Strona 1 z 1

Hilux z silnikiem 2500 td

: śr paź 26, 2011 2:04 pm
autor: stefek220
Witam szacowne grono !!!!!!!
Mam pytanko oglądałem dzisiaj Toyotę Hilux z 1999 r. z silnikiem 2,5 td . Z tego co mi wiadomo wszystkie Hiluxy wychodziły z silnikami
2,4 . Czy ktos wie co to za ustrojstwo ?????

Re: Hilux z silnikiem 2500 td

: śr paź 26, 2011 7:32 pm
autor: alban
Były też 2,5L, tylko od 2001roku a nie 1999roku.
Były wg AutoData 2 rodzaje 2,5L - 88koni i 102konie D-4D
W obydwu przypadkach rozrząd na kołach zębatych i pompa na pasku zębatym.
A co byś chciał jeszcze wiedzieć?

Re: Hilux z silnikiem 2500 td

: śr paź 26, 2011 7:54 pm
autor: stefek220
Wielkie dzięki za odpowiedz.Z tego wynika że ma włożony inny silnik.Jeszcze pytanko podczas jazdy przy dodawaniu gazu słychać jakby drżenie,chrobotanie i nie wiem czy to turbo czy silnik??????

Re: Hilux z silnikiem 2500 td

: śr paź 26, 2011 7:57 pm
autor: Mroczny
a ten 2.5 to nie był aby w kooperacji z włoskim dostawcą?

Re: Hilux z silnikiem 2500 td

: śr paź 26, 2011 8:04 pm
autor: rokfor32
Nie, tamten był montowany w niektórych modelach J7. To w hilu to silnik 2KD-FTE, jedna z toyotowych wersji patentu z mieszanym rozrządem. Całkiem fajna jednostka.

Re: Hilux z silnikiem 2500 td

: śr paź 26, 2011 8:05 pm
autor: stefek220
Panowie ja się na tym hilu w ogóle nie znam , przeglądałem na googlach i tam nic na temat silnika 2,5

Re: Hilux z silnikiem 2500 td

: śr paź 26, 2011 8:36 pm
autor: alban
Ostatnio miałem takiego u siebie...
Co byś chciał jeszcze wiedzieć.
Jak zadasz konkretne pytanie to łatwiej będzie coś napisać niż tworzyć bez sensu.

Re: Hilux z silnikiem 2500 td

: śr paź 26, 2011 8:43 pm
autor: sebastian2357
Chyba łatwiej będzie o diagnozę jeżeli wrzucisz zdjecie silnika, bo nie wiadomo czy chodzi o 2.4D, popularny w hilach, tylko sprzedawca dodał mu parę cm3, czy może o VM od którego lepiej trzymać się z daleka, czy o jeszcze coś innego co było tam montowane oryginalnie lub nie :roll:

Re: Hilux z silnikiem 2500 td

: śr paź 26, 2011 8:48 pm
autor: stefek220
alban pisze:Ostatnio miałem takiego u siebie...
Co byś chciał jeszcze wiedzieć.
Jak zadasz konkretne pytanie to łatwiej będzie coś napisać niż tworzyć bez sensu.
Podczas jazdy przy dodawaniu gazu słychać jakby drżenie , chrobotanie które ustaje po puszczeniu gazu mechanik stwierdził że to jakaś nieszczelność węży ciśnienia czy to możliwe??????

Re: Hilux z silnikiem 2500 td

: śr paź 26, 2011 8:54 pm
autor: stefek220
sebastian2357 pisze:Chyba łatwiej będzie o diagnozę jeżeli wrzucisz zdjecie silnika, bo nie wiadomo czy chodzi o 2.4D, popularny w hilach, tylko sprzedawca dodał mu parę cm3, czy może o VM od którego lepiej trzymać się z daleka, czy o jeszcze coś innego co było tam montowane oryginalnie lub nie :roll:
http://moto.allegro.pl/toyota-hilux-2-5 ... 22817.html
Co wy na to ????? silnika nie pokazał

Re: Hilux z silnikiem 2500 td

: śr paź 26, 2011 10:25 pm
autor: rokfor32
stefek220 pisze:
alban pisze:Ostatnio miałem takiego u siebie...
Co byś chciał jeszcze wiedzieć.
Jak zadasz konkretne pytanie to łatwiej będzie coś napisać niż tworzyć bez sensu.
Podczas jazdy przy dodawaniu gazu słychać jakby drżenie , chrobotanie które ustaje po puszczeniu gazu mechanik stwierdził że to jakaś nieszczelność węży ciśnienia czy to możliwe??????
Żadne węże nie wibrują. Wibrować mogą natomiast elementy napędu - uwalone krzyżaki wału (bardzo prawdopodobne), zerwane poduchy, w szczególności pod reduktorem, czy np. obluzowane osłony kolektora wydechowego. Ciężko ocenić metodą "na forum" ... :wink:

ps. Silnik jest opisany wyraźnie - 2,5 D4D. Czyli, jak pisałem, 2KD-FTE, wg. oznaczeń toyoty. Standardowy turbodiesel common rail i czterema zaworami na cylinder.

Re: Hilux z silnikiem 2500 td

: czw paź 27, 2011 12:00 pm
autor: alban
Amen.

Re: Hilux z silnikiem 2500 td

: czw paź 27, 2011 2:27 pm
autor: stefek220
To co radzicie brać czy nie ?? Chodzi mi przede wszystkim o silnik czy jest OK czy to ten wadliwy VM, resztę się sukcesywnie robić

Re: Hilux z silnikiem 2500 td

: czw paź 27, 2011 6:05 pm
autor: lesio jeep
stefek220 pisze:To co radzicie brać czy nie ?? Chodzi mi przede wszystkim o silnik czy jest OK czy to ten wadliwy VM, resztę się sukcesywnie robić
sam jestes wadliwy :)21 VM to J7 i nie te roczniki dzisiejsze popierdulki na CR moga tylko
pomazyc o takiej zywotnosci

Re: Hilux z silnikiem 2500 td

: czw paź 27, 2011 7:10 pm
autor: alban
Jak auto ogólnie w stanie dobrym to bierz i się za dużo nie zastanawiaj bo przekombinujesz...

Re: Hilux z silnikiem 2500 td

: czw paź 27, 2011 8:56 pm
autor: stefek220
Samochód ogólnie jest OK , wiadomo nosi ślady użytkowania , co mnie martwi to ten silnik 2,5 choć normalnie w tym roczniku były 2,4.Nie wiem czy miał takiego dzwona że do silnika doszło ?? .Dlaczego padł stary silnik ??

Re: Hilux z silnikiem 2500 td

: czw paź 27, 2011 10:05 pm
autor: rokfor32
Ależ się nakręciłeś z tym silnikiem ... :wink:

Oficjalnie w tym modelu montowano je później. Ale - jak chcesz wiedzieć, co faktycznie ma być w tym konkretnie aucie to weź VIN i wklep do EPC, chociażby tu: http://www.toyodiy.com/parts/q.html. Bo wcale nie jest takie wykluczone że masz do czynienia z egzemplarzem nazwijmy to "przedpremierowym". Widziałem już takowe, acz w plaskatych toyotach.

Inna opcja - auto jest zarejestrowane na nieswoich papierach, albo ktoś przy rejestracji w naszym kraju pomotał coś w papierach. Wcale nierzadko się naszym urzędasom zdarza.

Opcja z wymianą silnika z klasycznego diesla na D4D jest bardzo mało prawdopodobna. To nie jest parę kabelków do polutowania, żeby działało. W tym modelu zresztą łatwo byłoby rozpoznać taką zamianę po tabliczce znamionowej - silniki 2L-T były spinane ze skrzynką W59, a 2KD-FTE z R151F. Oznaczenia typu skrzyni sa na tabliczce, jako ostatni ciąg kodów, tych nabijanych, na samym dole.
Acz wykluczyć swapu też się nie da. I wcale nie jest powiedziane, że powodem wymiany był dzwon - niektórzy wymieniają silnik na mocniejszy, bo ... no bo chcą mieć mocniejszy .... :)21 Niektórych po prostu stać na taką ekstrawagancję - bo w tym konkretnym przypadku do takiej zamiany oprócz silnika trza caluteńką elektrykę (włącznie z wewnętrznymi wiązkami), wszystko co w komorze silnika (no może filtr paliwa mógłby zostać, choć jest inny kształtem), ale też i skrzynię biegów z reduktorem ... :wink:

Re: Hilux z silnikiem 2500 td

: pt paź 28, 2011 11:44 am
autor: alban
Znam jednego co tak zrobił i jeździ po wrocku ale trwało to 3 miesiące :)21
Ja bym się nie zastanawiał i kupował jak się auto podoba i stan jest ok.
Fajnie to jeździ i lepiej niż 2,4 który jest traktorkiem.

Re: Hilux z silnikiem 2500 td

: ndz lis 06, 2011 11:41 am
autor: stefek220
dzięki wszystkim za dobre rady :)21 wziąłem hila.Na razie wszystko OK zobaczymy jak będzie dalej .Trochę sztywna ta Tojka,wsześniej jezdziłem Patrolem Y60 i w terenie był znacznie miększy pomimo założonego zawieszenia z liftem 3 cale.

Re: Hilux z silnikiem 2500 td

: sob gru 01, 2012 12:19 am
autor: dexterek
zeby nie zakladac nowego tematu podepne sie tu:) mam hila sr5 2004 rok z silnikiem 2.5 d4d 102 konie (model 2KD-FTV). ale te 102 konie to jednak za malo by przyzwoicie latac. czy moge bez problemu zamienic ten silnik na 1KD-FTV, 3 litrowy z land cruisera? czy pasuje do skrzyni? czy zmiesci sie pod maske? ma on 170km wiec jesli bedzie gralo to chyba moj hilux odleci

Re: Hilux z silnikiem 2500 td

: sob gru 01, 2012 8:00 am
autor: rokfor32
Blok silnika spasuje bolt on na skrzynię, łapy mocujące do ramy też - ale to w zasadzie tyle z kompatybilności ... :wink:

Do wymiany jest wszyściutko, czyli kompletny silnik z wiązką elektryczną, plus modyfikacja wiązki wewnętrznej (trzeba dołożyć sterownik turbiny). I jako dawca powinien (ze względu na elektrykę właśnie) iść silnik z takiego samego układu napędowego (czyli automat do automatu, manual do manuala bo dosyć znacznie różnią się komputery sterujące. Te z automatu mają zaszyty również sterownik skrzyni). Wymiana kompa wiąze się również z przeprogramowaniem immobilaizera - w naszych warunkach właściwie tylko serwis, a przy takim miksie elektryka musi być spięta poprawnie, inaczej komp serwisowy nie zadziała :wink: Alternatywa - dawca silnika idzie w całości z potrzebnymi tajlami ati-thieff, (co dokładnie - trza patrzyć w serwisówce dla danego modelu, bo w niektórych immo jest na dodatkowym module).

Dodatkowo, przy silniku 1KD-FTV będzie do wymiany misa i smok olejowy - ze starego silnika, tak że nie da się potem spieniężyć w całości oryginała ... :wink:

Przeróbka wydechu i dolotu to już przy tym kosmetyka ... :)21

Generalnie - za taką zabawę można się brać jak masz całe auto jako dawcę (np. rozbitka). W innym przypadku to pochłonie worek forsy, i kupę czasu, z kręceniem sie z lawetą włącznie.

Jest opcja alternatywna, czyli wymiana samej turbiny na taką jak z 1KD-FTV. Ale nie mam rozeznania, czy w tym silniku (2KD-FTV) sterownik poradzi se z powiększonym ciśnieniem doładowania - znaczy czy jak się zwiększy doładowanie to nie potraktuje tego jako błąd i odmówi współpracy. Ale nawet na nominalnym ciśnieniu turbo ze zmienną geometrią popraw dolny zakres (czyli podbije krzywą momentu w dolnym zakresie), więc dynamika auta (taka odczuwalna w codziennej jeździe) powinna się znacznie poprawić.

Opcja jeszcze prostsza - to zapodanie po prostu zdrowej ori turbiny. Ale nie żadne "regeneracje", ino naprawdę nowa. Bo ten silnik w hilu naprawdę fajnie działa, jak jest wszystko dobrze, i jest duża szansa że po prostu turbo masz skończone - i temu słaby :wink: Niestety nie jest to opcja najtańsza ... :)21

Re: Hilux z silnikiem 2500 td

: ndz gru 02, 2012 2:23 am
autor: alban
...ale na bank tańsza niż przeróbka na inny litraż silnika :)21

Re: Hilux z silnikiem 2500 td

: ndz gru 02, 2012 11:39 am
autor: rokfor32
No nie wiem - nowa turbina kosztuje coś koło 8 tysi ... :wink: