intercooler z 3.0 d4d (1kd-ftv) do 3.0TD (1kz-te)?

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Lukaszek :)
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

intercooler z 3.0 d4d (1kd-ftv) do 3.0TD (1kz-te)?

Post autor: Lukaszek :) » śr gru 29, 2010 2:09 pm

Witam

niedlugo zaczne motanie KZJ70 i chcialbym miec w niej interccoler, w ogloszeniach jest duzo IC z nowszych silnikow 3.0 d4d, z tego co wiem to bloki tych silnikow sa bardzo podobne i tu pytanie czy ktos przymiezal taki IC z d4d do silnika 1-kz-te?

ps mam nadzieje ze dobrze pisze symbole silnikow, jak sie myle to mam nadzieje ze sie domyslicie o co mi chodzi :D

pozdrawiam

Lukasz

STtomas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw maja 25, 2006 7:54 pm
Lokalizacja: pogranicze Warmii i Mazur

Re: intercooler z 3.0 d4d (1kd-ftv) do 3.0TD (1kz-te)?

Post autor: STtomas » czw gru 30, 2010 9:17 am

Pasuje, aczkolwiek wymaga dlubania lacznik od intercoolera do kolektora-przepustnicy. Trzeba tez przelozyc czujnik temp. powietrza za intercooler. Niewiem jak z miejscem nad silnikiem pod maska J7. Przy 1KZ-T trzeba regulowac pompe bo bez tego nic nie da intercooler, przy 1KZ-TE mozna sprobowac bez regulacji bo pompa elektronicznie sterowana i z tego co wiem sam czujnik temp. powietrza duzo zmienia, ale to do weryfikacji. Mozna tez szukac w Anglii intercoolera od 1KZ-TE z J9, w wersjach japonskich taki intercooler byl. Silnik spokojnie znosi moc nawet do 170 KM, bo takie wersje 1KZ-T byly montowane w lodziach, - ale tam mialy intercooler wodny chlodzony woda zza burty.
Ale najpierw radzilbym ci sprawdzic jaka masz glowice, czy starego typu czy nowego, jak starego to peknie na bank, jak nowego to jeszcze pojezdzi.
LC KZJ95 AT33
gg45542453
http://www.wwfpl.panda.org/

Awatar użytkownika
Lukaszek :)
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: intercooler z 3.0 d4d (1kd-ftv) do 3.0TD (1kz-te)?

Post autor: Lukaszek :) » czw gru 30, 2010 12:16 pm

witam

silnik to 1kz-te, z elektronika, jest sroba regulacyjna na pompie, to juz wiem takze dawka to nie wielki problem, ale zabiles mi gwozdzia tym nowym i starym typiem glowicy...
jak to sprawdzic i czy do starego typu wg Ciebie STthomas niewarto dokladac IC i podkrecac silnika?

pozdrawiam
Lukasz

STtomas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw maja 25, 2006 7:54 pm
Lokalizacja: pogranicze Warmii i Mazur

Re: intercooler z 3.0 d4d (1kd-ftv) do 3.0TD (1kz-te)?

Post autor: STtomas » czw gru 30, 2010 7:22 pm

Czy warto czy nie warto to zalezy od ciebie jakie masz fundusze i czy dopuszczasz mozliwosc naprawy silnika lub wymiany w przypadku pekniecia glowicy. Wiadomo ze jak zyskasz kilka lub kilkanascie koni wiecej bedziesz bardziej upalal aby te moc poczuc, a wtedy silnik bedzie pracowal pod wiekszym obciazeniem wiec bedzie wiecej ciepla produkowal i bardziej sie grzal. Trzeba bezwzglednie dbac o czystosc z zewnatrz chlodnicy i czesto wyplukiwac bloto jesli tak ostro w terenie jezdzimy oraz kontrolowac poziom plynu nie tylko w zbiorniczku ale i w samej chlodnicy.
Wiadomo ogolnie ze stary typ do 1995 r mialy konstrukcyjna wade stopu i glowice pekaly, pozniej toyota wprowadzila poprawione wersje tych glowic. Ale zdaza sie ze pekaja w mlodszych rocznikach w J9 od 1996 do 2000. W moim np. 1996 r prod. byl stary typ glowicy, pekla przy 160 tys km. Slyszalem tez o przypadku pekniecia nowego typu w roczniku 1999 przy 170 tys km. Ani u mnie ani w tym drugim silnik nie byl przegrzany i nie pracowal pod jakims duzym obciazeniem czy w jakichs ekstremalnych warunkach, zwykla codzienna jazda, w trasie do 120 max. Wiec nie ma reguly w sumie jak sie uzytkuje auto, "ja juz w nic nie wierze".
Typ glowicy mozna sprawdzic demontujac pokrywe rozrzadu, lub metoda endoskopowa przez korek wlewu oleju. Stary typ ma mostki i panewki walka rozrzadu o zaokraglonych krawedziach. Nad kolektorem wydechowym powierzchia ma takie pionowe kreski, bez obrobki ze sladami po formie.

Obrazek

W nowym typie te krawedzie sa kanciate, a powierzchnia nad kolektorem jest gladka i poddana obrobce po odlewie (niestety nie mam fotki).

Obrazek

Panewki stanowia komplet z glowica. Nie ma mozliwosci zakupu ich osobno. Wynika to z technologi obrobki glowicy i dopasowania panewek do walka rozrzadu. Wiec gdyby ktos grzebal tam to raczej watpliwe jest by pozamienial je. One nawet maja swoja kolejnosc i wybite numerki.
Twoja decyzja czy chcesz tuningowac motor. Mysle ze powinno sie sprawdzic rowniez stan techniczny silnika, kompresje, cisnienie oleju itp. Silnik 1kz-te jest trwalym silnikiem ale wymaga opieki, przede wszystkim olej - pilnowac poziomu, wymiana ok 10 tys to max, oraz uklad chlodzenia o ktorym juz pisalem. Olej ze wzgledu na walki wywazajace. One kreca sie bezposrednio w bloku, nie ma panewek i jesli sie zatra lub wytluka jajo w otworze to do wymiany caly blok. Uklad chodzenia ze wzgledu na tryb pracy wskaznika temp. Dziala on podobnie we wszystkich toyotach. Rosnie do polowy gdy silnik sie nagrzewa i tak zostaje. Dalszy wzrost temp. pokazuje gdy plyn w zasadzie sie juz nam gotuje i jesli w pore nie zauwazymy to czesto jest za pozno i w zasadzie to sygnalizuje juz awarie, uszczelki lub glowicy. Dobrym pomyslem jest instalacja dodatkowego czujnika i wskaznika, ktory w sposob plynny bedzie pokazywal zmiany temp.
Dlugi ten wywod, ale taki sa moje wnioski i rady, zebrane z doswiadzczenia i opinii na innych forach, rowniez zagraniczych. Mnie zalezy aby auto dlugo i bezawaryjnie jezdzilo.
LC KZJ95 AT33
gg45542453
http://www.wwfpl.panda.org/

Awatar użytkownika
Lukaszek :)
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: intercooler z 3.0 d4d (1kd-ftv) do 3.0TD (1kz-te)?

Post autor: Lukaszek :) » czw gru 30, 2010 8:40 pm

dzieki wielkie

wezme sobie do serca to z olejem i woda
a tuning pewnie i tak bedzie :), zajechalem juz 2lt2, jak 1kz sie podda to przyjdzie czas kupic supre turbo i od nowa zabawa :D

dzieki jeszcze raz i do zobaczenia gdzies w blocie :)

Lukasz

STtomas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw maja 25, 2006 7:54 pm
Lokalizacja: pogranicze Warmii i Mazur

Re: intercooler z 3.0 d4d (1kd-ftv) do 3.0TD (1kz-te)?

Post autor: STtomas » pt gru 31, 2010 9:04 am

:) :)2 mozna i tak, ja do ujezdzania mam celice 4wd carlos sainz po malym tuningu :)11
pozdro, niech moc bedzie z nami
LC KZJ95 AT33
gg45542453
http://www.wwfpl.panda.org/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość