Strona 1 z 1

Wskaźnik ciśnienia oleju przy bloku

: pt lip 20, 2007 5:09 pm
autor: Elwood
Ponieważ się zepsuł i w ASO kosztuje 300zł, powiedziałem sobie noł problem, pora wstawić manometr i tu... gwint stożkowy.
Jak dobrać kruciec do wkręcenia w blok bo wymiar niestandadrdowy (LC HJ 60/61).
No nie mam pomysła na koniec tygodnia.
Gwintować pod jakiś standardowy króciec? Jak to motacie koledzy?
pozdr
El

: pt lip 20, 2007 10:11 pm
autor: LX450
No ja mam pomysł...

Jeśli dawny wskaźnik oleju się zepsuł to po pierwsze rozbierz go i sprawdź co mu dolega. Jak pękł membrana to kiszka, ale być może coś zaśniedziało i wystarczy tu potrzeć, tam popryskać.

Jeśli jednak się okazuje, że wskaźnik jest nie do naprawy to wo możesz wybebeszyć i odciąć lub jakoś inaczej wykorzystać gwint z oryginała.

Jak odetniesz gwint to możesz przylutować do niego mosiężny króciec i po kłopocie. Jeśli gwint jest tak umieszczony, że trudno go uciąć bez popsucia to po prostu nawierć otwór we wskaźniku i w ten otwór wstaw/przylutuj króciec. No i po kłopocie.

Oczywiście lutuj lutownicą, która ma minimum 160W, bo aby cyna dobrze przylegała to obie lutowane powierzchnie muszą być bardzo gorące. Taka lutownica kosztuje ok 50zł (takie bydle z drewnianym trzonkiem).

Kup też pastę lutowniczą albo taki specjalny kwas oczyszczający. Kupujesz to w budowlanym, gdyż używa się tego wszystkiego do lutowania rynien.

No i chyba nie ma problemu. Nie gwintuj nic w bloku bo to jest dopiero robienie sobie kłopotów. Przegnij z czymś a będziesz blok wymieniał, hahaah

: sob lip 21, 2007 7:12 am
autor: Elwood
Thx Lex
pozostaje mi zabawa o której piszesz :D
pozdr

: czw lip 26, 2007 11:37 am
autor: stopa
Dobierz gwintownik rurowy - prawdopodobnie to bedzie R10 i dotocz krociec...

: czw lip 26, 2007 11:42 am
autor: stopa
aaa - i najpierw sprawdz czy sie spieprzyl czujnik czy wskaznik - najczesciej jednak sypia sie wskazniki... tak czy inaczej ja proponuje zwykly manometr - raz na zawsze masz spokoj

: czw lip 26, 2007 4:46 pm
autor: rudy
są przejściówki do kupienia, przynajmniej były

: pt lip 27, 2007 9:45 pm
autor: Elwood
stopa pisze:aaa - i najpierw sprawdz czy sie spieprzyl czujnik czy wskaznik - najczesciej jednak sypia sie wskazniki... tak czy inaczej ja proponuje zwykly manometr - raz na zawsze masz spokoj
A gdzie wpinasz manometr? W miejsce czujnika tak nie za bardzo, co prawda wskazanie dokładne ale jak puści przewód to massakra... może być :-?

: sob lip 28, 2007 9:48 pm
autor: stopa
Elwood pisze: A gdzie wpinasz manometr? W miejsce czujnika tak nie za bardzo, co prawda wskazanie dokładne ale jak puści przewód to massakra... może być :-?
Uscislijmy - w miejsce czujnika wkrecasz wyjscie na gumowy przewod. Na drugim koncu znajduje sie manometr (wskaznik) ktory mocujesz tam gdzie ci w kabinie pasuje - ja mam go pomiedzy slupkiem a kokpitem. Manometr powinien byc do nie mniej niz 6barów. Zanim go kupisz zastanow sie dokladnie nad mocowaniem - wejscie moze byc z tyłu lub z dołu zegara i z takim gwintem zebys od razu mogl kupic przejsciowke na wąż. Przy kupnie zaznacz ze manometr i waz ma byc do goracego oleju.

w 2LT gwint czujnika ma oznaczenie R1/8 - nie wiem czy w Twoim bedzie to samo ale jest to wielce prawdopodobne

powodzenia :wink:

: wt sie 07, 2007 12:20 pm
autor: Romeo
Nic nie motać....przejściówki każdej maści i autoramentu do nabycia w sklepach tuningowych bez problemu robią i pasują i do tego można jeszcze wkręcić kontrolke, pomiar temperatury itd itp.
Przejściówka występuje w formie czwórnika wejście i trzy wyjścia :)21

: pt sie 17, 2007 7:12 pm
autor: avan
Kolego Elwood jak tam po remonciku silnika? Na jakim obecnie oleju pomykasz?

: pt sie 17, 2007 7:17 pm
autor: Cajman
avan pisze:Kolego Elwood jak tam po remonciku silnika? Na jakim obecnie oleju pomykasz?
Kolega Elwood w Mongoli Cię nie usłyszy :lol:

: pt sie 17, 2007 8:52 pm
autor: avan
Cajman pisze:
avan pisze:Kolego Elwood jak tam po remonciku silnika? Na jakim obecnie oleju pomykasz?
Kolega Elwood w Mogoli Cię nie usłyszy :lol:
Nie wiedziałem, dzięki.