Strona 1 z 3
Nowy HiLux?
: czw gru 15, 2005 2:12 pm
autor: Led
Witam, nie wiem gdzie umieścić ten topik, więc umieszczam tu. Chciałem skorzystać z Waszej wiedzy i doświadczenia.
Myślę o zakupie auta na firmę, auta nowego. Jestem zdecydowany na pickupa. W sumie biorę 3 pod uwagę, choć najbardziej podoba mi się nowa Toyota HiLux.
Pytanie, które auto jest według Was naj... . Auto będę wykorzystywał do dojadów do firmy, wypadów turystycznych, myślę o kamperze na pakę z czasem.
Biorę pod uwagę: nową Toyotę HiLux, Nissana Navara i Mistsubishi L200.
A więc, jakie jest Wasze zdanie?
: czw gru 15, 2005 2:16 pm
autor: Mich
Oczywiście kup Hiluxa

: czw gru 15, 2005 2:20 pm
autor: Dragunov
Hil - wol roboczy

: czw gru 15, 2005 2:37 pm
autor: zu-tec
Niestety Hilux, także ten nowy, ma żenująco wręcz słaby silnik - w terenie auto super, do kampera lub przyczepy właściwie wykluczone.....

: czw gru 15, 2005 2:41 pm
autor: Mich
Mała moc odwdzięcza się trwałością silnika i mniejszym spalaniem niż konkurencyjne mocniejsze silniki

: czw gru 15, 2005 3:44 pm
autor: Zun
hilux lub nawara. Hilux napewno wytrzymalszy i w sumie tanszy w eksploatacji , ale za to nawara ma mocniejszy silnik - lecz roznie sie o nim mowi. Ja osobiscie mam okazje czasami jezdzic nissanowskim turbodieslem , dokladni etakim samym co jest w navarez - jest naprawde niezly. To juz mocny silnik , pozwalajacy autu rozpedzac sie do predkosci 160 km/h bez problemu. Pytanie tylko czy bedzie ci to potrezbne i czy madre jest jezdzic pickupem z takimi predkosciami. A toyota tez ma turbodiesla , i wcale nie jest az tak strasznie slaby. Do spokojnej jazdy ciagnac obladowana przyczepe przy predkosci 90 km/h (przeciez szybciej nie mozna) w zupelnosci wystarczy
: czw gru 15, 2005 4:22 pm
autor: Damian
zu-tec pisze:Niestety Hilux, także ten nowy, ma żenująco wręcz słaby silnik - w terenie auto super, do kampera lub przyczepy właściwie wykluczone.....

Nie zgadzam się. Wyciąga na przyczepie dwutonowy jacht na slipie i jeszcze jakoś jedzie, tzn. stwierdzono przyspieszenie. Był to hil testowy od jednego z dilerów.
: czw gru 15, 2005 6:16 pm
autor: zu-tec
Damian pisze:zu-tec pisze:Niestety Hilux, także ten nowy, ma żenująco wręcz słaby silnik - w terenie auto super, do kampera lub przyczepy właściwie wykluczone.....

Nie zgadzam się. Wyciąga na przyczepie dwutonowy jacht na slipie i jeszcze jakoś jedzie, tzn. stwierdzono przyspieszenie. Był to hil testowy od jednego z dilerów.
Nie mówiłem o sile pociągowej (szczególnie na reduktorze!), tylko o zdolności sprawnego turystycznego poruszania się np. z nadstawką kempingową o masie własnej 400-500 kg i powierzchni czołowej Stara

: czw gru 15, 2005 6:33 pm
autor: Rafał hilux
Zdecydownie hila kup .Auto nizawodne i proste i po liftingu dużo wieksze

: czw gru 15, 2005 7:13 pm
autor: świerszcz
silnik hilla mimo pozornej słabosci vs. nissan wydaje sie być sensowniejszy, bo:
1. nie wysilony
2. mniej elektroniki
3. dłużej na rynku
4. toyota to toyota

: czw gru 15, 2005 7:27 pm
autor: jasiek
Umieść zapytanie w mitsubishi-wygra L 200,w nissanie -navara,w uazie- uaz ,w oplu -kadet,w motorowerach- komar...

: czw gru 15, 2005 7:48 pm
autor: Nikos
jasiek pisze:Umieść zapytanie w mitsubishi-wygra L 200,w nissanie -navara,w uazie- uaz ,w oplu -kadet,w motorowerach- komar...

Dobre...... Dokladnie
Ale i tak obstawiam przy hilu

Mialem jezdzilem i w sumie to tesknie za nim alczkolwiek juz by mi ciezko byloby nim jezdzic bo maly w srodku
: czw gru 15, 2005 8:03 pm
autor: jasiek
Nikos pisze:jasiek pisze:Umieść zapytanie w mitsubishi-wygra L 200,w nissanie -navara,w uazie- uaz ,w oplu -kadet,w motorowerach- komar...

Dobre...... Dokladnie
Ale i tak obstawiam przy hilu

Mialem jezdzilem i w sumie to tesknie za nim alczkolwiek juz by mi ciezko byloby nim jezdzic bo maly w srodku
że nieśmiało zasugeruje: mniej żryć...

: czw gru 15, 2005 10:10 pm
autor: Mich
Nikos pisze:jasiek pisze:Umieść zapytanie w mitsubishi-wygra L 200,w nissanie -navara,w uazie- uaz ,w oplu -kadet,w motorowerach- komar...

Dobre...... Dokladnie
Ale i tak obstawiam przy hilu

Mialem jezdzilem i w sumie to tesknie za nim alczkolwiek juz by mi ciezko byloby nim jezdzic bo maly w srodku
Oj nikos przesadzasz, jesteś przecież chudszy niż ja

: pt gru 16, 2005 12:31 am
autor: Damian
zu-tec pisze:Damian pisze:zu-tec pisze:Niestety Hilux, także ten nowy, ma żenująco wręcz słaby silnik - w terenie auto super, do kampera lub przyczepy właściwie wykluczone.....

Nie zgadzam się. Wyciąga na przyczepie dwutonowy jacht na slipie i jeszcze jakoś jedzie, tzn. stwierdzono przyspieszenie. Był to hil testowy od jednego z dilerów.
Nie mówiłem o sile pociągowej (szczególnie na reduktorze!), tylko o zdolności sprawnego turystycznego poruszania się np. z nadstawką kempingową o masie własnej 400-500 kg i powierzchni czołowej Stara

Myśmy z tom przyczepom na wycieczkę pojechali

Skoro dwie tony pociągnie i jest w stanie autobus wyprzedzić to z tekturową przyczepką o wadze 500 kg będzie hulać!
: pt gru 16, 2005 7:59 am
autor: Kamel
W grę wchodzi nowa Toyota i tu nie jestem w stanie się zgodzić z tym, że jest ona mocniejsza/wytrzymalsza. Po oględzinach przodu można naprawdę dostać ciarek, że Toyota takie coś wypuścila. Fachowa prasa, nie polska jest podobnego zdania. Silnik na papierze słaby, w rzeczywistości są nieco inne odczucia. Pozwala na delektowanie się turystyką.
: pt gru 16, 2005 8:19 am
autor: konefi
nie zastanawiai sie kup hila nie zawodny

: pt gru 16, 2005 10:07 am
autor: Zun
Kamel pisze:W grę wchodzi nowa Toyota i tu nie jestem w stanie się zgodzić z tym, że jest ona mocniejsza/wytrzymalsza. Po oględzinach przodu można naprawdę dostać ciarek, że Toyota takie coś wypuścila. Fachowa prasa, nie polska jest podobnego zdania. Silnik na papierze słaby, w rzeczywistości są nieco inne odczucia. Pozwala na delektowanie się turystyką.
Mozesz cos wiecej dodac

Nie badz taki tajemniczy. O co chodzi z tym przodem

: pt gru 16, 2005 3:03 pm
autor: zbig
Zun pisze:hilux lub nawara. Hilux napewno wytrzymalszy i w sumie tanszy w eksploatacji , ale za to nawara ma mocniejszy silnik - lecz roznie sie o nim mowi. Ja osobiscie mam okazje czasami jezdzic nissanowskim turbodieslem , dokladni etakim samym co jest w navarez - jest naprawde niezly. To juz mocny silnik , pozwalajacy autu rozpedzac sie do predkosci 160 km/h bez problemu. Pytanie tylko czy bedzie ci to potrezbne i czy madre jest jezdzic pickupem z takimi predkosciami. A toyota tez ma turbodiesla , i wcale nie jest az tak strasznie slaby. Do spokojnej jazdy ciagnac obladowana przyczepe przy predkosci 90 km/h (przeciez szybciej nie mozna) w zupelnosci wystarczy
Chciałbym nieśmiało przypomnieć, że w Nissanie od tego roku, Pickup i Navara, to dwa różne samochody (dwa różne pickupy).
Różne silniki, sprężarki, skrzynie biegów, moce, momenty, wymiary, zawieszenie i osiągi.
Pickup 133 KM/304 Nm
Navara 174 KM/ 403 Nm
Jeździłem Pickupem 160 i spokojna jazda, to w sumie niski samochód ( fabrycznie) z niezależnym zawieszeniem z przodu (jak zresztą także nowy Hilux i L200).
: pt gru 16, 2005 3:17 pm
autor: zu-tec
zbig pisze: (...)
Pickup 133 KM/304 Nm
Navara 174 KM/ 403 Nm
Jeździłem Pickupem 160 i spokojna jazda, to w sumie niski samochód ( fabrycznie) z niezależnym zawieszeniem z przodu (jak zresztą także nowy Hilux i L200).
No właśnie, a Hilux ma zdaje się zaledwie 102 KM przy porównywalnych gabarytach.
Poza tym Hilux ze sztywnym mostem z przodu to wielka rzadkość, 90% sprzedawanych w Europie miało przód niezależny na drążkach, tak jak pikapy innych marek.
: pt gru 16, 2005 3:20 pm
autor: zbig
zu-tec pisze:Poza tym Hilux ze sztywnym mostem z przodu to wielka rzadkość, 90% sprzedawanych w Europie miało przód niezależny na drążkach, tak jak pikapy innych marek.
Kolega chce kupić nowego więc tylko wachacze.
W Navarze zmienili drążek zkrętny na sprężyny.
: pt gru 16, 2005 3:39 pm
autor: zbig
Hilux 102KM/260Nm
Pickup 133KM/304 Nm
Na zdjęciu jest co prawda Navara 2002 ale to bez znaczenia, ponieważ wtedy Navara oznaczało standard wyposażenia (Pickup nie ma chromowanego zderzaka z tyłu, nie ma progów, ma czarny zderzak przedni i czarne nadkola, klima, tapicerka i pierdoły).
Navara 174KM/403 Nm
L200
115 KM
136 KM wersja "DAKAR" (schipowana)
: pt gru 16, 2005 3:44 pm
autor: Mich
zbig pisze:zu-tec pisze:Poza tym Hilux ze sztywnym mostem z przodu to wielka rzadkość, 90% sprzedawanych w Europie miało przód niezależny na drążkach, tak jak pikapy innych marek.
Kolega chce kupić nowego więc tylko wachacze.
W Navarze zmienili drążek zkrętny na sprężyny.
W Hiluxie też już są sprężyny, widziałem wczoraj takiego pod sklepem na parkingu. Tylko wygląd wachaczy jakoś nie wzbudził mojego zaufania, górny wygląda jakby do jego produkcji wykorzystali pręt z którgo wyrabiają stabilizator

Można miec nadzieję że jakieś manufaktury typu Trailmaster , OME, Ironman zrobią jakieś zamienniki mocniejsze
: pt gru 16, 2005 3:50 pm
autor: zu-tec
zbig pisze: (..fotki...)
No ładne, rzecz gustu oczywiście, ale - przykro mówić - nowy hilux najmniej mi się podoba, a najbardziej.....nowy jajowaty L200

: pt gru 16, 2005 4:04 pm
autor: Led
Zaskoczyła mnie pozytywnie żywa dyskusja i Wasze opinie. To forum jest żywe
jasiek pisze:Umieść zapytanie w mitsubishi-wygra L 200,w nissanie -navara,w uazie- uaz ,w oplu -kadet,w motorowerach- komar...

Przeglądałem to forum, to gdzie powinienem umieścić taki topik
Toyota spoko, moc faktycznie trocha mała, na innych rynkach są już w niej mocniejsze turbodiesle, zapewne i tu będą, trzeba byłoby poczekać.
Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenie z kamperami?
Mam na myśli to co oferuje np.:
http://www.tischer.ch/
http://www.bimobil.com/
http://www.nordstar.de/
Czy wielu innych.