2LII regulacja zaworów

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

2LII regulacja zaworów

Post autor: Miras M » czw paź 23, 2008 4:54 pm

Nie ma to jak wynajdywać sobie problemy... ;)

Jak odpalam rano słychać klekot gdzieś nad pierwszym cylindrem, po rozgrzaniu cichnie, pali jak zawsze czyli od strzała, czasami chwile kuleje. Wydumałem że sprawdze luzy ale podobno to nie takie proste a jakakolwiek regulacja karkołomna. Że płytkowa to wiem, że wałek jest nad zaworami też wiem, ale żeby zrzucić wałek a najlepiej całą głowice to nie wiedziałem a tak mi powiedzieli ci co sie znają :roll:

Widząc że temat ciężki odpuściłem sobie ale ciekawi mnie jak to naprawde jest z tą regulacją...
same starocie

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw paź 23, 2008 5:10 pm

nie wierzę, że do regulacji trzeba wyrzucic głowicę... :o
ale w sumie to toyota :)21

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » czw paź 23, 2008 5:14 pm

Bez przesady...toz to zwykla regulacja plytkowa i nic w tym dziwnego ani karkolomnego...
Najlepiej jedz do zakladu gdzie robia glowice, zrobia Ci to bez zdejmowania gory bez problemu, samemu mi by sie nie chcialo bawic ;)
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » czw paź 23, 2008 5:35 pm

Gadka o głowicy to pewnie po to żeby spławić klienta z dużą robotą za małe pieniądze w jakimś wynalazku :wink: Wałek podobno zrzuca sie aby włożyć płytki, a płytki rzekomo kosztują majątek i wogóle z dupy robota, tak mi powiedzieli :oops:

Jakby regulacja była na śrubsztak + kluczyk to bym nikogo o łaske nie prosił :-?
same starocie

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » czw paź 23, 2008 5:49 pm

Miras M pisze:Gadka o głowicy to pewnie po to żeby spławić klienta z dużą robotą za małe pieniądze w jakimś wynalazku :wink: Wałek podobno zrzuca sie aby włożyć płytki, a płytki rzekomo kosztują majątek i wogóle z dupy robota, tak mi powiedzieli :oops:

Jakby regulacja była na śrubsztak + kluczyk to bym nikogo o łaske nie prosił :-?
Nie rozbieralem tego bo nie mialem potrzeby ale szczerze watpie zeby bylo jak mowia :lol:

1. Zeby wyjac plytki nie trzeba zdejmowac walka(przynajmniej sie jeszcze z czyms takim nie spotkalem).
2. Plytki ew zamienia sie miejscami, szlifuje itp, a jezeli trzeba dokupic to wcale majatku nie kosztuja...
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » czw paź 23, 2008 9:43 pm

To, czy trzeba wałek zdjąć, czy nie, zależy od budowy układu. Są dwie możliwości: płytka jest pomiędzy szklanką a krzywką - wtedy mając specjalny przyrząd można nacisnąć zawór i wydobyć płytkę bez ściągania wałka. Druga opcja to taka, że płytka jest między trzonkiem zaworu a szklanką, wtedy bez zdjęcia wałka nie da rady.

Płytki to groszowa sprawa, ale żeby regulację zrobić szybko i sprawnie, to trzeba te płytki mieć na półce. A poza serwisami rzadko się to zdarza, zbyt szeroka jest obecnie gama silników, żeby trzymać części do wszystkiego. Zatem jeżeli warsztat nie specjalizuje się akurat w toyach terenowych, to nie ma co liczyć na ekspresową regulację, nawet jeżeli technicznie to łatwizna.

ps. W silnikach z zaworami regulowanymi płytkami bez konieczności jakiejkolwiek regulacji robi się naprawdę spore przebiegi, nierzadko aż do końca życia silnika. Jeżeli luz zmienia się w sposób drastyczny (w tym typie zwykle maleje), to jest to oznaka, że należy wymienić zawory. Jeżeli natomiast luz rośnie, to należy się przyglądnąć głowicy i pierścieniom, bo prawdopodobnie zbiera się nagar na gniazdach zaworowych.
Oczywiście zakładam, że wałek rozrządu ciągle wygląda jak nowy :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » czw paź 23, 2008 9:50 pm

A ... przypomniło mi się. Jeżeli chodzi o płytki, które są między szklanką a krzywką - to odradzam szlifowanie. Nie chce mi się robić wykładu dlaczego. Przy ich cenie zdecydowanie lepiej kupić nowe.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » wt paź 28, 2008 5:19 pm

Czyli z tego co piszesz to mieli troche racji tam gdzie pytałem. Bardzo możliwe że luzy i zawory są OK, a hałasuje np. kulawy wtrysk. Tak czy inaczej nie będe szukał dziury w całym bo coś tam głośniej klepie na zimnym, przecierz tojota sie nie psuje ;)
same starocie

Awatar użytkownika
MaxLux
Posty: 748
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2LII regulacja zaworów

Post autor: MaxLux » wt paź 28, 2008 5:32 pm

Miras M pisze:Nie ma to jak wynajdywać sobie problemy... ;)

Jak odpalam rano słychać klekot gdzieś nad pierwszym cylindrem, po rozgrzaniu cichnie, pali jak zawsze czyli od strzała, czasami chwile kuleje. Wydumałem że sprawdze luzy ale podobno to nie takie proste a jakakolwiek regulacja karkołomna. Że płytkowa to wiem, że wałek jest nad zaworami też wiem, ale żeby zrzucić wałek a najlepiej całą głowice to nie wiedziałem a tak mi powiedzieli ci co sie znają :roll:

Widząc że temat ciężki odpuściłem sobie ale ciekawi mnie jak to naprawde jest z tą regulacją...
A swiece sprawdzal ?

U mnie klekotalo jak cholera i dymilo jak byl zimny - po wymianie jednej swiecy jak reka odjal :)2

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » wt paź 28, 2008 8:48 pm

Tak być może, czasami chwile kuleje na jeden gar po odpaleniu, a po mroźnej nocy lubi zadymić że nie widze którędy z garażu wyjechać :lol: także na 99,9% świece nie grają ale nie wpadłem na to żeby klekotał od tego
same starocie

Awatar użytkownika
Bury-Tom
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob paź 08, 2005 11:03 am
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Bury-Tom » śr paź 29, 2008 4:51 pm

wątpię aby ktoś podjal się regulacji, no chyba że dasz im samochód oni pomierzą luzy, ty pojedziesz do serwisu i zamówisz płytki odpoowiednie do twoich luzów, poczekach (może być długo) , zapłacisz wcale tak nie tanio, przyjedziesz na warsztat i bedziesz się modlił żeby dobrze pomierzyli, bo zabawa może może się powtórzyć.
A znając życie różnica w pracy silnika będzie tak niewielka że kilka wieczorów spędzisz nad czymś mocniejszym pukając się w głowę " i na co mi to było" 8)
Ufaj Bogu, ale Hi-lifta miej na pace.

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » czw paź 30, 2008 7:20 am

płytki są dostępne w zamienniku około 8-10 zł/szt
tel660675798

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości