Toyota na wyprawę
Moderator: Mroczny
- Cyprian
- Posty: 300
- Rejestracja: czw gru 15, 2005 12:33 pm
- Lokalizacja: Chorzów - Warszawa
- Kontaktowanie:
Toyota na wyprawę
Zaczynałem w forum Nissana myśląc o zakupie Pick-Upa lub Patrola na daleką, Afrykańską wyprawę.
Ale odniosłem wrażenie, że część uczestników raczej polecałaby na taką zabawę Toyotę.
Padały argumenty przede wszystkim serwisowe - większa dostępność części i warsztatów.
Postraszyli mnie także "wybuchającymi" głowicami (nie mogli się jednak zdecydować, których silnikow to bardziej dotyczy 2. czy 3.0).
W związku z powyższym - chciałbym miłośników i znawców terenowych samochodów Toyoty prosić o pomoc w doborze samochodu.
Pierwsza wyprawa - dookola Sahary, następne - po Azji (Syberia, Mongolia).
Jaki wg was samochód najlepiej pasowałby na taką impreze.
Moje wymagania - to właściwie 5 drzwiowa karoseria i cena ok 30-40 tyś. zł.
Zobowiązany będę za każdą pomoc.
Z góry dziękuję.
Ale odniosłem wrażenie, że część uczestników raczej polecałaby na taką zabawę Toyotę.
Padały argumenty przede wszystkim serwisowe - większa dostępność części i warsztatów.
Postraszyli mnie także "wybuchającymi" głowicami (nie mogli się jednak zdecydować, których silnikow to bardziej dotyczy 2. czy 3.0).
W związku z powyższym - chciałbym miłośników i znawców terenowych samochodów Toyoty prosić o pomoc w doborze samochodu.
Pierwsza wyprawa - dookola Sahary, następne - po Azji (Syberia, Mongolia).
Jaki wg was samochód najlepiej pasowałby na taką impreze.
Moje wymagania - to właściwie 5 drzwiowa karoseria i cena ok 30-40 tyś. zł.
Zobowiązany będę za każdą pomoc.
Z góry dziękuję.
Problem z głowicami jest w 3 litrowych. A kiedy myślisz o tej afryce? tez myslimy jechać
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
- Cyprian
- Posty: 300
- Rejestracja: czw gru 15, 2005 12:33 pm
- Lokalizacja: Chorzów - Warszawa
- Kontaktowanie:
I w tym właśnie polega moj podstawowy problem.Drako pisze:poszukaj na forum , jest o tym mase.
5 drzwiowka to raczej zostaje ci HJ bo zeby kupic hdj i ja doprowadzic do stanu, przyzwoitego ( co jest podstawa ) to niestety w 40 k sie czlowiek nie zmiesci. w rajchu na aukcjach pojawiaja sie 5 drzwiowe lj, kzj czy hzj
Jestem absolutnym laikiem.
Nic nie mówią mi te symbole.
Właśnie przeszukuję net w poszukiwaniu wyjaśnień.
Nie mniej - chętnie zapoznałbym się z Waszą opinią.
- Cyprian
- Posty: 300
- Rejestracja: czw gru 15, 2005 12:33 pm
- Lokalizacja: Chorzów - Warszawa
- Kontaktowanie:
Symbolika
A wracając do symboliki - znalazłem następującą klasyfikację:Drako pisze:poszukaj na forum , jest o tym mase.
5 drzwiowka to raczej zostaje ci HJ bo zeby kupic hdj i ja doprowadzic do stanu, przyzwoitego ( co jest podstawa ) to niestety w 40 k sie czlowiek nie zmiesci. w rajchu na aukcjach pojawiaja sie 5 drzwiowe lj, kzj czy hzj
J12, J100, J95, J8, J77, etc ...
oraz
seria 80, 90 etc.
Niestety nie wiem, jak to się ma do symboliki podanej przez Ciebie.
Proszę o pomoc w jej rozszyfrowaniu.
Z góry dziękuję.
hj 60 i 61 to seria 6 - poszukaj na forum jest o tym duzo i sa osoby ktore wiedza duzo i maja ladne egzemparze.
hdj to seria 80
jest to poprostu nastepca 60 tzn w zawieszeniu sprezyny buda juz nowoczesna , i ogolnie wypas w porowaniu z hj - ale podobno jest mniej wytrzymala od hj.
oba auta sa piekne , tylko ze hdj to juz inna kasa.
sa jeszcze wersje Hzj - czyli mocne wersje heavy duty np na afryke , australie- w polsce jest ich malutko - trzeba w rajchu szukac i w hzj masz cala numeacje jak w cywilnych ale ciebie powinna interesowac hzj 78 czyli slynne bushtaxi lub hzj 80 ( mocna wersja hdj) , sa tez hzj 105 ( wypasiona 100 w wersji mocnej - ze sztywnym przednim mostem , blokadami etc ) - ogolnie boskie ale cena zabija.
ogolnie lepiej kupic hj i wsadzic w nia kilkanascie tysiecy i cieszych sie super autkiem . chyba ze masz wiecej kasy to juz masz pelen wybor.
ja gdbym mial duze srodki to bym kupil hzj 80
powyzsza charakterystyka jest skrocona , i pisana przez laika, jak chcesz informacje to skontaktuj sie z ludzmi ktore sa znawcami i wieloletnimi uzytkownikami toyot . na forum wszystko znajdziesz
hdj to seria 80
jest to poprostu nastepca 60 tzn w zawieszeniu sprezyny buda juz nowoczesna , i ogolnie wypas w porowaniu z hj - ale podobno jest mniej wytrzymala od hj.
oba auta sa piekne , tylko ze hdj to juz inna kasa.
sa jeszcze wersje Hzj - czyli mocne wersje heavy duty np na afryke , australie- w polsce jest ich malutko - trzeba w rajchu szukac i w hzj masz cala numeacje jak w cywilnych ale ciebie powinna interesowac hzj 78 czyli slynne bushtaxi lub hzj 80 ( mocna wersja hdj) , sa tez hzj 105 ( wypasiona 100 w wersji mocnej - ze sztywnym przednim mostem , blokadami etc ) - ogolnie boskie ale cena zabija.
ogolnie lepiej kupic hj i wsadzic w nia kilkanascie tysiecy i cieszych sie super autkiem . chyba ze masz wiecej kasy to juz masz pelen wybor.
ja gdbym mial duze srodki to bym kupil hzj 80
powyzsza charakterystyka jest skrocona , i pisana przez laika, jak chcesz informacje to skontaktuj sie z ludzmi ktore sa znawcami i wieloletnimi uzytkownikami toyot . na forum wszystko znajdziesz
lub zanabądz ostani numer Wyprawy4x4, znajdziesz w nim krotka historia LCDrako pisze:
powyzsza charakterystyka jest skrocona , i pisana przez laika, jak chcesz informacje to skontaktuj sie z ludzmi ktore sa znawcami i wieloletnimi uzytkownikami toyot . na forum wszystko znajdziesz

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
- Cyprian
- Posty: 300
- Rejestracja: czw gru 15, 2005 12:33 pm
- Lokalizacja: Chorzów - Warszawa
- Kontaktowanie:
Nabyłem i przeszkolilem się.Eskapada pisze:lub zanabądz ostani numer Wyprawy4x4, znajdziesz w nim krotka historia LCDrako pisze:
powyzsza charakterystyka jest skrocona , i pisana przez laika, jak chcesz informacje to skontaktuj sie z ludzmi ktore sa znawcami i wieloletnimi uzytkownikami toyot . na forum wszystko znajdziesz
Już co nieco wiem.
Teraz zastanawia mnie co będzie lepsze Lj78 czy HDJ80
Ten drugi przemawia gabarytami zbliżonymi do długiego Patrola GRa, ale zastanawiam się, czy jestem w stanie utrzymać i bez większych problemów serwisować w kraju motor 4.2D (patrolowskiego 2.8 tak).
Kurcze, następny co chce jechac w grudniu. Cholerka ten termin raczej m nie pasuje, bo ja chcialbym aby bylo cieplo a nei w okolicach 0 stopni. ja raczej planuje wiosną.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
- Cyprian
- Posty: 300
- Rejestracja: czw gru 15, 2005 12:33 pm
- Lokalizacja: Chorzów - Warszawa
- Kontaktowanie:
Termin jeszcze nie jest ostateczny.Zibi pisze:Kurcze, następny co chce jechac w grudniu. Cholerka ten termin raczej m nie pasuje, bo ja chcialbym aby bylo cieplo a nei w okolicach 0 stopni. ja raczej planuje wiosną.
Ale w Togo, Mali, Nigerze, i innych krajach regionu wiosną zaczyna się pora deszczowa i większość dróg w ogóle nie jest dostępnych.
W razie czego - proszę o maila lub telefon - pogadamy sobie o tej Afryce.
Najfajniejsza opcja jest przerobic auto na cos w rodzaju kampera - zrobic to tak jak jest w trasporterach westfaliach. mi strasznie podoba sie klimat kamperow , wiec powoli dostosowywuje moj samochod http://img398.imageshack.us/my.php?image=img16206kr.jpg narazie mam zrobiony srodek , ale na wiosne zrobie caly podnoszony dach( juz mam plany , rysunki etc. spanie na dachuj jest dobre bo auto nie traci stabilnosci etc
moj faworyt to przerobiona 100 na http://www.exploringtheworld.nl/
a tu 78 rownie sliczna i genialna http://www.overlanders.net/
sa firmy ktore zajmuja sie takimi przerobkami , jednak ceny dla polakow sa conajmniej ... zaporowe. dlatego zrobie to sam wzorujac sie na autach na tych stronach http://www.4x4maxe.de/6.0.html http://www.desert-tec.de/html/hubdach.html http://www.off-road-boehlen.ch/ mozna tez pojsc w strone klasycznego kampera , jednak zapewne traci sie mobilnosc w terenie - kosztem luksusu zaleta takich rozwiazan jest posiadanie na codzien normalnego auta ( pickup ) a na wyjazdy kampingowa krowe http://www.excab.de/ http://www.explorermagazin.de/ http://www.tischer.ch/gb/02/trail215.html
http://www.reisevirus.com/
http://www.bimobil.com/
internet jest pelen tego, chociaz mozna sie nabawic kompleksow. kultura techniczna wiekszosci tych aut jest niesamowita , ale wiadomo ze za tym kryje sie poprostu kasa.
moj faworyt to przerobiona 100 na http://www.exploringtheworld.nl/
a tu 78 rownie sliczna i genialna http://www.overlanders.net/
sa firmy ktore zajmuja sie takimi przerobkami , jednak ceny dla polakow sa conajmniej ... zaporowe. dlatego zrobie to sam wzorujac sie na autach na tych stronach http://www.4x4maxe.de/6.0.html http://www.desert-tec.de/html/hubdach.html http://www.off-road-boehlen.ch/ mozna tez pojsc w strone klasycznego kampera , jednak zapewne traci sie mobilnosc w terenie - kosztem luksusu zaleta takich rozwiazan jest posiadanie na codzien normalnego auta ( pickup ) a na wyjazdy kampingowa krowe http://www.excab.de/ http://www.explorermagazin.de/ http://www.tischer.ch/gb/02/trail215.html
http://www.reisevirus.com/
http://www.bimobil.com/
internet jest pelen tego, chociaz mozna sie nabawic kompleksow. kultura techniczna wiekszosci tych aut jest niesamowita , ale wiadomo ze za tym kryje sie poprostu kasa.
- piotrek_hilux
-
- Posty: 116
- Rejestracja: wt paź 12, 2004 7:29 pm
- Lokalizacja: wawa4x4 - Toyota Wola
- Kontaktowanie:
I znowu nie ma jak Hilux+MaRciN+ pisze:niestety tamtego niema juz.. jest taki
http://www.autoscout24.pl/home/index/de ... uroto=&zip

Drako pisze:hj 60 i 61 to seria 6 - poszukaj na forum jest o tym duzo i sa osoby ktore wiedza duzo i maja ladne egzemparze.
hdj to seria 80
jest to poprostu nastepca 60 tzn w zawieszeniu sprezyny buda juz nowoczesna , i ogolnie wypas w porowaniu z hj - ale podobno jest mniej wytrzymala od hj.
oba auta sa piekne , tylko ze hdj to juz inna kasa.
sa jeszcze wersje Hzj - czyli mocne wersje heavy duty np na afryke , australie- w polsce jest ich malutko - trzeba w rajchu szukac i w hzj masz cala numeacje jak w cywilnych ale ciebie powinna interesowac hzj 78 czyli slynne bushtaxi lub hzj 80 ( mocna wersja hdj) , sa tez hzj 105 ( wypasiona 100 w wersji mocnej - ze sztywnym przednim mostem , blokadami etc ) - ogolnie boskie ale cena zabija.
ogolnie lepiej kupic hj i wsadzic w nia kilkanascie tysiecy i cieszych sie super autkiem . chyba ze masz wiecej kasy to juz masz pelen wybor.
ja gdbym mial duze srodki to bym kupil hzj 80
powyzsza charakterystyka jest skrocona , i pisana przez laika, jak chcesz informacje to skontaktuj sie z ludzmi ktore sa znawcami i wieloletnimi uzytkownikami toyot . na forum wszystko znajdziesz
Slabsza chyba tylko pod wzgledem silnikow.
Seria 80: 1HD-T - obecnosc paska rozrzadu i wrodzona wada w budowie panewek do bodajze 1994 roku kiedy to go zastapil 1HD-FT czyli 24 zaworowa wersja tego silnika.
seria 60: 2H,12HT (tego drugiego posiadalem) silniki bardzo trwale i ultra proste, rozrzad na trybach, i brak obecnosci swiec zarowych (12HT) w zime palil lepiej niz mojej matki 4runner 3.0V6 benzyna bez instalki gazowej
Mosty HDJ w budowie identyczne jak hj roznica to przelozenie i obecnosc blokad i tarcz hamulcowych z tylu a takze wiekszych zaciskow z przodu a no i inne zawieszenie bo juz sprezynki.
I zmieniona lokalizacja zbiornika paliwa wg mnie - 80-tki w gorszym miejscu niz hj.
Kurde szkoda ze grudzien 2006. Ja swojego hiluxa kupilem z mysla o wyprawach. I zgodnie z tym go do tego przystosowuje. Nie wydaje mi sie natomiast realna ta kwota. chyba ze masz co najmniej drugie tyle zeby przygotowac woz do takiej wyprawy , lub jedziecie wieksza gfrupa i macie w zespole kilka samochodow porzygotwanych mocniej. Moze jak mi sie uda wykonczyc swojego (nie oszukujmy sie , chodzi o kase .... gdyby byla kasa to bym zdazyl i na czerwiec) to sie do was przylacze.
To bylo OT , a teraz na powaznie - stawialbym na hiluxa + namiot dachowy.
To bylo OT , a teraz na powaznie - stawialbym na hiluxa + namiot dachowy.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=77727508
tu masz tojke bj-to ta z serii heavy duty, ma sciagane zadaszenie tylu, zatem pod zabudowe idealna...
i jest tania jak na serie BJ... baa jest w cenie toyoty lj
tu masz tojke bj-to ta z serii heavy duty, ma sciagane zadaszenie tylu, zatem pod zabudowe idealna...
i jest tania jak na serie BJ... baa jest w cenie toyoty lj
Hmmm , o ile dobrze przeczytalem to autor wątku szuka 5 drzwiowej ... imho wozek rewelacyjny , ale jako wyprawowka na sahare , przynajmniej jak dla mnie to za maly.Marcin pisze:http://www.allegro.pl/show_item.php?item=77727508
tu masz tojke bj-to ta z serii heavy duty, ma sciagane zadaszenie tylu, zatem pod zabudowe idealna...
i jest tania jak na serie BJ... baa jest w cenie toyoty lj
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość