Prośba o opinię Toyota Land Cruiser TD KJ95 lub 90

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Prośba o opinię Toyota Land Cruiser TD KJ95 lub 90

Post autor: Jerz23 » pn kwie 05, 2010 5:42 pm

No z turbo dieslem 4,2 faktycznie przyjemnosci nie mialem, ale wydaje mi sie, ze bylby podobny w osiagach jak FZ-FE. Jest nominalnie slabszy tylko o 11 KM. Ma zato wiekszy moment obrotowy..

Nie zebym znowu narzekal, ale 1-FZFE to tak akurat do masy i gabarytow LC 100, auto jest wystarczajaco dynamiczne, zeby niebac sie wyprzedzac na 5 biegu, ale zeby jakos powalalo przyspieszeniem ?? :)21

Czuc natomiast roznice jak te 215 KM jest do dyspozycji w niewielkiej i lekkiej LC76. :)2


V6 benzynowe sa montowane teraz w LC200, ale to najprostrza i najslabsza wersja. Silnik ze 120
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

lech.
Posty: 1578
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: Prośba o opinię Toyota Land Cruiser TD KJ95 lub 90

Post autor: lech. » pn kwie 05, 2010 7:49 pm

A w temacie....
Ze 125 KM to dzisiaj można.... :)21 Jeśli już to brać J9 to z motorem 3,4 V6. Gasi wszelkie grzechotniki J9 na klacie, cichy w środku auta, a przy tym toleruje gaz (jako jeden z nielicznych w Toyocie po 2000r.). Brzmienie V-szóstki, zazwyczaj ma mniej nalatane niż diesel i od kiepskiego paliwa wtryski nie klekną.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Prośba o opinię Toyota Land Cruiser TD KJ95 lub 90

Post autor: rokfor32 » pn kwie 05, 2010 8:52 pm

5VZ-FE ma opinię jednej z najlepszych konstrukcji toyoty. Jednak w J9 ma pewne wady - strasznie ciężko spotkać go z manualną skrzynią, a z automatem jest mocno paliwożerny.

Jednak, jak ktoś ma zacięcie do przeróbek ... :)21 do tego silnika łatwo się adaptuje manualną skrzynię.

A, tak sie mi przypomniało w temacie J9 - właśnie manualne skrzynie, a raczej reduktor. Jest co prawda mechanicznie identyczny jak przy automacie (inaczej wyprowadzone drążki do dźwigni), ale przy manualu okazuje się być zbyt słaby. A konkretnie centralny mechanizm różnicowy.

W zestawieniu z silnikiem 1KZ-TE ten element ulega bardzo łatwemu zwybuchowaniu, a zdarza się to w przypadku, gdy jedno z kół łapie poślizg, kierownik przytrzyma silnik na obrotach, a kółko w tym momencie łapie przyczepne podłoże.

Problem ten ponoć poprawiono w modelu J12, i ludziska (którzy mają co nieco pojęcia w temacie) często zakładają reduktory właśnie z J12.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

lech.
Posty: 1578
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: Prośba o opinię Toyota Land Cruiser TD KJ95 lub 90

Post autor: lech. » pn kwie 05, 2010 9:10 pm

To, że ciężko dopaść właściwą konfigurację, to nie wada. Dobry Toytoy z małym przebiegiem to nie bułeczki w markecie, naszukać się trzeba. Czasem i pół roku mało by trafić. :roll: . W J9 grzechotników bym nie brał i tyle w temacie. :)21

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Prośba o opinię Toyota Land Cruiser TD KJ95 lub 90

Post autor: Jerz23 » wt kwie 06, 2010 6:25 am

w GCC J9 z 5VZ-FE w manualu wystepuje dosc czesto. Trzeba szukac prostej wersji GX.
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Prośba o opinię Toyota Land Cruiser TD KJ95 lub 90

Post autor: Damian » wt kwie 06, 2010 9:41 am

porównujecie nieporównywalne
do czego innego jest benzyna, do czego innego jest diesel 1HZ
benzyna, mimo że 1FZ fajny, średnio nadaje się do przejechania wzdłuż sahary czy dojechania z polski do pakistanu
w terenie bena kotłuje tyle, że w baku powstaje taki wir, że aż dupom rzuca :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Prośba o opinię Toyota Land Cruiser TD KJ95 lub 90

Post autor: Jerz23 » wt kwie 06, 2010 11:00 am

Damian pisze:...
w terenie bena kotłuje tyle, że w baku powstaje taki wir, że aż dupom rzuca :)21

a to akurat prawda. w terenie 1FZ spala 40L/100 km :)21
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Prośba o opinię Toyota Land Cruiser TD KJ95 lub 90

Post autor: busz » wt kwie 06, 2010 4:48 pm

lech&j12 pisze:Jeśli już to brać J9 to z motorem 3,4 V6. Gasi wszelkie grzechotniki J9 na klacie, cichy w środku auta, a przy tym toleruje gaz (jako jeden z nielicznych w Toyocie po 2000r.). Brzmienie V-szóstki, zazwyczaj ma mniej nalatane niż diesel i od kiepskiego paliwa wtryski nie klekną.
nic dodać, nic ująć, mam benzynę z LPG, miałem okazję jeździć starym i nowym dieslem i nie zamieniłbym na diesla.

przed kupnem koniecznie przejedź się benzyną aby mieć porównanie
GG 2626465

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Prośba o opinię Toyota Land Cruiser TD KJ95 lub 90

Post autor: rokfor32 » wt kwie 06, 2010 8:41 pm

Z tą różnicą w spalaniu między benzyną a dieslem, to nie jest aż tak straszna przepaść.

Ale - trzeba mieć w miarę porównywalne warunki w obu przypadkach, żeby wynik porównania był miarodajny.

Więc tak dla porównania - mój 4R (3VZ-E) i kumpla LJ73. Identyczne warunki, jazda mieszana (jakieś 300 km po asfalcie, 70 po terenie, w tym ciężkim, po lodowcu), oba auta o podobnej masie na sucho, oba z pełną obsadą. Jedziemy razem, ani szybciej, ani wolniej (ja robię szybciej podjazdy, bo gumy łyse i trakcja słaba ... :)21 ).

Wynik - siedemdziesięcio paro konny dychawiczny klekot bierze faktycznie mniej od 150cio konnej benzyny - średnio na takiej wycieczce ok. 5 - 10 litrów. Pięć jak warunki na lodowcu dobre, Wtedy ja mam 60, kumpel 55 litrów, do dziesięciu jak warunki ciężkie, i trza się trochę pogrzebać (wtedy u mnie wychodzi koło 70, u kumpla coś ponad 60). Wynik sprawdzony kilkukrotnie.

Ta różnica, po mojemu wynika nie tyle z paliwożerności, ale z faktu, że w cięższych warunkach po prostu korzystam ze wszystkich dostępnych pod maską kucy. Gdy teren niezbyt wymagający, to i i nie ma potrzeby, więc jak się niepotrzebnie nie ciśnie, to spalanie nie leci zbytnio w kosmos.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Prośba o opinię Toyota Land Cruiser TD KJ95 lub 90

Post autor: Jerz23 » wt kwie 06, 2010 9:03 pm

robie regularnie, kilka razy w roku, te sama trase 580 km. 100% asfalt.

HZJ80 brala srednio 16,5 do 17 L ropy na 100km.
FZJ100 bierze 18-20 L na tej samej trasie.

Oba auta na tych samych oponach. Roznica taka, ze dla HZjoty 120 km/h to wzasadzie maks.
FZJote rozpedzam do 160 bez problemu.

Roznica jest wieksza na reduktorze. W kopnym piachu lub na "solnej pustynii", gdzie teren stawia spory opor, 1-HZ bral w granicach 28 L jazda na 2-3 biegu. Podobne warunki dla benzyniaka to okolo 40L na 100. Jazna na 3 biegu non stop.

Paliwo jest roznej jakosci. diesel raczej kiepski, bo produkcja nastawiona tylko na pojazdy przemyslowe, ciezarowki itd. Pojawiaja sie pierwsze problemy z nowym silnikiem V8 1-VD.

Benzyna jest lepsza.

Dla mnie istotna zmiana jest to, ze teraz jak jade na 2-3 dniowa wyprawe na pustynie musze brac dodatkowe 20L wachy i przed zjazdem z czarnego oba tanki pelne wmiare mozliwosci.

W HZj80 nie bylo to konieczne, zwlaszcza, ze mialem glowny tank o pojemnosci okolo 105 L
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Prośba o opinię Toyota Land Cruiser TD KJ95 lub 90

Post autor: rokfor32 » wt kwie 06, 2010 10:32 pm

To są właśnie nieporównywalne warunki - jeździsz mocniejszym autem wykorzystując jego większą moc (czyli szybciej w porównywalnych warunkach terenowych).

Tak dla potomności, coby nieco rozjaśnić skąd się takie a nie inne zużycie bierze.

Otóż dwa auta, o podobnej masie, gabarytach, oponach, jadące obok siebie, w tym samym terenie, potrzebują na pokonanie oporów ruchu dostarczyć do kół w zasadzie identyczny moment obrotowy. A do wytworzenia momentu obrotowego potrzeba dostarczyć paliwa.

ponieważ i ON, i benzyna mają bardzo zbliżoną wartość opałową, to w takich identycznych warunkach różnica w spalaniu wynika w zasadzie jedynie z różnicy w sprawności cieplnej silników.

I, jeżeli oba pojazdy zestroimy (w sensie przekładni) w taki sposób, aby ich silniki pracowały w okolicach najwyższej sprawności, to w obu pojazdach zużycie paliwa będzie zbliżone, porównywalne, i możliwie najmniejsze.

Natomiast gdy ktoś zaczyna robić takie porównanie biorąc jako wyznacznik głębokość wciśnięcia pedału gazu (czyli, subiektywnie, traktując oba pojazdy tak samo), to jasnym jest, że auto które dysponuje większą mocą, będzie miało wyższe zużycie paliwa. Po prostu dlatego, że moc silnika nie bierze się znikąd. I nie mówię tu o mocy teoretycznie rozwijanej przez daną jednostkę, ale o mocy chwilowo dostarczanej do kół.

Różnymi autami już się mi zdarzyło jeździć, i dychawicznymi, i mocnymi. I tak patrząc na to z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że pojedynczy kierowca w zasadzie nie ma szans na obiektywne porównanie pojazdów. No chyba że mowa o jeździe ze stałą prędkością na tempomacie, po autostradzie ... :wink:

Szybkim i silnym autem, szczególnie w ciężkim terenie nie da się po prostu jechać tak jak dychawicznym ... :)21 Odbierałoby to całą frajdę ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Prośba o opinię Toyota Land Cruiser TD KJ95 lub 90

Post autor: Jerz23 » śr kwie 07, 2010 12:58 pm

Na autostradzie to OK. Faktycznie wykorzystanie wiekszej mocy idzie w parze z wiekszym zurzyciem paliwa.

Ale na jezdzie terenowej juz tak nie jest. Przynajmniej w moim przypadku.

Mam miejsca gdzie jazda z predkoscia 30 km/h to maks bez wzgledu na typ auta czy silnika.

Roznica jest tylko w tym jak do tych 30 km/h dochodzimy. HZJ80 musialem trzymac w okolicach maksymalnego momentu obrotowego (2200 obr), lub nawet nieco powyzej non stop.

FZJ100 jade duzo ponizej maksymalnego i auto jedzie pewniej i spokojniej niz diesel. Teoretycznie powinien spalic mniej niz trzymany wysoko na obrotach diesel

Niemniej na stacji benzynowej okazuje sie, ze benzyniak wypil sporo wiecej niz diesel na tej samej trasie. No chyba, ze z moim autem nie wszytsko jest w porzadku :)21
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Pojker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: czw gru 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Prośba o opinię Toyota Land Cruiser TD KJ95 lub 90

Post autor: Pojker » śr kwie 14, 2010 8:20 am

lech&j12 pisze:A w temacie....
Ze 125 KM to dzisiaj można.... :)21 Jeśli już to brać J9 to z motorem 3,4 V6. Gasi wszelkie grzechotniki J9 na klacie, cichy w środku auta, a przy tym toleruje gaz (jako jeden z nielicznych w Toyocie po 2000r.). Brzmienie V-szóstki, zazwyczaj ma mniej nalatane niż diesel i od kiepskiego paliwa wtryski nie klekną.
Witam. Podepnę się pod temat. Mam 4R silnik 3400 V6 z 2000r. Chciałbym go zagazować, czy są jakieś przeciwwskazania, bo gdzieś słyszałem, że po zagazowaniu szybko pękają głowice !!
Co o tym myślicie ?? Może macie doświadczenia z gazem w takim silniku :D
Pozdrawiam
4Runner III, poj.3,4 185 KM
Klub KAJMAN
791 987 357

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Re: Prośba o opinię Toyota Land Cruiser TD KJ95 lub 90

Post autor: Zachary » czw kwie 15, 2010 9:23 am

Jerz23 pisze:...
Niemniej na stacji benzynowej okazuje sie, ze benzyniak wypil sporo wiecej niz diesel na tej samej trasie. No chyba, ze z moim autem nie wszytsko jest w porzadku :)21
Martwiłbym się gdyby było odwrotnie !!
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości