Strona 1 z 2

Napędy RAV4

: czw wrz 04, 2008 6:27 pm
autor: 1darek1
Witam. Szukamłem na forum ale nie znalazlem.
KUpilem zonie rav4 i chcialbym sie dowieciec jak jest tam z napedami.
Czy jest stały 4x4 ? Czy podczas poslizgiu kola , dolanacza sie ktorys naped ? Jesli jest staly to po jaka cholere mam przyciski dif lock, blokada miedzy osiowego mechanizmu ....? Nie znam sie na suvach , dzieki za odpowiedz.

Re: Napędy RAV4

: czw wrz 04, 2008 6:41 pm
autor: comek
1darek1 pisze:Jesli jest staly to po jaka cholere mam przyciski dif lock, blokada miedzy osiowego mechanizmu ....?
aby włączyć blokade mechanizmu międzyosiowego :wink:

a tak na serio to w samochodach ze stałym 4x4 nie masz stałych proporcje energii przód/tył, Diff lock jest np hdj80 i może załączać się np od razu z reduktorem albo na życzenie (przyciskiem) np jak tył masz w błocie a przód na suchym... (dokładnie tak jak z blokadą dyfra w osi tylko w poprzek)


P.S Myśle że łatwiej się bedzie wypowiedzieć na ten temat jak podasz rocznik tej ravki...

: czw wrz 04, 2008 6:42 pm
autor: mlodyy
Temat był gdzieś ostatnio poruszany na forum. Pytanie jeszcze jaka Ravka bo generalnie w każdej generacji był inny system napędu.

: czw wrz 04, 2008 6:44 pm
autor: 1darek1
ravka z 1994

Re: Napędy RAV4

: czw wrz 04, 2008 6:48 pm
autor: TomaszRT
1darek1 pisze:Jesli jest staly to po jaka cholere mam przyciski dif lock, blokada miedzy osiowego mechanizmu ....?
Po taką, że jakbyś nie miał, to stojąc jednym kołem na lodzie/w powietrzu itp. pojechałbyś do dupy czyli nigdzie..

:)21

Re: Napędy RAV4

: czw wrz 04, 2008 7:21 pm
autor: 1darek1
TomaszRT pisze:
1darek1 pisze:Jesli jest staly to po jaka cholere mam przyciski dif lock, blokada miedzy osiowego mechanizmu ....?
Po taką, że jakbyś nie miał, to stojąc jednym kołem na lodzie/w powietrzu itp. pojechałbyś do dupy czyli nigdzie..

:)21
czyli rozumiem ze tam tylko tyl jest na stale ?? przod dolanczam tym ch..u.j.o.w.y. m przyciskiem ?..hmm teraz rozumiem , to ciulowe rozwiazanie , po co staly naped na cztery ? jak i tak najslabsze kolo z 4 bedzie slizgac ?

: czw wrz 04, 2008 8:19 pm
autor: andrzej:)
bo to SUV jest, Honda w swojej terenówce miała (może jeszcze tak ma - nie wiem) napęd dołączany automatycznie, czyli auto samo rozstrzygało kiedy załączyć i do dopiero unfal...

: czw wrz 04, 2008 9:42 pm
autor: Misiek Bielsko
Nie rozumiesz.
Na stale sa 4 kola, przyciskiem bokujesz dyfer miedzyosiowy.
Jesli pojmiesz zasade dzialania dyfra, wszystko zrozumiesz.
Byla kiedys taka stronka howthethingswork.com, czy cos w tym guscie...

: pt wrz 05, 2008 7:14 am
autor: 1darek1
Misiek Bielsko pisze:Nie rozumiesz.
Na stale sa 4 kola, przyciskiem bokujesz dyfer miedzyosiowy.
Jesli pojmiesz zasade dzialania dyfra, wszystko zrozumiesz.
Byla kiedys taka stronka howthethingswork.com, czy cos w tym guscie...
dzieki..

: pt wrz 05, 2008 7:55 am
autor: TomaszRT
Misiek Bielsko pisze:Byla kiedys taka stronka howthethingswork.com, czy cos w tym guscie...
http://www.howstuffworks.com

: sob lis 15, 2008 11:09 am
autor: Mada_11
Witam wszystkich jako,że to mój pierwszy post :roll:
Pytanko mam tego typu: w ravce z 95r ten przyciśk dif lock po właczeniu jest gdzieś sygnalizowany na desce jakąś kontrolką? bo cosik mi sie wydaje ,ze to u mnie dla picu jest :-?

: sob lis 15, 2008 11:18 am
autor: pezet
Ejże, czy ravka ma stały napęd na 4, czy tylko przód, z 'dopędzanym' tyłem, połączonym przez centralną wiskozę?

: sob lis 15, 2008 12:19 pm
autor: TomaszRT
Różne bywały.. Dopędzane były jakimś sprzęgłem elektromagnetycznym, które szło zblokować właśnie difflokiem..

: sob lis 15, 2008 12:29 pm
autor: Mada_11
To teraz juz całkiem nic nie wiem,wydaje mi sie,że w mojej sprzęgła elektromagnetycznego ani zadnej wiskozy nie ma.A jak ją śmigam 2 lata to czy to włacze czy nie włącze to idzie w błocie tka samo.

: sob lis 15, 2008 12:35 pm
autor: TomaszRT
Bo w pewnych warunkach różnica ta może być nieodczuwalna.. Za dużo niewiadomych, żeby dumać.. Pojedź do ASO, podaj VIN i niech Ci powiedzą jaki dokładnie masz rodzaj napędu.

: sob lis 15, 2008 1:45 pm
autor: Jureq
Podnieś sobie przód w samochodzie, jeśli będziesz w stanie kręcić jednocześnie dwoma kołami w tą samą stronę to znaczy że masz przód odłączony

: sob lis 15, 2008 2:32 pm
autor: TomaszRT
Przód ? Odłączony ? W RAV ? :o :)1

: sob lis 15, 2008 3:00 pm
autor: Jureq
zapodałem jedynie metodologię weryfikacji czy ma stały napęd na coś tam :lol:

: sob lis 15, 2008 3:37 pm
autor: Mada_11
łolaboga :)18 na pewno mam napęd na 4 koła stały-to pewne jak prawie napewno na 100% z tym,ze nie widze zadnej różnicy z wł/wył tym guziczkiem od niby blokady więc podejżewam,że może u mnie po prostu to nie działa i ciekawi mnie czy jest od tego jakaś kontrolka. Może mi ktoś napisze kto ma taka ravke jak to jest u niego :D

: wt lis 18, 2008 7:03 pm
autor: Jureq
Jak wklutszayesz błokadu to naswietlajetsa łampka (budzik na środku po lewej) - po odkliuczeniu dobywayetsa zwuk (krótkie peek) 8)

: śr lis 19, 2008 6:41 am
autor: Mada_11
Ha o to mi chodziło,czyli u mnie nie działa bo nic sie nie zapala i ic nie piipa, trza jechać do ASO tylko ciekawe co mogło wysiąść,elektryka? Koszta pewnie masakryczne :cry:

Dzięki.

: śr lis 19, 2008 2:52 pm
autor: Jabar
Napęd to ma napewno na przód i na stałe w przypadku uślizgu przednich kół dołącza się tył wyruwnuje i rozłącza. Czyli jak w honda crv, hrv, przewage nad wcześniej wymienionym ma taką że jak wiesz że przód sam nie pojedzie (śnieg, małe błoto, kopny piach) to włączasz dif-lock i pojedzie. Tylko bez szaleństw bo zaczyna śmierdzieć. Jeszcze jedna ważna zleta napędu w Rav4 I generacji jest taka że automat włącza się momentalnie gdy jest potrzeba, w hondzie włacza się gdy już nie jest potrzebna i może wsadzić cię w zimie do rowu.
Odniśnie napędu włączasz guzikiem na panelu środkowym zapala się lampka na środku zegarów ( pomarańczowe dif-lock) jak wyłączysz lampka znika i słychać krótki sygnał dzwiękowy.

: pn gru 01, 2008 5:43 pm
autor: JJasiek
Rav4 miała różne napędy.
Nie wiem jak 1gen ale później 2gen miała stały 4x4 (zmienny rozkład pomiędzy osie jeśli można to nazwać stałym) a potem w następnej generacji zmienili na dołączany tył.

: pt gru 05, 2008 9:42 am
autor: MariuszG
A roczniki 2002 - 2004?
Wolałbym stały 4x4 niż dołączany tył...

: sob gru 06, 2008 9:19 pm
autor: mlodyy
W tym modelu stały napęd.