Strona 1 z 1
czy można z tym jeżdzić ????
: pn maja 21, 2007 12:09 pm
autor: BUNIO
to znowu ja i moja toyota 4 runner. zresztą bardzo problematyczna

ostatnio wymieniłem w silniku 3vze kabelek do knock sensora i guzik to pomogło. błąd nadal się wyswietla. został mi sam czujnik który wcale nie jest tani jakieś 700 zł. i moze bym to kupił ale jak ten co mam jest dobry tylko bład tkwi w czym innym??? jak go sprawdzić???? lub kto by mógł to zrobić???? i pytanie nr. 2 . silnik na wolnych obrotach chodzi równo jak dodam mu troszkę gazu zaczyna przebierać (kołysać ) silnikiem. wymieniłem świece kable kopułke. co może być przyczyną tych wachlujących obrotów?????
: pn maja 21, 2007 10:58 pm
autor: gosc
kup silnik na gnojowke , tam takich problemow niema

: wt maja 22, 2007 8:37 pm
autor: buldog80
świeci się kontrolka check engine

: czw maja 24, 2007 12:56 pm
autor: BUNIO
tak

!! check engine nie swieci sie na wolnych obrotach. zapala sie po dodaniu gazu .
: czw maja 24, 2007 1:45 pm
autor: LX450
Jeśli zapala się po dodaniu gazu, to wiadomo, że powoduje to knock sensor, bo komputer bierze się za wykrywanie go dopiero powyżej 1900RPM chyba. Tak więc silnik może sobie chodzić pół dnia na luzie i się nie zaświeci, ale jak tylko przekroczysz chyba 1900RPM to komputer 'spyta' się o knock sensor. Jak nie dostanie sygnału to 'CHECK'
Czy można z tym jeździć? Przy naszej benzynie spoko, że można jeździć. Stukanie pojawia się przy niższych oktanach, takich jak 89 czy 91. U nas oficjalnie najmniej oktanów to 95, więc nawet jak zatankujesz paliwo byle gdzie, to masz i tak margines. Ale....
Ale jak tylko komputer wykrywa brak knock sensora to wchodzi w tryb bezpieczeństwa. Po prostu opóźnia zapłon, przez co silnik pracuje jak kupa, dużo pali i nie ma mocy. Teoretycznie więc nie ma problemu jak musisz awaryjnie gdzieś podskoczyć, ale jakbyś miał tak cały czas jeździć to nie polecam.
: czw maja 24, 2007 2:55 pm
autor: BUNIO
dzienki za tak szybkie wyjasnienie tej wątpliwej sytuacji. pewien elektryk powiedział mi że na 90 % może mi go sprawdzić i dać pewność że po wymianie jego czyli po stracie 8 stóweczek bede zadowolony

A MOŻE KTOŚ WIE GDZIE SZUKAĆ PODRÓB LUB UŻYWEK?
: czw maja 24, 2007 7:51 pm
autor: buldog80
Sprawdzenie Knock Sensora
1. Bierzesz do ręki lampe strobo
2. Podłączasz pod pierwszy kabelek
3. Podwyższasz bieg jałowy do około 2500-3000 obr/min
4. Bierzesz do ręki metalowy przedmiocik
5. Stukasz nim w okolicy czujnika
6. Patrzysz czy następuje opóźnienie zapłonu
Silnik nie będzie pracował poprawnie bez tego czujnika. Lampka mówi, że silnik znajduje się w trybie awaryjnym.
Czy na 91 czy 99 v-power, silnik szuka momentu na granicy spalania stukowego (wtedy najbardziej wydajne jest spalanie mieszanki) i do tego potrzebny jest Knock Sensor rodzaj paliwa nie ma tu nic do rzeczy i tak nie będzie umiał z tych oktan korzystać.
: czw maja 24, 2007 8:57 pm
autor: BUNIO
dzienki BULDOG

tak zrobię jak mówisz ! ale po prostu sprawdzę na wolnych obrotach zapłon i po zapaleniu się lampki check. bo napewno wyświetla się błąd 52 czyli knock sensor. a ja sprawdzę czy faktycznie silnik przechodzi w awarie
: śr maja 30, 2007 9:55 pm
autor: ray76
Popieram Buldoga80, zrób Bunio tak jak on mówi, z tym nie można napewno jeździć (czasami jest to błachy powód, lecz czasami może sygnalizować poważną awarię silnika!!!).
Rafał
: czw maja 31, 2007 6:30 am
autor: Zachary
Powiedz kolego BUNIO, z której części kraju piszesz? Bo może jak już osiągniesz "stan krytyczny" to nakierujemy Cię na jakiegoś specjalistę, który problem rozwiąże.
: pt cze 01, 2007 9:36 am
autor: BUNIO
ja jestem z BIESZCZAD

dziś akurat sprawdzę stroboskopem o ile przestawia mi się zapłon po wywaleniu checka