
czy można z tym jeżdzić ????
Moderator: Mroczny
czy można z tym jeżdzić ????
to znowu ja i moja toyota 4 runner. zresztą bardzo problematyczna
ostatnio wymieniłem w silniku 3vze kabelek do knock sensora i guzik to pomogło. błąd nadal się wyswietla. został mi sam czujnik który wcale nie jest tani jakieś 700 zł. i moze bym to kupił ale jak ten co mam jest dobry tylko bład tkwi w czym innym??? jak go sprawdzić???? lub kto by mógł to zrobić???? i pytanie nr. 2 . silnik na wolnych obrotach chodzi równo jak dodam mu troszkę gazu zaczyna przebierać (kołysać ) silnikiem. wymieniłem świece kable kopułke. co może być przyczyną tych wachlujących obrotów?????

Jeśli zapala się po dodaniu gazu, to wiadomo, że powoduje to knock sensor, bo komputer bierze się za wykrywanie go dopiero powyżej 1900RPM chyba. Tak więc silnik może sobie chodzić pół dnia na luzie i się nie zaświeci, ale jak tylko przekroczysz chyba 1900RPM to komputer 'spyta' się o knock sensor. Jak nie dostanie sygnału to 'CHECK'
Czy można z tym jeździć? Przy naszej benzynie spoko, że można jeździć. Stukanie pojawia się przy niższych oktanach, takich jak 89 czy 91. U nas oficjalnie najmniej oktanów to 95, więc nawet jak zatankujesz paliwo byle gdzie, to masz i tak margines. Ale....
Ale jak tylko komputer wykrywa brak knock sensora to wchodzi w tryb bezpieczeństwa. Po prostu opóźnia zapłon, przez co silnik pracuje jak kupa, dużo pali i nie ma mocy. Teoretycznie więc nie ma problemu jak musisz awaryjnie gdzieś podskoczyć, ale jakbyś miał tak cały czas jeździć to nie polecam.
Czy można z tym jeździć? Przy naszej benzynie spoko, że można jeździć. Stukanie pojawia się przy niższych oktanach, takich jak 89 czy 91. U nas oficjalnie najmniej oktanów to 95, więc nawet jak zatankujesz paliwo byle gdzie, to masz i tak margines. Ale....
Ale jak tylko komputer wykrywa brak knock sensora to wchodzi w tryb bezpieczeństwa. Po prostu opóźnia zapłon, przez co silnik pracuje jak kupa, dużo pali i nie ma mocy. Teoretycznie więc nie ma problemu jak musisz awaryjnie gdzieś podskoczyć, ale jakbyś miał tak cały czas jeździć to nie polecam.
Sprawdzenie Knock Sensora
1. Bierzesz do ręki lampe strobo
2. Podłączasz pod pierwszy kabelek
3. Podwyższasz bieg jałowy do około 2500-3000 obr/min
4. Bierzesz do ręki metalowy przedmiocik
5. Stukasz nim w okolicy czujnika
6. Patrzysz czy następuje opóźnienie zapłonu
Silnik nie będzie pracował poprawnie bez tego czujnika. Lampka mówi, że silnik znajduje się w trybie awaryjnym.
Czy na 91 czy 99 v-power, silnik szuka momentu na granicy spalania stukowego (wtedy najbardziej wydajne jest spalanie mieszanki) i do tego potrzebny jest Knock Sensor rodzaj paliwa nie ma tu nic do rzeczy i tak nie będzie umiał z tych oktan korzystać.
1. Bierzesz do ręki lampe strobo
2. Podłączasz pod pierwszy kabelek
3. Podwyższasz bieg jałowy do około 2500-3000 obr/min
4. Bierzesz do ręki metalowy przedmiocik
5. Stukasz nim w okolicy czujnika
6. Patrzysz czy następuje opóźnienie zapłonu
Silnik nie będzie pracował poprawnie bez tego czujnika. Lampka mówi, że silnik znajduje się w trybie awaryjnym.
Czy na 91 czy 99 v-power, silnik szuka momentu na granicy spalania stukowego (wtedy najbardziej wydajne jest spalanie mieszanki) i do tego potrzebny jest Knock Sensor rodzaj paliwa nie ma tu nic do rzeczy i tak nie będzie umiał z tych oktan korzystać.
Droga jest celem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość