4runner z usa? zmiana automat na manual i inne takie
Moderator: Mroczny
4runner z usa? zmiana automat na manual i inne takie
ile kosztuje zmiana automat->manual i czy to problematyczne?
jakie niespodzianki moga czychac przy sciagnieciu 4r z usa? duzo sie rozni od eur? o 90-95 3.0 v6 mowa.
oczywistosci typu swiatla zegary pominmy.
jakie niespodzianki moga czychac przy sciagnieciu 4r z usa? duzo sie rozni od eur? o 90-95 3.0 v6 mowa.
oczywistosci typu swiatla zegary pominmy.
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
nie lubie jezdzic automatem, drozszy w naprawie, nie mozna odpalic z pychu jak rozrusznik padnie - to niektore powody. a nie pytam o sens tylko o wykonanie i koszta.chiquito83 pisze:a po co zmieniac automat na manual? ja nie widze sensu
akcyza nie jest niespodzianka, bo ja znam. pytam o techniczne roznice miedzy autem usa a eu, zeby sie nie nadziac ze jakis kabelek bede sprowadzal z texasu albo ze gdzies jest inny rozstaw srub i montaz byle czesci zajmuje tydzien.. te informacje sa mi potrzebne zeby wiedziec czy w ogole rozwazac szukanie w usa, czy olac ten rynek.. jesli sa znaczace roznice w wersji europejskiej i amerykanskiej to olewam temat.
Kiedyś pracowałem z kolesiem co sprowadzał samochody z USA. Otóż z tego co koleś opowiadał to jest generalna zasada: można się bawić w sprowadzanie pod warunkiem, że samochody na rynek USA i Europę są produkowane w tym samym miejscu. A jeśli są różne fabryki produkujące na lokalne rynki to jest duża szansa na wtopę.
Jako przykład podam Hondę Civic tego kolesia - niby było to samo co wersja europejska, ale było sporo wkur... niuansów - tak z pamięci: inne mocowania plastików w środku, innego typu złącza elektryczne+różnice w instalacji elektrycznej, inny komputer sterujący silnikiem itd. Tak więc pozor, a najlepiej sprawdź VIN.
Jako przykład podam Hondę Civic tego kolesia - niby było to samo co wersja europejska, ale było sporo wkur... niuansów - tak z pamięci: inne mocowania plastików w środku, innego typu złącza elektryczne+różnice w instalacji elektrycznej, inny komputer sterujący silnikiem itd. Tak więc pozor, a najlepiej sprawdź VIN.
dokladnie o takie rzeczy pytam, wiem ze sie zdarzaja, ale nie wszedzie, stad konkretnie interesuje mnie jak to jest w 4R 3.0 V6 90-95.innego typu złącza elektryczne+różnice w instalacji elektrycznej, inny komputer sterujący silnikiem itd
plastiki czy inne duperele z wnetrza to dla mnie temat do olania, bo nie kupuje tego samochodu na pieszczoty

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 94
- Rejestracja: czw maja 25, 2006 7:54 pm
- Lokalizacja: pogranicze Warmii i Mazur
Ja jeżdżę wersją usa, auto z canady.
Różnice między wer. eu a us to inne lampy z tyłu i inny układ okablowania z tyłu z powodu tych lamp. Europejskie są zespolone ze światłami cofania a w us te światła są na tylnej klapie wokół tablicy rejestracyjnej. Oczywiście będziesz musiał zamontować jakieś dodatkowe przeciwmgielne z tyłu + włącznik z kontrolką tego światła. Innych różnic nie widzę, ten model toyoty był stworzony na rynek amerykański i nie robiono innych wersji specjalnie na europę w innych zakładach. Możesz spotkać tylko wersje kalifornijskie, które mają dwie sondy lambda i jakiś dodatkowy czujnik temp. w EGR (recyrkulacji spalin), ale z częściami w ASO nie ma problemu (poza ceną czasami), w belgii jest główny magazyn toyoty - więc czekasz do tyg., dłużej jeśli trzeba coś sprowadzić z japonii.
Zmiana automatu na manual - oprócz skrzyni to potrzebujesz komputer ECU i trochę czasu na przeróbkach kabelków (niektóre trzeba pozbyć napięcia i zaizolować), ze schematem da się zrobić. Powodzenia
Różnice między wer. eu a us to inne lampy z tyłu i inny układ okablowania z tyłu z powodu tych lamp. Europejskie są zespolone ze światłami cofania a w us te światła są na tylnej klapie wokół tablicy rejestracyjnej. Oczywiście będziesz musiał zamontować jakieś dodatkowe przeciwmgielne z tyłu + włącznik z kontrolką tego światła. Innych różnic nie widzę, ten model toyoty był stworzony na rynek amerykański i nie robiono innych wersji specjalnie na europę w innych zakładach. Możesz spotkać tylko wersje kalifornijskie, które mają dwie sondy lambda i jakiś dodatkowy czujnik temp. w EGR (recyrkulacji spalin), ale z częściami w ASO nie ma problemu (poza ceną czasami), w belgii jest główny magazyn toyoty - więc czekasz do tyg., dłużej jeśli trzeba coś sprowadzić z japonii.
Zmiana automatu na manual - oprócz skrzyni to potrzebujesz komputer ECU i trochę czasu na przeróbkach kabelków (niektóre trzeba pozbyć napięcia i zaizolować), ze schematem da się zrobić. Powodzenia
Re: 4runner z usa? zmiana automat na manual i inne takie
Zegar raczej tez nie jest do zmiany bo pokazuje predkosc w milach i w kilometrach, chyba ze denerwuja Cie liczniki odleglosci milowe.zalew pisze: ...oczywistosci typu swiatla zegary pominmy.
Obecnie: szukam
Było: Toyota 4Runner SR5.
Było: Toyota 4Runner SR5.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości