasz skoro ci się nie chce?

Wśród zaprzyjaźnionych userów były 3 sztuki Terrano 2. Nie ostał się żaden a userzy mieli kłopoty z przednim zawieszeniem, skrzyniami biegów i wieloma pierdołami drobniejszymi. Wszyscy mi znani. I nikt tych samochodów po niewiadomo jakich wyjebach nie włóczył. A silnik 3.0 w T2 jest nawet gorszy niż 2.2 DTL we frocie B.

a co znacz "mocno dyskusyjny" sprawdź sobie w słowniku.
To słabo sprostowałeś. Silniki i skrzynie biegów przychodziły w całości z japonii. Trudno wieć mówić o "produkcji" hiszpańskiej.

Nie rzucam się, tylko tak się dziwnie składa, że zawsze najwiecej do powiedzenia na temat danego samochodu mają ludzie którzy nigdy ich nie mieli. Jak widać zaliczasz się do nich. Coś tam, gdzieś słyszałeś od "userów", którzy jak widać pokupowali sobie śmietniki w promocji, a potem był płacz i drogość. 8)

Silników 3.0 w terrano jest mniej wiecej taki odsetek, jak 4,2 w patrolach. Traktuje się więc je marginalnie. 8)
Możesz więc popularne 2.2dtl porównać co najwyżej do 2.7tdi. 8)

Również polecam Ci słownik, angielsko- polski. Dowiesz się, co znaczy słowo użytkownik, i nie bedziesz musiał wplatać userów w polskie zdania.
No chyba, że to taki lans. 8)

Macieksns
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 30, 2007 2:44 pm
Lokalizacja: Góry

Post autor: Macieksns » wt sty 22, 2008 9:42 pm

Jeśli Ci to coś pomoże polecam następującu temat :

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=47118

Fachowcy mi doradzili, szukam LC 90 :D
Cenię skromnych profesjonalistów w każdej dziedzinie.
Jest LC90 2000.Cudo !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości