LJ 70 padł !

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

marcin1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
Lokalizacja: Choszczno

LJ 70 padł !

Post autor: marcin1980 » wt paź 05, 2010 10:21 pm

Moje toyo odmówiło posłuszeństwa a dokładnie silnik. Postanowiłem wyremontować silnik 2 L-T Turbo, zaczęły się problemy (nie chodzi o dostępność części) tylko ich dopasowanie np uszczelniacze, uszczelka pod głowicę, tłoki. A tłoki w tym silniku mają wymiary średnica 91 mm, sworzeń stożkowy, wał 56. mam pytanie czy to 86 KM czy 90 KM bo już sam nie wiem. A może być ze ktoś wcześniej wymienił ten silnik? Postaram się dołączyć fotę

Awatar użytkownika
MaxLux
Posty: 748
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: LJ 70 padł !

Post autor: MaxLux » śr paź 06, 2010 7:14 pm

marcin1980 pisze:Moje toyo odmówiło posłuszeństwa a dokładnie silnik. Postanowiłem wyremontować silnik 2 L-T Turbo, zaczęły się problemy (nie chodzi o dostępność części) tylko ich dopasowanie np uszczelniacze, uszczelka pod głowicę, tłoki. A tłoki w tym silniku mają wymiary średnica 91 mm, sworzeń stożkowy, wał 56. mam pytanie czy to 86 KM czy 90 KM bo już sam nie wiem. A może być ze ktoś wcześniej wymienił ten silnik? Postaram się dołączyć fotę
Jaskółki mowia ze nie naprawia sie silnikow - chyba ze tylko uszczelka pod glowica do wymiany... Lepiej kupic dobra uzywke

marcin1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
Lokalizacja: Choszczno

Re: LJ 70 padł !

Post autor: marcin1980 » czw paź 07, 2010 8:32 pm

dałem tłoki do regeneracji, koszt z pierścieniami 400 zł całkowity koszt bez robocizny ok 900 zł

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: LJ 70 padł !

Post autor: jarekstryszawa » czw paź 07, 2010 8:50 pm

Jak się regeneruje zużyte tłoki? Przez napawanie??
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

marcin1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
Lokalizacja: Choszczno

Re: LJ 70 padł !

Post autor: marcin1980 » czw paź 07, 2010 9:01 pm

mają mi przetoczyć na nawo rowki na pierścienie

marcin1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
Lokalizacja: Choszczno

Re: LJ 70 padł !

Post autor: marcin1980 » czw paź 07, 2010 9:05 pm

na warsztacie gdzie wstawiłem toyotę powiedzieli że to wystarcz, ponieważ tłoki są całe nie porysowane

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: LJ 70 padł !

Post autor: seburaj » czw paź 07, 2010 9:11 pm

niezłe metody :lol:
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: LJ 70 padł !

Post autor: jarekstryszawa » czw paź 07, 2010 9:15 pm

marcin1980 pisze:na warsztacie gdzie wstawiłem toyotę powiedzieli że to wystarcz, ponieważ tłoki są całe nie porysowane
aha- tera fersztejen...
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

marcin1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
Lokalizacja: Choszczno

Re: LJ 70 padł !

Post autor: marcin1980 » czw paź 07, 2010 9:18 pm

kupić słup za 1000 - 1300 i nie wiesz co masz a tak troch może pośmigam

marcin1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
Lokalizacja: Choszczno

Re: LJ 70 padł !

Post autor: marcin1980 » czw paź 07, 2010 9:24 pm


rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: LJ 70 padł !

Post autor: rokfor32 » czw paź 07, 2010 9:28 pm

Cokolwiek ciekawa metoda oceny stopnia zużycia ... :)21

Tłoki się mierzy, nie ocenia na oko. Serwisówka podaje dokładnie jakie wartości i w których płaszczyznach pomiarowych mają być. Jeżeli tłok nie trzyma choć jednego - powinien być wymieniony. Wymienia się albo komplet, albo w przypadku jednego powinno się sprawdzić i ew. skorygować jego masę. Powinna być identyczna na wszystkich czterech.

Toyota robi bardzo twarde cylindry, i zużywają się one bardzo wolno, ale o tłokach już tego powiedzieć nie można.

Druga sprawa - poszerzone rowki pierścieniowe wymagają dorobienia pierścieni - fabryka nie przewiduje takiego typu napraw. Jak rozumiem Twoje źródełko jest w stanie utrzymać ich jakość na wystarczającym poziomie, coby silnika nie trza było otwierać po 10 tysiach km? :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

marcin1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
Lokalizacja: Choszczno

Re: LJ 70 padł !

Post autor: marcin1980 » czw paź 07, 2010 9:33 pm

mam nadzieję że będzie wszystko ok, pewnie dostane jakąś gwarancje na remont tego silnika

marcin1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
Lokalizacja: Choszczno

Re: LJ 70 padł !

Post autor: marcin1980 » czw paź 07, 2010 9:41 pm

Gdy dzwoniłem po słup (silnik) każdy zachwalał swoje mały przebieg auto z którego był wyjęty silnik nie jeździło w terenie. Przekonałem się już nie raz ze ludzie mówią różne rzeczy byle pozbyć się towaru.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: LJ 70 padł !

Post autor: gri74 » czw paź 07, 2010 9:47 pm

no cóż, to tylko toyota ...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: LJ 70 padł !

Post autor: rokfor32 » czw paź 07, 2010 10:07 pm

Nawet toyota może się zużyć po milionie km ... :)21

Największy przebieg, jaki osobiście widziałem dla silnika 2L-T (potwierdzony wpisami z corocznych badań diagnostycznych) to trochę ponad 1,4 mln km. Auto poszło do kasacji z powodu ogólnego zardzewienia, silnik do końca był sprawny ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: LJ 70 padł !

Post autor: Jerz23 » czw paź 07, 2010 10:12 pm

Ja osobiscie widzialem FJ80 z 1992 roku z przebiegiem ponad 800 tys.. auto bylo w stanie agonalnym, ale nadal jezdzilo.

Codziennie widze na chodzie 40-stki .. jeszcze starsze. Jezdza az milo..
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: LJ 70 padł !

Post autor: pinc6x6 » czw paź 07, 2010 10:21 pm

dorabiane pierścienie to strata kasy !! uzasadnione tylko w przypadku trudnej dostępności,w przypadku spraw kolekcjonerskich

Awatar użytkownika
MaxLux
Posty: 748
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: LJ 70 padł !

Post autor: MaxLux » pt paź 08, 2010 9:24 pm

Sluchaj kolego jak inni slusznie doradzaja - nie powtarzaj bledow innych ktorzy wywalili po kilka tysi a efekt ... :)3 Poszukaj dobrze uzywki

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: LJ 70 padł !

Post autor: rokfor32 » pt paź 08, 2010 10:33 pm

Remont silnika nie jest złym pomysłem, pod warunkiem że się to robi solidnie. Jednak w przypadku 2L-T nawet zwykła wymiana tłoków (na fabryczne nominały) to już kosmos cenowy zabijający opłacalność. A pamiętać trzeba, że w leciwym silniku zużywa się w miarę równo wszystko - również wał korbowy, wałek rozrządu, prowadnice zaworów, pompa oleju, pompa wtryskowa, wtryskiwacze, turbina ... Słowem - wszystkie elementy współpracujące.

Silnik 2L-T był montowany w różnych modelach mnej więcej do 2004 roku (o ile nie jest ciągle), ja bym więc poszukał takiego właśnie. Czegoś możliwie młodego, niekoniecznie z LC. Osprzęt można przełożyć.

ps. Nie doprecyzowałeś o jaki konkretni silnik biega - są dwie wersje. Starszy 2L-T, montowany w LC serii 7 do '90 roku, i młodszy 2L-T II, montowany w J7 później, ale też i w hilach, hiace'ach aż do wspomnianego '04.

Oba silniki różnią się nieco, głównie głowicami, i nie są do końca współzamienne - dokładniej, to wszystko pasi przy skrzyni czy uchwytach do ramy (bloki są bardzo podobne, o ile nie identyczne), ale wydech (ze względu na inną głowicę) trza zmodyfikować (w przypadku swapu).
Starszy silnik miał rozrząd dźwigienkowy i wałek obok zaworów, młodszy na szklankowych popychaczach i wałek nad zaworami.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

marcin1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
Lokalizacja: Choszczno

Re: LJ 70 padł !

Post autor: marcin1980 » sob paź 09, 2010 2:19 pm

koledzy jak dodać zdjęcie ? Bo zrobiłem foto

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: LJ 70 padł !

Post autor: rokfor32 » sob paź 09, 2010 3:33 pm

Przez hosta plików graficznych. Robisz uploada na takiego hosta, wtedy dostajesz link do wklejenia w poście na forum. Jak chcesz wkleić całe zdjęcie, a nie miniaturkę, to skurcz do rozmiaru najlepiej 800 pikseli.

Wyguglaj sobie "hostinh fotek", jest multum takich serwerów.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

marcin1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
Lokalizacja: Choszczno

Re: LJ 70 padł !

Post autor: marcin1980 » ndz paź 10, 2010 10:56 am

http://gfx.efotek.pl/images/r41k40uogz29jdckva9i.jpg to jest ten silnik, który próbuję zrobić

marcin1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
Lokalizacja: Choszczno

Re: LJ 70 padł !

Post autor: marcin1980 » ndz paź 10, 2010 10:57 am

Kolego dzięki za pomoc

marcin1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:45 pm
Lokalizacja: Choszczno

Re: LJ 70 padł !

Post autor: marcin1980 » ndz paź 10, 2010 11:05 am


Awatar użytkownika
czarnypiotruś
 
 
Posty: 1481
Rejestracja: pn mar 22, 2010 9:32 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: LJ 70 padł !

Post autor: czarnypiotruś » ndz paź 10, 2010 6:19 pm

Piotruś miał radykalniejszy pomysł na silnik ...

http://picasaweb.google.com/11832701266 ... 1112102402

http://picasaweb.google.com/11832701266 ... 0822502050

Chodzi jak złoto :)2
LC LJ70 - z nowym sercem : silnik 2JZ-GE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość