Strona 1 z 2

Duuuużo wody w układzie paliwowym w 2LT-II

: czw wrz 07, 2006 9:41 am
autor: Damian
W niedzielę przydarzył się splot nieszczęśliwych okoliczności, który spowodował uzupełnienie paliwa w baku dużą ilością wody. Do baku trafiło jakieś 20-30 litrów H20 zmieszanej z piaskiem. Resztki paliwa użyliśmy do pomocy wyciągarce kołami przy wyciąganiu się z tej pułapki wodnej. Koniec końców zadymił na niebiesko, zadławił się, więc zgasiłem.

Po wyciągnieciu syfa na płytsze wody zasililiśmy pompę bezpośrednio z wykorzystaniem zbiorniczka plastikowego z ropą, umieszczonego pod maską. W ten sposób, z dławiącym się silnikiem, dojechałem do domu.

W poniedziałek zlaliśmy wodę z baku, poszedł nowy filtr paliwa. Jeździł normalnie, ale tylko przez kilka kilometrów. Zalałem więc trochę specyfiku do czyszczenia wtrysków. Nie pomogło. Później dolałem 0,5l denaturatu, coby resztki wody związać. Nie pomogło. Silnik chodził coraz gorzej. Po nocy odpalanie trwa długo i odbywa się w tumanach białego dymu.

Silnik chodzi jakby na trzech garach, spaliny śmierdzą brzydko, do tego od tej felernej niedzieli, gdy silnik jest obciążony słyszę klekotanie! Huk wie, tak jakby zawór walił.

Ktoś ma pomysła co się mogło przydarzyć??

: czw wrz 07, 2006 9:55 am
autor: Mag69
korbowód zgięty ...


:)21

: czw wrz 07, 2006 9:55 am
autor: Wiechu
uuu bracie, a bałeś się wody w moście...

powoli bym się rozglądał na rynku...

:roll:

: czw wrz 07, 2006 10:04 am
autor: Damian
:o

No ja Was proszę...jak to korbowód zgięty?

Niemożliwa niemożliwość!

: czw wrz 07, 2006 10:05 am
autor: Drako
dobra okazja zeby wsadzic silnik z 90 :)
kolega taki ma w 70 i dziala mniam mniam :)21 :wink:

: czw wrz 07, 2006 10:05 am
autor: Mag69
Damian pisze::o

No ja Was proszę...jak to korbowód zgięty?

Niemożliwa niemożliwość!
no jak to jak ?? normalny "brzyd"

woda się nie spręża ....


:)21

: czw wrz 07, 2006 10:06 am
autor: Damian
Ale woda poszła do baku, a nie w układ dolotowy!!

: czw wrz 07, 2006 10:09 am
autor: Wiechu
...ale mogła też pójść wtryskami i się nie spaliła

:roll:

: czw wrz 07, 2006 10:10 am
autor: Mag69
a co to za różnica ?
wtrysk rozpylił wodę i " bum" ..
mogły tez ucierpieć panewki, generalnie silnik do remontu

:)21

: czw wrz 07, 2006 10:11 am
autor: Chaos
musisz sprawdzić cały układ paliwowy, włącznie z wyciągnięciem wtrysków i machnięciem ich na testerze, potem przewody w relacji wtryski pompa, powroty sama pompa itd itd, może filtr miałeś do bani i syf przeszedł :(

: czw wrz 07, 2006 10:12 am
autor: Damian
kuźwa!

A łyżka na to..."niemożliwe" :o

Wtrysk nie puściłby takiej ilości wody żeby nie sprężyła.

Stukot jest jakby rzeczywiście panewka :(


Samochód jest na warsztacie. Będą zaraz sprawdzać.

: czw wrz 07, 2006 1:35 pm
autor: Maniek
skoro aż tyle wody się do baku wlało to może i silnik pociągnął jej trochę przez uszczelniacze, odmę, szabelkę (nie wiem jak głeboko nurkowałeś) i smarowanie skisło - wtedy panewka może się odezwać ...nie wesoło to wygląda niestety :)3

: czw wrz 07, 2006 2:31 pm
autor: Damian
Wody w oleju nie było ani grama. Filtr powietrza such jak pieprz.

Klekotanie nie jest równomierne i niknie przy wyższych obrotach.

Diagnozowanie nadal trwa, chłopcy się ślimaczą.

Maniek, tak przy okazji, dużo kłopotu miałeś przy zamianie 2L na 3B ?? Bo dzisiaj jadę taki silnik oglądać.

: czw wrz 07, 2006 2:49 pm
autor: seburaj
Damian pisze:
Maniek, tak przy okazji, dużo kłopotu miałeś przy zamianie 2L na 3B ?? Bo dzisiaj jadę taki silnik oglądać.
a gdzie bedziesz ten 3B ogladał, u Arka ??
czyzby łajdus coś przywiózł i nic nie powiedział? :wink:

seb

: czw wrz 07, 2006 3:00 pm
autor: Damian
Seba, gdzie ja teraz do Arka będę dymał po robocie? Do Czerska? :)21

Tu w stolnicy jest takowy ;)

: czw wrz 07, 2006 3:28 pm
autor: Wiechu
...do Wólki bliżej :wink:

: czw wrz 07, 2006 3:31 pm
autor: Damian
skasuj mi tego posta bo hieny czychają :)21

: czw wrz 07, 2006 3:35 pm
autor: seburaj
Damian pisze:Seba, gdzie ja teraz do Arka będę dymał po robocie? Do Czerska? :)21

Tu w stolnicy jest takowy ;)
tylko pamietaj, ze musisz przelozyc caly zespol napedowy wraz z motorem... a mosty od lj moga tego nie zdzierżyć :wink:

seb

: czw wrz 07, 2006 3:36 pm
autor: Wiechu
Damian pisze:skasuj mi tego posta bo hieny czychają :)21
już 8)

: czw wrz 07, 2006 3:42 pm
autor: Damian
sękju ;)

Jest wiadomość z warsztatu:

na 90% problem leży we wtryskiwaczach, nie wiadomo jeszcze co z pompą, przepłukali zbiornik, jutro rano ma być nowy filtr paliwa, bo ten co włożyli w poniedziałek jest cały w szlamie
korbowód i panewki OK

: czw wrz 07, 2006 3:43 pm
autor: seburaj
no to chyba odetchnąłeś 8)

seb

: czw wrz 07, 2006 3:53 pm
autor: Damian
Spokojnie, odetchnę jak będzie wszystko chodzić należycie

A z drugiej strony...taki 3,4 diesel korci, więc trochę szkoda będzie :)21

: czw wrz 07, 2006 4:54 pm
autor: Drako
jak dobrze sprzedasz ten silnik ( najlepiej w czesciach ) to ci starczy na cala operacje .
z mankiem pogadaj , bo on przerabial dokladnie temat w Hilu

: czw wrz 07, 2006 5:57 pm
autor: Damian
No tak, ale boję się że taka operacja pociągnie za sobą wiele dodatkowych kosztów i czasu, czasu przede wszystkim. A ja chcę mieć samochód. Do jazdy na codzień, no i 22 paździerza Zmota jest i coś tam przed zmotą jeszcze.

Ale korci tem 3,4 kurka czwórka

: czw wrz 07, 2006 8:01 pm
autor: Maniek
przeróbka dość kłopotliwa w hilu bo wyjście z reduktora na tylny most nie jest w osi auta (dlatego zostawiłem swoją skrzynie i reduktor i motałem kryzę)- natomiast w eljocie jest tak samo jak w bejocie - więc nie ma problemu...silnik 3B ma podobne parametry (na papierze) jak 2LTII z tym, że nie potrzebuje obrotów żeby jechać a nawet powiedziałbym, ze wysokich obrotów nie lubi - dlatego w terenie jeżdzi lepiej niż 2LTII w wiekszości sytuacji terenowych - 2LTII na pewno się szybciej wkręca (wiadomo turbo) i przyspieszenia mogą być lepsze ale rozkład momentu (co dla nas najważniejsze) 3B ma zdecydowanie lepszy... nie jestem pewien, ale do skrzyni z bejota powinien pasić reduktor z eljota...i jeszcze jedna ważna uwaga - standardowo bj śmiga na mostach o przełożeniu 4,11 w eljocie jest większe (4,55 lub 4,87)- więc zastosowanie takiego silnika do skrzyni lj powinno nieźle hulac przy dużych kółkach - przy małych moze brakowac obrotów :o ...robiłem ostatnio taki test: założyłem do siebie opony 30" - bo chodziła mi po głowie zwiększenie przełozenia mniej wiecej o tyle o ile jest róznica pomiedzy 35" a 30" - co się okazało? owszem przyspieszenia lepsze, ale prędkość max już nie bo brakowało obrotów, wajhowanie biegami non stop - beznadzieja - ...aha mam w mostach przełożenie 4,625 - i lepiej się jeżdzi na 35" (mimo, że mniej dynamicznie) niż na 30"...oczywiście, jakbym miał mieć auto tylko i wyłacznie do terenu i go na lawecie woził to przełozenia "traktorowe" byłyby ok....podsumowując silnik wart uwagi jako zamiennik 2LTII - choć rewolucji się nie spodziewaj - na pewno będzie lepiej :)2