LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4
Moderator: Mroczny
-
WojtekSz
-

- Posty: 260
- Rejestracja: pn mar 20, 2006 9:57 pm
- Lokalizacja: na północ od Warszawy...
-
Kontaktowanie:
Post
autor: WojtekSz » czw gru 06, 2007 8:34 pm
obserwuje dziwne objawy: rano po uruchomieniu silnika obrotomierz nic nie pokazuje, po kilku minutach, kiedy jadę przepisowo 90++

zaczynając od zera powoli zaczyna pokazywać coraz wyższe obroty az po ok 30 sek od momentu kiedy wskazania zaczynają sie zmieniać pokazuje juz prawdziwe obroty tak pod 3000/min.
O co idzie? jak to naprawić bo mam wrażenie jakby było to powiązane z mruganiem lampki ciśnienia oleju w sytuacji kiedy ciśnienia jest ewidentnie dobre na wskaźniku ciśnienia oleju. Wygląda to jakby gdzies po drodze występował duży kondensator i dopiero po jego naładowaniu wskazania ustalaja się na właściwym poziomie.
pozdrawiam
-
Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Damian » czw gru 06, 2007 9:15 pm
To samo mam w LJ70 i KZJ70 - obrotomierz zaczyna działać dopiero jak się samochód lekko nagrzeje
Mi tam nie przeszkadza

Nie wiem czy to nie ma związku z elektryką, która to, przynajmniej w obu moich toykach, robi różne cyrki, wywalają się bezpieczniki, zdarzają się przeróżne drobne zwarcia (aktualnie mam na tapecie zwieranie się świateł topu z podświetleniem deski rozdz.), przeróżne przyciski zyskują nowe funkcje...takie tam przeszkadzajki.
śmiesznie i straszno
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
-
Kylon

- Posty: 1949
- Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am
Post
autor: Kylon » czw gru 06, 2007 9:21 pm
Tak jest tylko w przypadku zimna po długim postoju. Nie wiem czy to kondensator ale w trzech sztukach jakimi jeździłem tak jest. Mój biały (każdej zimy od kupna czyli od 8 lat) , szary który był mój a teraz jest Emsiego i zielony kolegi. Mam wrażenie, że jest to związane z czymś co się kurczy pod wpływem zimna i przycina. Jak pukniesz w szybkę to zaczyna działać. Elektrykiem nie jestem więc na kondensatorach się nie znam.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
-
MaxLux

- Posty: 748
- Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: MaxLux » pt gru 07, 2007 10:15 am
W moim jest dokladnie to samo - nawet jak kupowalem to gebels pare ojro na ta okolicznosc spuscil
Bardziej to jest powiazane z cieplem, w lecie chodzi bez problemu
w zimie jak sie wyjezdza z nagrzanego garazu to tez od razu dziala.
Teraz jak stoi pod chmurka to zaczyna pokazywac jak sie lekko zagrzeje
-
Kwiatec
-

- Posty: 1254
- Rejestracja: czw paź 28, 2004 8:14 pm
- Lokalizacja: wawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kwiatec » pt gru 07, 2007 10:20 am
też tak miałem w obydwu kzjotach

-
WojtekSz
-

- Posty: 260
- Rejestracja: pn mar 20, 2006 9:57 pm
- Lokalizacja: na północ od Warszawy...
-
Kontaktowanie:
Post
autor: WojtekSz » pt gru 07, 2007 11:17 am
dzieki, wygląda na to, ze jednak auto działa

i jest to normalny objaw skoro występuje u wszystkich
pozdrawiam
-
seburaj
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
- Lokalizacja: Śląsk Górny
Post
autor: seburaj » pt gru 07, 2007 3:19 pm
tez tak mialem w bejocie... i korelacja byla wyraźna a) z wilgotnoscią, b) z temperaturą

robok rzępoli w harapuciu
-
Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Damian » pt gru 07, 2007 3:23 pm
Patrzcie, nagle u wszystkich obrotomierz szwankuje - a tak to nikt się nie wychylał bo przecież toyoty się nie psują

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
-
<mario>
-

- Posty: 196
- Rejestracja: wt lut 06, 2007 7:09 pm
- Lokalizacja: ok. Bełchatowa
Post
autor: <mario> » pt gru 07, 2007 3:52 pm
U mnie obrotomierz jest ok. ale jest tak, że czasem wskaźnik od temp. i poziomu paliwa nagle, jednocześnie skaczą na max. by po sekundzie wrócić na właściwy poziom.
LJ 70
-
seburaj
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
- Lokalizacja: Śląsk Górny
Post
autor: seburaj » pt gru 07, 2007 4:04 pm
to również jest dość czeste zjawisko w lj, mialem
moze doprowadzic do zawału serca - zwłaszcza, jeżeli jednocześnie masz okresowe (rzeczywiste) problemy z temperaturą

robok rzępoli w harapuciu
-
Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Damian » pt gru 07, 2007 4:05 pm
<mario> pisze:U mnie obrotomierz jest ok. ale jest tak, że czasem wskaźnik od temp. i poziomu paliwa nagle, jednocześnie skaczą na max. by po sekundzie wrócić na właściwy poziom.
Mam w LJ
Nie mam w KZJ

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
-
Miras M
-

- Posty: 845
- Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
- Lokalizacja: lubelskie
Post
autor: Miras M » pt gru 07, 2007 5:18 pm
W hilu przy bardzo niskich temperaturach obrotomierz też sie przycina zanim sie nagrzeje, czasami pomaga walnięcie łapą w deske żeby sie obudził

same starocie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości