waga pisze:Właśnie kupiłam fajne autko i zastanawiam się, dlaczego tak mało o nim na forum.
Napiszcie co przetestować , jaki olej silnikowy najlepiej i w ogóle co wiecie na ten temat.
PLEASE.

hej,
troche późno ale może się Ci przyda
troche danych:
Silnik: Diesel (bez turbo), 6 cylindrowy, o pojemności 3980 i mocy 103kM/76kW przy 3500 obrotów, i momencie 241(177) Nm przy 2000 obrotów. 12 zaworowy o stopniu kompresji 20.7:1
zawieszenie:
przór: resory piórowe dł 1058mm, szer wieszaka 796mm
tył: resory piórowe dł 1160mm, szer wieszaka 1030mm
skrzynia biegów:
5 biegowa, manualna, o przełożeniach (1) 4.843:1, (2) 2.619:1, (3) 1.516:1, (4) 1:1, (5) 0.845:1, (wst) 4.843:1
(low) 1.959:1/2.276
przenisienie napędu:
dyferenciały o średnicy 9.5 cala, i współczynniku 3.70 (37 zębów na przekładki pierścieniowej, 9 na kole zębatym)
mechanizmy różnicowe otwarte (!!!) o dwóch "spider gears" (chyba po polsku przekładniach pajęczynowych)
co możesz zrobić jeśli chcesz zwiekszyć możliwości swojego auta w terenie możesz wsadzić w przedni most dyferencjał z blokada elektryczną z tylnej osi HJ80 (roczniki ok 1992-1997) - prawie pasuje bez przeróbek (ale jest 4.11 a nie 3.70

!)
info ze zdjeciami tutaj:
http://blake.prohosting.com/hzjsixty/elock1.htm
ponieważ Twoje autko nie ma tylnej osi typu "floating" (zatem nie da sie wsadzic również tu dyfa z hj80) to musisz wsadzic zębatki zmieniające współczynnik na 4.1 lub 4.11 albo jeśli chcesz również tylną blokadę mostu, to możesz wsadzić całą tylną oś z HJ80 nawet łącznie z SOA (oś pod resorami) - trochę przeróbek jest konieczne - info:
http://forum.ih8mud.com/showthread.php?t=36660
generalnie polecam BARDZO forum
http://forum.ih8mud.com/
pozdrawiam
andrzej k.