Wskaźnik ciśnienia oleju przy bloku

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Wskaźnik ciśnienia oleju przy bloku

Post autor: Elwood » pt lip 20, 2007 5:09 pm

Ponieważ się zepsuł i w ASO kosztuje 300zł, powiedziałem sobie noł problem, pora wstawić manometr i tu... gwint stożkowy.
Jak dobrać kruciec do wkręcenia w blok bo wymiar niestandadrdowy (LC HJ 60/61).
No nie mam pomysła na koniec tygodnia.
Gwintować pod jakiś standardowy króciec? Jak to motacie koledzy?
pozdr
El
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » pt lip 20, 2007 10:11 pm

No ja mam pomysł...

Jeśli dawny wskaźnik oleju się zepsuł to po pierwsze rozbierz go i sprawdź co mu dolega. Jak pękł membrana to kiszka, ale być może coś zaśniedziało i wystarczy tu potrzeć, tam popryskać.

Jeśli jednak się okazuje, że wskaźnik jest nie do naprawy to wo możesz wybebeszyć i odciąć lub jakoś inaczej wykorzystać gwint z oryginała.

Jak odetniesz gwint to możesz przylutować do niego mosiężny króciec i po kłopocie. Jeśli gwint jest tak umieszczony, że trudno go uciąć bez popsucia to po prostu nawierć otwór we wskaźniku i w ten otwór wstaw/przylutuj króciec. No i po kłopocie.

Oczywiście lutuj lutownicą, która ma minimum 160W, bo aby cyna dobrze przylegała to obie lutowane powierzchnie muszą być bardzo gorące. Taka lutownica kosztuje ok 50zł (takie bydle z drewnianym trzonkiem).

Kup też pastę lutowniczą albo taki specjalny kwas oczyszczający. Kupujesz to w budowlanym, gdyż używa się tego wszystkiego do lutowania rynien.

No i chyba nie ma problemu. Nie gwintuj nic w bloku bo to jest dopiero robienie sobie kłopotów. Przegnij z czymś a będziesz blok wymieniał, hahaah

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » sob lip 21, 2007 7:12 am

Thx Lex
pozostaje mi zabawa o której piszesz :D
pozdr
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
stopa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: pt sty 21, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: stopa » czw lip 26, 2007 11:37 am

Dobierz gwintownik rurowy - prawdopodobnie to bedzie R10 i dotocz krociec...
TLC LJ 70

Awatar użytkownika
stopa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: pt sty 21, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: stopa » czw lip 26, 2007 11:42 am

aaa - i najpierw sprawdz czy sie spieprzyl czujnik czy wskaznik - najczesciej jednak sypia sie wskazniki... tak czy inaczej ja proponuje zwykly manometr - raz na zawsze masz spokoj
TLC LJ 70

Awatar użytkownika
rudy
 
 
Posty: 904
Rejestracja: śr lis 19, 2003 10:42 pm
Lokalizacja: Giżycko&Warszawa

Post autor: rudy » czw lip 26, 2007 4:46 pm

są przejściówki do kupienia, przynajmniej były
HZJ 73 , Y61

Jak odwieść hołotę od czegoś dowodami, jeśli uwierzyła w to bez dowodów.
F. Nietzsche

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » pt lip 27, 2007 9:45 pm

stopa pisze:aaa - i najpierw sprawdz czy sie spieprzyl czujnik czy wskaznik - najczesciej jednak sypia sie wskazniki... tak czy inaczej ja proponuje zwykly manometr - raz na zawsze masz spokoj
A gdzie wpinasz manometr? W miejsce czujnika tak nie za bardzo, co prawda wskazanie dokładne ale jak puści przewód to massakra... może być :-?
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
stopa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: pt sty 21, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: stopa » sob lip 28, 2007 9:48 pm

Elwood pisze: A gdzie wpinasz manometr? W miejsce czujnika tak nie za bardzo, co prawda wskazanie dokładne ale jak puści przewód to massakra... może być :-?
Uscislijmy - w miejsce czujnika wkrecasz wyjscie na gumowy przewod. Na drugim koncu znajduje sie manometr (wskaznik) ktory mocujesz tam gdzie ci w kabinie pasuje - ja mam go pomiedzy slupkiem a kokpitem. Manometr powinien byc do nie mniej niz 6barów. Zanim go kupisz zastanow sie dokladnie nad mocowaniem - wejscie moze byc z tyłu lub z dołu zegara i z takim gwintem zebys od razu mogl kupic przejsciowke na wąż. Przy kupnie zaznacz ze manometr i waz ma byc do goracego oleju.

w 2LT gwint czujnika ma oznaczenie R1/8 - nie wiem czy w Twoim bedzie to samo ale jest to wielce prawdopodobne

powodzenia :wink:
TLC LJ 70

Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 322
Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
Kontaktowanie:

Post autor: Romeo » wt sie 07, 2007 12:20 pm

Nic nie motać....przejściówki każdej maści i autoramentu do nabycia w sklepach tuningowych bez problemu robią i pasują i do tego można jeszcze wkręcić kontrolke, pomiar temperatury itd itp.
Przejściówka występuje w formie czwórnika wejście i trzy wyjścia :)21
4 RUNNER
HILUX-taczka :)
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie :D

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan » pt sie 17, 2007 7:12 pm

Kolego Elwood jak tam po remonciku silnika? Na jakim obecnie oleju pomykasz?
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Cajman » pt sie 17, 2007 7:17 pm

avan pisze:Kolego Elwood jak tam po remonciku silnika? Na jakim obecnie oleju pomykasz?
Kolega Elwood w Mongoli Cię nie usłyszy :lol:
Ostatnio zmieniony pt sie 17, 2007 9:51 pm przez Cajman, łącznie zmieniany 1 raz.

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan » pt sie 17, 2007 8:52 pm

Cajman pisze:
avan pisze:Kolego Elwood jak tam po remonciku silnika? Na jakim obecnie oleju pomykasz?
Kolega Elwood w Mogoli Cię nie usłyszy :lol:
Nie wiedziałem, dzięki.
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości