Strona 1 z 1
4runner z usa? zmiana automat na manual i inne takie
: wt lis 06, 2007 3:35 am
autor: zalew
ile kosztuje zmiana automat->manual i czy to problematyczne?
jakie niespodzianki moga czychac przy sciagnieciu 4r z usa? duzo sie rozni od eur? o 90-95 3.0 v6 mowa.
oczywistosci typu swiatla zegary pominmy.
: wt lis 06, 2007 9:03 pm
autor: mariusx
najwieksza niespodzianka moze byc akcyza

: wt lis 06, 2007 9:19 pm
autor: chiquito83
a po co zmieniac automat na manual? ja nie widze sensu
: wt lis 06, 2007 10:02 pm
autor: zalew
chiquito83 pisze:a po co zmieniac automat na manual? ja nie widze sensu
nie lubie jezdzic automatem, drozszy w naprawie, nie mozna odpalic z pychu jak rozrusznik padnie - to niektore powody. a nie pytam o sens tylko o wykonanie i koszta.
akcyza nie jest niespodzianka, bo ja znam. pytam o techniczne roznice miedzy autem usa a eu, zeby sie nie nadziac ze jakis kabelek bede sprowadzal z texasu albo ze gdzies jest inny rozstaw srub i montaz byle czesci zajmuje tydzien.. te informacje sa mi potrzebne zeby wiedziec czy w ogole rozwazac szukanie w usa, czy olac ten rynek.. jesli sa znaczace roznice w wersji europejskiej i amerykanskiej to olewam temat.
: wt lis 06, 2007 10:24 pm
autor: powa
Kiedyś pracowałem z kolesiem co sprowadzał samochody z USA. Otóż z tego co koleś opowiadał to jest generalna zasada: można się bawić w sprowadzanie pod warunkiem, że samochody na rynek USA i Europę są produkowane w tym samym miejscu. A jeśli są różne fabryki produkujące na lokalne rynki to jest duża szansa na wtopę.
Jako przykład podam Hondę Civic tego kolesia - niby było to samo co wersja europejska, ale było sporo wkur... niuansów - tak z pamięci: inne mocowania plastików w środku, innego typu złącza elektryczne+różnice w instalacji elektrycznej, inny komputer sterujący silnikiem itd. Tak więc pozor, a najlepiej sprawdź VIN.
: wt lis 06, 2007 11:11 pm
autor: zalew
innego typu złącza elektryczne+różnice w instalacji elektrycznej, inny komputer sterujący silnikiem itd
dokladnie o takie rzeczy pytam, wiem ze sie zdarzaja, ale nie wszedzie, stad konkretnie interesuje mnie jak to jest w 4R 3.0 V6 90-95.
plastiki czy inne duperele z wnetrza to dla mnie temat do olania, bo nie kupuje tego samochodu na pieszczoty

: śr lis 07, 2007 7:24 pm
autor: STtomas
Ja jeżdżę wersją usa, auto z canady.
Różnice między wer. eu a us to inne lampy z tyłu i inny układ okablowania z tyłu z powodu tych lamp. Europejskie są zespolone ze światłami cofania a w us te światła są na tylnej klapie wokół tablicy rejestracyjnej. Oczywiście będziesz musiał zamontować jakieś dodatkowe przeciwmgielne z tyłu + włącznik z kontrolką tego światła. Innych różnic nie widzę, ten model toyoty był stworzony na rynek amerykański i nie robiono innych wersji specjalnie na europę w innych zakładach. Możesz spotkać tylko wersje kalifornijskie, które mają dwie sondy lambda i jakiś dodatkowy czujnik temp. w EGR (recyrkulacji spalin), ale z częściami w ASO nie ma problemu (poza ceną czasami), w belgii jest główny magazyn toyoty - więc czekasz do tyg., dłużej jeśli trzeba coś sprowadzić z japonii.
Zmiana automatu na manual - oprócz skrzyni to potrzebujesz komputer ECU i trochę czasu na przeróbkach kabelków (niektóre trzeba pozbyć napięcia i zaizolować), ze schematem da się zrobić. Powodzenia
Re: 4runner z usa? zmiana automat na manual i inne takie
: czw lis 08, 2007 1:02 pm
autor: madzielak
zalew pisze:
...oczywistosci typu swiatla zegary pominmy.
Zegar raczej tez nie jest do zmiany bo pokazuje predkosc w milach i w kilometrach, chyba ze denerwuja Cie liczniki odleglosci milowe.