Strona 1 z 1

Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

: wt wrz 20, 2016 2:26 pm
autor: Burza
Witam serdecznie.
Uprzedze juz ze przeglądałem forum i nawet wójka googla i to wlasnie zmusiło mnei do napisania.

Buduję na bazie Hilux MK5 double cab autko do wyprawy po Afryce i wokoło. Rama sie juz naprawia i teraz czas na pozbieranie materiałów wykonczeniowych. I jak np z rocznikiem 2005 w góre to nie ma problemu. w każdym sklepie coś znajdę to zeby kupic jakies gotowce do MK5tki to juz robi sie problem.

I tu mam do was prośbę. szukam sklepów, warsztatów które juz mają zrobione i sprawdzone projekty na:
- przedni zderzak, najlepiej full bullbar, plus mocowanie wyciągary
- tylny zderzak z z kilkoma opcjami:
a) sam zderzak
b) zderzak z mocowaniem koła zapasowego
c) zderzak z miejscem na tylna wyciągarkę
d wersja b+c :)
- osłoby drążków i ogólnie całego spodu wraz ze zbiornikiem.
- rock slidery
- no i oczywiście bagażnik dachowy.

Pwenie jeszcze coś dojdzie ale to jest teraz to co poszukuje. jezeli macie, znacie, wiece, a nie chcecie zeby nie było ze to jakaś reklama to piszcie na PW

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

: wt wrz 20, 2016 6:28 pm
autor: Piotrek M
Co to jest rock slider ?

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

: wt wrz 20, 2016 6:54 pm
autor: bazylisek
Chodzi zapewne o progi.

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

: wt wrz 20, 2016 6:54 pm
autor: Burza
Pytasz serio?

https://www.google.co.uk/webhp?sourceid ... ta%20hilux

czyli to inaczej osłona progów

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

: wt wrz 20, 2016 8:06 pm
autor: jradek
Parapecik.

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

: wt wrz 20, 2016 8:16 pm
autor: rokfor32
Nie.

Rockslider to miniaturowa osłona gruch mostów, służąca do przeciągania się ślizgiem po kamykach. Tych większych, tak od 5T wzwyż ... :wink:

Nazwa jest pojemna, więc rzeczone slidery można zastosować również na inne newralgiczne miejsca wózka. Ogólnie chodzi o to, że stosuje się minimalistyczne ślizg osłaniające najważniejsze elementyi, a nie pełne płytowanie podwozia. Jak kto się wkleił kiedy opłytowanym czołgiem w głębokim błocie, to załapie dlaczemu ... :wink: Tudziesz ostry kamlot wlazł w dziurę w takiej płycie ... :wink:

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

: wt wrz 20, 2016 8:45 pm
autor: Burza
rokfor32 pisze:Nie.

Rockslider to miniaturowa osłona gruch mostów, służąca do przeciągania się ślizgiem po kamykach. Tych większych, tak od 5T wzwyż ... :wink:

Nazwa jest pojemna, więc rzeczone slidery można zastosować również na inne newralgiczne miejsca wózka. Ogólnie chodzi o to, że stosuje się minimalistyczne ślizg osłaniające najważniejsze elementyi, a nie pełne płytowanie podwozia. Jak kto się wkleił kiedy opłytowanym czołgiem w głębokim błocie, to załapie dlaczemu ... :wink: Tudziesz ostry kamlot wlazł w dziurę w takiej płycie ... :wink:
niestety nie masz racji ale nie bede tu teraz pisał o tym co mowisz . a moze napisze. osłony grychy mostów to:
DIFF GUARD
https://www.google.co.uk/search?q=diff+ ... 4Q_AUIBigB

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

: wt wrz 20, 2016 8:48 pm
autor: jradek
No bedzie dym.

O parapecik.
:)21

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

: śr wrz 21, 2016 6:15 am
autor: rokfor32
Rock slider to nie nazwa konkretnego elementu, a funkcji danej osłony. Mogą to więc być progi np. dla cherokee - bo to auto nie ma ramy, i przy skałach wymaga zabezpieczenia krawędzi nadwozia. Tu jednak mowa o hilu mk5 - a w tym modelu rama sterczy około 10 cm poniżej krawędzi progów kabiny.

Chcesz - to sobie opłytuj nawet dach. To Twoje auto. Tyle, że jak widzę pragniesz usilnie popełnić ten sam błąd, co wszyscy początkujący userzy 4x4 - opancerzyć co się da, a w konsekwencji zwiększyć masę stałą o tonę ... :wink: Tymczasem kierunek przy wyprawówce jest dokładnie odwrotny - walka o każdy kilogram, bo priorytet to paliwo, woda i jedzenie - i mobilność w terenie.

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

: śr wrz 21, 2016 6:25 am
autor: bert
Rok...
dajże ludziom mieć własne błędy... eeeee... tfu... te... no... marzenia :)21

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

: śr wrz 21, 2016 7:03 am
autor: sebastian2357
Kolega chce uprawiać rock crawling na wyprawie w afryce- kto mu zabroni :)21

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

: śr wrz 21, 2016 12:56 pm
autor: Burza
Oj czepiacie sie.
chodzi mi o osłonę drążków kierowniczych. o osłone baku i gruszek na mostach.
cztyli standart jakis. jak co to moze jeszcze cos.
napisalem wszytko, a bede wybierac co bedfzie. bo jak narazie to nic nie ma tylko kasztanienie. :)11

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

: śr wrz 21, 2016 6:25 pm
autor: Piotrek M
To skoro już wiem co to rock slider,to pytam całkiem serio. Na wuj Ci te osłonki ?
Progi ułatwiają niższym wsiadanie do wysokiego auta,mozna stanąć na "trawersach -wszystko OK.
A reszta tych pierdolek ?

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

: śr wrz 21, 2016 7:00 pm
autor: jradek
Dzisiaj poznalem starszego pana co najzwyczajniej w swiecie lubi jezdzic tetenowymi autami. Nie musi sie martwic zima i kraweznikami. Pan mial 160 centymetrow wzrostu.
:)12
Moze o to chodzi?
Auto nie koniecznie musi byc rozsadne, wazne zeby wlasciwie wypelnialo ego wlasciciela.
:)14

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

: śr wrz 21, 2016 7:51 pm
autor: Burza
Piotrek M pisze:To skoro już wiem co to rock slider,to pytam całkiem serio. Na wuj Ci te osłonki ?
Progi ułatwiają niższym wsiadanie do wysokiego auta,mozna stanąć na "trawersach -wszystko OK.
A reszta tych pierdolek ?
A po co sie ma osłonki na drążki sterownice. coby osłonic je.
tak samo na dify. a o zbiorniku nie wspomne choć moge zawsze wsadzc go na pake to sie nie rozwali.

A tak na serio. mam taka wizję. mam taki zamysl. nie chodzi mi o dewagacej czy to potrzebne czy nie. chodzi mi o dostępność tych rzeczy .

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

: czw wrz 22, 2016 6:24 am
autor: rokfor32
Jest zerowa. Do tego modelu jedynie robota ma miarę, jak u krawca :wink:

ps. W tym aucie nie osłania się drążków kiery. wzmacnia się jedynie osłonę przednią (bo fabryczna to albo plastik, albo cienka blaszka), coby porządnie zabezpieczyć dół chłodnicy, i zrobić rodzaj ślizgu do belki przedniego dyfra. Plus mały slider na dół reduktora - i tyle.

Zbiornik najlepiej jest zrobić customowy, pod podłogą paki (za tylna osią) - wówczas odpada temat jego pojemności, i zabezpieczenia. Dodatkowo powiększa się prześwit międzyosiowy. Na wypasie idzie też do wymiany belka podporowa skrzyni - robi się ją węższą, za to szerszą. Robi wtedy od razu za osłonę reduktora.

I to tyle - żadnych płyt pod silnikiem, skrzynią. Raz, że nic nie dają, a dwa, że mocno utrudniają dostęp serwisowy do bebechów. A wozi się tam zwykle kilkadziesiąt kg błota.

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

: czw wrz 22, 2016 7:21 am
autor: bert
rokfor32 pisze:Jest zerowa. Do tego modelu jedynie robota ma miarę, jak u krawca :wink:

ps. W tym aucie nie osłania się drążków kiery. wzmacnia się jedynie osłonę przednią (bo fabryczna to albo plastik, albo cienka blaszka), coby porządnie zabezpieczyć dół chłodnicy, i zrobić rodzaj ślizgu do belki przedniego dyfra. Plus mały slider na dół reduktora - i tyle.

Zbiornik najlepiej jest zrobić customowy, pod podłogą paki (za tylna osią) - wówczas odpada temat jego pojemności, i zabezpieczenia. Dodatkowo powiększa się prześwit międzyosiowy. Na wypasie idzie też do wymiany belka podporowa skrzyni - robi się ją węższą, za to szerszą. Robi wtedy od razu za osłonę reduktora.

I to tyle - żadnych płyt pod silnikiem, skrzynią. Raz, że nic nie dają, a dwa, że mocno utrudniają dostęp serwisowy do bebechów. A wozi się tam zwykle kilkadziesiąt kg błota.
chybaś się zaplątał ;)

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

: czw wrz 22, 2016 11:20 am
autor: rokfor32
Nie. Ale musiał byś ta belkę widzieć, żeby łapnąć o co biega.

Ta belka jest dosyć gruba (wysoka, około 7cm), i przy okazji wygięta w taka odwróconą "omegę". Skutkiem czego po prostu sterczy pod autem, i to dosyć znacznie (nieco ponad 10cm poniżej belek ramy) - jest głównym punktem wieszania się na twardym podłożu czy zgarniania błota. Dlatego robi sie ją nie jako profil kształtowy (pustą w śtrodku), ale jako grubą blachę - ale żeby zachować wytrzymałość trzeba ją zrobić odpowiednio szerszą. Wówczas przy okazji robi za osłone dolnej części reduktora.

Re: Hilux MK5 double cab projekt wyprawowy

: pt lis 04, 2016 10:43 am
autor: ZbychoS
jradek pisze:Dzisiaj poznalem starszego pana co najzwyczajniej w swiecie lubi jezdzic tetenowymi autami. Nie musi sie martwic zima i kraweznikami. Pan mial 160 centymetrow wzrostu.
:)12
Moze o to chodzi?
Auto nie koniecznie musi byc rozsadne, wazne zeby wlasciwie wypelnialo ego wlasciciela.
:)14
O qurde ... Ta demencja :)11 . Nie pamiętam spotkania :( :o
Poza tym, nie 160 tylko 1,62. A to robi różnice urwa ... :)21