czy można z tym jeżdzić ????

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

BUNIO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:31 am

czy można z tym jeżdzić ????

Post autor: BUNIO » pn maja 21, 2007 12:09 pm

to znowu ja i moja toyota 4 runner. zresztą bardzo problematyczna :lol: ostatnio wymieniłem w silniku 3vze kabelek do knock sensora i guzik to pomogło. błąd nadal się wyswietla. został mi sam czujnik który wcale nie jest tani jakieś 700 zł. i moze bym to kupił ale jak ten co mam jest dobry tylko bład tkwi w czym innym??? jak go sprawdzić???? lub kto by mógł to zrobić???? i pytanie nr. 2 . silnik na wolnych obrotach chodzi równo jak dodam mu troszkę gazu zaczyna przebierać (kołysać ) silnikiem. wymieniłem świece kable kopułke. co może być przyczyną tych wachlujących obrotów?????

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » pn maja 21, 2007 10:58 pm

kup silnik na gnojowke , tam takich problemow niema :lol:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
buldog80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: sob paź 21, 2006 7:21 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: buldog80 » wt maja 22, 2007 8:37 pm

świeci się kontrolka check engine :)4 ??
Droga jest celem

BUNIO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:31 am

Post autor: BUNIO » czw maja 24, 2007 12:56 pm

tak !!!! check engine nie swieci sie na wolnych obrotach. zapala sie po dodaniu gazu .

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » czw maja 24, 2007 1:45 pm

Jeśli zapala się po dodaniu gazu, to wiadomo, że powoduje to knock sensor, bo komputer bierze się za wykrywanie go dopiero powyżej 1900RPM chyba. Tak więc silnik może sobie chodzić pół dnia na luzie i się nie zaświeci, ale jak tylko przekroczysz chyba 1900RPM to komputer 'spyta' się o knock sensor. Jak nie dostanie sygnału to 'CHECK'

Czy można z tym jeździć? Przy naszej benzynie spoko, że można jeździć. Stukanie pojawia się przy niższych oktanach, takich jak 89 czy 91. U nas oficjalnie najmniej oktanów to 95, więc nawet jak zatankujesz paliwo byle gdzie, to masz i tak margines. Ale....

Ale jak tylko komputer wykrywa brak knock sensora to wchodzi w tryb bezpieczeństwa. Po prostu opóźnia zapłon, przez co silnik pracuje jak kupa, dużo pali i nie ma mocy. Teoretycznie więc nie ma problemu jak musisz awaryjnie gdzieś podskoczyć, ale jakbyś miał tak cały czas jeździć to nie polecam.

BUNIO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:31 am

Post autor: BUNIO » czw maja 24, 2007 2:55 pm

dzienki za tak szybkie wyjasnienie tej wątpliwej sytuacji. pewien elektryk powiedział mi że na 90 % może mi go sprawdzić i dać pewność że po wymianie jego czyli po stracie 8 stóweczek bede zadowolony :lol: A MOŻE KTOŚ WIE GDZIE SZUKAĆ PODRÓB LUB UŻYWEK?

Awatar użytkownika
buldog80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: sob paź 21, 2006 7:21 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: buldog80 » czw maja 24, 2007 7:51 pm

Sprawdzenie Knock Sensora

1. Bierzesz do ręki lampe strobo
2. Podłączasz pod pierwszy kabelek
3. Podwyższasz bieg jałowy do około 2500-3000 obr/min
4. Bierzesz do ręki metalowy przedmiocik
5. Stukasz nim w okolicy czujnika
6. Patrzysz czy następuje opóźnienie zapłonu

Silnik nie będzie pracował poprawnie bez tego czujnika. Lampka mówi, że silnik znajduje się w trybie awaryjnym.

Czy na 91 czy 99 v-power, silnik szuka momentu na granicy spalania stukowego (wtedy najbardziej wydajne jest spalanie mieszanki) i do tego potrzebny jest Knock Sensor rodzaj paliwa nie ma tu nic do rzeczy i tak nie będzie umiał z tych oktan korzystać.
Droga jest celem

BUNIO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:31 am

Post autor: BUNIO » czw maja 24, 2007 8:57 pm

dzienki BULDOG :)2 tak zrobię jak mówisz ! ale po prostu sprawdzę na wolnych obrotach zapłon i po zapaleniu się lampki check. bo napewno wyświetla się błąd 52 czyli knock sensor. a ja sprawdzę czy faktycznie silnik przechodzi w awarie

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » śr maja 30, 2007 9:55 pm

Popieram Buldoga80, zrób Bunio tak jak on mówi, z tym nie można napewno jeździć (czasami jest to błachy powód, lecz czasami może sygnalizować poważną awarię silnika!!!).

Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » czw maja 31, 2007 6:30 am

Powiedz kolego BUNIO, z której części kraju piszesz? Bo może jak już osiągniesz "stan krytyczny" to nakierujemy Cię na jakiegoś specjalistę, który problem rozwiąże.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

BUNIO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:31 am

Post autor: BUNIO » pt cze 01, 2007 9:36 am

ja jestem z BIESZCZAD :P dziś akurat sprawdzę stroboskopem o ile przestawia mi się zapłon po wywaleniu checka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość