HJ60

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn maja 02, 2005 6:46 pm

Nikos pisze:Ja nie fanem glosnej muzy jestem..... lecz dobrej, czystej i dobrej jakosci..... :) Moze dlatego ze 8 lat szkoly muzycznej za soba i sluch mam ta wymagajacy.......
:)2
Też mam dobre audio w syfie, ale głośniki wożę w skrzynkach, coby je można było wyjąć przed takimi "niespodziewanymi sytuacjami" jak na zdjęciu po lewej. :)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » wt maja 03, 2005 9:16 am

Damian pisze:
Nikos pisze:Ja nie fanem glosnej muzy jestem..... lecz dobrej, czystej i dobrej jakosci..... :) Moze dlatego ze 8 lat szkoly muzycznej za soba i sluch mam ta wymagajacy.......
:)2
Też mam dobre audio w syfie, ale głośniki wożę w skrzynkach, coby je można było wyjąć przed takimi "niespodziewanymi sytuacjami" jak na zdjęciu po lewej. :)
Dobry pomysl...... Ja jednak mam wygluszone drzwi i porobione zabudowy......... wiec tak latwo nie bedzie a i wode tez musze omijac z kilku innych powodow

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr maja 04, 2005 8:56 am

Damian pisze:
Nikos pisze:Ostatnio jak przeciez wrzucilem sobie subwoofer Infinity do tylu to zaczal mi pekac tylny blotnik nad napisem Landcruiser 8)
:o

Naklej na pęknięciu "no bass, no fun"

:)21
:)20
#noichuj

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pyntront » śr maja 04, 2005 3:47 pm

A to ja ją byłem oglądać w Mysłowicach. Na 99% to ta sama, jak srebrny lakier napryskany, niebieskie pokrowce na fotelach, klapa silnika zawadza o orurowanie, a lampy przednie wklejone na silikonie, to napewno będzie ta. Ciekawym jak się będzie spisywała, ja odpuściłem, i wyszło, że mam Patrola, a wraz z nim kłopoty z niesławną głowicą :cry: W sumie to nieźle szło się z nimi targować - na jesieni chcieli za nią 27 tysięcy, a jak ja tam byłem, to już za 14 i pół byli gotowi sprzedać, więc podejrzewam, że doprowadzenie jej do stanu satysfakcjonującego nie wyszłoby do kupy więcej niż przy Patrolu wyjdzie... Ale już po ptokach. Może trochę szkoda...
W każdym razie mam nadzieję na jakieś spotkanie!
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
waga
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 4:57 pm
Lokalizacja: Mstów -jura częstochowska

Post autor: waga » śr maja 04, 2005 4:40 pm

Nawiązałam kontakt z właścicielami autka.
Gośc (śp)oddał tej toyce całe serce i ze dwa portfele.Wszystko "robił"w serwisie toyoty,na co dostał faktury.
Mam nadzieję,że równie dobrze będę opiekować sie tym autkiem,bo mnie podziw zdjął dla tego faceta.
A jak narazie nie narzekam...... :)2
Współczuję tego Patrola,bo właśnie takie autko było moim celem a wyszła ....Toyota .I nie żałuję :lol:

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pyntront » śr maja 04, 2005 5:08 pm

waga pisze:Współczuję tego Patrola,bo właśnie takie autko było moim celem a wyszła ....Toyota .I nie żałuję :lol:
E, no nie ma co współczuć, człowiek się uczy w życiu na swoich i cudzych błędach. Poza tym mam nadzieję zrobić porządek z głową, a reszta po regulacjach i drobnych poprawkach wygląda na top-zustand ;-)
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
waga
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 4:57 pm
Lokalizacja: Mstów -jura częstochowska

Post autor: waga » ndz maja 08, 2005 8:30 pm

Powiedzcie mi Panowie czy w Toyce HJ60 jest pasek czy łańcuszek rozrządu.Bo jak to pierwsze to chyba wymienić by trza.
Nie chcę pisać nowego tematu ,bo to bzdura....a jedynie co znalazłam to,że w hilu jest pasek....a jak w pozostałych ???? ??

Awatar użytkownika
Tommi
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sie 30, 2003 3:05 pm
Lokalizacja: Kassel - Boronow
Kontaktowanie:

Post autor: Tommi » pn maja 09, 2005 12:43 am

Ani pasek ani lancuszek - trybka tam sa... 8)

Pogonilem HJ-ota bo mnie nasze hieny zmusily - podatek straszliwy na ktorego mie na razie stac nie jest... Grrrrrr... Nie pojawialem sie, no bo jak tu z plaskaczem gadac, ale znowu jestem wyzej, tyle ze takim trochu smiesznym 8) Ale co robic... Zarty na bok, troszku ostatnio czasu bylo malo ale sie poprawia, wiec znowu na nerwy pojde i kiedys znowu 6 kupie... :wink:

Awatar użytkownika
Tommi
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sie 30, 2003 3:05 pm
Lokalizacja: Kassel - Boronow
Kontaktowanie:

Post autor: Tommi » pn maja 09, 2005 12:47 am

A tak na marginesie to sie chyba u Was teraz wiecej takich 6, starszych Patrolow, Pojarek itd pojawi bo nas tutaj teraz okropicnie podatkiem za te auta lupia. Jeszcze tylko bogaci hobbysci se je tylko oplacic moga :lol:

Krzy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:50 am

Post autor: Krzy » pn maja 09, 2005 6:42 pm

Pogonilem HJ-ota bo mnie nasze hieny zmusily - podatek straszliwy na ktorego mie na razie stac nie jest...
A propos wysoki podatek.
Jak to jest z tymi podatkami w Niemczech na stare auta z dużymi silnikami?

Taka wiedza na pewno nie zaszkodzi w trakcie negocjacji cenowych ...

Awatar użytkownika
Tommi
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sie 30, 2003 3:05 pm
Lokalizacja: Kassel - Boronow
Kontaktowanie:

Post autor: Tommi » pn maja 09, 2005 7:38 pm

@Krzy
Stare autka wiecej kosztuja, ale najbardziej to aktualnie terenowki z dieslami trafilo. Do 1 maja tego roku placilismy za ciezkie terenowy (ciezar calkowity powyzej 2800kg) tak jak za ciezarowego czyli 172,- € na rok, teraz jak za osobowke. Taka J6 wychodzi cosik 1500,- €, bo nie ma katalizatora itd. kapota absolutna. Najlepiej jak bys na jakiego prywatnego trafil - to mozna ladnie handlowac. Handlarze maja dalej slone ceny, bo wciskaja niewiedzacym ciemnote albo idzie wszystko na export.

Awatar użytkownika
waga
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 4:57 pm
Lokalizacja: Mstów -jura częstochowska

Post autor: waga » pn maja 09, 2005 8:28 pm

Hai Tommy!
Nie przejmuj się ....bo pewnie w Polsce tez niedługo wynajdą jakieś ciekawe przepisiki na nowe podateczki,tylko czekają jak leszcze nakupują jeszcze trochę złomu z unijnego sąsiedztwa.
Już patrzeć jak np.podatek od używanych gumek (no bo przecież brudzą śliczne choć nieco dziurawe unijne dróżki),albo wprowadzą ciężką akcyzę na .....szpachlę :)21
Pomysłowych u nas nie brakuje......i pomysłowosci także :wink:

Awatar użytkownika
waga
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 4:57 pm
Lokalizacja: Mstów -jura częstochowska

Post autor: waga » pn maja 09, 2005 8:36 pm

I jeszce jeden...dzięki za ten rozrząd ale jeden łańcuch spadł mi z serca,bo z tego co się łorientuję to ew.wymiana przy remoncie silnika jes or noł?

Awatar użytkownika
waga
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 4:57 pm
Lokalizacja: Mstów -jura częstochowska

Post autor: waga » ndz maja 15, 2005 2:22 pm

Czy ktoś może poradzić jak "domowym"sposobem sprawdzić stan napędów.Chodzi o te sprzęgiełka...zresztą o całośc.
Doczytałam na forum dośc dokładne instrukcje do Patrola,czy w Toyce jest tak samo????

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » ndz maja 15, 2005 5:15 pm

Nissan ma fabrycznie parchate automaty.
Powinienneś mieć nanualne sprzęgiełka.
Podnieś cały most przedni zapnij sprzęgła i sprawdz czy obracając kołem równocześnie obraca się przedni wał. Reduktor na neutralu ewentalnie biegi na luzie. Tak sie sprawdza czy działają sprzęgiełka. Napęd na 4 włącza się w reduktorze, ale ta nie ma tu znaczenia.
Aby sprzęgiełko było zapięte koło musi wykonac pełen obrót. Dlatego zapięcie sprzęgieł jak juz się wtopiło nie koniecznie oznacza ich działanie. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
waga
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 4:57 pm
Lokalizacja: Mstów -jura częstochowska

Post autor: waga » ndz maja 15, 2005 5:26 pm

No dobra OK.Sprzęgiełka już sprawdziliśmy.Gra!Tylko zastanawia nas jeszcze jedno-dlaczego przy załączeniu 4L nie ma napędu na przód???
Napęd na przód pojawia się dopiero po włączeniu 4H.Czyli wygląda na to ,że to 4H decyduje o napędzie na przód?!
Ładu i składu dojśc nie można....

Awatar użytkownika
ANdrzej
 
 
Posty: 179
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Wesoła

Post autor: ANdrzej » ndz maja 15, 2005 7:56 pm

waga pisze:No dobra OK.Sprzęgiełka już sprawdziliśmy.Gra!Tylko zastanawia nas jeszcze jedno-dlaczego przy załączeniu 4L nie ma napędu na przód???
Napęd na przód pojawia się dopiero po włączeniu 4H.Czyli wygląda na to ,że to 4H decyduje o napędzie na przód?!
Ładu i składu dojśc nie można....
Napęd na przód załącza tylko guzik 4H ( pod kierownicą ) - wajcha w pozycji 4L załącza tylko reduktor. Z ciekawostek - nie załączysz reduktora bez włączenia 4H :-) - to wszystko ładnie opisane na tabliczce przytwierdzonej do schowka przed pasażerem.

pzr.
ANdrzej
Andrzej
Pajero (czeka na zmiany)

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » ndz maja 15, 2005 8:01 pm

A to baaardzo dziwne......... bo u mnie wlasnie moge zalaczyc 4x4 reduktorem (wajcha) nie wlaczajac przycisku a kontrolka sie zapali no i oczywiscie 4x4 pracuje..................

wote
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: sob mar 29, 2003 1:54 pm
Lokalizacja: tampere

Post autor: wote » ndz maja 15, 2005 8:01 pm

Witam
mowicie o roznych samochodach!
w 60 nic na guzik nie dziala
a naped powinien byc w obydwoch pozycjach opisanych przez Wage

pozdrawiam wojtek
Toyota HJ

Awatar użytkownika
waga
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 4:57 pm
Lokalizacja: Mstów -jura częstochowska

Post autor: waga » ndz maja 15, 2005 9:06 pm

Panowie zdecydujcie...a może mówimy o różnych autkach. 8)
W naszej HJ60 jest tak:wajcha 4L-załącza reduktor,a guzik :lol: 4H załącza przód .I jest bez znaczenia czy wajcha jest na 2H czy 4L dopiero w momencie przyciśnięcia guziczka 4H załącza się przód(kontrolka zapala się dopiero po kilku sekundach).I rzeczywiście żeby rozłączyć przód czyli 4H po przyciśnięciu guziczka trzeba cofnąć(wtedy słychać ro rozłączenie).


Oboje z mężem oglądaliśmy tabliczkę przed siedzeniem pasażera,ale ona niewiele wyjaśnia( :oops: bez znajomości angielskiego :oops: )
Wydaje nam się conajmniej dziwne że przy 4L nie ma napędu na przód,bez względu na połozenie sprzęgiełek.

Awatar użytkownika
ANdrzej
 
 
Posty: 179
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Wesoła

Post autor: ANdrzej » ndz maja 15, 2005 9:52 pm

Oboje z mężem oglądaliśmy tabliczkę przed siedzeniem pasażera,ale ona niewiele wyjaśnia( :oops: bez znajomości angielskiego :oops: )
Wydaje nam się conajmniej dziwne że przy 4L nie ma napędu na przód,bez względu na połozenie sprzęgiełek.[/quote]

To są dwa niezależne mechanizmy - elktryczne załączenie napędu na przenią oś oraz mechaniczne włączenie reduktora. Możliwe że w różnych wersjach jest inaczej, ale w waszej (oglądłem ją jeszcze w komisie) i w mojej jest raczej tak samo. Na tabliczce jest opisane:
2H - zakres wysoki (prędkości), dwa koła napędzane, jazda po 'czarnym'
4H - zakres wysoki (prędkości), cztery koła napędzane, jazda poza czarnym, snieg, piach i ?śliskie? drogi. Włączać przełącznik H4 podczas wolnej jazdy lub ?postoju?
4L - zakres niski (prędkości), cztery koła napędzane + reduktor
Poniżej są tylko uwagi dla posiadaczy automatów i przypomnienie iż cała zabawa ma sens tylko przy zapiętych sprzęgiełkach w przednich piastach. Obrazek z boku pokazuje kolejność włączania H2 -> 'guzik' ->H4 -> 'wajcha' -> L4

Dla mnie wydaje się to logiczne w przeciwieństwie do jazdy z włączonym reduktorem i napędem jedynie na tylną oś :-)

pzr.
ANdrzej
Andrzej
Pajero (czeka na zmiany)

wote
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: sob mar 29, 2003 1:54 pm
Lokalizacja: tampere

Post autor: wote » ndz maja 15, 2005 9:57 pm

wedlug mojej wiedzy w hj60 napedy zalancza sie wajcha!!!!!!!!!!!!!!

dopiero w hj61 i to nie pierwszej edycji ! z motorem turbo jest to na pstyczki !

z ktorego roku jest auto?

jestes pewna ze nie masz turbo? bo jak masz pstyczki do napedow to?

a moze wszystko jest od czegos innego?

pozdrawiam wojtek
Toyota HJ

Awatar użytkownika
ANdrzej
 
 
Posty: 179
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Wesoła

Post autor: ANdrzej » ndz maja 15, 2005 9:57 pm

Nikos pisze:A to baaardzo dziwne......... bo u mnie wlasnie moge zalaczyc 4x4 reduktorem (wajcha) nie wlaczajac przycisku a kontrolka sie zapali no i oczywiscie 4x4 pracuje..................
To może masz dodatkowy włącznik sterowany wajchą lub ja mam taki tylko zepsuty - sprawa wymaga wyjaśnienia na kanale :-)

pzr.
ANdrzej
Andrzej
Pajero (czeka na zmiany)

Awatar użytkownika
waga
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 4:57 pm
Lokalizacja: Mstów -jura częstochowska

Post autor: waga » pn maja 16, 2005 4:52 am

Autko jest z 88`chociaż w dowodzie jest dużo mniej hihihi :lol:
I napewno jest bez turbiny.Prztyczek z wyraźnym napisem 4H znajduje się po prawej stronie kierownicy pod napisem TRANSFER ,a jeszcze ciut wyżej napis 4WD.Sam przycisk nie świeci ,kontrolka załączenia napędu zapala się jak by pod nim.
Nie wygląda (prztyczek oczywiście) na to żeby ktoś go dorabiał domowym sposobem-tam było miejsce w desce rozdzielczej.
I tylko do tego napędu jest guzik.Do H2 i 4L jest wajcha.

Qrcze jak na mój gust wolałabym wajchy,mąż twierdzi,że guziki zboczenie czy co????
sprawa wymaga wyjaśnienia na kanale


Andrzej, w jaki sposó sprawdzić na kanale???I jeszcze jedno-napęd na tył z reduktorem ma sens .Tak sobie tłumaczymy.W lekkim terenie przy podjazdach czy zjazdach i innych takich,chyba lepiej włączyć redukcję niż cisnąć na drogowych.
No ale nie będę się wymądrzać :oops:
Ostatnio zmieniony pn maja 16, 2005 5:10 am przez waga, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
waga
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 4:57 pm
Lokalizacja: Mstów -jura częstochowska

Post autor: waga » pn maja 16, 2005 4:57 am

I śliczne dzięki za tłumaczenie.
Spróbujemy jeszcze tej kolejności która jest opisana na tabliczce.Być może tu popełnialiśmy błąd.
Bo włączane było tak H2--L4---H4.....oczywiście wcześniej zapiete sprzęgiełka.

POZDROWIENIA I DZIĘKI WSZYSTKIM!!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość