Jaki olej w wspomaganiu kierownicy fzj 80

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

er krak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lip 19, 2005 10:48 pm
Lokalizacja: Kraków

Jaki olej w wspomaganiu kierownicy fzj 80

Post autor: er krak » sob kwie 07, 2007 12:50 pm

mam wyciek oleju z przekładni kierowniczej musze dolac zanim dotre do mechanika dzwonie do toyoty jaki mam olej dolac a oni ze sprawdza i oddzwonia po chwili telefon i dowiaduje sie ze dextron 2 po 10 min drugi telefon i gosc mowi ze chyba jednak nie dextron 2 tylko 75w90 taki sam jak w reduktorze tylko ze to olej przekladniowy a nie hydrauliczny prosze o pmoc bo musze cos dolac bo wyciek narasta a w serwisie widze ze maja małe pojecie. FZJ80 97r

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » sob kwie 07, 2007 3:03 pm

Dexron II lub III na 10000%

Dwójka od trójki różni się tym, że trójka ma lepsze parametry termiczne. Są to więc oleje w zupełności kompatybilne ze sobą.

Zasada nr 1. Jeśli masz samochód inny niż Yaris, Avensis, Corolla to nie dzwoń do serwisu bo się nigdy niczego nie dowiesz.

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » sob kwie 07, 2007 3:32 pm

a nie atf ?

er krak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lip 19, 2005 10:48 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: er krak » sob kwie 07, 2007 5:05 pm

świnto prawda :D :D :D
dzięki za info i Wesołych Świąt

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » sob kwie 07, 2007 5:52 pm

Drako pisze:a nie atf ?
dokladnie tak.. dextron to wlasnie ATF'ik... !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » sob kwie 07, 2007 6:40 pm

ATF to Automatic Transmission Fluid, czyli płyn do skrzyni automatycznej.

Dexron to nazwa handlowa płynu, wprowadzona chyba przez GM (General Motors). Nie należy więc szukać płynu, który ma w nazwie 'Dexron'. Może się nazywać ATF lub cokolwiek innego, ale na odwrocie powinien mieć napisane Dexron II lub III.

Podobnie Ford wprowadził swoją nazwę 'Mercon', pod którą kryje się płyn taki jak Dexron III.

No ale dobra, nie będę rzeźbił bo nie o to chodzi. Jeśli na odwrovie jest napisane Dexron II lub III, to jest super.

er krak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lip 19, 2005 10:48 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: er krak » sob kwie 07, 2007 7:13 pm

a czy ktos rozbierał przekladnie kierowniczą bo sika jak ja po pieciu browarach :D

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » sob kwie 07, 2007 10:08 pm

Z "mądrości ludowych" tylko dodam dla purystów, jak była w ASO serwisowana to pewnie na Castrolu Dexcron III ;-)
Jak sika to do regeneracji (polecam na komplecie orginalnych uszczelniaczy składać) może pomoże, jak nie to ból...
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » sob kwie 07, 2007 10:45 pm

nie rozbieraj sam bo ci się kuleczki posypią i nie złożysz do kupy. Kiedyś tak w 4Runnerze rozebrałem. Padnięta była, więc zaryzykowałem, ale po dłuższym główkowaniu kupiłem kolejną używaną (wtedy były tanie, chyba 400zł). Teraz do FZJta musiałbyś pewnie wydać o wiele więcej. Oddaj ją więc do warsztatu reperującego wspomagania i za 300zł pewnie ją zrobią na cacy.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz kwie 08, 2007 12:16 am

LX450 pisze:(...) Oddaj ją więc do warsztatu reperującego wspomagania i za 300zł pewnie ją zrobią na cacy.
eeeee... za 300 to konkret zakład nawet na to nie zerknie.. !!

W pod Poznanskim Luboniu jest firma ktora robi regeneracje rewelacyjnie... ale qrna za 1600 pln !! wiec odpada... !!

najtaniej sciagnac z chameryki... !! albo leczyc syfa pudrem i probowac regenerowac u pana Tadzia... !! no chyba ze to tylko kwestia uszczelnień i jakis simer puscil... !! ale wątpie...

walcze w swojej tojce z napinaczem 2 paskow zarazem, od alternatora i od pompy wody razem z wiskiem... jakis paterak chcial to kiedys zregenerowac... wydostal z rolki jakims cudem oryginalne lozysko i zamotal nowe... a ze sie nie trzymalo to pospawal.. qrna... jajca bym urwal za taka paterke... !! i to nie u NAS tylko za wlk. woda... !! tak tak... nie tylko u nas sa "specjalisci" :)21

rece opadają !!

cena napinacza nowego w ASO powala na kolana ( prawie 400 pln) to nic innego mi pewnie nie pozostalo... !! choć jeszcze sprobuje przetoczyć spawy i wydobyc lozysko padniete... !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz kwie 08, 2007 7:43 am

LX450 pisze:...Oddaj ją więc do warsztatu reperującego wspomagania i za 300zł pewnie ją zrobią na cacy.
:lol: :lol: :lol:

Ty chyba musisz zrobić jakąś listę tanich warsztatów.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » ndz kwie 08, 2007 8:01 am

Lej ATF (dextron)- zresztą nie ważna nazwa- płyn do wspomagania i skrzyń autmatycznych koloru czerwonego.

er krak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lip 19, 2005 10:48 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: er krak » ndz kwie 08, 2007 9:09 am

zestaw oringow i simering jako zestaw do uszczelnienia w serwisie 990 zeta !! !! !! !! !! !! wybiore sie po swietach do sklepu z hydrauliką i moze cos dobiore z wózka widlowego albo koparki :D :D :D :D
ZMOTA Y60
LC FZJ80 40th
PAJERO II 3.5 v6

Awatar użytkownika
MaxLux
Posty: 748
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaxLux » ndz kwie 08, 2007 9:28 am

U mnie tez to samo cieknie :( jak przetrzesz szlaki to daj znac !

Ja sie rozgladam za uzywka, bo ponoc rzadko sie to psuje, choc ostatnio juz widzialem tez w KZJ70 to samo

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz kwie 08, 2007 9:48 am

u mnie byla rozbierana pompa ( troche ciezko chodzilo )
mechanik dal ja do regeneracji i dziala swietnie. Jakies siewzrzery porobily , wg mnie warto sprawdzic ten element przy np . zmianie rozrzadu bo sa to koszmarnie drogie czesci.
Podobno do przekladni kierowniczej sa jakies reparaturki w zamienniku ( ale glowy nie dam ) . Znajomemu szczelila w rumuni na maramureszu przekladnia. Jezdzenie 3 tonowym autem na 35 calach bez wspomagania nie bylo niczym przyjemnym . Wrocili napakowani jak stalone.

er krak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lip 19, 2005 10:48 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: er krak » ndz kwie 08, 2007 9:55 am

u mnie kierownica chodzi dosyc ciezko np w poruwnaniu z miskiem to jakby wspomagania nie bylo
ZMOTA Y60
LC FZJ80 40th
PAJERO II 3.5 v6

Awatar użytkownika
MaxLux
Posty: 748
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaxLux » ndz kwie 08, 2007 10:09 am

Drako pisze:
Jezdzenie 3 tonowym autem na 35 calach bez wspomagania nie bylo niczym przyjemnym . Wrocili napakowani jak stalone.
Zajebiste :)21 :)2

er krak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lip 19, 2005 10:48 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: er krak » ndz kwie 08, 2007 10:22 am

a co bedzie ja zapodam maxisy w 35 calach :D :D :D :D
ZMOTA Y60
LC FZJ80 40th
PAJERO II 3.5 v6

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » ndz kwie 08, 2007 11:47 am

No podałem taką cenę bo wzięli ode mnie 300zł gdzieś w Wesołej goście od wspomagania. Co prawda była to pompa wspomagania w Nissanie Terrano, ale myślę, że jeśli chodzi tylko o uszczelnienie, czyli simmeringi itd, to cena nie powinna się zbytnio różnić.

Ja w Nissanie miałem padnięte simmeringi bo z dnia na dzień po prostu olej siknął jak uszczelniacz puścił. Uszczelnili, wymienili (zregenerowali?) wirnik bo coś z łopatkami było 'nie teges', zalali ATFem, dali 6 m-cy gwarancji i wzięli 300zł. Myślę, że tyle samo będzie kosztowało uszczelnienie przekładni.

Xjeep, spróbuj poszukać napinacza w zamienniku japońskim. To tylko przecież rolka stalowa na łożysku. Napewno będzie, a jak nie to napewno się dobierze jakąś podobną. To co masz pod alternatorem to właściwie nie jest napinacz. Jest to po prostu rolka, która eliminuje wibracje pasów na tak długim odcinku jak od alternatora do wału. Nie napina ona pasków, więc nie podlega dużym siłom, jedynie je lekko stabilizuje.

Drugi 'napinacz' jest na klimie i jest to pojedyncze kółko pasowe na łożysku. Napewno coś znajdziesz. Zlituj się i nie wydawaj tyle kasy na takie rzeczy, dasz radę chłopie tylko uwierz w siebie... :lol:

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz kwie 08, 2007 12:22 pm

Tyle, że kolega er krak pisał o problemie z przekładnią a nie pompą wspomagania. Samo wyjęcie tego cholerstwa to już wyzwanie i zazwyczaj kończy się również wymianą końcówek drążków.
300 złotych za tą operację to fikcja.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz kwie 08, 2007 12:32 pm

LX450 pisze:(...)
Xjeep, spróbuj poszukać napinacza w zamienniku japońskim. To tylko przecież rolka stalowa na łożysku. Napewno będzie, a jak nie to napewno się dobierze jakąś podobną. To co masz pod alternatorem to właściwie nie jest napinacz. Jest to po prostu rolka, która eliminuje wibracje pasów na tak długim odcinku jak od alternatora do wału. Nie napina ona pasków, więc nie podlega dużym siłom, jedynie je lekko stabilizuje.

Drugi 'napinacz' jest na klimie i jest to pojedyncze kółko pasowe na łożysku. Napewno coś znajdziesz. Zlituj się i nie wydawaj tyle kasy na takie rzeczy, dasz radę chłopie tylko uwierz w siebie... :lol:
no od wtorku zacznę poszukiwania ale wstępne rozeznanie wypadło nieciekawie... tylko ASO i to na zamówienie z Japonii... !!

co do przeznaczenia rolek to wiem... napinacz jako rolka jest na dole... !!

do góry alternator jest napinaczem... !! Nawet tak sobie myślę ze jak mi na trasie sie ta rolka górna sie posypie to poskladam wszystko na krótszym pasku i do domu dojade... jutro pomierzę i na czas szukania lub naprawy rolki pasek mniejszy zanabede w razie WU... :)21

albo na pończoche jak w poczciwym MALUSZKU... :)21

swoja droga fajny patent z tymi 2ma paskami... jak 1 zawiedzie to zawsze
2gi zostaje... !! :)2
LX450 pisze: Napewno coś znajdziesz. Zlituj się i nie wydawaj tyle kasy na takie rzeczy, dasz radę chłopie tylko uwierz w siebie...
ja sie nie poddaje... !! przesiądę sie jakos na 2 dni do parchatego i pościągam z powrotem te paski i rolki, wyrwe to przyspawane łożycho i bedzie OKIDOKI !! :)21

Z tym że wolałbym miec juz na półeczce nowe WISKO żeby 10 x tego samego nie motac... !!
Ostatnio zmieniony ndz kwie 08, 2007 12:40 pm przez XJeep, łącznie zmieniany 2 razy.
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz kwie 08, 2007 12:38 pm

XJeep pisze:...swoja droga fajny patent z tymi 2ma paskami... jak 1 zawiedzie to zawsze 2gi zostaje... !! :)2
Japan rules !!
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

er krak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lip 19, 2005 10:48 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: er krak » ndz kwie 08, 2007 12:46 pm

paski klinowe ostatnio wymienialem na nowe 9,5 x1150 kupilem w hurtowni hart w krakowie 12 zł sztuka
ZMOTA Y60
LC FZJ80 40th
PAJERO II 3.5 v6

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » ndz kwie 08, 2007 3:26 pm

Z tymi paskami to ogólnie jakaś lipa, ja już 3 razy wymieniałem- co chwila mi pękają... :-?

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz kwie 08, 2007 3:30 pm

Zachary pisze: Japan rules !!
:)2 :)21

co do paskow to kupilem 9x 1148 bo na 1150 nie bylo... gatesa... za jakies 11 pln !! niby 2 mm roznicy a alternator na maxa popuszczony i jeszcze byl problem z nałożeniem na rolki... !!

problem miałem bo akurat z wiskiem walczyłem...sprowadzili mi nowe za 530 pln czyli 1/3 ceny salonowej !! ale qrna okazalo sie ze od HDJki i nie podpasilo, za mały otworek na ośce... a przy ściągniętym wisku założenie pasków to mała masakra bo rolka na pompie wody trzymana jest przez wisko właśnie... !! ech... !! cały jestem chory jak pomyśle ze znowu mnie ta walka z paskami i wiskiem czeka... chyba ze w tym motorze wisko wymienia sie po ściągnięciu chlodnicy od przodu nie sciagajac wcale kola pasowego... ??

nic to ... przyjdzie czas bedzie rada... !! :)
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości