LJ 70 padł !
Moderator: Mroczny
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 21
- Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
- Lokalizacja: Choszczno
LJ 70 padł !
Moje toyo odmówiło posłuszeństwa a dokładnie silnik. Postanowiłem wyremontować silnik 2 L-T Turbo, zaczęły się problemy (nie chodzi o dostępność części) tylko ich dopasowanie np uszczelniacze, uszczelka pod głowicę, tłoki. A tłoki w tym silniku mają wymiary średnica 91 mm, sworzeń stożkowy, wał 56. mam pytanie czy to 86 KM czy 90 KM bo już sam nie wiem. A może być ze ktoś wcześniej wymienił ten silnik? Postaram się dołączyć fotę
Re: LJ 70 padł !
Jaskółki mowia ze nie naprawia sie silnikow - chyba ze tylko uszczelka pod glowica do wymiany... Lepiej kupic dobra uzywkemarcin1980 pisze:Moje toyo odmówiło posłuszeństwa a dokładnie silnik. Postanowiłem wyremontować silnik 2 L-T Turbo, zaczęły się problemy (nie chodzi o dostępność części) tylko ich dopasowanie np uszczelniacze, uszczelka pod głowicę, tłoki. A tłoki w tym silniku mają wymiary średnica 91 mm, sworzeń stożkowy, wał 56. mam pytanie czy to 86 KM czy 90 KM bo już sam nie wiem. A może być ze ktoś wcześniej wymienił ten silnik? Postaram się dołączyć fotę
LC GRJ120
http://www.tlc.org.pl
http://www.tlc.org.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 21
- Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
- Lokalizacja: Choszczno
Re: LJ 70 padł !
dałem tłoki do regeneracji, koszt z pierścieniami 400 zł całkowity koszt bez robocizny ok 900 zł
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Re: LJ 70 padł !
Jak się regeneruje zużyte tłoki? Przez napawanie??
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 21
- Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
- Lokalizacja: Choszczno
Re: LJ 70 padł !
mają mi przetoczyć na nawo rowki na pierścienie
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 21
- Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
- Lokalizacja: Choszczno
Re: LJ 70 padł !
na warsztacie gdzie wstawiłem toyotę powiedzieli że to wystarcz, ponieważ tłoki są całe nie porysowane
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Re: LJ 70 padł !
aha- tera fersztejen...marcin1980 pisze:na warsztacie gdzie wstawiłem toyotę powiedzieli że to wystarcz, ponieważ tłoki są całe nie porysowane
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 21
- Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
- Lokalizacja: Choszczno
Re: LJ 70 padł !
kupić słup za 1000 - 1300 i nie wiesz co masz a tak troch może pośmigam
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 21
- Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
- Lokalizacja: Choszczno
Re: LJ 70 padł !
http://www.youtube.com/watch?v=7kicxtpteY8 a to moja toyota
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: LJ 70 padł !
Cokolwiek ciekawa metoda oceny stopnia zużycia ...
Tłoki się mierzy, nie ocenia na oko. Serwisówka podaje dokładnie jakie wartości i w których płaszczyznach pomiarowych mają być. Jeżeli tłok nie trzyma choć jednego - powinien być wymieniony. Wymienia się albo komplet, albo w przypadku jednego powinno się sprawdzić i ew. skorygować jego masę. Powinna być identyczna na wszystkich czterech.
Toyota robi bardzo twarde cylindry, i zużywają się one bardzo wolno, ale o tłokach już tego powiedzieć nie można.
Druga sprawa - poszerzone rowki pierścieniowe wymagają dorobienia pierścieni - fabryka nie przewiduje takiego typu napraw. Jak rozumiem Twoje źródełko jest w stanie utrzymać ich jakość na wystarczającym poziomie, coby silnika nie trza było otwierać po 10 tysiach km?

Tłoki się mierzy, nie ocenia na oko. Serwisówka podaje dokładnie jakie wartości i w których płaszczyznach pomiarowych mają być. Jeżeli tłok nie trzyma choć jednego - powinien być wymieniony. Wymienia się albo komplet, albo w przypadku jednego powinno się sprawdzić i ew. skorygować jego masę. Powinna być identyczna na wszystkich czterech.
Toyota robi bardzo twarde cylindry, i zużywają się one bardzo wolno, ale o tłokach już tego powiedzieć nie można.
Druga sprawa - poszerzone rowki pierścieniowe wymagają dorobienia pierścieni - fabryka nie przewiduje takiego typu napraw. Jak rozumiem Twoje źródełko jest w stanie utrzymać ich jakość na wystarczającym poziomie, coby silnika nie trza było otwierać po 10 tysiach km?

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 21
- Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
- Lokalizacja: Choszczno
Re: LJ 70 padł !
mam nadzieję że będzie wszystko ok, pewnie dostane jakąś gwarancje na remont tego silnika
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 21
- Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
- Lokalizacja: Choszczno
Re: LJ 70 padł !
Gdy dzwoniłem po słup (silnik) każdy zachwalał swoje mały przebieg auto z którego był wyjęty silnik nie jeździło w terenie. Przekonałem się już nie raz ze ludzie mówią różne rzeczy byle pozbyć się towaru.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: LJ 70 padł !
Nawet toyota może się zużyć po milionie km ...
Największy przebieg, jaki osobiście widziałem dla silnika 2L-T (potwierdzony wpisami z corocznych badań diagnostycznych) to trochę ponad 1,4 mln km. Auto poszło do kasacji z powodu ogólnego zardzewienia, silnik do końca był sprawny ...

Największy przebieg, jaki osobiście widziałem dla silnika 2L-T (potwierdzony wpisami z corocznych badań diagnostycznych) to trochę ponad 1,4 mln km. Auto poszło do kasacji z powodu ogólnego zardzewienia, silnik do końca był sprawny ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: LJ 70 padł !
Ja osobiscie widzialem FJ80 z 1992 roku z przebiegiem ponad 800 tys.. auto bylo w stanie agonalnym, ale nadal jezdzilo.
Codziennie widze na chodzie 40-stki .. jeszcze starsze. Jezdza az milo..
Codziennie widze na chodzie 40-stki .. jeszcze starsze. Jezdza az milo..
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
Re: LJ 70 padł !
dorabiane pierścienie to strata kasy
uzasadnione tylko w przypadku trudnej dostępności,w przypadku spraw kolekcjonerskich

Re: LJ 70 padł !
Sluchaj kolego jak inni slusznie doradzaja - nie powtarzaj bledow innych ktorzy wywalili po kilka tysi a efekt ...
Poszukaj dobrze uzywki

LC GRJ120
http://www.tlc.org.pl
http://www.tlc.org.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: LJ 70 padł !
Remont silnika nie jest złym pomysłem, pod warunkiem że się to robi solidnie. Jednak w przypadku 2L-T nawet zwykła wymiana tłoków (na fabryczne nominały) to już kosmos cenowy zabijający opłacalność. A pamiętać trzeba, że w leciwym silniku zużywa się w miarę równo wszystko - również wał korbowy, wałek rozrządu, prowadnice zaworów, pompa oleju, pompa wtryskowa, wtryskiwacze, turbina ... Słowem - wszystkie elementy współpracujące.
Silnik 2L-T był montowany w różnych modelach mnej więcej do 2004 roku (o ile nie jest ciągle), ja bym więc poszukał takiego właśnie. Czegoś możliwie młodego, niekoniecznie z LC. Osprzęt można przełożyć.
ps. Nie doprecyzowałeś o jaki konkretni silnik biega - są dwie wersje. Starszy 2L-T, montowany w LC serii 7 do '90 roku, i młodszy 2L-T II, montowany w J7 później, ale też i w hilach, hiace'ach aż do wspomnianego '04.
Oba silniki różnią się nieco, głównie głowicami, i nie są do końca współzamienne - dokładniej, to wszystko pasi przy skrzyni czy uchwytach do ramy (bloki są bardzo podobne, o ile nie identyczne), ale wydech (ze względu na inną głowicę) trza zmodyfikować (w przypadku swapu).
Starszy silnik miał rozrząd dźwigienkowy i wałek obok zaworów, młodszy na szklankowych popychaczach i wałek nad zaworami.
Silnik 2L-T był montowany w różnych modelach mnej więcej do 2004 roku (o ile nie jest ciągle), ja bym więc poszukał takiego właśnie. Czegoś możliwie młodego, niekoniecznie z LC. Osprzęt można przełożyć.
ps. Nie doprecyzowałeś o jaki konkretni silnik biega - są dwie wersje. Starszy 2L-T, montowany w LC serii 7 do '90 roku, i młodszy 2L-T II, montowany w J7 później, ale też i w hilach, hiace'ach aż do wspomnianego '04.
Oba silniki różnią się nieco, głównie głowicami, i nie są do końca współzamienne - dokładniej, to wszystko pasi przy skrzyni czy uchwytach do ramy (bloki są bardzo podobne, o ile nie identyczne), ale wydech (ze względu na inną głowicę) trza zmodyfikować (w przypadku swapu).
Starszy silnik miał rozrząd dźwigienkowy i wałek obok zaworów, młodszy na szklankowych popychaczach i wałek nad zaworami.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 21
- Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
- Lokalizacja: Choszczno
Re: LJ 70 padł !
koledzy jak dodać zdjęcie ? Bo zrobiłem foto
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: LJ 70 padł !
Przez hosta plików graficznych. Robisz uploada na takiego hosta, wtedy dostajesz link do wklejenia w poście na forum. Jak chcesz wkleić całe zdjęcie, a nie miniaturkę, to skurcz do rozmiaru najlepiej 800 pikseli.
Wyguglaj sobie "hostinh fotek", jest multum takich serwerów.
Wyguglaj sobie "hostinh fotek", jest multum takich serwerów.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 21
- Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
- Lokalizacja: Choszczno
Re: LJ 70 padł !
http://gfx.efotek.pl/images/r41k40uogz29jdckva9i.jpg to jest ten silnik, który próbuję zrobić
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 21
- Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
- Lokalizacja: Choszczno
Re: LJ 70 padł !
Kolego dzięki za pomoc
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 21
- Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
- Lokalizacja: Choszczno
- czarnypiotruś
-
- Posty: 1481
- Rejestracja: pn mar 22, 2010 9:32 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: LJ 70 padł !
Piotruś miał radykalniejszy pomysł na silnik ...
http://picasaweb.google.com/11832701266 ... 1112102402
http://picasaweb.google.com/11832701266 ... 0822502050
Chodzi jak złoto
http://picasaweb.google.com/11832701266 ... 1112102402
http://picasaweb.google.com/11832701266 ... 0822502050
Chodzi jak złoto

LC LJ70 - z nowym sercem : silnik 2JZ-GE
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość