BENDIX
Moderator: Mroczny
BENDIX
Vitam
raz na 10 opałów rozrusznik zgrzytnie - czyli problem z tzw. BENDIXEM
pyt.
warto próbować reanimacji np. mycie, smarowanie i tyle ?
czy kupic nowy ? ile takie cacuszko kosztuje do LJ70
raz na 10 opałów rozrusznik zgrzytnie - czyli problem z tzw. BENDIXEM
pyt.
warto próbować reanimacji np. mycie, smarowanie i tyle ?
czy kupic nowy ? ile takie cacuszko kosztuje do LJ70
GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 6
- Rejestracja: wt lis 20, 2007 6:26 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
A ja Ci mogę polecić regenerację tutaj http://www.bendiksservice.com.pl/
Robiłem u nich rozrusznik i prima sorte
)
Robiłem u nich rozrusznik i prima sorte

=============================
4 Runner '94 3.0 TDi
4 Runner '94 3.0 TDi
Re: BENDIX
miałem to samo, i tez mi się wydawało,że to bendixKoyot pisze:Vitam
raz na 10 opałów rozrusznik zgrzytnie - czyli problem z tzw. BENDIXEM

jak wymontujesz okaże się, że rozrusznik chodzi jak ta lala i nawet zębatka nie jest zużyta

LJ 70
"nadejjjjjszła wielkopomnna chwila" i nie odpaliłem
zamiast miłego zgrzyt, zgrzyt do ktorego już przywykłem - usłyszałem cyk....
spaliły sie styki na rozruszniku - jako zielony
w 7min wymontowałem rozrusznik
przypiłowałem przypalone styki, wyczyscilem, nasmarowałem założyłem - 30min pracy
nie że sie chwale ......
ale w związku z tą prowizorką mam pytania
1/ czy same styki są do kupienia ? mała miedziana blaszka "L"
2/ ile kosztuje sam bendiks
a przy okazji - pytania z innej parafi
1/ po ostatnich szalenstwach kapie mi olejek z wyjscia na tylni wał - czy aby wymienić uszczelniacz nalezy wymontować jakies łożysko ? /nie kumam bo jeszcze nie zdejmowalem elementu/
2/ czy istnieja zamienniki linek hamulca ręcznego ?
3/ czy ktos dopasował z jakies cieżarówki "gumy" do podniesienia budy
Uprzejmie prosze o rady, porady, instrukcje

zamiast miłego zgrzyt, zgrzyt do ktorego już przywykłem - usłyszałem cyk....
spaliły sie styki na rozruszniku - jako zielony



nie że sie chwale ......

ale w związku z tą prowizorką mam pytania
1/ czy same styki są do kupienia ? mała miedziana blaszka "L"
2/ ile kosztuje sam bendiks
a przy okazji - pytania z innej parafi
1/ po ostatnich szalenstwach kapie mi olejek z wyjscia na tylni wał - czy aby wymienić uszczelniacz nalezy wymontować jakies łożysko ? /nie kumam bo jeszcze nie zdejmowalem elementu/
2/ czy istnieja zamienniki linek hamulca ręcznego ?
3/ czy ktos dopasował z jakies cieżarówki "gumy" do podniesienia budy
Uprzejmie prosze o rady, porady, instrukcje

GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ
nie musisz wyciągać łożyska,wystarczy jak odkręcisz wał i flanszeKoyot pisze:...
a przy okazji - pytania z innej parafi
1/ po ostatnich szalenstwach kapie mi olejek z wyjscia na tylni wał - czy aby wymienić uszczelniacz nalezy wymontować jakies łożysko ? /nie kumam bo jeszcze nie zdejmowalem elementu/
2/ czy istnieja zamienniki linek hamulca ręcznego ?
3/ czy ktos dopasował z jakies cieżarówki "gumy" do podniesienia budy
Uprzejmie prosze o rady, porady, instrukcje
przy okazji sprawdź luzy łożyska na wyjściu i ewentualnie skasuj
też to przerabiałem
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... t=#1216962

LJ 70
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
To zgrzytanie raz na jakiś czas przy odpalaniu to bardzo często nie bendix, tylko zużyte ząbki na wieńcu koła zamachowego. Dosyć typowe zjawisko przy sporych przebiegach, zresztą. Jak takie cuś naprawić - sprawa oczywista, wymienić wianuszek na nowy.
Ale można się poratować dosyć skuteczną prowizorką.
Otuż silnik, jak się go gasi, w zasadzie zawsze zatrzymuje sie w określonej pozycji (dokładnie to dwóch - szczególnie 4 cylindrowy), i wieniec rozruchowy w związku z tym wyciera się tylko w dwóch, naprzeciwległych, miejscach. Doraźnie (ale też na całkiem długo) można sprawę załatwić przekręcając wieniec na kole zamachowym o 90 st.
Albo prościej - przekręcając koło na wale (jeżeli nie ma kołków ustalających)
Ale można się poratować dosyć skuteczną prowizorką.

Otuż silnik, jak się go gasi, w zasadzie zawsze zatrzymuje sie w określonej pozycji (dokładnie to dwóch - szczególnie 4 cylindrowy), i wieniec rozruchowy w związku z tym wyciera się tylko w dwóch, naprzeciwległych, miejscach. Doraźnie (ale też na całkiem długo) można sprawę załatwić przekręcając wieniec na kole zamachowym o 90 st.
Albo prościej - przekręcając koło na wale (jeżeli nie ma kołków ustalających)
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Można też obrócić wieniec po rozgrzaniu i osadzić tyl na przód.rokfor32 pisze:To zgrzytanie raz na jakiś czas przy odpalaniu to bardzo często nie bendix, tylko zużyte ząbki na wieńcu koła zamachowego. Dosyć typowe zjawisko przy sporych przebiegach, zresztą. Jak takie cuś naprawić - sprawa oczywista, wymienić wianuszek na nowy.
Ale można się poratować dosyć skuteczną prowizorką.![]()
Otuż silnik, jak się go gasi, w zasadzie zawsze zatrzymuje sie w określonej pozycji (dokładnie to dwóch - szczególnie 4 cylindrowy), i wieniec rozruchowy w związku z tym wyciera się tylko w dwóch, naprzeciwległych, miejscach. Doraźnie (ale też na całkiem długo) można sprawę załatwić przekręcając wieniec na kole zamachowym o 90 st.
Albo prościej - przekręcając koło na wale (jeżeli nie ma kołków ustalających)
Ostatnio zrobilem takie coś w MB Atego tzn.wymiana wieńca na nowy.
Silnik 6cio cylindrowy-zęby na wieńcu wydarte co 120 stopni.
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl
http://www.ryby-raczkowski.pl
Pod warunkiem, że zęby po obu stronach mają fazę - jak nie to bendix nie będzie wskakiwał.Pająku pisze:....Można też obrócić wieniec po rozgrzaniu i osadzić tyl na przód.....
Bez problemu dostaniesz w każdym szanującym się sklepie z częściami do rozruszników.Koyot pisze:...1/ czy same styki są do kupienia ? mała miedziana blaszka "L" ...
naprawione
idzie mi tak dobrze i w 100% własnoręcznie że szukam sobie coś do zrobienia
i tu mam prosbe /w sklepie sprzedacy okazali sie nie kumaci/ prosze o nr czesci:
drażek panharda luz na tulejce mocowanie przy moscie przednim lj70 93r

idzie mi tak dobrze i w 100% własnoręcznie że szukam sobie coś do zrobienia

i tu mam prosbe /w sklepie sprzedacy okazali sie nie kumaci/ prosze o nr czesci:
drażek panharda luz na tulejce mocowanie przy moscie przednim lj70 93r
GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ
Tu znajdziesz wszystkie symbole:
http://www.toyodiy.com/parts/q.html
http://www.toyodiy.com/parts/q.html
LC HDJ80, Gaz 67 Czapajew
Stowarzyszenie PODLASIE 4x4
Stowarzyszenie PODLASIE 4x4
wszystko gładko
servisujemy dalej
ostatnio TOY dostał po dupie - sporo zjazdów, podjazdów - pojawil sie wyciek
przednia część nad miską olejową - ale nie wiem czy to z łaczenia miski czy nieco wyżej
jest tam uszczelka gruba guma na 3-4mm miedzy blokiem a osłoną plasikową rozrządu dokładnie po najnizszym kołem z paskiem klinowym /guma troche spuchnieta od oleju/
jakieś pomysly ? duzo roboty ?

ostatnio TOY dostał po dupie - sporo zjazdów, podjazdów - pojawil sie wyciek
przednia część nad miską olejową - ale nie wiem czy to z łaczenia miski czy nieco wyżej

jakieś pomysly ? duzo roboty ?
GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości