Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Burza
 
 
Posty: 220
Rejestracja: sob paź 08, 2005 8:01 pm

Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

Post autor: Burza » wt wrz 20, 2016 2:26 pm

Witam serdecznie.
Uprzedze juz ze przeglądałem forum i nawet wójka googla i to wlasnie zmusiło mnei do napisania.

Buduję na bazie Hilux MK5 double cab autko do wyprawy po Afryce i wokoło. Rama sie juz naprawia i teraz czas na pozbieranie materiałów wykonczeniowych. I jak np z rocznikiem 2005 w góre to nie ma problemu. w każdym sklepie coś znajdę to zeby kupic jakies gotowce do MK5tki to juz robi sie problem.

I tu mam do was prośbę. szukam sklepów, warsztatów które juz mają zrobione i sprawdzone projekty na:
- przedni zderzak, najlepiej full bullbar, plus mocowanie wyciągary
- tylny zderzak z z kilkoma opcjami:
a) sam zderzak
b) zderzak z mocowaniem koła zapasowego
c) zderzak z miejscem na tylna wyciągarkę
d wersja b+c :)
- osłoby drążków i ogólnie całego spodu wraz ze zbiornikiem.
- rock slidery
- no i oczywiście bagażnik dachowy.

Pwenie jeszcze coś dojdzie ale to jest teraz to co poszukuje. jezeli macie, znacie, wiece, a nie chcecie zeby nie było ze to jakaś reklama to piszcie na PW

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

Post autor: Piotrek M » wt wrz 20, 2016 6:28 pm

Co to jest rock slider ?
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

Post autor: bazylisek » wt wrz 20, 2016 6:54 pm

Chodzi zapewne o progi.
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

Burza
 
 
Posty: 220
Rejestracja: sob paź 08, 2005 8:01 pm

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

Post autor: Burza » wt wrz 20, 2016 6:54 pm

Pytasz serio?

https://www.google.co.uk/webhp?sourceid ... ta%20hilux

czyli to inaczej osłona progów
Była Vitara, byłe inne chocki klocki, a teraz jest Disco (jak na razie)

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

Post autor: jradek » wt wrz 20, 2016 8:06 pm

Parapecik.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

Post autor: rokfor32 » wt wrz 20, 2016 8:16 pm

Nie.

Rockslider to miniaturowa osłona gruch mostów, służąca do przeciągania się ślizgiem po kamykach. Tych większych, tak od 5T wzwyż ... :wink:

Nazwa jest pojemna, więc rzeczone slidery można zastosować również na inne newralgiczne miejsca wózka. Ogólnie chodzi o to, że stosuje się minimalistyczne ślizg osłaniające najważniejsze elementyi, a nie pełne płytowanie podwozia. Jak kto się wkleił kiedy opłytowanym czołgiem w głębokim błocie, to załapie dlaczemu ... :wink: Tudziesz ostry kamlot wlazł w dziurę w takiej płycie ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Burza
 
 
Posty: 220
Rejestracja: sob paź 08, 2005 8:01 pm

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

Post autor: Burza » wt wrz 20, 2016 8:45 pm

rokfor32 pisze:Nie.

Rockslider to miniaturowa osłona gruch mostów, służąca do przeciągania się ślizgiem po kamykach. Tych większych, tak od 5T wzwyż ... :wink:

Nazwa jest pojemna, więc rzeczone slidery można zastosować również na inne newralgiczne miejsca wózka. Ogólnie chodzi o to, że stosuje się minimalistyczne ślizg osłaniające najważniejsze elementyi, a nie pełne płytowanie podwozia. Jak kto się wkleił kiedy opłytowanym czołgiem w głębokim błocie, to załapie dlaczemu ... :wink: Tudziesz ostry kamlot wlazł w dziurę w takiej płycie ... :wink:
niestety nie masz racji ale nie bede tu teraz pisał o tym co mowisz . a moze napisze. osłony grychy mostów to:
DIFF GUARD
https://www.google.co.uk/search?q=diff+ ... 4Q_AUIBigB
Była Vitara, byłe inne chocki klocki, a teraz jest Disco (jak na razie)

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

Post autor: jradek » wt wrz 20, 2016 8:48 pm

No bedzie dym.

O parapecik.
:)21
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

Post autor: rokfor32 » śr wrz 21, 2016 6:15 am

Rock slider to nie nazwa konkretnego elementu, a funkcji danej osłony. Mogą to więc być progi np. dla cherokee - bo to auto nie ma ramy, i przy skałach wymaga zabezpieczenia krawędzi nadwozia. Tu jednak mowa o hilu mk5 - a w tym modelu rama sterczy około 10 cm poniżej krawędzi progów kabiny.

Chcesz - to sobie opłytuj nawet dach. To Twoje auto. Tyle, że jak widzę pragniesz usilnie popełnić ten sam błąd, co wszyscy początkujący userzy 4x4 - opancerzyć co się da, a w konsekwencji zwiększyć masę stałą o tonę ... :wink: Tymczasem kierunek przy wyprawówce jest dokładnie odwrotny - walka o każdy kilogram, bo priorytet to paliwo, woda i jedzenie - i mobilność w terenie.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

Post autor: bert » śr wrz 21, 2016 6:25 am

Rok...
dajże ludziom mieć własne błędy... eeeee... tfu... te... no... marzenia :)21
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
sebastian2357
Posty: 697
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

Post autor: sebastian2357 » śr wrz 21, 2016 7:03 am

Kolega chce uprawiać rock crawling na wyprawie w afryce- kto mu zabroni :)21
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem

Burza
 
 
Posty: 220
Rejestracja: sob paź 08, 2005 8:01 pm

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

Post autor: Burza » śr wrz 21, 2016 12:56 pm

Oj czepiacie sie.
chodzi mi o osłonę drążków kierowniczych. o osłone baku i gruszek na mostach.
cztyli standart jakis. jak co to moze jeszcze cos.
napisalem wszytko, a bede wybierac co bedfzie. bo jak narazie to nic nie ma tylko kasztanienie. :)11
Była Vitara, byłe inne chocki klocki, a teraz jest Disco (jak na razie)

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

Post autor: Piotrek M » śr wrz 21, 2016 6:25 pm

To skoro już wiem co to rock slider,to pytam całkiem serio. Na wuj Ci te osłonki ?
Progi ułatwiają niższym wsiadanie do wysokiego auta,mozna stanąć na "trawersach -wszystko OK.
A reszta tych pierdolek ?
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

Post autor: jradek » śr wrz 21, 2016 7:00 pm

Dzisiaj poznalem starszego pana co najzwyczajniej w swiecie lubi jezdzic tetenowymi autami. Nie musi sie martwic zima i kraweznikami. Pan mial 160 centymetrow wzrostu.
:)12
Moze o to chodzi?
Auto nie koniecznie musi byc rozsadne, wazne zeby wlasciwie wypelnialo ego wlasciciela.
:)14
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Burza
 
 
Posty: 220
Rejestracja: sob paź 08, 2005 8:01 pm

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

Post autor: Burza » śr wrz 21, 2016 7:51 pm

Piotrek M pisze:To skoro już wiem co to rock slider,to pytam całkiem serio. Na wuj Ci te osłonki ?
Progi ułatwiają niższym wsiadanie do wysokiego auta,mozna stanąć na "trawersach -wszystko OK.
A reszta tych pierdolek ?
A po co sie ma osłonki na drążki sterownice. coby osłonic je.
tak samo na dify. a o zbiorniku nie wspomne choć moge zawsze wsadzc go na pake to sie nie rozwali.

A tak na serio. mam taka wizję. mam taki zamysl. nie chodzi mi o dewagacej czy to potrzebne czy nie. chodzi mi o dostępność tych rzeczy .
Była Vitara, byłe inne chocki klocki, a teraz jest Disco (jak na razie)

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

Post autor: rokfor32 » czw wrz 22, 2016 6:24 am

Jest zerowa. Do tego modelu jedynie robota ma miarę, jak u krawca :wink:

ps. W tym aucie nie osłania się drążków kiery. wzmacnia się jedynie osłonę przednią (bo fabryczna to albo plastik, albo cienka blaszka), coby porządnie zabezpieczyć dół chłodnicy, i zrobić rodzaj ślizgu do belki przedniego dyfra. Plus mały slider na dół reduktora - i tyle.

Zbiornik najlepiej jest zrobić customowy, pod podłogą paki (za tylna osią) - wówczas odpada temat jego pojemności, i zabezpieczenia. Dodatkowo powiększa się prześwit międzyosiowy. Na wypasie idzie też do wymiany belka podporowa skrzyni - robi się ją węższą, za to szerszą. Robi wtedy od razu za osłonę reduktora.

I to tyle - żadnych płyt pod silnikiem, skrzynią. Raz, że nic nie dają, a dwa, że mocno utrudniają dostęp serwisowy do bebechów. A wozi się tam zwykle kilkadziesiąt kg błota.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

Post autor: bert » czw wrz 22, 2016 7:21 am

rokfor32 pisze:Jest zerowa. Do tego modelu jedynie robota ma miarę, jak u krawca :wink:

ps. W tym aucie nie osłania się drążków kiery. wzmacnia się jedynie osłonę przednią (bo fabryczna to albo plastik, albo cienka blaszka), coby porządnie zabezpieczyć dół chłodnicy, i zrobić rodzaj ślizgu do belki przedniego dyfra. Plus mały slider na dół reduktora - i tyle.

Zbiornik najlepiej jest zrobić customowy, pod podłogą paki (za tylna osią) - wówczas odpada temat jego pojemności, i zabezpieczenia. Dodatkowo powiększa się prześwit międzyosiowy. Na wypasie idzie też do wymiany belka podporowa skrzyni - robi się ją węższą, za to szerszą. Robi wtedy od razu za osłonę reduktora.

I to tyle - żadnych płyt pod silnikiem, skrzynią. Raz, że nic nie dają, a dwa, że mocno utrudniają dostęp serwisowy do bebechów. A wozi się tam zwykle kilkadziesiąt kg błota.
chybaś się zaplątał ;)
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

Post autor: rokfor32 » czw wrz 22, 2016 11:20 am

Nie. Ale musiał byś ta belkę widzieć, żeby łapnąć o co biega.

Ta belka jest dosyć gruba (wysoka, około 7cm), i przy okazji wygięta w taka odwróconą "omegę". Skutkiem czego po prostu sterczy pod autem, i to dosyć znacznie (nieco ponad 10cm poniżej belek ramy) - jest głównym punktem wieszania się na twardym podłożu czy zgarniania błota. Dlatego robi sie ją nie jako profil kształtowy (pustą w śtrodku), ale jako grubą blachę - ale żeby zachować wytrzymałość trzeba ją zrobić odpowiednio szerszą. Wówczas przy okazji robi za osłone dolnej części reduktora.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
ZbychoS
 
 
Posty: 7453
Rejestracja: czw maja 10, 2012 8:30 pm
Lokalizacja: Siedlce

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

Post autor: ZbychoS » pt lis 04, 2016 10:43 am

jradek pisze:Dzisiaj poznalem starszego pana co najzwyczajniej w swiecie lubi jezdzic tetenowymi autami. Nie musi sie martwic zima i kraweznikami. Pan mial 160 centymetrow wzrostu.
:)12
Moze o to chodzi?
Auto nie koniecznie musi byc rozsadne, wazne zeby wlasciwie wypelnialo ego wlasciciela.
:)14
O qurde ... Ta demencja :)11 . Nie pamiętam spotkania :( :o
Poza tym, nie 160 tylko 1,62. A to robi różnice urwa ... :)21
***** USA

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości