Wytrzymałość

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr maja 24, 2006 10:49 am

bartks pisze:
Chaos pisze: na 33 calowych MT 15-18 litrów :)
u mnie ~13 miasto 8)
Chaos, coś dużo Ci kotłuje :roll:

trasa - 10-12
miasto - 12-13
teren (góry 100% reduktor) - 18-20

33x12,5 mt
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr maja 24, 2006 11:30 am

Chaos pisze:ja już o cyklu mieszanym pisałem 33% trasa, 33% miasto, 33% teren :)21
a ten 1% to gdzie? w warsztacie na wolnych obrotach? :lol:

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » śr maja 24, 2006 11:33 am

...nie wierzę w takie spalanie cieżkiego 4R ze słabowatym 3VZE na gazie
przeliczenie to pikuś - wiem ile jest skądś tam gdzieś tam jadę, wracam, tankuję i wiem. 8)
Darz Bór!

Awatar użytkownika
Sobal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: czw maja 19, 2005 8:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Sobal » śr maja 24, 2006 2:14 pm

U mnie na 32"AT jak jadę 100 km/h wg szybkościomierza to GPS pokazuje 105.
Do odległości doliczam 10% (i mnoże przez 1,6 bo w milach mam licznik) ale nie weryfikowałem z GPSem.
][
][
][Sobal

Awatar użytkownika
Chaos
 
 
Posty: 1243
Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Chaos » śr maja 24, 2006 3:37 pm

1% idzie w glebe jak tankuje :)21 moze i sporo mi chla ale nie mam lekkiej nogi :)21 lubie jeździć w glanach :D pozatym na 31 calui licznik kłamie przy 33 calach pokazuje przy licznikowych 90 prawdziwe 93 o ile oczywiście policja ma dobrze wyskalowane suszarki :P pomiar kosztował mnie 200 zł i 4 punkty :)21

Awatar użytkownika
Kudlaty
Posty: 380
Rejestracja: czw gru 30, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kudlaty » śr maja 24, 2006 9:33 pm

Witam.

Doleję oliwy do ognia :D :P .
Mój AUTOBUS, 4Runner z 3.0 V6 zagazowany i na 33" MT na trasie około 18-19 litrów łyka, w terenie nie schodzi nawet do trzydziestu kilku, ale kogo to obchodzi :D :lol: , ja się dobrze bawię i nie widzę problemu z tego powodu :lol: . Jak ktoś szuka oszczędnego to proponuję osobowy w dieslu i na trasę tylko :P .
Temat przekłamywań.
Po założeniu 33" okazało się że wskazania kilometrów w samocgodzie się troszkę zmieniły, a właściwie wyszło na to, że są bliższe prawdy niż w orginale. Dopiero zmiana przełożeń mostów z 4.1 na 4.56 spowodowała, że wskazania są prawie rzeczywiste 8) .

Tak że pozdrawiam wszystkich i WIELKIEGO BŁOTA !!

Kudlaty
4Runner SZTYWNY MOST
http://www.rzezba4x4.torun.pl

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » śr maja 24, 2006 9:36 pm

2.4 td na gownianych oponach-od 8 do 15 :)21

a wytrzymalosc..jak sie naprawia na geniunach albo dobrych zamiennikach to kazda czesc wymieniona sluzy jak nowa... :)21

Awatar użytkownika
Greentop
 
 
Posty: 243
Rejestracja: pn maja 22, 2006 10:36 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Greentop » śr maja 24, 2006 10:06 pm

Pytanie moze bylo ogole ale od czegos trzeba zaczac.
Troche tych skrotow jeszcze dla nas jest nie jasnych ale zczasem sie wtrybimy

A temat spotkal sie z gromkim odzewem wiec chyba byl jednak potrzebny - i nam i wam.

Dzieki za wstep - a co nam powiecie o przebiegach - 3.0 lub 2.4 dislakow.
Rok produkcji z poczatkow lat 90 - a wiec LC lj70 (jesli l przed lj70 oznacza long?) albo 4runnera.

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » śr maja 24, 2006 10:12 pm

Greentop pisze:A temat spotkal sie z gromkim odzewem wiec chyba byl jednak potrzebny - i nam i wam.

.

:)20 juz dawno sie tak nie usmialem :)2
temat nadawal sie idealnie do kasztanowego lania wody zwanego dlaej kasztanieniem :)21

czyli piszesz, smiejsz sie, piwo pijesz licznik bije i jest wporzo :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr maja 24, 2006 10:27 pm

Chaos pisze:90 prawdziwe 93 o ile oczywiście policja ma dobrze wyskalowane suszarki :P pomiar kosztował mnie 200 zł i 4 punkty :)21
nie zartuj ze z dokladnoscia do 3kmh cie drapneli,
moj kumpel z drogowki ustawia 30kmh wiecej niz znak nakazuje,bo za duzo mandatow by natrzepal i papierkow do roboty by mial

Awatar użytkownika
Greentop
 
 
Posty: 243
Rejestracja: pn maja 22, 2006 10:36 am
Lokalizacja: Gliwice

Re: Wytrzymałość

Post autor: Greentop » śr maja 24, 2006 10:31 pm

No to ja ci odpowiem.

Po mojemu tylko diesel z manualem - mam 3 toyoty, wszystkie diesle i chodza jak zloto.

Jesli auto nie do zdarcia, ale bez wielkiej budy to J70, najlepiej 3.0 td.
Jak wielka fura to J80 lub J100 - nie wiem jaka kasa dysponujesz.


Jak kasa wielka to nowa J105 :-)
Jak mniejsza to J80 - zeby rodzina sie zmiescila
Jak mniejsza i dla dwoch osob - to J70, 73
Jak mniejsza mniejsza i dla rodziny to 4Runner - 3.0 td

A tak naprawde to bierz taka jaka ci sie podoba, potem zycie zweryfikuje i kupisz sobie odpowiednia :-)

Generalnie Toyota to nie .... nie, nie bede zaczynal. Ale wiadomo, ze wytrzyma dlugo, dlugo, dlugo.

Pozdrowienia i milego polowania.

Mamy 5-miesięcznego synka i w najbliższej przyszłości załatwimy mu rodzeństwo. Ze względu na chęć posiadania domu na wsi kasę na auto mamy ograniczoną. Dlatego bardzo interesuje nas twoja propozycja 4runnera 3.0td
- dlaczego turbo? droga rzecz chyba że nie da się jeździć zwykłym?;
- czemy sugerujesz 4runnera jeśli tak niewiele ich na drogach - wydaje nam się że im mniej tym droższe i trudniejsze do znalezienia są części
- a może po prostu 4runner nie jest taką legędą jak LC i dlatego kupimy go tanio?
Dzięki za twoją odpowiedź - widać nie tylko wszystkowiedzące kujony siedziały przed netemjavascript:emoticon(':wink:')

emsi
Posty: 399
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:19 pm

Re: Wytrzymałość

Post autor: emsi » czw maja 25, 2006 5:25 am

Greentop pisze:No to ja ci odpowiem.

Mamy 5-miesięcznego synka i w najbliższej przyszłości załatwimy mu rodzeństwo. Ze względu na chęć posiadania domu na wsi kasę na auto mamy ograniczoną. Dlatego bardzo interesuje nas twoja propozycja 4runnera 3.0td
- dlaczego turbo? droga rzecz chyba że nie da się jeździć zwykłym?;
- czemy sugerujesz 4runnera jeśli tak niewiele ich na drogach - wydaje nam się że im mniej tym droższe i trudniejsze do znalezienia są części
- a może po prostu 4runner nie jest taką legędą jak LC i dlatego kupimy go tanio?
1. Nie ma 4R w dieselu 2 generacji (do 1995 roku) bez turbo - to jest najlepszy silnik Toyoty KZT (pomijam HZJ4,2 d), produkowany od zawsze :-) i chyba do konca swiata, obecna wersja to D4D - poza tym ma to 125 KM i ladnie daje po szosie i fajnie w terenie

2. 4R w dieselu jest malo, bo jest drozszy od wersji benzynowej, a do Polski sprowadzalo sie i sprowadza TANIOSC - handlarz kupuje bude terenowa, a w bebechy nie zaglada, w Europie jezdzi tego sporo.

3. Poza tym 4R nie ma juz w Europie sprzedawanego w salonach, skonczyl sie wraz z 2 generacja.
Prawdopodobnie byl konkurencja dla Land Cruisera w salonach (choc to zupelnie inna filozofia). Nadal cieszy sie wielka popularnoscia w Stanach, gdzie wlasnie jest kolejna wersja - oczywiscie benzynowa.

4. Do tego kwestia kasy - dla mnie 4R to super autko, przejechalem nim 25 tys.km i jezdzi sie ekstra, duze, wygodne, szybkie, ale jest to PRAWIE Land Cruiser - a "prawie" robi roznice. Jest delikatniejszy od LC z tych samych lat, ma maly bak i miekki dach.

5. Jako duze kombi dla rodziny, ale i do szalenstw w terenie polecam. No chyba, ze J80 - wtedy jeszcze bardziej polecam: duze auto, super silnik, wielki bak - legenda.

No to tyle - sie rozpisalem z rana

pozdro emsi
CAMP COYOT 20-23.08.2009
www.coyot.pl

emsi
Posty: 399
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:19 pm

Post autor: emsi » czw maja 25, 2006 5:29 am

Greentop pisze:
Dzieki za wstep - a co nam powiecie o przebiegach - 3.0 lub 2.4 dislakow.
Rok produkcji z poczatkow lat 90 - a wiec LC lj70 (jesli l przed lj70 oznacza long?) albo 4runnera.
Przebiegi normalne - po kilkaset tysiecy kilometrow :-) jak sie dba i zrobi raz na jakis czas porzadny remanent, to jest super

LJ 70 - to silnik 2,4 td, buda 70 - krotka, sztywny dach
KZJ - to silnik 3,0 td

w koncu Kylon opracuje cala tabele oznaczen LC, bo nawet Toyota sie w tym zagubila :-)
CAMP COYOT 20-23.08.2009
www.coyot.pl

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » czw maja 25, 2006 8:31 am

emsi pisze:(jesli l przed lj70 oznacza long?)
L oznacza light duty, czyli sprężyny z przodu i z tyłu.

emsi
Posty: 399
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:19 pm

Post autor: emsi » czw maja 25, 2006 8:51 am

Yonek pisze: L oznacza light duty, czyli sprężyny z przodu i z tyłu.
a KZJ 70 też ma sprężyny z przodu i tyłu - i nie ma L :-)
CAMP COYOT 20-23.08.2009
www.coyot.pl

Awatar użytkownika
Chaos
 
 
Posty: 1243
Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Chaos » czw maja 25, 2006 11:15 am

ograniczenie było 60 to ja lookałem właśnie licznik a potem ich przylookałem jak mnie ściągali

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw maja 25, 2006 2:20 pm

emsi pisze:
Yonek pisze: L oznacza light duty, czyli sprężyny z przodu i z tyłu.
a KZJ 70 też ma sprężyny z przodu i tyłu - i nie ma L :-)
L od silnika 2L (2LT z turbo), czyli poczciwego 2,4td

KZJ od silnika 1-KZT, czyli 3,0td o którym tak pieje (słusznie) emsi, choć do 95 roku trzeba było uważać na głowice, poprawione właśnie w 95

HZJ70 - od silnika 1HZ, czyli diesla 4,2 (i do tego właśnie zawias i mosty heavy duty)

RJ70 - od silnika 22R - czyli mało znany raczej 2,4 benzyniak (fajny, zapier...aż miło, ale i tak wolę diesla)

więcej mi się już nie chce :P pisane było ca. 3454757 razy na forum
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

emsi
Posty: 399
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:19 pm

Post autor: emsi » czw maja 25, 2006 3:53 pm

Damian pisze:
HZJ70 - od silnika 1HZ, czyli diesla 4,2 (i do tego właśnie zawias i mosty heavy duty)

więcej mi się już nie chce :P pisane było ca. 3454757 razy na forum
temat sie rozwija w zupelnie innym kierunku :-) ale chyba nie ma HZJ70 - jest 73, 74, 78 ... i tez mi sie juz nie chce grzebac ...
CAMP COYOT 20-23.08.2009
www.coyot.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw maja 25, 2006 5:00 pm

emsi pisze:
Damian pisze:
HZJ70 - od silnika 1HZ, czyli diesla 4,2 (i do tego właśnie zawias i mosty heavy duty)

więcej mi się już nie chce :P pisane było ca. 3454757 razy na forum
temat sie rozwija w zupelnie innym kierunku :-) ale chyba nie ma HZJ70 - jest 73, 74, 78 ... i tez mi sie juz nie chce grzebac ...
Nie ma, nie ma :) Jest 71 (krótka), 74 i 78

chodziło mi ogólnie o typoszereg
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw maja 25, 2006 6:05 pm

Ehhhhh

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=28042

i tu znajdziemy wszystko ... od czasu do czasu warto kliknąć "Szukaj" . Dla nie wtajemniczonych mozna znlesc ów przycisk na górze strony , troche na lewo od srodka , obok przycisku "FAQ".

A ja odpowiem koledze dlaczego dla niego 4runner a nie lc. Bo 4runner to prawie terenowka , a lc to terenowka. Rozni sie to miedzy innymi komfortem jazdy , wielkoscia i etc. J7 imho rewelacyjny samochod - ale do terenu , a nie jakiegos tam bzykania po autostardzie i lightowych bezdrozach. A 4runner nadaje sie rewelacyjnie na autostarde a i teren w granicach zdrowego rozsadku przełknie bez mrugniecia. A 4 runnerow w polsce teraz jak mrowkow , bo to w miare tania "terenowka" i ja z zachodu poprzywozili w duzych ilsociach , takze cney czesci nie sa takie zle. Z silnikiem kzt trudny do dostania i czesto w oplakanym stanie - silnik niby fajny , ale jak zuzyty to moze polknac niezly budzet. Ja bym walil w benzyne V6 i do tego gaz. Jak dobrze zrobisz to wyjdzie podobnie lub nawet ekonomiczniej niz diesel. I najlpeiej automat - wtedy masz zestaw , ktory przezyje dlugo jezeli bedziesz o niego dbal.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » czw maja 25, 2006 8:37 pm

emsi pisze:
Yonek pisze: L oznacza light duty, czyli sprężyny z przodu i z tyłu.
a KZJ 70 też ma sprężyny z przodu i tyłu - i nie ma L :-)
Fakt. przyjebałem :)

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » czw maja 25, 2006 8:40 pm

Damian pisze: L od silnika 2L (2LT z turbo), czyli poczciwego 2,4td
I od 2LT2
I od 3L też...

emsi
Posty: 399
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:19 pm

Post autor: emsi » czw maja 25, 2006 9:20 pm

Damian pisze:
emsi pisze:
temat sie rozwija w zupelnie innym kierunku :-) ale chyba nie ma HZJ70 - jest 73, 74, 78 ... i tez mi sie juz nie chce grzebac ...
Nie ma, nie ma :) Jest 71 (krótka), 74 i 78

chodziło mi ogólnie o typoszereg
a jednak chyba jest, dzis widzialem zdjecie - jak wol J70, resory i pisalo ze HZJ - a zrodlo raczej pewne

nie ma swietosci :-) chyba, ze ktos sie walnal.

A 71 to krotka tylko na sprezynach. Eehh ide spac, nie ma co rozstrzasac, w koncu sa linki do odpowiednich stron ....
CAMP COYOT 20-23.08.2009
www.coyot.pl

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » czw maja 25, 2006 9:22 pm

skromnie mi sie wydaje ze jest cos takiego jak hzj70,pzj70 itp-czyli krotka buda na silnikiem 4.2 lub 3.5, a hzj71 czy pzj71 to wersje z kroitkim rozstawem osi ale cabrio :)21

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw maja 25, 2006 10:30 pm

Marcin pisze:skromnie mi sie wydaje ze jest cos takiego jak hzj70,pzj70 itp-czyli krotka buda na silnikiem 4.2 lub 3.5, a hzj71 czy pzj71 to wersje z kroitkim rozstawem osi ale cabrio :)21
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=28042

kur.wa lukniecie moze w koncu w link - tam sa wszystkie typo-szeregi
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości