wszamianie wody

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

wujek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt lis 18, 2005 1:13 pm

wszamianie wody

Post autor: wujek » czw sie 02, 2007 5:28 pm

Witajcie,

Moja 4R znow manifestuje potrzebe poswiecania jej wiekszej uwagi.
Prosze Was wiec o rady jak sprostac jej oczekiwaniom. ;)
Od jakiegos czasu od razu po zapaleniu puszcza niemilosierne ilosci szarego (bialego?) dymu i nierowno pracuje. Maksymalnie po 0,5min wszystko jest ok i nie pusci ani dymka. Tlumacze sobie, ze to nieszczelnosc w ukladzie paliwowym. Ale moze o czyms nie wiem, bo oprocz tego wszamia spore ilosci cieczy chlodzacej... ok 1,5l na 100km Czy myle sie twierdzac, ze gdyby to byla walnieta glowica to bialy dym wylatywalby non-stop? Nie widze ani babelkow w zbiorniku wyrownawczym ani wiekszych wyciekow plynu w komorze silnika.
Co zrobic, zeby sie dowiedziec co mam rozbierac, bo stoje w miejscu i nie wiem za co sie zabrac? Pozatym autko jezdzi bez zarzutow, dodam, ze rok temu przeszla kapitalny remont silnika i wszysko bylo ok.
Z gory dziekuje za rady

pzdr

Awatar użytkownika
tomik_uno
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: pt lip 14, 2006 1:16 pm
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: tomik_uno » czw sie 02, 2007 7:15 pm

A czy nie ma mleka w chłodnicy i osadu pod zakrętką wlewu oleju?

Mi od groma pary puszczała swego czasu, ale to była wina przepływomierza. Płynu chłodniczego nie ważyła się brać :P Po prostu za dużo wiatru szło w mieszankę najpewniej. Nowy przepływomierz i problem z głowy (i nie tylko ten)
... hmmm.. w drodze do lasu ...
... 4r 1990 3.0 v6 LPG manual ...

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » czw sie 02, 2007 7:26 pm

Diesel czy benzyna. Jeśli diesel to nie mam złudzeń - głowica. Na razie mam 99% trafień :wink: Żeby zobaczyć bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym musisz zatkać palcem odpowietrzenie czyli rurka idąca do zbiorniczka ma być jedynym miejscem otwarym układu. Możesz też podjechać do speca i zamontuje Ci urządzonko, które zabarwi płyn w fiolce jeśli w płynie są spaliny.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » czw sie 02, 2007 7:44 pm

Ja stawiam na uszczelkę pod głowicą. Najpierw dymi bo wlewa się ciecz chłodząca do cylindrów. Jak tylko następuje nagrzanie się silnika, to metal się rozszerza i głowica z blokiem niejako mocniej ściskają uszczelkę. Stąd brak dymu po czasie. Sprawa jest prosta. Jeśli samochód pije ciecz chłodzącą a pod spodem nie ma kałuży, to znaczy, że wlewa się do cylindrów. No bo przecież Jezusa w silniku nie masz i cuda się nie dzieją... ciecz musi gdzieś uciekać.

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » czw sie 02, 2007 8:03 pm

Uszczelka może być tylko wtedy jak przy remoncie został założony kibel czyli tania podróbka. Oryginalna uszczelka jest metalowa i nie ma cudów z jej przedmuchaniem (jeśli to diesel). Pękanie głowicy pomiędzy zaworami to normalka zwłaszcza przy starszych silnikach. Mam u siebie takich głowic cały tuzin. Kedyś zrobię z nich pucharki. Jak gasisz silnik głowica jest rozgrzana i woda saczy się do cylindrów. Po ostygnieciu szczelinak zanika i przestaje kapać. Dlatego po uruchomieniu szarpie i dymi. Oprócz powietrza i paliwa jest tam jeszcze H2O. Potem się stabilizuje bo nadmiar wody zostaje przełkniety i chodzi równiutko. Po rozgrzaniu pobiera wode ale nie na tyle aby dymić na biało. Normalka :wink:
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

michusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 12:39 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: michusz » czw sie 02, 2007 8:23 pm

Panowie moje pytanie będzie troszkę rozbieżne z tematem ale też dotyczące koloru spalin jakie wydobywają sie z rury. Mój LC 90 z dieslem 1KZ-TE gdy nie jest jeszcze rozgrzany i go przygazuję puszcza ciemny dym. Gdy silnik jest już rozgrzany i mocniej wcisnę gaz np. przy wyprzedzaniu to trochę dymi ale na siwo. To standard dla tego silnika czy coś jest nie tak? Nie mam porównania z innym LC, stąd to pytanie do bardziej obcykanych z dieslami Toyoty.
KZJ90

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » czw sie 02, 2007 8:30 pm

michusz pisze:Panowie moje pytanie będzie troszkę rozbieżne z tematem ale też dotyczące koloru spalin jakie wydobywają sie z rury. Mój LC 90 z dieslem 1KZ-TE gdy nie jest jeszcze rozgrzany i go przygazuję puszcza ciemny dym. Gdy silnik jest już rozgrzany i mocniej wcisnę gaz np. przy wyprzedzaniu to trochę dymi ale na siwo. To standard dla tego silnika czy coś jest nie tak? Nie mam porównania z innym LC, stąd to pytanie do bardziej obcykanych z dieslami Toyoty.
Sprawdzenie wtryskiwaczy oraz pompy :wink: Bez większych stresów
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
Wojteeek
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: czw kwie 01, 2004 7:09 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Wojteeek » czw sie 02, 2007 8:46 pm

wujku
na 99,9% problem tkwi w uszczelce głowicy (bądź samej głowicy - pękniętej :)3 ). Uszczelke zapewne przedmuchało pomiędzy cylindrem a kanałem wodnym i stąd woda/para przy rozruchu.
Oby to była tylko uszczelka (w 2lt spalałem 5l wody na jakieś 12 do 15 km przez 500 km - średnia prędkość 50-60 km/h ale dotarłem do domu. Po rozbiórce silnika na czynniki pierwsze, ku zdumieniu wszystkich jedynym uszkodzonym elementem była uszczelka głowicy (orginał) :)2
LC bj 73 -1985 (babcia)

wujek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt lis 18, 2005 1:13 pm

Post autor: wujek » czw sie 02, 2007 10:35 pm

Dzieki za wszelkie odpowiedzi. Oczywiscie zapomnialem napisac, ze chodzi o diesla, 1KZT w ktorych peknieta glowica nie powinna dziwic, szczegolnie, ze juz dwa razy ja wymienialem. Chociaz po remoncie kapitalnym po raz pierwszy w zyciu dalem sie namowic na nieoryginalna uszczelke. Jesli to ona padla to juz nikt nie wmowi mi jakosci oryginalu uszczelek Ajusa. Natomiast jesli strzelila glowica to Kylon, mozesz dostac kolejny pucharek albo w ogole caly pomnik ktory czasem przyprawia mnie o samobojcze mysli. :P

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » pt sie 03, 2007 4:16 am

A głowica za każdym razem regenerowana :)3 I sprzedawca mówi, że nie spawana :)21 Dwa miesiące temu też jednemu koledze mówiłem, że wyrzucona kasa. Po trzech tygodniach zadzwonił że ma to samo. Teraz nówke głowicę oryginalną można kupić za 3 klocki.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

michusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 12:39 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: michusz » pt sie 03, 2007 8:33 am

Kylon pisze:
michusz pisze:Panowie moje pytanie będzie troszkę rozbieżne z tematem ale też dotyczące koloru spalin jakie wydobywają sie z rury. Mój LC 90 z dieslem 1KZ-TE gdy nie jest jeszcze rozgrzany i go przygazuję puszcza ciemny dym. Gdy silnik jest już rozgrzany i mocniej wcisnę gaz np. przy wyprzedzaniu to trochę dymi ale na siwo. To standard dla tego silnika czy coś jest nie tak? Nie mam porównania z innym LC, stąd to pytanie do bardziej obcykanych z dieslami Toyoty.
Sprawdzenie wtryskiwaczy oraz pompy :wink: Bez większych stresów
Dzięki Kylon! Rozumiem, że w przypadku wtryskiwaczy w najgorszym przypadku do wymiany końcówki. A jeśli jest coś z pompą, to regulacja czy też jakieś części do wymiany? Czy niewłaściwy luz na zaworach też może wpływać na to jak dymi z wydechu?
KZJ90

wujek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt lis 18, 2005 1:13 pm

Post autor: wujek » pt sie 03, 2007 4:33 pm

A głowica za każdym razem regenerowana I sprzedawca mówi, że nie spawana
No coz... sam sie oszukiwalem wmawiajac sobie, ze to prawda. W obliczu wydawania pieniedzy pewnie wszyscy to znaja. ;)
Teraz nówke głowicę oryginalną można kupić za 3 klocki.
Hmm... gdzie w Polsce taka mozna dorwac? Sprawdzalem ceny w Anglii, tam faktycznie mozna za tyle nabyc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości