Strona 1 z 1

WItam - Jestem nowy ! Ale i mam Ważne Pytanie !

: sob mar 17, 2012 8:26 am
autor: tokarol
Witam mam na Imię Karol :) Jestem z Podlaskiego i zakupiłem toyote 4Runner z 1995r. Autko wyposażone w motor 3.0V6 + instalacja Gazowa.. Wszystko jest super ;) auto jeździ bardzo dobrze i jestem zadowolony ale mam problem :) ! z tyłu mam założone 4zwojowe sprężyny ( czy to oryginalne ) ? i chciałbym podnies tył bo praktycznie ciagnie się po ziemi i wygląda paskudnie.. :( a teraz moje pytanie czy na te spreżyny dac podkładki czy moze dopasuje jakies większe spręzyny od samochodu osobowego czy dostawczego ? Proszę o pomoc :) bede bardzo wdzieczny :) a pytanie do przodu ? czy on jest na drazkach skretnych ? to podniose jeszcze przód - mam 31calowe koła i auto dobrze sie prowadzi. :)

Re: WItam - Jestem nowy ! Ale i mam Ważne Pytanie !

: ndz mar 18, 2012 10:44 am
autor: kmiecio
na wszystkie Twoje pytania jest już odpowiedz na forum, wystarczy poświęcić trochę czasu i poszukać :)11 i chyba pasowało by się przywitać w odpowiednim temacie :)3

Re: WItam - Jestem nowy ! Ale i mam Ważne Pytanie !

: ndz mar 18, 2012 1:08 pm
autor: lech.
tokarol pisze:Witam mam na Imię Karol :) Jestem z Podlaskiego i zakupiłem toyote 4Runner z 1995r. Autko wyposażone w motor 3.0V6 + instalacja Gazowa.. Wszystko jest super ;) auto jeździ bardzo dobrze i jestem zadowolony ale mam problem :) ! z tyłu mam założone 4zwojowe sprężyny ( czy to oryginalne ) ? i chciałbym podnies tył bo praktycznie ciagnie się po ziemi i wygląda paskudnie.. :( a teraz moje pytanie czy na te spreżyny dac podkładki czy moze dopasuje jakies większe spręzyny od samochodu osobowego czy dostawczego ? Proszę o pomoc :) bede bardzo wdzieczny :) a pytanie do przodu ? czy on jest na drazkach skretnych ? to podniose jeszcze przód - mam 31calowe koła i auto dobrze sie prowadzi. :)
Też Cie witamy :lol:

Nie sposób określić jakie to sprężyny w aucie, które przeżyło 17 wiosen i paru userów różnej maści Niewiadomy jest też stopień ich zużycia . Aby miec pewność odpuść sobie półśrodki i zakup prawidłowo dobrane springi do auta. Dobierzesz je bez trudu, bo kilka renomowanych firm ma tę ofertę. Bezpieczeństwo własnej skóry to podstawa.

Re: WItam - Jestem nowy ! Ale i mam Ważne Pytanie !

: śr mar 21, 2012 6:26 pm
autor: betlin
lech&j12 pisze:
tokarol pisze:Witam mam na Imię Karol :) Jestem z Podlaskiego i zakupiłem toyote 4Runner z 1995r. Autko wyposażone w motor 3.0V6 + instalacja Gazowa.. Wszystko jest super ;) auto jeździ bardzo dobrze i jestem zadowolony ale mam problem :) ! z tyłu mam założone 4zwojowe sprężyny ( czy to oryginalne ) ? i chciałbym podnies tył bo praktycznie ciagnie się po ziemi i wygląda paskudnie.. :( a teraz moje pytanie czy na te spreżyny dac podkładki czy moze dopasuje jakies większe spręzyny od samochodu osobowego czy dostawczego ? Proszę o pomoc :) bede bardzo wdzieczny :) a pytanie do przodu ? czy on jest na drazkach skretnych ? to podniose jeszcze przód - mam 31calowe koła i auto dobrze sie prowadzi. :)
Też Cie witamy :lol:

Nie sposób określić jakie to sprężyny w aucie, które przeżyło 17 wiosen i paru userów różnej maści Niewiadomy jest też stopień ich zużycia . Aby miec pewność odpuść sobie półśrodki i zakup prawidłowo dobrane springi do auta. Dobierzesz je bez trudu, bo kilka renomowanych firm ma tę ofertę. Bezpieczeństwo własnej skóry to podstawa.
Nic dodać nic ująć.

Nie zaczynaj od "druciarstwa" - chyba że się na tym znasz i zrobisz to tak że będzie bezpiecznie i dla Ciebie i dla innych.

Pozdr

Re: WItam - Jestem nowy ! Ale i mam Ważne Pytanie !

: śr cze 06, 2012 9:27 pm
autor: czarny_gawron
Powitać.
Pytanie mam, jakie są koszty naprawy/wymiany reduktora JL70 '89,
Przeprowadziłem test;

"Jak sprawdzić luzy w reduktorze bez jego rozbierania?
Warto uruchomić silnik i po włączeniu biegu N (wajcha H4-N-L4) słuchać po kolei dźwięków dochodzących z reduktora na poszczególnych biegach. Jeśli zaczniemy słyszeć terkotanie od trójki to znaczy, że są już poważne luzy na wałku głównym reduktora. Terkotanie będzie się zwiększać na czwórce a na piątce będzie najśliniejsze."

i okazało się że juz na jedynce terkotało.... Zakładam że łożysko poszło na spacer, a może coś więcej?

Pozdr.

Re: WItam - Jestem nowy ! Ale i mam Ważne Pytanie !

: czw cze 07, 2012 7:00 am
autor: rokfor32
Idller shaft plus komplet łożysk i uszczelniaczy - jakoś w tysiu się mieści.

Używkę kupisz jednocześnie ze skrzynią - w tym modelu reduktor trza do śrubki rozebrać żeby go zdjąć ze skrzyni, i nikt się w to nie bawi. Ale - słabe szanse na zakup czegoś w dobrym stanie, niewymagającego wymiany tego wałka - nie rozbiera sie na części nowych J7 :wink:

Jedna uwaga - przy robocie reduktora w J7 trzeba koniecznie zapodawać uszczelkę karterów - albo zapodać mniejszą (o grubość tej uszczelki) podkładkę regulacyjną łożysk stożkowych dolnego wałka, wtedy kartery można skleić silikonem. Mało kto o tym wie, i potem słyszę historie jak to raz rozebrany reduktor szybko się sypie po temu, mimo nowych łożysk ... :wink: A - łożyska oczywiście koyo - napęd toyoty nie toleruje gównolitu :wink:

Re: WItam - Jestem nowy ! Ale i mam Ważne Pytanie !

: sob cze 09, 2012 12:46 pm
autor: czarny_gawron
rokfor32 pisze:Idller shaft plus komplet łożysk i uszczelniaczy - jakoś w tysiu się mieści.

Używkę kupisz jednocześnie ze skrzynią - w tym modelu reduktor trza do śrubki rozebrać żeby go zdjąć ze skrzyni, i nikt się w to nie bawi. Ale - słabe szanse na zakup czegoś w dobrym stanie, niewymagającego wymiany tego wałka - nie rozbiera sie na części nowych J7 :wink:

Jedna uwaga - przy robocie reduktora w J7 trzeba koniecznie zapodawać uszczelkę karterów - albo zapodać mniejszą (o grubość tej uszczelki) podkładkę regulacyjną łożysk stożkowych dolnego wałka, wtedy kartery można skleić silikonem. Mało kto o tym wie, i potem słyszę historie jak to raz rozebrany reduktor szybko się sypie po temu, mimo nowych łożysk ... :wink: A - łożyska oczywiście koyo - napęd toyoty nie toleruje gównolitu :wink:

Ok, podziękował, czyli od ceny trzeba urwać 1500;)

A ktoś zna jakiego magika który specjalizuje się w tojkach, okolice Otwock..?

Pozdr.

Re: WItam - Jestem nowy ! Ale i mam Ważne Pytanie !

: pn cze 25, 2012 6:23 pm
autor: czarny_gawron
Panowie szybkie pytanie, będę wymieniał uszczelniacze zwrotnic... są tam dwie takie jebitnie wielkie naktętki, jaki to rozmiar, 32? Wolę się przygotować a nie w sobotę gonić po sklepach:)
Dziękuje.

Re: WItam - Jestem nowy ! Ale i mam Ważne Pytanie !

: pn cze 25, 2012 7:54 pm
autor: rokfor32
Te na czopach? jeżeli tak - to 52mm.

Re: WItam - Jestem nowy ! Ale i mam Ważne Pytanie !

: wt cze 26, 2012 12:00 pm
autor: czarny_gawron
rokfor32 pisze:Te na czopach? jeżeli tak - to 52mm.
Tak, te na czopach:) 52 sporo, w sieci widzę same o dlugoaci 8cm, i pytanie jak głęboko one tam siedzą? Wystarczy 8cm...

Re: WItam - Jestem nowy ! Ale i mam Ważne Pytanie !

: wt cze 26, 2012 12:34 pm
autor: rokfor32
Wystarczy. Nawet połowa tego też - te nakrętki są na końcówce czopa.