Strona 1 z 2

Olej i filtr

: pn kwie 19, 2010 1:36 pm
autor: pieczur
Czesc.

Czy olej Olej MOBIL Super1000 15W40 bedzie pasowal do mojej Hili z silnikime 2L ?MOBIL Super 1000 X1 15W40 5L - ten jest dedykowany do diesla. Czy powinien byc mineralny, syntetyczny, jaki olej?

Mam jeszcze jedno pytanie czy znacie taka strone na ktorej sie wpisuje VIN samochodu i wyskakuje ci wiele informacje. Ja pamieteam tylko ze to Toyo......cos..

dzieki i pozdrawiam

Re: Olej i filtr

: pn kwie 19, 2010 2:27 pm
autor: Damian
stronka http://www.toyodiy.com/

olej - a nie wiesz co lałeś wcześniej?
najbezpieczniej będzie teraz lać minerala 15W40

Re: Olej i filtr

: wt kwie 20, 2010 6:30 am
autor: Zachary
Damian pisze:...najbezpieczniej będzie teraz lać minerala 15W40

Bo?

Re: Olej i filtr

: wt kwie 20, 2010 7:18 am
autor: pieczur
nie nie, mineral to najlepszy wybor.

teraz jeszcze pytanko ile tego oleju do 2l. Na watku o olejach niestety nie pisza o 2l, razem z wymiana filtru

Re: Olej i filtr

: wt kwie 20, 2010 8:12 am
autor: Zachary
pieczur pisze:nie nie, mineral to najlepszy wybor.

teraz jeszcze pytanko ile tego oleju do 2l. Na watku o olejach niestety nie pisza o 2l, razem z wymiana filtru
A rocznik auta-silnika?

A generalnie to możesz sam sprawdzić TU

Re: Olej i filtr

: wt kwie 20, 2010 9:18 am
autor: pieczur
96 r.

Dziekuje

Re: Olej i filtr

: wt kwie 20, 2010 9:25 am
autor: Damian
Zachary pisze:
Damian pisze:...najbezpieczniej będzie teraz lać minerala 15W40

Bo?
...bo już się spieraliśmy na ten temat ;)

Re: Olej i filtr

: wt kwie 20, 2010 9:50 am
autor: Zachary
Damian pisze:
Zachary pisze:
Damian pisze:...najbezpieczniej będzie teraz lać minerala 15W40

Bo?
...bo już się spieraliśmy na ten temat ;)
Tamat rzeka... :)21

Re: Olej i filtr

: wt kwie 20, 2010 10:01 am
autor: pieczur
To jak temat rzeka to ile tego oleju.

Mi sie wydaje ze z Waszych opini wynika ze mineral jest naj naj. Poporzedni wlasciciel mojej Hili lal syzntetyk zdaje sie.

Re: Olej i filtr

: wt kwie 20, 2010 11:03 am
autor: Damian
pieczur pisze:To jak temat rzeka to ile tego oleju.

Mi sie wydaje ze z Waszych opini wynika ze mineral jest naj naj. Poporzedni wlasciciel mojej Hili lal syzntetyk zdaje sie.
nie jest naj naj
jest dobry do starych, klasycznych, lekko pocących się już dizli
toyotowski 2L lubi minerala i bezproblemowo na nim pracuje, u mnie na nim chodził przez 100 tys. km

tak naprawdę najlepszy jest syntetyk, bo jest przede wszystkim olejem czystym, zapewniającym lepsze chłodzenie i smarowanie
jednak...wg "starej szkoły" lanie syntetyka do starego diesla, który pycił długo na mineralu mocno przyspieszy zgon

jak jesteś pewien że wcześniej był syntetyk, silnik masz w pełni zdrowy - lać syntetyk :)2

Re: Olej i filtr

: wt kwie 20, 2010 11:16 am
autor: CZOBI
jezeli kojarze dobrze bylego wlasciciela i tego konkretnego hilla, zdecydowanie pierwsza czesc wypowiedzi Damiana!

p.sDamianek mysl pozytwynie w naszej wycieczkowej sprawie, lachudro 8)

Re: Olej i filtr

: wt kwie 20, 2010 11:38 am
autor: Damian
myśleeeeeeeeeee, jest parcie na wyjazd duże, ale kilka przeciwności do przezwyciężenia

Re: Olej i filtr

: wt kwie 20, 2010 11:58 am
autor: Miras M
pieczur pisze:nie nie, mineral to najlepszy wybor.

teraz jeszcze pytanko ile tego oleju do 2l. Na watku o olejach niestety nie pisza o 2l, razem z wymiana filtru
Piszą, piszą...
Miras M pisze:Hilux / Taro 1989-1997
silnik 2LII - 5,3 l. klasy CD lub lepszy
masz 2LII jeśli chodzi o ścisłość ;)

Czy minerał to najlepszy wybór? Na pewno najtańszy, a że się jeszcze nie spierałem to podam swój argument...
na minerale Elf 15w40
http://img130.imageshack.us/img130/4711/p1020639l.jpg
na półsyntetyku Liqui Moly 10w40 z MoS2
http://img717.imageshack.us/img717/1746/p1020740.jpg
w stare szkoły i urban legends nie wierzę ;)

Re: Olej i filtr

: wt kwie 20, 2010 3:28 pm
autor: pieczur
kupilem minerala mobile 15w40 8 litrow bede mial na dolewki.


To 5,3 litra to z wymiana filtra czy bez???

Co jeszcze kojarzysz apropos mojego hila?

Re: Olej i filtr

: wt kwie 20, 2010 5:02 pm
autor: Miras M
5,3 z filtrem, bańka 5 wystarcza na wymianę pod prawie max poziom, zdrowy silnik nie potrzebuje dolewek :)21

Re: Olej i filtr

: wt kwie 20, 2010 7:36 pm
autor: pieczur
mam dwie banki po 4litry, bede mial na dolewki. Moj jest zdrowy ale uszczelka pod glowica troche przepuszcza.

jak by ktos potrzebowal to:

Filtr oleju - OP 549
Filtr powietrza - AR 302

Oczywiscie jak by ktos to potwierdzil to bylo by bardzo milo.

Czy jeszcze jakies sugestie co nalezalo by wymienic przy malym przegladzie?
klocki hamulcowe juz zrobione :-)

Re: Olej i filtr

: wt kwie 20, 2010 7:49 pm
autor: Miras M
Filtr oleju masz wkręcany na leżąco czy pionowo? Bo są dwie wersje przystawek pod ten silnik na różne filtry, u mnie z Filtrona wygląda to tak:

oleju leżący OP 619/1
powietrza AR 307
paliwa PP 855

do 2.4D 97r. LN108

Re: Olej i filtr

: śr kwie 21, 2010 11:59 am
autor: CZOBI
pieczur pisze: Czy jeszcze jakies sugestie co nalezalo by wymienic przy malym przegladzie?
klocki hamulcowe juz zrobione :-)
spawdz rozrzad, mozna wymienic pompe wody bo tania,kable elektryka, swiece,hample
uklad chlodznica czy nie zapackana na beton,krzyzaki, waly, nasamrowac kalamitki itd itp
zalezy jak kompleksow podchodzisz i co wiesz o aucie
kojarze ze bylo, nie fanatycznie, ale raczej zadbane jak na swoje lata.

Re: Olej i filtr

: śr kwie 21, 2010 12:13 pm
autor: pieczur
Wal robiony w zime wiec sie nie przejmoje narazie, pasek, swiece rok temu wiec jeszcze troche pociagnie.

Zaciekawiles mnie chlodnica, ale to chyba fortune kosztuje, trzeba nowa czy regeneracja?
a pompa wody do chlodzenia? na allegro znajde?

http://www.allegro.pl/item1007406325_ch ... _nowa.html - no z taka chlodnica mozna troche ostrzej jezdzc.

Re: Olej i filtr

: śr kwie 21, 2010 12:35 pm
autor: CZOBI
jedziesz do znanego pana od chlodnic na grójeckiej
ocenia stan, ewent łata, reanimuje i dokaldnie czysci co najwazniejsze! maly koszt
lub jak masz zyczenie konstruuje pod ciebie chlodnice "spotowa" ze zmienionymi parametrami wiekszy koszt
w jakies przypadkowe kupowanie takich rzeczy w necie bym nie szedl- to ma ogromny wplyw na silnik wiadomo

a pompe wody warto wymienic profilaktycznie co 150tys,przy okazji kolejnej wymiany rozrzadu

zajrzalbys, na tlc bo tam malo starych hillow, jak nasze 8)

Re: Olej i filtr

: śr kwie 21, 2010 12:56 pm
autor: pieczur
Na toyodiy filtr oleju jest ozaczony jako 15601 co nijak sie nie zgadza z tymi oznaczeniami ze sklepu. Jest to lezacy filtr .

Re: Olej i filtr

: śr kwie 21, 2010 3:32 pm
autor: Zachary
pieczur pisze:Na toyodiy filtr oleju jest ozaczony jako 15601 co nijak sie nie zgadza z tymi oznaczeniami ze sklepu. Jest to lezacy filtr .

15601 to nie jest pełny numer części.

Re: Olej i filtr

: śr kwie 21, 2010 9:19 pm
autor: hashid
Czobi, wuju dobra rado jak Ty wspaniale tu na tym forum animujesz i do tego tak grzecznie, nono a u nas na tlc to tak po bałaganiarsku :lol:
@Pieczur - Czobi pisząc o zabetonionej chodnicy miał na myśli stan transparentności a co za tym idzie wydajności - Pan popatrzy czy tam kupa błota nie zalepiła listków, czy nadmiernie nie pogięte, bez paniki...zaraz regeneracja, wymiana... gdyby coś tam wariowało to czujnik temperatury dałby znać (o ile działa) ten typ tak ma (2LTII)

Re: Olej i filtr

: śr kwie 21, 2010 10:24 pm
autor: pieczur
zdaje sobie z tego sprawy, ja chlodnice czyszcze dosyc regularnie, oczywiscie bardzo ostroznie, bezcisnieniowo ale wydaje mi sie ze jesli 300zl to moge sobie taka sprawic i miec pewnosc ze samochod mi wyrobi w upaly, ktore mam nadzieje ze nam groza.


Chlopaki potwierdzcie mi te oznaczenia filtrow bardzo Was prosze, chce juz je kupic i wymienic wszystko tak jak nalezy ale nie chce mi sie do Pana na wiertnicza w tem i spowrotem jzdzic ze to nie pasuje.

Pan na Wiertniczej twierdzil ze to ten http://www.allegro.pl/item991087043_fil ... atrol.html ale tutaj nie ma mojej hili wymienionej.

Dzisiaj wlalem bioester po 3,55zl/l, pol baku, czyli jest mieszkanka neste/bioester 1:1. Troche smierdze frytura tylko ociupinke ale coz.....


Zastanawiam sie czy moge do takiej mieszanki jeszcze dolac tego specyfiku co czysci wtryskiwacze. Czy juz lepiej tego nie robic?

http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp= ... 0#idn31446 - zobaczcie na tej stronie sa trzy silniki 2L, jeden z oznaczeniem 4wd. Nic nie rozumiem.

Re: Olej i filtr

: czw kwie 22, 2010 11:21 am
autor: CZOBI
:lol: o wujj Haszid!czesc byku. w naszej malej slodkiej spolecznosci czuje sie nie spelniony, to se tooo animuje z partyzanta

w teamcie mialem zdziwko, jak calkiem cacy, na oko, chlodnica byla wymywana pol dnia i zur zapdll... okrutny, wiec lookanc warto.