Jaki olej w wspomaganiu kierownicy fzj 80
Moderator: Mroczny
Jaki olej w wspomaganiu kierownicy fzj 80
mam wyciek oleju z przekładni kierowniczej musze dolac zanim dotre do mechanika dzwonie do toyoty jaki mam olej dolac a oni ze sprawdza i oddzwonia po chwili telefon i dowiaduje sie ze dextron 2 po 10 min drugi telefon i gosc mowi ze chyba jednak nie dextron 2 tylko 75w90 taki sam jak w reduktorze tylko ze to olej przekladniowy a nie hydrauliczny prosze o pmoc bo musze cos dolac bo wyciek narasta a w serwisie widze ze maja małe pojecie. FZJ80 97r
ATF to Automatic Transmission Fluid, czyli płyn do skrzyni automatycznej.
Dexron to nazwa handlowa płynu, wprowadzona chyba przez GM (General Motors). Nie należy więc szukać płynu, który ma w nazwie 'Dexron'. Może się nazywać ATF lub cokolwiek innego, ale na odwrocie powinien mieć napisane Dexron II lub III.
Podobnie Ford wprowadził swoją nazwę 'Mercon', pod którą kryje się płyn taki jak Dexron III.
No ale dobra, nie będę rzeźbił bo nie o to chodzi. Jeśli na odwrovie jest napisane Dexron II lub III, to jest super.
Dexron to nazwa handlowa płynu, wprowadzona chyba przez GM (General Motors). Nie należy więc szukać płynu, który ma w nazwie 'Dexron'. Może się nazywać ATF lub cokolwiek innego, ale na odwrocie powinien mieć napisane Dexron II lub III.
Podobnie Ford wprowadził swoją nazwę 'Mercon', pod którą kryje się płyn taki jak Dexron III.
No ale dobra, nie będę rzeźbił bo nie o to chodzi. Jeśli na odwrovie jest napisane Dexron II lub III, to jest super.
nie rozbieraj sam bo ci się kuleczki posypią i nie złożysz do kupy. Kiedyś tak w 4Runnerze rozebrałem. Padnięta była, więc zaryzykowałem, ale po dłuższym główkowaniu kupiłem kolejną używaną (wtedy były tanie, chyba 400zł). Teraz do FZJta musiałbyś pewnie wydać o wiele więcej. Oddaj ją więc do warsztatu reperującego wspomagania i za 300zł pewnie ją zrobią na cacy.
eeeee... za 300 to konkret zakład nawet na to nie zerknie..LX450 pisze:(...) Oddaj ją więc do warsztatu reperującego wspomagania i za 300zł pewnie ją zrobią na cacy.

W pod Poznanskim Luboniu jest firma ktora robi regeneracje rewelacyjnie... ale qrna za 1600 pln


najtaniej sciagnac z chameryki...



walcze w swojej tojce z napinaczem 2 paskow zarazem, od alternatora i od pompy wody razem z wiskiem... jakis paterak chcial to kiedys zregenerowac... wydostal z rolki jakims cudem oryginalne lozysko i zamotal nowe... a ze sie nie trzymalo to pospawal.. qrna... jajca bym urwal za taka paterke...



rece opadają

cena napinacza nowego w ASO powala na kolana ( prawie 400 pln) to nic innego mi pewnie nie pozostalo...


"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
U mnie tez to samo cieknie
jak przetrzesz szlaki to daj znac !
Ja sie rozgladam za uzywka, bo ponoc rzadko sie to psuje, choc ostatnio juz widzialem tez w KZJ70 to samo

Ja sie rozgladam za uzywka, bo ponoc rzadko sie to psuje, choc ostatnio juz widzialem tez w KZJ70 to samo
LC GRJ120
http://www.tlc.org.pl
http://www.tlc.org.pl
u mnie byla rozbierana pompa ( troche ciezko chodzilo )
mechanik dal ja do regeneracji i dziala swietnie. Jakies siewzrzery porobily , wg mnie warto sprawdzic ten element przy np . zmianie rozrzadu bo sa to koszmarnie drogie czesci.
Podobno do przekladni kierowniczej sa jakies reparaturki w zamienniku ( ale glowy nie dam ) . Znajomemu szczelila w rumuni na maramureszu przekladnia. Jezdzenie 3 tonowym autem na 35 calach bez wspomagania nie bylo niczym przyjemnym . Wrocili napakowani jak stalone.
mechanik dal ja do regeneracji i dziala swietnie. Jakies siewzrzery porobily , wg mnie warto sprawdzic ten element przy np . zmianie rozrzadu bo sa to koszmarnie drogie czesci.
Podobno do przekladni kierowniczej sa jakies reparaturki w zamienniku ( ale glowy nie dam ) . Znajomemu szczelila w rumuni na maramureszu przekladnia. Jezdzenie 3 tonowym autem na 35 calach bez wspomagania nie bylo niczym przyjemnym . Wrocili napakowani jak stalone.
ZajebisteDrako pisze:
Jezdzenie 3 tonowym autem na 35 calach bez wspomagania nie bylo niczym przyjemnym . Wrocili napakowani jak stalone.


LC GRJ120
http://www.tlc.org.pl
http://www.tlc.org.pl
No podałem taką cenę bo wzięli ode mnie 300zł gdzieś w Wesołej goście od wspomagania. Co prawda była to pompa wspomagania w Nissanie Terrano, ale myślę, że jeśli chodzi tylko o uszczelnienie, czyli simmeringi itd, to cena nie powinna się zbytnio różnić.
Ja w Nissanie miałem padnięte simmeringi bo z dnia na dzień po prostu olej siknął jak uszczelniacz puścił. Uszczelnili, wymienili (zregenerowali?) wirnik bo coś z łopatkami było 'nie teges', zalali ATFem, dali 6 m-cy gwarancji i wzięli 300zł. Myślę, że tyle samo będzie kosztowało uszczelnienie przekładni.
Xjeep, spróbuj poszukać napinacza w zamienniku japońskim. To tylko przecież rolka stalowa na łożysku. Napewno będzie, a jak nie to napewno się dobierze jakąś podobną. To co masz pod alternatorem to właściwie nie jest napinacz. Jest to po prostu rolka, która eliminuje wibracje pasów na tak długim odcinku jak od alternatora do wału. Nie napina ona pasków, więc nie podlega dużym siłom, jedynie je lekko stabilizuje.
Drugi 'napinacz' jest na klimie i jest to pojedyncze kółko pasowe na łożysku. Napewno coś znajdziesz. Zlituj się i nie wydawaj tyle kasy na takie rzeczy, dasz radę chłopie tylko uwierz w siebie...
Ja w Nissanie miałem padnięte simmeringi bo z dnia na dzień po prostu olej siknął jak uszczelniacz puścił. Uszczelnili, wymienili (zregenerowali?) wirnik bo coś z łopatkami było 'nie teges', zalali ATFem, dali 6 m-cy gwarancji i wzięli 300zł. Myślę, że tyle samo będzie kosztowało uszczelnienie przekładni.
Xjeep, spróbuj poszukać napinacza w zamienniku japońskim. To tylko przecież rolka stalowa na łożysku. Napewno będzie, a jak nie to napewno się dobierze jakąś podobną. To co masz pod alternatorem to właściwie nie jest napinacz. Jest to po prostu rolka, która eliminuje wibracje pasów na tak długim odcinku jak od alternatora do wału. Nie napina ona pasków, więc nie podlega dużym siłom, jedynie je lekko stabilizuje.
Drugi 'napinacz' jest na klimie i jest to pojedyncze kółko pasowe na łożysku. Napewno coś znajdziesz. Zlituj się i nie wydawaj tyle kasy na takie rzeczy, dasz radę chłopie tylko uwierz w siebie...

no od wtorku zacznę poszukiwania ale wstępne rozeznanie wypadło nieciekawie... tylko ASO i to na zamówienie z Japonii...LX450 pisze:(...)
Xjeep, spróbuj poszukać napinacza w zamienniku japońskim. To tylko przecież rolka stalowa na łożysku. Napewno będzie, a jak nie to napewno się dobierze jakąś podobną. To co masz pod alternatorem to właściwie nie jest napinacz. Jest to po prostu rolka, która eliminuje wibracje pasów na tak długim odcinku jak od alternatora do wału. Nie napina ona pasków, więc nie podlega dużym siłom, jedynie je lekko stabilizuje.
Drugi 'napinacz' jest na klimie i jest to pojedyncze kółko pasowe na łożysku. Napewno coś znajdziesz. Zlituj się i nie wydawaj tyle kasy na takie rzeczy, dasz radę chłopie tylko uwierz w siebie...

co do przeznaczenia rolek to wiem... napinacz jako rolka jest na dole...

do góry alternator jest napinaczem...


albo na pończoche jak w poczciwym MALUSZKU...

swoja droga fajny patent z tymi 2ma paskami... jak 1 zawiedzie to zawsze
2gi zostaje...


ja sie nie poddaje...LX450 pisze: Napewno coś znajdziesz. Zlituj się i nie wydawaj tyle kasy na takie rzeczy, dasz radę chłopie tylko uwierz w siebie...



Z tym że wolałbym miec juz na półeczce nowe WISKO żeby 10 x tego samego nie motac...

Ostatnio zmieniony ndz kwie 08, 2007 12:40 pm przez XJeep, łącznie zmieniany 2 razy.
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
Zachary pisze: Japan rules


co do paskow to kupilem 9x 1148 bo na 1150 nie bylo... gatesa... za jakies 11 pln


problem miałem bo akurat z wiskiem walczyłem...sprowadzili mi nowe za 530 pln czyli 1/3 ceny salonowej




nic to ... przyjdzie czas bedzie rada...


"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości