Post
autor: rokfor32 » wt sie 02, 2022 8:21 pm
Jeżeli nie za późno ...
Nie ma tarcz 300 mm na wałek 21z, taki wałek oznacza też, że jest to skrzynia R151F - czyli "mała" (dla tego zastosowania). Takie skrzynie były stosowane dla modeli HZ - czyli bez turbo.
Typowo dla HDJ szły skrzynie H151F, i tam były sprzęgła 300mm, ale na wałku (jak dobrze pamiętam) 14z. Były też sprzęgła 275mm we wczesniejszych HDJ - ale cały czas z frezem 14z, i skrzynią H151. Nie pamiętam od którego rocznika była zmiana na większą tarczę - ale w takim układzie i tak jest do wymiany kolo zamachowe - na koło przystosowane do tarczy 275 nie da się założyć zestawu 300mm.
Konwersja przy skrzyni R151 jest możliwa - ale nie samego sprzęgła, a całego zestawu. Koło zamachowe, sprzęgło, skrzynia. Również reduktor jest do przebudowy/wymiany, bo pomimo że flansza pasuje, to dla R151 i H151 są inne wałki wejściowe (całkowicie współzamienne - ale trza mieć ten właściwy).