Wskaźnik ciśnienia oleju przy bloku
Moderator: Mroczny
- Elwood
-
- Posty: 1374
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
- Lokalizacja: z wykopalisk...
- Kontaktowanie:
Wskaźnik ciśnienia oleju przy bloku
Ponieważ się zepsuł i w ASO kosztuje 300zł, powiedziałem sobie noł problem, pora wstawić manometr i tu... gwint stożkowy.
Jak dobrać kruciec do wkręcenia w blok bo wymiar niestandadrdowy (LC HJ 60/61).
No nie mam pomysła na koniec tygodnia.
Gwintować pod jakiś standardowy króciec? Jak to motacie koledzy?
pozdr
El
Jak dobrać kruciec do wkręcenia w blok bo wymiar niestandadrdowy (LC HJ 60/61).
No nie mam pomysła na koniec tygodnia.
Gwintować pod jakiś standardowy króciec? Jak to motacie koledzy?
pozdr
El
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."
No ja mam pomysł...
Jeśli dawny wskaźnik oleju się zepsuł to po pierwsze rozbierz go i sprawdź co mu dolega. Jak pękł membrana to kiszka, ale być może coś zaśniedziało i wystarczy tu potrzeć, tam popryskać.
Jeśli jednak się okazuje, że wskaźnik jest nie do naprawy to wo możesz wybebeszyć i odciąć lub jakoś inaczej wykorzystać gwint z oryginała.
Jak odetniesz gwint to możesz przylutować do niego mosiężny króciec i po kłopocie. Jeśli gwint jest tak umieszczony, że trudno go uciąć bez popsucia to po prostu nawierć otwór we wskaźniku i w ten otwór wstaw/przylutuj króciec. No i po kłopocie.
Oczywiście lutuj lutownicą, która ma minimum 160W, bo aby cyna dobrze przylegała to obie lutowane powierzchnie muszą być bardzo gorące. Taka lutownica kosztuje ok 50zł (takie bydle z drewnianym trzonkiem).
Kup też pastę lutowniczą albo taki specjalny kwas oczyszczający. Kupujesz to w budowlanym, gdyż używa się tego wszystkiego do lutowania rynien.
No i chyba nie ma problemu. Nie gwintuj nic w bloku bo to jest dopiero robienie sobie kłopotów. Przegnij z czymś a będziesz blok wymieniał, hahaah
Jeśli dawny wskaźnik oleju się zepsuł to po pierwsze rozbierz go i sprawdź co mu dolega. Jak pękł membrana to kiszka, ale być może coś zaśniedziało i wystarczy tu potrzeć, tam popryskać.
Jeśli jednak się okazuje, że wskaźnik jest nie do naprawy to wo możesz wybebeszyć i odciąć lub jakoś inaczej wykorzystać gwint z oryginała.
Jak odetniesz gwint to możesz przylutować do niego mosiężny króciec i po kłopocie. Jeśli gwint jest tak umieszczony, że trudno go uciąć bez popsucia to po prostu nawierć otwór we wskaźniku i w ten otwór wstaw/przylutuj króciec. No i po kłopocie.
Oczywiście lutuj lutownicą, która ma minimum 160W, bo aby cyna dobrze przylegała to obie lutowane powierzchnie muszą być bardzo gorące. Taka lutownica kosztuje ok 50zł (takie bydle z drewnianym trzonkiem).
Kup też pastę lutowniczą albo taki specjalny kwas oczyszczający. Kupujesz to w budowlanym, gdyż używa się tego wszystkiego do lutowania rynien.
No i chyba nie ma problemu. Nie gwintuj nic w bloku bo to jest dopiero robienie sobie kłopotów. Przegnij z czymś a będziesz blok wymieniał, hahaah
- Elwood
-
- Posty: 1374
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
- Lokalizacja: z wykopalisk...
- Kontaktowanie:
A gdzie wpinasz manometr? W miejsce czujnika tak nie za bardzo, co prawda wskazanie dokładne ale jak puści przewód to massakra... może byćstopa pisze:aaa - i najpierw sprawdz czy sie spieprzyl czujnik czy wskaznik - najczesciej jednak sypia sie wskazniki... tak czy inaczej ja proponuje zwykly manometr - raz na zawsze masz spokoj

The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."
Uscislijmy - w miejsce czujnika wkrecasz wyjscie na gumowy przewod. Na drugim koncu znajduje sie manometr (wskaznik) ktory mocujesz tam gdzie ci w kabinie pasuje - ja mam go pomiedzy slupkiem a kokpitem. Manometr powinien byc do nie mniej niz 6barów. Zanim go kupisz zastanow sie dokladnie nad mocowaniem - wejscie moze byc z tyłu lub z dołu zegara i z takim gwintem zebys od razu mogl kupic przejsciowke na wąż. Przy kupnie zaznacz ze manometr i waz ma byc do goracego oleju.Elwood pisze: A gdzie wpinasz manometr? W miejsce czujnika tak nie za bardzo, co prawda wskazanie dokładne ale jak puści przewód to massakra... może być
w 2LT gwint czujnika ma oznaczenie R1/8 - nie wiem czy w Twoim bedzie to samo ale jest to wielce prawdopodobne
powodzenia

TLC LJ 70
- Romeo
- Posty: 322
- Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
- Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
- Kontaktowanie:
Nic nie motać....przejściówki każdej maści i autoramentu do nabycia w sklepach tuningowych bez problemu robią i pasują i do tego można jeszcze wkręcić kontrolke, pomiar temperatury itd itp.
Przejściówka występuje w formie czwórnika wejście i trzy wyjścia
Przejściówka występuje w formie czwórnika wejście i trzy wyjścia

4 RUNNER
HILUX-taczka
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie
HILUX-taczka

i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie

Kolega Elwood w Mongoli Cię nie usłyszyavan pisze:Kolego Elwood jak tam po remonciku silnika? Na jakim obecnie oleju pomykasz?

Ostatnio zmieniony pt sie 17, 2007 9:51 pm przez Cajman, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości