BLOKADY MOSTU itp - O co tu chodzi (pytanie laika)
Moderator: Mroczny
BLOKADY MOSTU itp - O co tu chodzi (pytanie laika)
Witam
Troszeczkę się pogubiłem w temacie dotyczącym blokad itp.
Niedawno kupiłem sobie ot tak do jazdy autko pt. Hilux z napędem na tylną oś, autko jest z 93 roku i miało służyć poprostu do jeżdzenia. Jednak po sylwestrowych mrozach i śniegach zaczeło mnie kręcić żeby włożyć w niego 4x4
Znalazłem zwłoki hiluxa z 87 roku od góry przebrany i rozbrojony ale spód cały (chodzi o mosty reduktor skrzynię - za silnik już się zabrali ale jest prawie kompletny).
Tyle tytułem wstępu , konkretnie interesuje mnie sprawa działania tych wszytkich terenowych udogodnień jakie są w nim zawarte obok skrzynie biegów jest wajchownik z różnymi opisami i stanami samego reduktora i to jest zrozumiałe i wiem co kiedy i jak,
ale nie czaje tematu dotyczącego przedniego mostu na piaście jest przełącznik Lock i Free no i co teraz czy po przełączeniu w pozycję lock blokuje się na stałe i sztywno czy dokłada tylko jakieś sztuczne obciążenie i poprostu jest troszkę lepiej jak normalnie, co do tylnego mostu to sprawa jest oczywista nie ma w nim nic i poprostu jedno kółko się kręci drugie stoi.
Pytanie dla was może okazać się śmieszne, ja dzisiaj słyszałem już tyle teorii że się pogubiłem i pytam Was, gdybym mógł wyprowadzić auto i sprawdzić nie było by problemu ale zanim wyjadę jeszcze troszkę czasu minie.
Pozdrawiam
Troszeczkę się pogubiłem w temacie dotyczącym blokad itp.
Niedawno kupiłem sobie ot tak do jazdy autko pt. Hilux z napędem na tylną oś, autko jest z 93 roku i miało służyć poprostu do jeżdzenia. Jednak po sylwestrowych mrozach i śniegach zaczeło mnie kręcić żeby włożyć w niego 4x4
Znalazłem zwłoki hiluxa z 87 roku od góry przebrany i rozbrojony ale spód cały (chodzi o mosty reduktor skrzynię - za silnik już się zabrali ale jest prawie kompletny).
Tyle tytułem wstępu , konkretnie interesuje mnie sprawa działania tych wszytkich terenowych udogodnień jakie są w nim zawarte obok skrzynie biegów jest wajchownik z różnymi opisami i stanami samego reduktora i to jest zrozumiałe i wiem co kiedy i jak,
ale nie czaje tematu dotyczącego przedniego mostu na piaście jest przełącznik Lock i Free no i co teraz czy po przełączeniu w pozycję lock blokuje się na stałe i sztywno czy dokłada tylko jakieś sztuczne obciążenie i poprostu jest troszkę lepiej jak normalnie, co do tylnego mostu to sprawa jest oczywista nie ma w nim nic i poprostu jedno kółko się kręci drugie stoi.
Pytanie dla was może okazać się śmieszne, ja dzisiaj słyszałem już tyle teorii że się pogubiłem i pytam Was, gdybym mógł wyprowadzić auto i sprawdzić nie było by problemu ale zanim wyjadę jeszcze troszkę czasu minie.
Pozdrawiam
TOYOTA HILUX 2.4D 2WD LN85L 93r. mix LN65 87r 4WD
Ford F-250
TOYOTA Landcruiser FJ 60 82r.
Ford F-250
TOYOTA Landcruiser FJ 60 82r.
Adrenalina uzależnia
MTM Profi
MTM Profi
Re: BLOKADY MOSTU itp - O co tu chodzi (pytanie laika)
Ehhh ...Daltong pisze:Witam
Troszeczkę się pogubiłem w temacie dotyczącym blokad itp.
Niedawno kupiłem sobie ot tak do jazdy autko pt. Hilux z napędem na tylną oś, autko jest z 93 roku i miało służyć poprostu do jeżdzenia. Jednak po sylwestrowych mrozach i śniegach zaczeło mnie kręcić żeby włożyć w niego 4x4
Znalazłem zwłoki hiluxa z 87 roku od góry przebrany i rozbrojony ale spód cały (chodzi o mosty reduktor skrzynię - za silnik już się zabrali ale jest prawie kompletny).
Tyle tytułem wstępu , konkretnie interesuje mnie sprawa działania tych wszytkich terenowych udogodnień jakie są w nim zawarte obok skrzynie biegów jest wajchownik z różnymi opisami i stanami samego reduktora i to jest zrozumiałe i wiem co kiedy i jak,
ale nie czaje tematu dotyczącego przedniego mostu na piaście jest przełącznik Lock i Free no i co teraz czy po przełączeniu w pozycję lock blokuje się na stałe i sztywno czy dokłada tylko jakieś sztuczne obciążenie i poprostu jest troszkę lepiej jak normalnie, co do tylnego mostu to sprawa jest oczywista nie ma w nim nic i poprostu jedno kółko się kręci drugie stoi.
Pytanie dla was może okazać się śmieszne, ja dzisiaj słyszałem już tyle teorii że się pogubiłem i pytam Was, gdybym mógł wyprowadzić auto i sprawdzić nie było by problemu ale zanim wyjadę jeszcze troszkę czasu minie.
Pozdrawiam
search , search i jeszcze raz search .....
zacznijmy od poczatku - czy hiluz 4x2 posiada wogole rame ?
po drugie - przerobka imho nie warta zachodu - pochlonie wiecej finansow niz zakup modelu 4x4 , szczegolnie jesli sie bierze pod uwage ze sprzedamy ten 4x2.
Jesli chodzi o lock & free - to poprostu sprzegielka - sprzegaja kola z mostem , czyli reasumujac gdy jedziemy droga i nie mamy wlaczonego 4wd i sprzegielka sa w pozycji free most sie nie obraca , gdy sprzegielka ustawimy w pozycji lock most sie obraca. Dalej zeby ten most zaczal by napedzany musimy przestawic wajche - wtedy mamy naped na 4 kola.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

No tak , tamtego pi...enia nie sluchaj - ale posluchaj tegohajdi pisze:nie sluchaj tego glupiego pi...enia tylko biez te zwloki jezeli sa jeszcze w takim stanie jak mowisz kompletne i przekladaj swoje nadwozie beda male przerobki ale to nie problem.jezeli chcesz wiecej szczegulow to pisz na priv


Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

skoro niewiesz nawet czy hilux 4x2 ma rame to poco zgrywasz expertaZun pisze:No tak , tamtego pi...enia nie sluchaj - ale posluchaj tegohajdi pisze:nie sluchaj tego glupiego pi...enia tylko biez te zwloki jezeli sa jeszcze w takim stanie jak mowisz kompletne i przekladaj swoje nadwozie beda male przerobki ale to nie problem.jezeli chcesz wiecej szczegulow to pisz na priv- jest lepsze
- szczegolnie ze zwloki sa z 88 a buda z 93
masz samochod krocej niz oranzada gwarancji i chcesz pouczac innych ?
W takim razie mimo ze buda i rama sa z innej generacji wszystko pasi i wg ciebie gra jest warta zachodu i kosztowo wychodzi to taniej niz zanabycie modelu 4x4 po sprzedazy modelu 4x2.hajdi pisze:skoro niewiesz nawet czy hilux 4x2 ma rame to poco zgrywasz expertaZun pisze:No tak , tamtego pi...enia nie sluchaj - ale posluchaj tegohajdi pisze:nie sluchaj tego glupiego pi...enia tylko biez te zwloki jezeli sa jeszcze w takim stanie jak mowisz kompletne i przekladaj swoje nadwozie beda male przerobki ale to nie problem.jezeli chcesz wiecej szczegulow to pisz na priv- jest lepsze
- szczegolnie ze zwloki sa z 88 a buda z 93
masz samochod krocej niz oranzada gwarancji i chcesz pouczac innych ?
Ceny 4x2 oscyluja wokol 8000 pln. 2 drzwiowa wersje 4x4 mozna zanabyc za 1800 euro.
Nie jestem ekspertem , nie wiedzialem czy 4x2 ma rame wiec grzecznie sie zapytalem - ale robie to grzecznie - haidi nie moze tego powiedziec o sobie.
Taaa , i znowu wyjdzie ze ja robie cisnienie .....
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Dzięki za podpowiedź co prostego pytania, zanim je zadałe użyłem funkcji szukaj ale może nie wiedziałem czego szukać i rezultaty wyszukiwania nie zadowalały mnie - dla tego zadałem to proste dla Was pytanie
i tu dzięki Wam za pomoc i szybką reakcję.
Co do przekładania klamotów z jednego do drugiego to już podjąłem decyzję, że i tak to zrobie czy się to opłaca czy nie, zrobie sobie autko od podstaw po swojemu i będę wiedział czym jeżdzę, śpieszyć się nie muszę bo do wożenia siebie ma kilka innych aut od małych po duże i starczy.
Wczoraj zrzuciłem z niego kabinę i pakę wyjąłem silnik i szykuję ramę do piaskowania, pewnie wypiaskuję ją w sobotę i dalej ...
Jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam.
i tu dzięki Wam za pomoc i szybką reakcję.
Co do przekładania klamotów z jednego do drugiego to już podjąłem decyzję, że i tak to zrobie czy się to opłaca czy nie, zrobie sobie autko od podstaw po swojemu i będę wiedział czym jeżdzę, śpieszyć się nie muszę bo do wożenia siebie ma kilka innych aut od małych po duże i starczy.
Wczoraj zrzuciłem z niego kabinę i pakę wyjąłem silnik i szykuję ramę do piaskowania, pewnie wypiaskuję ją w sobotę i dalej ...
Jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam.
TOYOTA HILUX 2.4D 2WD LN85L 93r. mix LN65 87r 4WD
Ford F-250
TOYOTA Landcruiser FJ 60 82r.
Ford F-250
TOYOTA Landcruiser FJ 60 82r.
A gdybyś tak jeszcze zdawał relację z postępu prac a dodatkowo jakieś zdjęcia zrobił, to wszyscy byliby zadowoleni..Daltong pisze:Wczoraj zrzuciłem z niego kabinę i pakę wyjąłem silnik i szykuję ramę do piaskowania, pewnie wypiaskuję ją w sobotę i dalej ...

Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę
Witam.zbig pisze:A gdybyś tak jeszcze zdawał relację z postępu prac a dodatkowo jakieś zdjęcia zrobił, to wszyscy byliby zadowoleni..Daltong pisze:Wczoraj zrzuciłem z niego kabinę i pakę wyjąłem silnik i szykuję ramę do piaskowania, pewnie wypiaskuję ją w sobotę i dalej ...
Dodatkowo takie udokumentowane przedstawienie prac mogło by posłyżyć wielu Szaleńcom do pobabrania się w swoich AUTKACH


Powodzenia i tak trzymaj

Kudlaty
Troszeczkę się pośpieszyłem bo jedno autko już jest rozebrane w drobny mak rama idzie do piasku chyba jutro no ale zdjęcia można robić przynajmniej na etapie składania - rozkładania nie dokumentowałem ale naprawdę nie było co bo autko służyło w jakimś PGRze i jeździło tylko po polach było tak zarypane błotem, gnojem i innym syfem że aż wstyd było zrobić foto.
Jak się wezmę za składanie to wykonam odpowiednie fotki i coś się wymyśli.
Jak się wezmę za składanie to wykonam odpowiednie fotki i coś się wymyśli.
TOYOTA HILUX 2.4D 2WD LN85L 93r. mix LN65 87r 4WD
Ford F-250
TOYOTA Landcruiser FJ 60 82r.
Ford F-250
TOYOTA Landcruiser FJ 60 82r.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości