Do czego zaprojektowano/nadaje się J90/95???

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Do czego zaprojektowano/nadaje się J90/95???

Post autor: Black » pn mar 27, 2006 2:06 pm

Chętnie skonfrontuję swoje "traumatyczne" i praktyczne spostrzeżenia z opiniami bardziej doświadczonych kolegów, tak praktyków jak i teoretyków.

Zaczynając ten wątek podam Wam swoje kryteria wyboru maszyny, a jak je dla mnie spełniła pogadamy jak ktoś podchwyci temat, żebym monologu nie tworzył:

- miała być Toyota - tak z przywyczajenia
- miała być produkcji japońskiej - tak z doświadczenia
- miała być "uniwersalna" - konieczność codziennych dojazdów 80-100km do pracy z "prowincji stolycy" + ten niespokojny duch pchający co jakiś czas moje stare płaskacze w miejsca, z których wracały "siłą woli" (cuda pozostawiam specom od tych spraw)
- miała być czarna - ...po prostu Black :-)
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
architeo
Posty: 343
Rejestracja: śr sty 18, 2006 9:54 am
Lokalizacja: kraków

Post autor: architeo » pn mar 27, 2006 3:32 pm

hmm, kierowałem się podobnymi wzgledami przy zakupie swojej 95, tyle, że kolor zielony sobie wybrałem, pare rajdow cudem przeżyła i jak się zabrałem za ulepszanie to w finale... kupiłem G 461...,
Swoją drogą, niejednymu gały wypadły, jak zobaczył co autobus potrafi w lesie i w błocie....

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » pn mar 27, 2006 3:36 pm

na zakupy, aby żona dzieci odebrała z przedszkola i się czuła w zgiełku miasta bezpiecznie, do parkowania na wysokim krawężniku,aby sąsiad wiedział że jego corolla to pikuś :)21

Z folderu przeczytać można:przygoda,pewnośc, podróże,komfort,wolność - dyskoteka zadań, czyli do wszystkiego :D
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn mar 27, 2006 4:30 pm

Bartas pisze:na zakupy, aby żona dzieci odebrała z przedszkola i się czuła w zgiełku miasta bezpiecznie, do parkowania na wysokim krawężniku,aby sąsiad wiedział że jego corolla to pikuś :)21
No aż tak źle to nie jest. Ma solidną ramę i klasyczny układ rozdziału napędu. Silnik który masz jest pozbawiony elektroniki i ma bardzo ładny dół. Rama solidna - to spuścizna po klasycznych land cruiserach. Jedynym mankamentem wydaje się być niezależne zawieszenie z przodu, ale dzięki temu bezstresowo przesiądzie się do serii 9 użytkownik np. limuzyny mercedesa. Auto kierowane było do grupy klientów szukających wygodnego auta, limuzyny luksusowej, przy okazji czerpiąc z prestiżu i legendy landcruisera. Dla wymagających terenowców był wtedy nadal oferowany model 80 - podobny gabarytowo.

Parę miesięcy temu udało mi się przekonać ojca na przytarganie paroletniej dziewiątki, tylko krótkiej. Auto w terenie spisuje się wyśmienicie, a o jej wytrzymałości można mówić wiele. Nasz czterolatek ma najechane ponad 150k km i zachowuje się jak nowy samochód.

Reasumując jest to auto na codzień i do kwalifikowanej turystyki terenowej. "Dzięki" przedniemu zawieszeniu raczej na pewno nie zrobi za kilka lat kariery w off-roadzie jak teraz seria 7 - raczej częściej nabywany w tym celu będzie używany patrol y61, który ma dwa sztywne mosty.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
architeo
Posty: 343
Rejestracja: śr sty 18, 2006 9:54 am
Lokalizacja: kraków

Post autor: architeo » pn mar 27, 2006 5:50 pm

No i tak też uważam.
Wbrew negatywnym opiniom, auto naprawde świetnie sobie radzi w trudnym terenie. Ja nim jeżdże na odstawionych felgach patrolowskich i MT. Bardzo mocny silnik (mój ma 210 koników) blokada tynego mostu (wiem wiem, elektryczna automatyczna) nie raz wyciągneła mnie z opresji. Brodzenie całkiem całkiem. Pewnie mankament ceny powoduje, że żadko kto je przerabia poważniej, i mi też było żal.Dużą wadą jest dziwne zaprojektowanie podwozia, kupe pierdół wystaje, co powoduje zbieranie szpejów z lasu i zawieszanie sią na garbach, ale i pewnie to da się poprawić.
Co więcej ?
Na autosradzie jak jedziesz 180, to nawet nie trzeba mrugać długimi, że naleśniki same zjezdzały na zgóry upatrzoną pozycję :)
Moja ma 230k i żadnych awarii (poważnych).

Plastikowe zderzaki zweryfikowane nie raz w lesie.., swoją drogą też kretyńsko zaprojektowane. W nowej 120 zaleta w stosunku do 90, że bak z tyłu inaczej zamontowany i już nie grozi rozwaleniem na kamiorach.

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » pn mar 27, 2006 7:08 pm

tak myslę, że zakładając że klient ma 50 -70 tyś PLN i chce auto do turystyki kwalifikowanej oraz do użytku na co dzień to TLC seri "90" jest bardzo dobrym wyborem i bardziej opłacalną inwestycją niż konkurent LR Disco z tych lat. W tej niszy to auto nasuwa się mi najbardziej z nowych rocznikowo aut terenowych, które są terenowymi. Może kiedys żonie kupię LC Prado :D


A jak wychodza przeglądy oraz realne zużycie paliwa silnka 1KZ - TE ??
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » pn mar 27, 2006 7:11 pm

Damian pisze:
Bartas pisze:na zakupy, aby żona dzieci odebrała z przedszkola i się czuła w zgiełku miasta bezpiecznie, do parkowania na wysokim krawężniku,aby sąsiad wiedział że jego corolla to pikuś :)21
No aż tak źle to nie jest.
wiem ale konserwatystą i tak zostanę :)21 mam dwie plackowate tojoty i mnie nudzą 8)
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn mar 27, 2006 7:15 pm

Bartas pisze: A jak wychodza przeglądy oraz realne zużycie paliwa silnka 1KZ - TE ??
Opony 265/75R16

jazda mieszana, raczej spokojna - 10l
trasa - 9l średnia = 100 km/h
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » pn mar 27, 2006 7:17 pm

Damian pisze:
Bartas pisze: A jak wychodza przeglądy oraz realne zużycie paliwa silnka 1KZ - TE ??
Opony 265/75R16

jazda mieszana, raczej spokojna - 10l
trasa - 9l średnia = 100 km/h
rozrząd jest na oponach :o a oleje co ile ??
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
kmachacz
 
 
Posty: 932
Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
Kontaktowanie:

Post autor: kmachacz » pn mar 27, 2006 7:24 pm

architeo pisze:hmm, kierowałem się podobnymi wzgledami przy zakupie swojej 95, tyle, że kolor zielony sobie wybrałem, pare rajdow cudem przeżyła i jak się zabrałem za ulepszanie to w finale... kupiłem G 461...,
Swoją drogą, niejednymu gały wypadły, jak zobaczył co autobus potrafi w lesie i w błocie....
Szanowny kolego !! Powiec na jakich byłeś rajdach ?? Twoja Tojka to nie przypadkowo taka ciemno zielona z silnikiem d4d i z rozwiniętym orurowaniem z przodu ?? Czy przypadkowo ją nie serwisujesz u Nowaka ?? :D

Awatar użytkownika
kmachacz
 
 
Posty: 932
Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
Kontaktowanie:

Post autor: kmachacz » pn mar 27, 2006 7:35 pm

Damian pisze:
Bartas pisze: A jak wychodza przeglądy oraz realne zużycie paliwa silnka 1KZ - TE ??
Opony 265/75R16

jazda mieszana, raczej spokojna - 10l
trasa - 9l średnia = 100 km/h
Trudno coś więcej dodać od tego co powiedzieli koledzy Black, Architeo, Damian. Ja swoją też byłem na kilku imprezach i tu mówię w prost o charkterze turystycznym, ale byłem i jestem tym autem zachwycony, mocne, elastyczne, komfortowe, wygodne i potrafi choć ciężkie skoczyć. Ale jak na dany moment zbyt nowe aby je ciorać w terenie. Poprostu szkoda. Wcześniej miałem 4Runnera ten może i fajnt w terenie, ale trafić dobry egzemplarz to albo szczęście, albo trzeba wyłożyć odpowiedni pieniądz. Teraz jest LC na codzień, a G od święta :lol: i podoba mi się ten układ. Choć np w moim G brakuje właśnie odpowiedniego motoru.
Jeżeli architeo to ta osoba z którą miałem kiedyś przyjemność się poznać ;) to testował on swoją LC no powiedzmy tak delikatnie bez drgania powieki :lol:

Awatar użytkownika
architeo
Posty: 343
Rejestracja: śr sty 18, 2006 9:54 am
Lokalizacja: kraków

Post autor: architeo » wt mar 28, 2006 9:11 am

Hej hej,
swoją Tojke serwisuje u Soweira, a rajdy to żubry, i Kilomter, no i zabawowe toyoty.

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » wt mar 28, 2006 10:29 am

:-) o temat się rozwija
@Bartas "Z folderu przeczytać można:przygoda,pewność, podróże,komfort,wolność - dyskoteka zadań, czyli do wszystkiego"
- to z folderu dyskoteki? :lol: niestety nigdy nie czytałem folderu J95 :-), ale przyznam ten tekst mniej więcej pasował do moich oczekiwań

Widzę, że sporo jest opinii, z którymi się w 99% zgadzam, to na razie dorzucę kolejne drobiażdżki:
- wszystkie swoje samochody traktuję jak narzędzie do przemieszczania się (może za dużo musiałem jeździć na codzień, już od momentu odebrania prawa jazdy) i "szkoda" było mi bardzo moich paru nowych płaskaczy na te nasze drogi, którym szybko się weryfikowały różne elemnty tuż po wyjechaniu z salonu
- Landek z premedytacją został wybrany - żeby go w końcu szkoda nie było, bo to i parę latek i parę kilometrów miał na koncie, a i lakierek już nie za świeży, szkoda mi go będzie jak znów stracę reflektor lub szybę na czarnym, a jak sobie to zafunduję gałęzią/głazem w terenie - to powiem cóż "straty muszą być" :-)

@Damian proszę nie stresuj mnie, że D4D w krótkiej 90 taki oszczędny jest :-)
Mój KZ-TE, w długim autobusie z automatem - 12,5l (średnie) na AT 265/75, na MT 13,5l, trasa zdaje się do 11l udaje mi się zejść (a to ciekawe bo dawno nie widziałem wskazówki ponad 120km/h) - ale to raczej normalne i szczypanie się o litr w tą czy w tą i tak weryfikują oponki :-)
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
kmachacz
 
 
Posty: 932
Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
Kontaktowanie:

Post autor: kmachacz » wt mar 28, 2006 6:36 pm

architeo pisze:Hej hej,
swoją Tojke serwisuje u Soweira, a rajdy to żubry, i Kilomter, no i zabawowe toyoty.
No to niestety się nie znamy !! A w takim razie musimy się poznać !!

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » wt mar 28, 2006 8:45 pm

Black pisze:

Mój KZ-TE, w długim autobusie z automatem - 12,5l (średnie) na AT 265/75, na MT 13,5l, trasa zdaje się do 11l udaje mi się zejść (a to ciekawe bo dawno nie widziałem wskazówki ponad 120km/h) - ale to raczej normalne i szczypanie się o litr w tą czy w tą i tak weryfikują oponki :-)


Święte słowa :)2 :)2 :)2 :)2
z tym że moja na trasie ponad 120 pogania :)2 bez problemu, natomiast spalanie - dramat....

@Damian - piszesz że bezstresowo przesiadzie się do J9 ex driver Merca - zapraszam do krótkiej 9'tki, podniesionej na OME trzęsie jak [cenzura] - nawet były właściciel pick-up'a wymięka :)21 :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr mar 29, 2006 2:53 pm

@bartas
rozmiar opon zapodałem, bo ich wielkość ma zasadniczy wpływ na zużycie paliwa
@Black
Powiem Ci że jak ostatnio pojechałem dziewiątką na mazury to mi zeżarła jakieś 14l na 100km :)21 10l zużycia to wynik mojego padre, który jeździ w zakresie obrotów 1-2 tys.
@świerszcz
Ale długą się powozi jak karocą
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

powa

Post autor: powa » czw mar 30, 2006 7:20 am

Damian pisze:@bartas
rozmiar opon zapodałem, bo ich wielkość ma zasadniczy wpływ na zużycie paliwa
@Black
Powiem Ci że jak ostatnio pojechałem dziewiątką na mazury to mi zeżarła jakieś 14l na 100km :)21 10l zużycia to wynik mojego padre, który jeździ w zakresie obrotów 1-2 tys.
:)2

uwielbiam jezdzic w ten sposoob - pozdrów fathera :D

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » czw mar 30, 2006 9:08 am

:-) ja się trzymam 1,8tys-2,2tys, powyżej zaczyna się ta pierwsza prędkość kosmiczna (około 110-120km/h), gdzie MTki mówią: uuuuuuu, pamiętaj uuuuu, jesteśmy tuuuuuuu, a ty jak zahamujesz, uuuuu będziesz we właściwym terenieeeeeeee (znaczy rowie) :P

A wracając do tematu, hasło z foldera "mnie się podobuje", bo mniej więcej do tego z powodzeniem stosuję tę maszynkę od 2lat i jak na razie nie widzę innej opcji :-), znaczy bardziej mi pasującej. Z maszyn o takim "profilu", które ew. mógłbym wsiąść pod uwagę są raptem dwie: he he Disco II, Pajero II lub Patrol GY61. I jak dla mnie wbrew wszelkim maniakom tych marek tylko z tym bym porównywał 90/95tkę jeśli chodzi o takie uniwersalne zastosowania.
Oczywiście znam powiedzenie, że jak coś do wszystkiego to..., tylko o dziwo Landek jeździ i ma się dobrze, ale fakt na autostrady się nie nada i do przepraw też.
Jak KMachacz, marzy mi się druga zabawka właśnie do przepraw i pewnie kiedyś (jak już będę obrzydliwie bogaty :-) pozostając wierny marce przygranę jakąś BJ40, bo to moje marzenie jeszcze z dzieciństwa.
A póki co przez kolejnych parę latek J95 będzie służył dzielnie do tego do czego został stworzony i jeszcze nie raz na koniec imprezy typu Kaszubia, Wertep czy inna przeprawówka, na której "mącę turystykiem", jakiś zapalony posiadacz Zmoty, GAZa lub UAZa podejdzie i pogratuluje, mi takiej jazdy autobusem, której się po nim nikt nie spodziewał (a już nie raz to usłyszałem ;-).
Ostatnio zmieniony czw mar 30, 2006 9:48 am przez Black, łącznie zmieniany 1 raz.
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
architeo
Posty: 343
Rejestracja: śr sty 18, 2006 9:54 am
Lokalizacja: kraków

Post autor: architeo » czw mar 30, 2006 9:48 am

He he, chiałoby się powiedzieć dokładnie to samo.
moja 95 tak mnie zaraziła jazdą po lesie, że jak już pogubiłem i przedni i tylny zderzak, i progi zostały gdzies w lesie, powiedziała dość....
Dlatego teraz katuje mojego Wolfika, i zastanawiam się jak mogłem byc tak głupi, że od początku nie kupilem G do lasu tylko zajeżdżałem toyotke..
W każdym bądź razie zdecydowanie stwierdzam, że LC na 4- nadaje się na jazde po terenie, a na 4+ po autosradzie i można deliktanie stwierdzić, że jest to auto do "wszystkiego". Przynajmneij dla mnie takie było przez ostatnie dwa lata "również".
Teraz jako gelendowiec, za nic nie zamienie tego trzasku drzwiami, czekania na rozgrzanie świecy i pomruk diselka...., poezja....
a jak zobaczysz co dają blokady w błocku..... no cóż. W każdym bądź razie trzeba żyć jak z kobietami :) jedna do teatru druga do schroniksa, ale trzeba pamiętać, żeby obydwie były świetnymi kochankami :):):)

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » wt kwie 11, 2006 9:59 pm

architeo pisze: W nowej 120 zaleta w stosunku do 90, że bak z tyłu inaczej zamontowany i już nie grozi rozwaleniem na kamiorach.
weź mnie Pan nie strasz - przecież bak ma stalową osłonę [jak do tej pory sądziłęm :wink: ]

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Re: Do czego zaprojektowano/nadaje się J90/95???

Post autor: gkozi » wt kwie 11, 2006 11:05 pm

Black pisze:- miała być czarna - ...po prostu Black :-)
Black - tu się trochę nie postarałeś - poprzedni właściciel mojej przemalował wszystkie plastiki i zderzaki na czarno, dał czarną plastikową osłonę zapasówki i przyciemnił szyby (dodał też zajeb..... chromowany grill ale już leży w garażu ... BTW. ktoś chce kupić ;) )

Awatar użytkownika
Darek1011
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pn lis 28, 2005 4:35 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Darek1011 » czw kwie 13, 2006 3:02 pm

[/quote]
świerszcz pisze:
Black pisze:

Mój KZ-TE, w długim autobusie z automatem - 12,5l (średnie) na AT 265/75, na MT 13,5l, trasa zdaje się do 11l udaje mi się zejść (a to ciekawe bo dawno nie widziałem wskazówki ponad 120km/h) - ale to raczej normalne i szczypanie się o litr w tą czy w tą i tak weryfikują oponki :-)


Święte słowa :)2 :)2 :)2 :)2
z tym że moja na trasie ponad 120 pogania :)2 bez problemu, natomiast spalanie - dramat....
Ja mam Toyke J95 D4D i na AT 265/70 R16 w mieście spalanie jest na poziomie 11-12l. Na trasie jest około 10l. Nie żałuję jej obrotów i 3k jest na porządku dziennym. Praktycznie żadnych remontów z wyjątkiem dorabianej pokrywy sterownika blokady tylnego mostu. Wyżarta była dziura o śr. 2cm. :evil: Toyka ma 5 lat, ale bogata w doświadczenia - 340kkm.
Używana jest 90% czarne i 10% turystyka kwalifikowana.
Jak na tą ilość km jestem zdumiony jej bezawaryjnością. :)2 Tylko płyny organiczne wymieniam jak w ksążce pisze a jak trzeba to nawet częściej :wink:


Darek
LC KDJ95

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Re: Do czego zaprojektowano/nadaje się J90/95???

Post autor: Black » czw kwie 13, 2006 4:09 pm

Black - tu się trochę nie postarałeś - poprzedni właściciel mojej przemalował wszystkie plastiki i zderzaki na czarno, dał czarną plastikową osłonę zapasówki i przyciemnił szyby (dodał też zajeb..... chromowany grill ale już leży w garażu ... BTW. ktoś chce kupić ;) )
Eee, przecie to zbędny wydatek na szpray, jak te platiki odpadną w terenie to sama sie zrobi kompletnie czarna :-)

I mały update 3 raz w 1,5 roku prawy drążek się zweryfikował negatywnie, pilot za ciężki, czy jak :-) A serio to może ktoś słyszał o jakiejś wersji HD tego ustrojstwa, bo zaczyna mnie to powoli wkurzać?
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Re: Do czego zaprojektowano/nadaje się J90/95???

Post autor: gkozi » pt kwie 14, 2006 10:56 am

Black pisze:
Black - tu się trochę nie postarałeś - poprzedni właściciel mojej przemalował wszystkie plastiki i zderzaki na czarno, dał czarną plastikową osłonę zapasówki i przyciemnił szyby (dodał też zajeb..... chromowany grill ale już leży w garażu ... BTW. ktoś chce kupić ;) )
Eee, przecie to zbędny wydatek na szpray, jak te platiki odpadną w terenie to sama sie zrobi kompletnie czarna :-)
własnie chciałem powiedzieć, że te "plasztiki" zaczynają mnie wkurzac - przecierają mi lakier na błotnikach - jakoś to wszystko pracuje , kurz tam wpada i co jeszcze i tak trze, że już mam rdzawe krechy w miejscu styku plastiku i blachy wRRR [człowiek stara się nie zedrzeć lakieru o gałęzie a tu takie cuś ... :/ ]
Ostatnio zmieniony pt kwie 14, 2006 2:08 pm przez gkozi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » pt kwie 14, 2006 2:07 pm

i jeszcze chciałem dodać, że zgadzam się z opinią gościa który go przemalował, że wygląda mniej przysadziście niż ze srebrnymi plastikami i że ogólnie lepiej

pomyśl nad tym Black :wink:

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość