Goracy tylny most

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
zukmen1981
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pn maja 05, 2008 3:17 pm
Lokalizacja: Limerick

Goracy tylny most

Post autor: zukmen1981 » pt kwie 29, 2011 6:30 pm

Witam.
Toyota 4runner.
Po wymianie przelozen z 4.88 na 5.29 tylny most sie grzeje dosc mocno.
Wszystko wyglada ok tzn kola obracaja sie leciutko,podczas jazdy nie ma dziwnych odglosow.
Po przejechaniu ok 150 km olej jest czysty nie smierdzi i nie ma opilkow.
Czy ktos spotkal sie z czyms podobnym?
Pozdrawiam.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Goracy tylny most

Post autor: rokfor32 » pt kwie 29, 2011 9:00 pm

Co to wg Ciebie "dosyć mocno"? Przekładnia się rozgrzewa, i jest to normalne. Po dłuższej jeździe osiąga ok. 50 st - tyle robi wrażenie że gorące, ale da się jeszcze rękę utrzymać. A można spokojnie przyjąć, że do 70 st. nic się z olejem nie dzieje, i jest to w zasadzie normalna jego temperatura pracy.

Inna sprawa to jakość montażu nowego przełożenia - odpowiednie luzy w zazębieniu (i prawidłowe zazębienie), oraz luzy w łożyskach. Jeżeli będzie za ciasno - to będzie się grzać mocniej.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
zukmen1981
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pn maja 05, 2008 3:17 pm
Lokalizacja: Limerick

Re: Goracy tylny most

Post autor: zukmen1981 » sob kwie 30, 2011 7:39 am

Dosc cieply(utrzymasz reke ok 4 sekundy) na obudowie gdzie siedzi pinion.I to wszystko po 20 km.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Goracy tylny most

Post autor: Mroczny » sob kwie 30, 2011 7:40 am

no to coś za ciasno spasowali przy tej zmianie przełożeń..

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Goracy tylny most

Post autor: rokfor32 » sob kwie 30, 2011 9:45 am

Ja bym poczekał jeszcze trochę (znaczy pojeździł jeszcze trochę). Nowa przekładnia i nowe łożyska chwilkę się docierają. Oczywista co jakiś czas kontrola oleju, czy się nie pojawiają opiłki. Częsta przypadłość niecałkiem fachowego montażu to zbyt małe luzy w łożyskach ataku - tam jest specjalna tuleja zagniatana pomiędzy łożyskami, i wymaga to dokręcania zgodnie z manualem, bo trza ją zgnieść, ale nie za wiele. Można ją wymienić na tuleję zwykłą plus kalibrowane podkładki regulacyjne - wtedy śrubę na ataku można dokręcić silno. Tak się zresztą robi np. stosując toyotowe mosty w rockcravlingu - bo to ustrojstwo w oryginale lubi sie luzować pod silnymi obciążeniami - a wtedy przekładnia pada jak mucha.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
MaxLux
Posty: 748
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Goracy tylny most

Post autor: MaxLux » sob kwie 30, 2011 10:52 am

zukmen1981 pisze:Witam.
Toyota 4runner.
Po wymianie przelozen z 4.88 na 5.29 tylny most sie grzeje dosc mocno.
Wszystko wyglada ok tzn kola obracaja sie leciutko,podczas jazdy nie ma dziwnych odglosow.
Po przejechaniu ok 150 km olej jest czysty nie smierdzi i nie ma opilkow.
Czy ktos spotkal sie z czyms podobnym?
Pozdrawiam.
A czytal kolega instrukcje docierania czy "sidac i jechac" ?!
Po wymianie przelozen w instrukcji "Yucon Gear" jest wyraznie napisane zeby pierwsze 100 mil przejechac ostoznie, bez gwaltownego przyspieszania o obciazania mostu, nalezy tez unikac duzych predkosci.
po przejechaniu pierwszych 30 miol nalezy zatrzymac sie i poczekac az most ostygnie, nastepne 60 mil tez jechac ostrozne i nie dupuszczac do przegrzewania. nastpenie po 100 milach zlewamy olej (!) na 100% beda tam mikro-opilki ktore wygladaja pod swiatlo jak lakier metalik - dopiero jak po tej calej akcji wlejesz lepszy olej to mozna zalozyc ze most jest wstepnie dotarty ale i tak przez nastepne kilkaset mil nalezy jezdzic ostroznie.

U mnie tez na poczatku grzal sie bardzo a po zastosowaniui procedury wszystko finalnie bylo OK.

Co ciekawe w przypadku reklamacji Yukon Gear potrafi zdiagnozowac zly sposob dotarcia i gdy zniszczenia bedzie na wskutek przegrzania to nic z reklamacji ;)

Tak ze pany czytajcie instrukcjie a i nie sluchajcie "specow" typu - "Panie ja juz 100 taki mostow zrobilem" bo zawsze moze byc o jeden most za dalako :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości