Strona 1 z 2
kdj90 pytanie o zawieszenie
: ndz mar 22, 2015 2:50 pm
autor: samuraimielec
Witam, stalem sie szczesliwym posiadaczem krotkiej 90 i mam pytanie odnosnie wysokosci zawieszenia. Mianowicie patrzac na odboje na wahaczach ma bardzo malo luzu. Czy ona ma tak fabrycznie czy to juz wypracowane sprezyny? Z gory dziekuje za odpowiedz.
http://imagizer.imageshack.us/a/img673/5773/iQghaX.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img540/715/VhHTh9.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img540/2452/WMDAMC.jpg
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: ndz mar 22, 2015 4:17 pm
autor: Mroczny
wypracowane.. ale wcale nie tak bardzo
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: ndz mar 22, 2015 4:25 pm
autor: Damian
jak to nie aż tak bardzo? przecież tu praktycznie już sprężyn nie ma

Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: ndz mar 22, 2015 4:51 pm
autor: vandall_jr
Wydymane na amen

Wymiana
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: ndz mar 22, 2015 11:29 pm
autor: Darek Elwood
samuraimielec pisze:Witam, stalem sie szczesliwym posiadaczem krotkiej 90...
Co Ty kolego wiesz o szczęściu...
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: pn mar 23, 2015 12:43 am
autor: samuraimielec
Darek Elwood pisze:samuraimielec pisze:Witam, stalem sie szczesliwym posiadaczem krotkiej 90...
Co Ty kolego wiesz o szczęściu...
Miałem samuraia wiec ta toyota to jest wybawienie boskie. Wszystko sprawne 170 tys oryginalnego przebiegu , d4d ze sprawnym diff lockiem. Tylko te sprezyny mnie nurtuja. Jaki bedzie orientacyjny koszty wymiany na nowe z aso i o ile mniej wiecej sie to poprawi ( w cm ) ? Dodam ze autko ma wyciagarke z przodu na grubej plycie i troche to wazy.
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: pn mar 23, 2015 6:15 am
autor: Mroczny
to oryginalne niewiele dadzą.. kup jakies wzmocnione
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: pn mar 23, 2015 7:54 am
autor: vandall_jr
Mroczny pisze:to oryginalne niewiele dadzą.. kup jakies wzmocnione
Dobrze prawi i pomyśl nad amortyzatorami

Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: wt mar 24, 2015 5:34 pm
autor: heniu
Jak chcesz to mamy w ofercie takie amortyzatory przednie z wyższym łożem sprężyny w stosunku do fabrycznych, co w połączeniu z oryginalnymi sprężynami dają około 30-40 mm liftu, jak coś to pisz na PW
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: wt mar 24, 2015 6:30 pm
autor: Zibi
Na pewno spasuja z padnieta sprężyną

zwlaszcza jak ma wyciągarkę.
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: wt mar 24, 2015 7:19 pm
autor: rokfor32
Sama wyciągarka to nie problem - bo co to jest 40 kila dodatkowego nacisku na oś. Jakeś 5 mm ugięcia, i to nie sprężyn a liczine na krawędzi błotnika (w J9).
Ale - jak do wyciągarki jest jeszcze 50 kila zderzaka, plus osłony podwozia, plus kurniki na dachu, plus progi, plus zabudowa środka (wbrew pozorom też dociąża to oś przednią) - to się uzbiera ...

Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: wt mar 24, 2015 8:20 pm
autor: Zibi
Spojrzyj na fotę, ta sprężyna to szrot. Też mamy amory liftujące ale w życiu bym do sprężyny w takim stanie klientowi nie wciskał zwłaszcza na podane obciążenie. Jakieś zasady uczciwości chyba obowiązują.
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: śr mar 25, 2015 12:37 am
autor: rokfor32
Zardzewiała. Ale czemu klapnięta? Ile auto realnie waży, i ile ma nacisku nadmiarowego na przednią oś?
Puki nie ma danych - to wróżenie z fusów.
Tak na marginesie - rdza powoduje pocienienie drutu sprężyny - ale taka powierzchniowa, zjadająca ledwie parę setek z nominalnej grubości - to jeszcze nie szrot

Jak jest w tym przypadku - brak danych. Może i faktycznie ruda zjadła je za bardzo. Sprężyna może się też trwale odkształcić jak się ją przeciąży - no ale na tym aucie odboje wahacza ciągle są - a w granicach jakie dają sprężyna sie uplastycznić prawa nie ma.
A ogólnie - jeżeli auto ma zostać "cywilne", i bez modyfikacji - to można poszukać po prostu ori sprężyn, w dobrym stanie. Sporo tych aut się liftuje - więc userom stare sprężyny zostają.
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: śr mar 25, 2015 1:26 am
autor: samuraimielec
Co do rdzy, to jest powierzchowny nalot, one nie sa skorodowane ani zgnite. Sa normalne od soli i piachu. Samochod jezdzi juz pare lat po drogach. Z przodu jest dolozony chromowany zderzak, dwa duże halogeny, wyciągarka dragon winch chyba 2,5 tony na plycie ze stali nierdzewnej 1 cm i dospawanymi plytkami do przykrecenia do ramy ma jeszcze dosc ciezkie uchwyty pod ewentualny plug na zime ta plyta dospawane. Na dachu bagaznik i 3 halogeny. Reszta to juz 100% seria. Samochod generalnie nie stoi nisko tak zeby wzbudzal jakies podejrzenia o padniete sprezyny ale no luz jaki jest przy wahaczach kazdy widzi i sie zastanawiam co tu dalej robic. Samochod ma pozostac "cywilny" gdyz jezdze nim i po 300 km zeby dojechac do "terenu" lekkiego ale jednak.
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: śr mar 25, 2015 7:27 am
autor: rokfor32
To auto to wersja krótka (jak w oznaczeniu modelu) - czy długa?
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: śr mar 25, 2015 9:00 am
autor: mik
rokfor32 pisze:To auto to wersja krótka (jak w oznaczeniu modelu) - czy długa?
my czytać po polskiemu
samuraimielec pisze:Witam, stalem sie szczesliwym posiadaczem krotkiej 90
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: śr mar 25, 2015 12:24 pm
autor: rokfor32
Sie mi nie chciało doszukiwać.
A biega o to - że sprężyny przednie z długiej są sztywniejsze niż z krótkiej - auta mają inna masę.
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: ndz mar 29, 2015 8:31 pm
autor: samuraimielec
rokfor32 pisze:Sie mi nie chciało doszukiwać.
A biega o to - że sprężyny przednie z długiej są sztywniejsze niż z krótkiej - auta mają inna masę.
Czy to jest pewne ze od wersji 95 sa sztywniejsze?
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: ndz mar 29, 2015 9:06 pm
autor: rokfor32
Różnią się numerami OEM. Ale nie mam danych na temat fizycznych wymiarów.
Co ciekawe - dla tego modelu różne sa też numery przed/po 05/1999. I inny jest numer w przypadku aut z klimą
Podejrzewam - że te różnice to jedynie długość sprężyny w stanie nieobciążonym - duża szansa że drut będzie tej samej grubości.
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: ndz mar 29, 2015 9:15 pm
autor: vandall_jr
Masz dwie opcje: szukasz sprężyn, lewa, prawa, krótka, długa

? kupisz to nowe

?. Narobisz się, powklejasz tam jakieś sztywniejsze a za 6 mies masz ten sam problem.
Druga opcja, kupujesz zawieszenie z liftem i zapominasz o temacie

. Ale mogę się mylić.
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: ndz mar 29, 2015 9:16 pm
autor: Zibi
Ja ma wszelkie dane, roznica to od 0,3 do 0,5 cm na wysokosc
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: ndz mar 29, 2015 10:41 pm
autor: samuraimielec
Samochod ma na chwile obecna lat 13 i stoi na oryginalnych sprężynach, przebieg zbliża się ku 200 tkm. Widzialem ostatnio u mnie na miescie j95 jakiegos austryjaka i stala o jakies 2-3 cm wyzej niz moja na oryginalnych sprezynach i o taki wlasnie mi chodzi przeswit. Samochod nie jezdzi w ciezkim terenie i nie bedzie jezdzil. Tylko nie wiem teraz czy wymieniac na wersje z j95 czy szukac wzmocnionych do j90 czy szukac uzywek od forumowiczow, liftowe raczej sobie odpuszcze.
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: pn mar 30, 2015 11:42 am
autor: rokfor32
Liftowe mają ten problem - że zapodając je zamiast klapniętych auto się nie podnosi o 2" - ale o 3". I, w porównaniu z prowadzeniem po zakrętach do tych klapniętych - auto kiwa się jak żaglówka przy paru bofortach
Acz można o wiele szybciej zapierdzielać po szutrach ...
Zibi - jeżeli masz dane ori sprężyn - to zapodaj czy się słusznie domyślałem, że tylko długość - a drut ten sam, czy też może jest jednak różnica w grubości drutu również? To wychodzi zresztą jeżeli dla sprężyny podana jest sztywność - ten sam drut, ta sama średnica podziałowa i ilość zwojów - to ta sama sztywność, bez znaczenia jest skok zwoju (dający długość sprężyny w stanie nieobciążonym).
A - i 0,5 cm w przypadku J9 dla sprężyny to 1 cm na kole - amor przychodzi mniej więcej w połowie długości wahacza.
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: pn mar 30, 2015 12:10 pm
autor: Zibi
NIe wiem skąd twierdzenia, że auto buja sie na boki na liftowych - jak jest prawiodłowa sprezyna i amor to buja się o wiele mniej niż na fabrycznych. Poza tym po to wymyslono regulowane amory aby można było sobie wysokośc auta dobrać wg. swojego widzimisię. Co do sprezyn mam dane tylko o ich wysokości, nie mam nic o grubosci drutu ani sile ugięcia.
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
: pn mar 30, 2015 12:12 pm
autor: Mroczny
w tym aucie warto przy okazji cały zawias sprawdzić. Minimalny luz na każdym z elementów skutkuje dużym sumarycznym i kiepskim prowadzeniem. Do tego warto et felg poprawić in minus (tak do -15) i będzie lepiej niż fabrycznie..
a stare wypierdziane, liftowane podkładką - zawsze będzie jechać gorzej