TURBO
Moderator: Mroczny
Re: TURBO
1.Toyota Landcruiser HJ61,hdj80,hdj100 silniki: 12HT,1HD-T,CARODZIEJ pisze:Czy może ktoś się orjentuje z jakiego modelu jest turbina CT 26 ?
1HD-FT,1HD-FTE
2.Toyota Supra MkIII LA7 silniki: 7M-GTE
generalnie wszystkie silniki powyzej 2.5 litrow pojemnosci
CT26 jest to obok mniejszej CT20 kolejna uniwersalna turbosprezarka stosowana do wiekszych silnikow
Re: TURBO
Nikos pisze:1.Toyota Landcruiser HJ61,hdj80,hdj100 silniki: 12HT,1HD-T,CARODZIEJ pisze:Czy może ktoś się orjentuje z jakiego modelu jest turbina CT 26 ?
1HD-FT,1HD-FTE
2.Toyota Supra MkIII LA7 silniki: 7M-GTE
generalnie wszystkie silniki powyzej 2.5 litrow pojemnosci
CT26 jest to obok mniejszej CT20 kolejna uniwersalna turbosprezarka stosowana do wiekszych silnikow

ot i mądrego to miło... poczytać
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

Jak to możliwe? A czy oznaczenie CT 26 to jedyny numer na rzeczonym urządzeniu?pol pisze:ta turbina sie tak samo nazywa, ale w kazdym z tych auta jest troche inna i rozni sie wielkoscia wirnikow oraz wielkoscia obudow czesci zimnej jak i goracej
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

pol pisze:ta turbina sie tak samo nazywa, ale w kazdym z tych auta jest troche inna i rozni sie wielkoscia wirnikow oraz wielkoscia obudow czesci zimnej jak i goracej

napewno mniejsza niz w 1KZTEarekg pisze:Nikos , a jaka jest zawartość krzemu w głowicy silników 2,4 D ?![]()

jakbyś kiedyś starał się w Toyocie pracować to wal śmiało referencje Ci napiszemy

nie trzeba ale milo mi

Ostatnio zmieniony wt paź 31, 2006 1:09 pm przez Nikos, łącznie zmieniany 1 raz.
Dokladnie jest tak jak pisze Nikos - te turbiny sa takie same - przynajmniej te ktore ja widzialem - a bylo ich kilka sztuk z roznych silnikow. moga sie tylko delikatnie roznic ksztaltem lopatek - z tym sie spotkalem , ale zeby wielkosc wirnika i obudowy byla inna to pierwszy raz slysze ...... ale z toyota to w zasadzie wszystko mozliweNikos pisze:pol pisze:ta turbina sie tak samo nazywa, ale w kazdym z tych auta jest troche inna i rozni sie wielkoscia wirnikow oraz wielkoscia obudow czesci zimnej jak i goracej
wow nie spotkalem sie z czyms takim........ mialem kiedys turbine od 7MGTE i od 1HDT na stole i byly identyczne no moze wylot kompresora byl obrocony troche w inna strone ale technicznie byly takie same

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Wirniki byly takie same....... z perspektywy toyoty nie widze sensu otwierania tasmy produkcyjnej dla 10 modeli turbin......Zun pisze:Dokladnie jest tak jak pisze Nikos - te turbiny sa takie same - przynajmniej te ktore ja widzialem - a bylo ich kilka sztuk z roznych silnikow. moga sie tylko delikatnie roznic ksztaltem lopatek - z tym sie spotkalem , ale zeby wielkosc wirnika i obudowy byla inna to pierwszy raz slysze ...... ale z toyota to w zasadzie wszystko mozliweNikos pisze:pol pisze:ta turbina sie tak samo nazywa, ale w kazdym z tych auta jest troche inna i rozni sie wielkoscia wirnikow oraz wielkoscia obudow czesci zimnej jak i goracej
wow nie spotkalem sie z czyms takim........ mialem kiedys turbine od 7MGTE i od 1HDT na stole i byly identyczne no moze wylot kompresora byl obrocony troche w inna strone ale technicznie byly takie same
wyprodukowali dwa modele oczywiscie zaleznie od silnikow zostaly one dopasowane i dostrojone do nich i poszly na montaz...
przeciez malo osob o tym wie ale np.
popularna CT20 wystepuje w Celice GTR, MR2Turbo badz tez w 4runnerze turbo benzynie silnik:22RTE..... a no i niemowiac juz o slynnych 2LT pewnie CT20 z 2LT a CT20 z 2LTII jest troche inna chocby nawet obudowa kompresora jest inaczej wykonana ale mozna to traktowac jako usprawnienia technologiczne..... podobnie bylo z CT26 dlatego tez pol tak napisal
tu macie liste turbin jakie byly w toyotach http://www.melett.com/newPDFs/Toyota/To ... ations.pdf
jak widac roznia sie numerami epc, chociaz niby to te same ct26
jak widac roznia sie numerami epc, chociaz niby to te same ct26
Gelenda Cabrio 300TD
1. Niema wszystkich silnikow i modeli aut.pol pisze:tu macie liste turbin jakie byly w toyotach http://www.melett.com/newPDFs/Toyota/To ... ations.pdf
jak widac roznia sie numerami epc, chociaz niby to te same ct26
2.Pewnie ze beda sie roznic numerami EPC chociazby z tego wzgledu ze taka CT26 od Supry ma inaczej ustawiony wylot kompresora niz CT26 od hdj maja tez inne izolatory ciepla i zeby uniknac pomylek maja inne numery..... Pol przeciez to logiczne ja mialem kilka takich turbin na stole a nie na papierku i widzialem
ja do swojej HDJ'otowej wmontowalem bebechy od supry, byl troche inny wirnik kompresora, mial troche lopatki inaczej poukladane. A jak myslisz czym sie roznia turbiny w HDJ80, HDJ81, HDJ100 i pozniejszej 100?Nikos pisze:1. Niema wszystkich silnikow i modeli aut.pol pisze:tu macie liste turbin jakie byly w toyotach http://www.melett.com/newPDFs/Toyota/To ... ations.pdf
jak widac roznia sie numerami epc, chociaz niby to te same ct26
2.Pewnie ze beda sie roznic numerami EPC chociazby z tego wzgledu ze taka CT26 od Supry ma inaczej ustawiony wylot kompresora niz CT26 od hdj maja tez inne izolatory ciepla i zeby uniknac pomylek maja inne numery..... Pol przeciez to logiczne ja mialem kilka takich turbin na stole a nie na papierku i widzialem
Gelenda Cabrio 300TD
Tak myślałem. Wydaje mi się, że może być tak, że choć na pierwszy rzut oka turbiny wyglądają tak samo muszą się czymś różnić.pol pisze:tu macie liste turbin jakie byly w toyotach http://www.melett.com/newPDFs/Toyota/To ... ations.pdf
jak widac roznia sie numerami epc, chociaz niby to te same ct26
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

Co do wirnikow to sie z toba do konca nie zgodze - roznice sa - sunbtelne bo subtelne - ale zdazaja sieNikos pisze:Wirniki byly takie same....... z perspektywy toyoty nie widze sensu otwierania tasmy produkcyjnej dla 10 modeli turbin......Zun pisze:Dokladnie jest tak jak pisze Nikos - te turbiny sa takie same - przynajmniej te ktore ja widzialem - a bylo ich kilka sztuk z roznych silnikow. moga sie tylko delikatnie roznic ksztaltem lopatek - z tym sie spotkalem , ale zeby wielkosc wirnika i obudowy byla inna to pierwszy raz slysze ...... ale z toyota to w zasadzie wszystko mozliweNikos pisze:
wow nie spotkalem sie z czyms takim........ mialem kiedys turbine od 7MGTE i od 1HDT na stole i byly identyczne no moze wylot kompresora byl obrocony troche w inna strone ale technicznie byly takie same
wyprodukowali dwa modele oczywiscie zaleznie od silnikow zostaly one dopasowane i dostrojone do nich i poszly na montaz...
przeciez malo osob o tym wie ale np.
popularna CT20 wystepuje w Celice GTR, MR2Turbo badz tez w 4runnerze turbo benzynie silnik:22RTE..... a no i niemowiac juz o slynnych 2LT pewnie CT20 z 2LT a CT20 z 2LTII jest troche inna chocby nawet obudowa kompresora jest inaczej wykonana ale mozna to traktowac jako usprawnienia technologiczne..... podobnie bylo z CT26 dlatego tez pol tak napisal
I taka ciekawstka - jestes pewny ze to toyota produkuje te turbiny ? Ja bylem przekonany ze nie - ale moglem sie mylic

Bop biorac np takiego garreta jak wypuszcza turbine np t3 to wypuszcza ja w kilku specyfikacjach - wielkosc jest oczywiscie jest taka sama , ale sa roznice w innych elementach , miedzy innymi moga sie roznic ksztaltem lopatek.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Niewiem najwyrazniej zbyt malo tych turbin widzialem....... przynajmniej nie zauwazylem roznic w wirnikach......
Podejzewam ze albo Denso albo Aisin
moze byc tak ze firma IHI turbo je produkuje
A tera troche z innej wg mnie ciekawej beczki
sprzedam wam ciekawe Odkrycie....... zapraszam was na strone wiadacego producenta silnikow i agregatow firmy YANMAR: http://www.yanmarmarine.com/products/product_lp.php
Silniki serii LP..... okazuje sie ze toyota sprzedala licencje silniika 1HDFT firmie Yanmar ta go troszke przerobila i stworzyla 260 konnego potwora:P zobaczcie sobie tech data sheet ma 4.2 L poj aaa specow niedowierkow zapraszam w szczegolnosci do obejzenia 3D view
zauwazycie nawet obudowe paska rozrzadu...... ino kolektory sa zupelnie inne
Tutaj macie technical data sheet http://www.yanmarmarine.com/products/pd ... hnData.pdf
Podejzewam ze albo Denso albo Aisin
moze byc tak ze firma IHI turbo je produkuje
A tera troche z innej wg mnie ciekawej beczki
sprzedam wam ciekawe Odkrycie....... zapraszam was na strone wiadacego producenta silnikow i agregatow firmy YANMAR: http://www.yanmarmarine.com/products/product_lp.php
Silniki serii LP..... okazuje sie ze toyota sprzedala licencje silniika 1HDFT firmie Yanmar ta go troszke przerobila i stworzyla 260 konnego potwora:P zobaczcie sobie tech data sheet ma 4.2 L poj aaa specow niedowierkow zapraszam w szczegolnosci do obejzenia 3D view

Tutaj macie technical data sheet http://www.yanmarmarine.com/products/pd ... hnData.pdf
bo to wogole obciach miec 4.2TDI i 210 koni, tyle sie ma teraz z 1.9Nikos pisze:Tia ale zobacz sobie technical data sheet i on zachowal taka sama pojemnosc.... i jakie Yanmar z niego moce wyciagnalZachary pisze:700Nm. Fajowy. Ciekawe ile takie cudo kosztuje i gdzie je kupiæ?
Miec tak 700NM i 300 Ps w hdj80
Gelenda Cabrio 300TD
pol pisze:bo to wogole obciach miec 4.2TDI i 210 koni, tyle sie ma teraz z 1.9Nikos pisze:Tia ale zobacz sobie technical data sheet i on zachowal taka sama pojemnosc.... i jakie Yanmar z niego moce wyciagnalZachary pisze:700Nm. Fajowy. Ciekawe ile takie cudo kosztuje i gdzie je kupić?
Miec tak 700NM i 300 Ps w hdj80

niewiem mi to nigdy nie dokuczalo
Napisałem do polskich dystrybutorów z prośbą o ofertę i dane techniczne. Ciekawe ile taka zabawka kosztuje i czy bez większych bóli dałoby radę do auta to wpakować?Nikos pisze:... i jakie Yanmar z niego moce wyciagnal
Miec tak 700NM i 300 Ps w hdj80
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość