Duuuużo wody w układzie paliwowym w 2LT-II

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Duuuużo wody w układzie paliwowym w 2LT-II

Post autor: Damian » czw wrz 07, 2006 9:41 am

W niedzielę przydarzył się splot nieszczęśliwych okoliczności, który spowodował uzupełnienie paliwa w baku dużą ilością wody. Do baku trafiło jakieś 20-30 litrów H20 zmieszanej z piaskiem. Resztki paliwa użyliśmy do pomocy wyciągarce kołami przy wyciąganiu się z tej pułapki wodnej. Koniec końców zadymił na niebiesko, zadławił się, więc zgasiłem.

Po wyciągnieciu syfa na płytsze wody zasililiśmy pompę bezpośrednio z wykorzystaniem zbiorniczka plastikowego z ropą, umieszczonego pod maską. W ten sposób, z dławiącym się silnikiem, dojechałem do domu.

W poniedziałek zlaliśmy wodę z baku, poszedł nowy filtr paliwa. Jeździł normalnie, ale tylko przez kilka kilometrów. Zalałem więc trochę specyfiku do czyszczenia wtrysków. Nie pomogło. Później dolałem 0,5l denaturatu, coby resztki wody związać. Nie pomogło. Silnik chodził coraz gorzej. Po nocy odpalanie trwa długo i odbywa się w tumanach białego dymu.

Silnik chodzi jakby na trzech garach, spaliny śmierdzą brzydko, do tego od tej felernej niedzieli, gdy silnik jest obciążony słyszę klekotanie! Huk wie, tak jakby zawór walił.

Ktoś ma pomysła co się mogło przydarzyć??
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw wrz 07, 2006 9:55 am

korbowód zgięty ...


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » czw wrz 07, 2006 9:55 am

uuu bracie, a bałeś się wody w moście...

powoli bym się rozglądał na rynku...

:roll:
Ostatnio zmieniony czw wrz 07, 2006 3:36 pm przez Wiechu, łącznie zmieniany 1 raz.
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw wrz 07, 2006 10:04 am

:o

No ja Was proszę...jak to korbowód zgięty?

Niemożliwa niemożliwość!
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » czw wrz 07, 2006 10:05 am

dobra okazja zeby wsadzic silnik z 90 :)
kolega taki ma w 70 i dziala mniam mniam :)21 :wink:

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw wrz 07, 2006 10:05 am

Damian pisze::o

No ja Was proszę...jak to korbowód zgięty?

Niemożliwa niemożliwość!
no jak to jak ?? normalny "brzyd"

woda się nie spręża ....


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw wrz 07, 2006 10:06 am

Ale woda poszła do baku, a nie w układ dolotowy!!
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » czw wrz 07, 2006 10:09 am

...ale mogła też pójść wtryskami i się nie spaliła

:roll:
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw wrz 07, 2006 10:10 am

a co to za różnica ?
wtrysk rozpylił wodę i " bum" ..
mogły tez ucierpieć panewki, generalnie silnik do remontu

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Chaos
 
 
Posty: 1243
Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Chaos » czw wrz 07, 2006 10:11 am

musisz sprawdzić cały układ paliwowy, włącznie z wyciągnięciem wtrysków i machnięciem ich na testerze, potem przewody w relacji wtryski pompa, powroty sama pompa itd itd, może filtr miałeś do bani i syf przeszedł :(

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw wrz 07, 2006 10:12 am

kuźwa!

A łyżka na to..."niemożliwe" :o

Wtrysk nie puściłby takiej ilości wody żeby nie sprężyła.

Stukot jest jakby rzeczywiście panewka :(


Samochód jest na warsztacie. Będą zaraz sprawdzać.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » czw wrz 07, 2006 1:35 pm

skoro aż tyle wody się do baku wlało to może i silnik pociągnął jej trochę przez uszczelniacze, odmę, szabelkę (nie wiem jak głeboko nurkowałeś) i smarowanie skisło - wtedy panewka może się odezwać ...nie wesoło to wygląda niestety :)3
coś będzie....

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw wrz 07, 2006 2:31 pm

Wody w oleju nie było ani grama. Filtr powietrza such jak pieprz.

Klekotanie nie jest równomierne i niknie przy wyższych obrotach.

Diagnozowanie nadal trwa, chłopcy się ślimaczą.

Maniek, tak przy okazji, dużo kłopotu miałeś przy zamianie 2L na 3B ?? Bo dzisiaj jadę taki silnik oglądać.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw wrz 07, 2006 2:49 pm

Damian pisze:
Maniek, tak przy okazji, dużo kłopotu miałeś przy zamianie 2L na 3B ?? Bo dzisiaj jadę taki silnik oglądać.
a gdzie bedziesz ten 3B ogladał, u Arka ??
czyzby łajdus coś przywiózł i nic nie powiedział? :wink:

seb
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw wrz 07, 2006 3:00 pm

Seba, gdzie ja teraz do Arka będę dymał po robocie? Do Czerska? :)21

Tu w stolnicy jest takowy ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » czw wrz 07, 2006 3:28 pm

...do Wólki bliżej :wink:
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw wrz 07, 2006 3:31 pm

skasuj mi tego posta bo hieny czychają :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw wrz 07, 2006 3:35 pm

Damian pisze:Seba, gdzie ja teraz do Arka będę dymał po robocie? Do Czerska? :)21

Tu w stolnicy jest takowy ;)
tylko pamietaj, ze musisz przelozyc caly zespol napedowy wraz z motorem... a mosty od lj moga tego nie zdzierżyć :wink:

seb
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » czw wrz 07, 2006 3:36 pm

Damian pisze:skasuj mi tego posta bo hieny czychają :)21
już 8)
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw wrz 07, 2006 3:42 pm

sękju ;)

Jest wiadomość z warsztatu:

na 90% problem leży we wtryskiwaczach, nie wiadomo jeszcze co z pompą, przepłukali zbiornik, jutro rano ma być nowy filtr paliwa, bo ten co włożyli w poniedziałek jest cały w szlamie
korbowód i panewki OK
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw wrz 07, 2006 3:43 pm

no to chyba odetchnąłeś 8)

seb
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw wrz 07, 2006 3:53 pm

Spokojnie, odetchnę jak będzie wszystko chodzić należycie

A z drugiej strony...taki 3,4 diesel korci, więc trochę szkoda będzie :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » czw wrz 07, 2006 4:54 pm

jak dobrze sprzedasz ten silnik ( najlepiej w czesciach ) to ci starczy na cala operacje .
z mankiem pogadaj , bo on przerabial dokladnie temat w Hilu

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw wrz 07, 2006 5:57 pm

No tak, ale boję się że taka operacja pociągnie za sobą wiele dodatkowych kosztów i czasu, czasu przede wszystkim. A ja chcę mieć samochód. Do jazdy na codzień, no i 22 paździerza Zmota jest i coś tam przed zmotą jeszcze.

Ale korci tem 3,4 kurka czwórka
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » czw wrz 07, 2006 8:01 pm

przeróbka dość kłopotliwa w hilu bo wyjście z reduktora na tylny most nie jest w osi auta (dlatego zostawiłem swoją skrzynie i reduktor i motałem kryzę)- natomiast w eljocie jest tak samo jak w bejocie - więc nie ma problemu...silnik 3B ma podobne parametry (na papierze) jak 2LTII z tym, że nie potrzebuje obrotów żeby jechać a nawet powiedziałbym, ze wysokich obrotów nie lubi - dlatego w terenie jeżdzi lepiej niż 2LTII w wiekszości sytuacji terenowych - 2LTII na pewno się szybciej wkręca (wiadomo turbo) i przyspieszenia mogą być lepsze ale rozkład momentu (co dla nas najważniejsze) 3B ma zdecydowanie lepszy... nie jestem pewien, ale do skrzyni z bejota powinien pasić reduktor z eljota...i jeszcze jedna ważna uwaga - standardowo bj śmiga na mostach o przełożeniu 4,11 w eljocie jest większe (4,55 lub 4,87)- więc zastosowanie takiego silnika do skrzyni lj powinno nieźle hulac przy dużych kółkach - przy małych moze brakowac obrotów :o ...robiłem ostatnio taki test: założyłem do siebie opony 30" - bo chodziła mi po głowie zwiększenie przełozenia mniej wiecej o tyle o ile jest róznica pomiedzy 35" a 30" - co się okazało? owszem przyspieszenia lepsze, ale prędkość max już nie bo brakowało obrotów, wajhowanie biegami non stop - beznadzieja - ...aha mam w mostach przełożenie 4,625 - i lepiej się jeżdzi na 35" (mimo, że mniej dynamicznie) niż na 30"...oczywiście, jakbym miał mieć auto tylko i wyłacznie do terenu i go na lawecie woził to przełozenia "traktorowe" byłyby ok....podsumowując silnik wart uwagi jako zamiennik 2LTII - choć rewolucji się nie spodziewaj - na pewno będzie lepiej :)2
Ostatnio zmieniony sob wrz 09, 2006 12:14 am przez Maniek, łącznie zmieniany 2 razy.
coś będzie....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości