Zawieszenie BJ 73

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11914
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Zawieszenie BJ 73

Post autor: Zbowid » pt paź 12, 2007 7:09 pm

Mam pytanie, próbowałem w tematach formowych ale brak ( lub nie znalazłem) wątków na temat modyfikacji zawieszenia w BJ73 - resory tył przód.
Czy 33" wchodzą czy trzeba jakoś motać?
Czy konieczny lift budy i jak najprościej - wystarczą tuleje i o ile podnosić?
No i wszystko to co związane jest z adaptacją do "porządnej" wyprawówki?

Może jekieś info, wrażenia z pracy w terenie - no resory to raczej nie dają wykrzyży - mała odległość odbojów od ramy czy inne względy?

No i winne informacje użyteczne byłyby pożądane...PLEASE :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

powa

Post autor: powa » pt paź 12, 2007 7:28 pm

no co tak, kurna chata, od razu rzeczowo atakujesz?? :)21
a gra wstępna? a fotki? eh :)21

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11914
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pt paź 12, 2007 7:56 pm

Bedą fotki i inne kwestie ale nie mam laptopa a tam mam program do łączności foto z kompem... no takie tam. A fotki wstawię we wtorek mam nadzieję, :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » pt paź 12, 2007 11:21 pm

wbrew pozorom resorowy bj ma duuużo większy wykrzyż niż lj na sprężynie. Rudy - z forum zapodawał resory do hzj - chyba ome - nie jestem pewien....robi zajebiście a wykrzyże ma , oj ma ! lift budy 4 cm (chyba) i 35" maxxis weszło. Uderz do Rudego, poda szczegóły. Nie wiem jakie są różnice pomiędzy bj a hzj na resorach, wyglądają podobnie na pierwszy rzut oka
coś będzie....

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » sob paź 13, 2007 8:35 am

OME i buda 4 cm w górze
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
Wojteeek
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: czw kwie 01, 2004 7:09 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Wojteeek » sob paź 13, 2007 11:48 am

Ja kupiłem Bj-tke już na wyliftowanym zestawie Irona. Wykrzyże są rewelacyjne, a i komfort jazdy nienajgorszy. O wiele bardziej odpowiada mi zawias w Bj niż sprężyna z Lj.
Wcale nie należy się "bać" resoraków. Sprawują się bardzo dzielnie :)2 :)2
LC bj 73 -1985 (babcia)

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11914
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » sob paź 13, 2007 10:15 pm

Czy orientujecie się jakie to koszty?
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pn paź 15, 2007 11:24 am

Kylon pisze:OME i buda 4 cm w górze
i w górach różaniec zawsze przy sobie :lol:
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn paź 15, 2007 11:33 am

Zbowid pisze:Czy orientujecie się jakie to koszty?
Podzwoń popytaj.
Ja od siebie tylko odradzę amory Ironmana.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pn paź 15, 2007 11:40 am

Zbowid pisze:Czy orientujecie się jakie to koszty?
oooo, poszperaj po bratnich stronach zwiazanych z tuningiem toyoty :D
liftowanie zawieszenia na resorach jest niestety drozsze od sprezynowego - i nie bardzo jest jak wykonac zmote pt "dokręce se sprezyny z druta"... :)21 a hamrowanie resorow lub dokladanie piór to błędna droga i oszczedz sobie jej na podstawie błędów poprzedników :wink:

niestety, oprocz drogich resorow sa jeszcze drogie wieszaki, piny - zwlaszcza jak sie chce pojsc pełną linią tuningową i wybierasz zestawy smarowalne... amortyzatory wiadomo - tak samo tanie jak w zestawach do spręzynowców :)23

komfort pracy zawieszenia - taki sobie, i niech nikt nie mowi, ze tylko troche ustepujacy sprezynie (a jak masz resory przystosowane do mocno zwiekszonego obciazenia to na pusto jedziesz jak taczką)

wykrzyz niby nawet da sie uzyskac, a jakze (patrz foty)
Obrazek
Obrazek

ale to wykrzyż statyczny, a dynamicznie pracuje to znaaaacznie gorzej, w tym nieporównywalnie gorzej do spreżyny - mam porównanie z lj

w praktyce zawieszenie bardzo twarde, dobrze sprawujace sie na nizinach, pustyniach i wyprawach - jezeli potrzebujesz do jazdy przeprawowej to proponuje uzbroic sie w cierpliwosc, zachowac ostroznosc i odswiezyc zasob znanych modlitw w warunkach wyzynnych (zwlaszcza jak oprocz liftu +2", +3" na zawieszeniu zrobisz jeszcze bodylift :(

ja mam OME, bodyliftu nie robilem - i cale szczescie, felgi -25, opony 35"
auto jest wysokiei wąskie - i nie zmienisz tego juz nawet wiekszym ET (kola nie beda sie chowac w nadkolach jak nie zrobisz bodyliftu, a jak zrobisz to jeszcze bardziej podniesiesz srodek ciezkosci i kółko sie zamyka - po prostu mosty w BJ sa dosc wąskie, niestety)
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » pn paź 15, 2007 11:48 am

tylko najpierw się zastanów czego od zawiechy oczekujesz, jaki nominowane obciązenia ma wytrzymać z podziałem na przód i tył a potem szukaj rozwiązań. Po moich "doświadczeniach" wychozi
- resory OME
- amortyzatory KONI
konkretna specyfikacji po policzeniu przewidzianych obciążeń, w ten sposób unikniesz rozczarowań.
Mówimy oczywiście o wyprawówce, przy okazji warto też podnieść delikatnie budę...
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn paź 15, 2007 11:49 am

sebastian dziurdzik pisze: komfort pracy zawieszenia - taki sobie, i niech nikt nie mowi, ze tylko troche ustepujacy sprezynie (a jak masz resory przystosowane do mocno zwiekszonego obciazenia to na pusto jedziesz jak taczką)
Anoś.
Kity OME czy Ironmana są dostosowane do dodatkowych obciążeń, to kity dedykowane do samochodów wyprawowych a nie przeprawowych.

Nie ma fizycznej możliwości żeby zwykły resor wybierał lepiej nierówności (komfort) niż sprężyna.
sebastian dziurdzik pisze: ale to wykrzyż statyczny, a dynamicznie pracuje to znaaaacznie gorzej, w tym nieporównywalnie gorzej do spreżyny - mam porównanie z lj
A to najcelniejsza uwaga tygodnia :) Resor nie wybiera.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pn paź 15, 2007 12:09 pm

Damian pisze:
A to najcelniejsza uwaga tygodnia :) Resor nie wybiera.
i nie wybacza :lol:
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11914
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn paź 15, 2007 12:29 pm

.. ale czasami puszcza :)23

Na razie stoi na zwykłych kapciach 210/60/16 czy może 70 - ja chcę włożyć tylko 33" nie większe bo akurat w mojej grupie to standard więc łatwo wymienić pożyczyć itp itd. Pytanie czy muszę dużo modyfikować na wstępie aby włożyć 33" NA weekend 2.XI wybieram się już w teren na dwa dni no chciałbym juz coś zmotać - przynajmniej kapcie..
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pn paź 15, 2007 12:33 pm

a co my jasnowidze jestesmy ?? :wink:

zalezy, jak bardzo masz klapniete resory oryginalne, ale Ty nawet jeszcze zdjecia nie opublikowales... :lol:

z tego co pamietam to na klapnietych na maksa przednich resorach (przod lezal na odbojach) pracowalo mi (w sensie nie obcieralo) zarowno łyse 32"x11.50 R15 jak i 235/85 R16 w nadlewce....
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn paź 15, 2007 12:57 pm

Jeżeli zawieszenie nie jest klapnięte, a felgi masz o odpowiednim offsecie to 33 cale wejdą, będą prawdopodobnie lekko obcierać z tyłu o wewnętrzną część błotnika lub o zewnętrzną górną krawędź.

Wielkość wnęk oraz poziom zawieszenia KZJ i BJ mają takie same.
Tak wyglądały opony 33x12,5 na feldze 8,5x15 (ET -35) bez liftu zawieszenia:
Obrazek

A tak na kicie sprężyny Ironman + amory OME:
Obrazek

Proszę się nie śmiać z trzepaka na forncie :)21 Już jest historią :)

Większe opony do toyki niż 33 to już sztuka dla sztuki, wg mnie.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11914
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn paź 15, 2007 2:30 pm

No dobrze, że napisałeś o tym trzepaku :)21 W mojej jest taki sam.
Jutro powinienem odebrać kompa to zdjęcia prześlę.

U mnie jest trochę miejsca jeszcze do odbojów więc liczę na to że powinny wejść jakieś normalne oponki, gorzej z felgami...
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Wojteeek
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: czw kwie 01, 2004 7:09 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Wojteeek » pn paź 15, 2007 6:51 pm

Chyba jestem "inny", bo mi naprawdę odpowiada resor. :)2
Jestem bardzo zadowolony ze zmiany (wcześniej jeździłem Lj)
Jeżeli wieszaki są smarowalne to naprawdę całkiem przyjemnie się jeździ resorakiem. W terenie nie zauważyłem jakiegoś spadku możliwości, wręcz przeciwnie - ale duży wpływ ma tu również zmiana silnika ( 3B jest miodzio )
LC bj 73 -1985 (babcia)

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pn paź 15, 2007 7:18 pm

Damian pisze:...Proszę się nie śmiać z trzepaka na forncie :)21 Już jest historią :)...
A mi się ten trzepak podoba. :wink:
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11914
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn paź 15, 2007 8:14 pm

Teoretycznie to masz dwa do dyspozycji :)23


:)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pn paź 15, 2007 8:27 pm

Zbowid pisze:Teoretycznie to masz dwa do dyspozycji :)23
:)21
Podoba mi się na "Waszych" autach. Niczego złego w nich nie widzę. Co więcej widzę dla nich zastosowanie. Można np. zawiesić na nich dywaniki lub ubranie i wysuszyć po ewentualnym wodowaniu
:)21
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

powa

Post autor: powa » pn paź 15, 2007 9:06 pm

można też na zderzaku bluszcz postawić i niech się trzepak zieleni...

:)21

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » wt paź 16, 2007 9:17 am

Wojteeek pisze:Chyba jestem "inny", bo mi naprawdę odpowiada resor. :)2
Jestem bardzo zadowolony ze zmiany (wcześniej jeździłem Lj)
Jeżeli wieszaki są smarowalne to naprawdę całkiem przyjemnie się jeździ resorakiem. W terenie nie zauważyłem jakiegoś spadku możliwości, wręcz przeciwnie - ale duży wpływ ma tu również zmiana silnika ( 3B jest miodzio )
ironman jest prawdopodobnie troche miekszy niz ome, podobnie trailmaster
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » wt paź 16, 2007 9:51 am

A jak wygląda sprawa konwersji sprężyn do BJ czy HZJ ?
Drogie ? Trudne ? Rzeźba garażowa, czy profi zestawy ?


...tak tylko pytam 8)

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » wt paź 16, 2007 10:11 am

raczej rzezba garazowa... trzebaby kupic komplet wahaczy od lj i cos motac - myslalem o tym, ale wybralem droge firmowego zawieszenia, a teraz przerabiac to mi sie po prostu nie kalkuluje (plus widmo chorób dziciecych takiej zmoty objawiajacych sie np w rumunii)
robok rzępoli w harapuciu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości