Prośba o porade

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Prośba o porade

Post autor: rokfor32 » śr lut 05, 2014 5:18 pm

Jak ravka to modele sprzed '00. Z benzyna 2.0.

Jak znajdzie niezmęczony egzemplarz - to będzie zadowolony. No może poza spalaniem - stały napęd 4x4 trochę pochłania więcej ... :wink:

ps. Jakby brać pod uwagę spalanie - to ravka jest pojazdem bez sensu. Pali tyle co normalne LC w dieslu, terenówka rasowa to nie jest, a na czarne wymyślono wiele fajniejszych modeli ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Prośba o porade

Post autor: Sawa GR » śr lut 05, 2014 5:22 pm

Co proponujesz? Małe i bezobslugowe? Przy przebiegach rzędu 2000km/rok spalanie nie stanowi większego problemu. Ja mu proponował em gitarę ale wkręcić sobie rav. ..
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Prośba o porade

Post autor: rokfor32 » śr lut 05, 2014 5:37 pm

To podobnej klasy auta - ale ravka jest solidniej wykonana. Taka koncepcja przemyślana do każdej śrubki, bez jakichś typowych wad modelu, z naprawdę ciężko zajebliwym silnikiem (typ 3S-FE - na bazie tego bloku są robione silniki z mocami ponad 300 HP) i dobrą skrzynką. Pierwsza generacja ravki ma stały 4x4, ale z ręcznie blokowanym centralnym mechanizmem różnicowym.

Zawias wydaje sie delikatny (z przodu McPerson, z tyłu wielodrążkowe), ale jak nie jeździ to po skałkach - to daje radę. Skrzynka, transfer, most tylny - bardzo rzadko się wysypują, i to raczej ze starości niż z przeciążenia. Wada - ten typ zawiasu jest praktycznie nieliftowalny. Więc własna radosna twórczość pt "robienie żaglówki" odpada.

Druga wada w napędzie - to nieserwisowalny wał napędowy. Producent nie przewiduje wymiany samych krzyżaków - wymienia sie cały wał. Raz na te 300 tysi - no ale tani nie jest ... :)21

ps. Jak robiłem w Isla to te silniki były właściwie niesprzedawalne. Kumpel z roboty bawił się w ściganki (rallycross), i se zbudował bolida z takim silnikiem. Wtedy pierwszy (i ostatni) raz widziałem jak z tego silnika wylatuja korby - ale silnik miał zdjętą blokadę obrotów z kompa i wtrysk nitro. Kres możliwości to było nitro +75HP, i obroty ponad 8 tysi ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Prośba o porade

Post autor: suzi4WD » śr lut 05, 2014 7:04 pm

Sawa GR pisze:Jaka wersja (skłania się do 2 drzwiowej)
RAVka 2 drzwiowa jest ciasna jak chodnik w kopalni.
W takich pieniądzach kupi se małe niezajebliwe wozidło typu ignis 5 drzwiowy i obejdzie się bez gazów srazów itd.
:wink:
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Prośba o porade

Post autor: Sawa GR » śr lut 05, 2014 8:01 pm

Miał pandę i się wyrabiał z miejscem więc i pewnie w Ravce się zmieści... :o :)21
Sam mu polecałem Padę 4x4 ale po ostatnich przejściach z komputerem w zwykłej nie chce o niej słyszeć...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Prośba o porade

Post autor: rokfor32 » czw lut 06, 2014 8:04 am

Elektronika Denso (stosowana w toyotach) to chyba najbardziej odporna elektronika jaką znam. W modelach do '00 nie pakowali jeszcze immobilaisera, więc kompa w razie czego można zapodać dowolnego, byle wtyczki spasowały ... :wink: Acz nie pamiętam, żebym kiedykolwiek widział zepsuty komp sterujacy tego typu - inaczej niż rozwalony mechanicznie ... :wink: Bo zwykłe zalanie mu nie szkodzi - płytka jest oblana jakimś lakierem. Nie ulegają też rozprogramowaniu, choćby na półce albo w zdechłym aucie leżał 20 lat.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Prośba o porade

Post autor: Sawa GR » wt mar 04, 2014 9:18 am

Słuchając waszych rad wujas nabył 17 letnia tuyotę, z silnikiem 2,0 i podtlenkiem LPG BRC. Zakupił ją od 50 letniej Helgi, która miała ja od nowości. Wygląda zdrowo, w środku jak w nowym, razu nie zjechała z asfaltu. Tylko ten smród, baba odpalała fajkę od fajki... Jedyna widoczna usterka to brak możliwości wyjęcia kluczyka ze stacyjki (z tego powodu baba go sprzedała) przebieg w pełni udokumentowany niecałe 200kkm.
.
Obrazek
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Dagu
Posty: 533
Rejestracja: wt lut 07, 2006 3:20 pm
Lokalizacja: Ostroróg

Re: Prośba o porade

Post autor: Dagu » wt mar 04, 2014 8:38 pm

Sawa GR pisze:Słuchając waszych rad wujas nabył 17 letnia tuyotę, z silnikiem 2,0 i podtlenkiem LPG BRC. Zakupił ją od 50 letniej Helgi, która miała ja od nowości. Wygląda zdrowo, w środku jak w nowym, razu nie zjechała z asfaltu. Tylko ten smród, baba odpalała fajkę od fajki... Jedyna widoczna usterka to brak możliwości wyjęcia kluczyka ze stacyjki (z tego powodu baba go sprzedała) przebieg w pełni udokumentowany niecałe 200kkm.
.
Obrazek
Ale fajne auto, i pomyśleć że 10 lat temu nawet na takie nie spojrzałem. Toż to przy dzisiejszych wynalazkach prawdziwy offrołder. :wink:
Subaryna leśnik, i piździk dzielny w teren. Poszukiwanie sztywnych mostów...

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Prośba o porade

Post autor: Sawa GR » wt mar 04, 2014 9:40 pm

Fajna. Może motać się nie da, ale wujas nie będzie. Jak porównywaliśmy ją z Vitarką znajomego to o wiele większy ma prześwit za sprawą dużo większych kół. Połyka 11l gazu, wymaga drobnych poprawek lakierniczych i konserwacji spodu. No i stacyjkę trzeba wymienić (400 w ASO więc tragedii nie ma). Jak to od niemca, zimówki prawie nówki, na alusach letnie z 3/4 bieżnika.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: Prośba o porade

Post autor: Darek Elwood » czw mar 06, 2014 8:19 pm

11l gazu?!
Bajeczka, w sensie super.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Prośba o porade

Post autor: Adas » pt lip 25, 2014 9:39 am

potrzebuję numer części albo vin do Toyoty LJ70 89rok 2,4 D chodzi o zestaw do montażu kloców przednich, prowadnice, sprężynka i blaszka dociskowa

Obrazek

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Prośba o porade

Post autor: rokfor32 » pt lip 25, 2014 5:49 pm

Od razu możesz szukać do modeli po '90. Wcześniej nie było tej blaszki dociskowej - a takie pizdowate sprężynki, wiecznie się łamiące. link do epc, masz z rysunkami: http://www.japan-parts.eu/
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość