Strona 1 z 1
WItam - Jestem nowy ! Ale i mam Ważne Pytanie !
: sob mar 17, 2012 8:26 am
autor: tokarol
Witam mam na Imię Karol

Jestem z Podlaskiego i zakupiłem toyote 4Runner z 1995r. Autko wyposażone w motor 3.0V6 + instalacja Gazowa.. Wszystko jest super

auto jeździ bardzo dobrze i jestem zadowolony ale mam problem

! z tyłu mam założone 4zwojowe sprężyny ( czy to oryginalne ) ? i chciałbym podnies tył bo praktycznie ciagnie się po ziemi i wygląda paskudnie..

a teraz moje pytanie czy na te spreżyny dac podkładki czy moze dopasuje jakies większe spręzyny od samochodu osobowego czy dostawczego ? Proszę o pomoc

bede bardzo wdzieczny

a pytanie do przodu ? czy on jest na drazkach skretnych ? to podniose jeszcze przód - mam 31calowe koła i auto dobrze sie prowadzi.

Re: WItam - Jestem nowy ! Ale i mam Ważne Pytanie !
: ndz mar 18, 2012 10:44 am
autor: kmiecio
na wszystkie Twoje pytania jest już odpowiedz na forum, wystarczy poświęcić trochę czasu i poszukać

i chyba pasowało by się przywitać w odpowiednim temacie

Re: WItam - Jestem nowy ! Ale i mam Ważne Pytanie !
: ndz mar 18, 2012 1:08 pm
autor: lech.
tokarol pisze:Witam mam na Imię Karol

Jestem z Podlaskiego i zakupiłem toyote 4Runner z 1995r. Autko wyposażone w motor 3.0V6 + instalacja Gazowa.. Wszystko jest super

auto jeździ bardzo dobrze i jestem zadowolony ale mam problem

! z tyłu mam założone 4zwojowe sprężyny ( czy to oryginalne ) ? i chciałbym podnies tył bo praktycznie ciagnie się po ziemi i wygląda paskudnie..

a teraz moje pytanie czy na te spreżyny dac podkładki czy moze dopasuje jakies większe spręzyny od samochodu osobowego czy dostawczego ? Proszę o pomoc

bede bardzo wdzieczny

a pytanie do przodu ? czy on jest na drazkach skretnych ? to podniose jeszcze przód - mam 31calowe koła i auto dobrze sie prowadzi.

Też Cie witamy
Nie sposób określić jakie to sprężyny w aucie, które przeżyło 17 wiosen i paru userów różnej maści Niewiadomy jest też stopień ich zużycia . Aby miec pewność odpuść sobie półśrodki i zakup prawidłowo dobrane springi do auta. Dobierzesz je bez trudu, bo kilka renomowanych firm ma tę ofertę. Bezpieczeństwo własnej skóry to podstawa.
Re: WItam - Jestem nowy ! Ale i mam Ważne Pytanie !
: śr mar 21, 2012 6:26 pm
autor: betlin
lech&j12 pisze:tokarol pisze:Witam mam na Imię Karol

Jestem z Podlaskiego i zakupiłem toyote 4Runner z 1995r. Autko wyposażone w motor 3.0V6 + instalacja Gazowa.. Wszystko jest super

auto jeździ bardzo dobrze i jestem zadowolony ale mam problem

! z tyłu mam założone 4zwojowe sprężyny ( czy to oryginalne ) ? i chciałbym podnies tył bo praktycznie ciagnie się po ziemi i wygląda paskudnie..

a teraz moje pytanie czy na te spreżyny dac podkładki czy moze dopasuje jakies większe spręzyny od samochodu osobowego czy dostawczego ? Proszę o pomoc

bede bardzo wdzieczny

a pytanie do przodu ? czy on jest na drazkach skretnych ? to podniose jeszcze przód - mam 31calowe koła i auto dobrze sie prowadzi.

Też Cie witamy
Nie sposób określić jakie to sprężyny w aucie, które przeżyło 17 wiosen i paru userów różnej maści Niewiadomy jest też stopień ich zużycia . Aby miec pewność odpuść sobie półśrodki i zakup prawidłowo dobrane springi do auta. Dobierzesz je bez trudu, bo kilka renomowanych firm ma tę ofertę. Bezpieczeństwo własnej skóry to podstawa.
Nic dodać nic ująć.
Nie zaczynaj od "druciarstwa" - chyba że się na tym znasz i zrobisz to tak że będzie bezpiecznie i dla Ciebie i dla innych.
Pozdr
Re: WItam - Jestem nowy ! Ale i mam Ważne Pytanie !
: śr cze 06, 2012 9:27 pm
autor: czarny_gawron
Powitać.
Pytanie mam, jakie są koszty naprawy/wymiany reduktora JL70 '89,
Przeprowadziłem test;
"Jak sprawdzić luzy w reduktorze bez jego rozbierania?
Warto uruchomić silnik i po włączeniu biegu N (wajcha H4-N-L4) słuchać po kolei dźwięków dochodzących z reduktora na poszczególnych biegach. Jeśli zaczniemy słyszeć terkotanie od trójki to znaczy, że są już poważne luzy na wałku głównym reduktora. Terkotanie będzie się zwiększać na czwórce a na piątce będzie najśliniejsze."
i okazało się że juz na jedynce terkotało.... Zakładam że łożysko poszło na spacer, a może coś więcej?
Pozdr.
Re: WItam - Jestem nowy ! Ale i mam Ważne Pytanie !
: czw cze 07, 2012 7:00 am
autor: rokfor32
Idller shaft plus komplet łożysk i uszczelniaczy - jakoś w tysiu się mieści.
Używkę kupisz jednocześnie ze skrzynią - w tym modelu reduktor trza do śrubki rozebrać żeby go zdjąć ze skrzyni, i nikt się w to nie bawi. Ale - słabe szanse na zakup czegoś w dobrym stanie, niewymagającego wymiany tego wałka - nie rozbiera sie na części nowych J7
Jedna uwaga - przy robocie reduktora w J7 trzeba koniecznie zapodawać uszczelkę karterów - albo zapodać mniejszą (o grubość tej uszczelki) podkładkę regulacyjną łożysk stożkowych dolnego wałka, wtedy kartery można skleić silikonem. Mało kto o tym wie, i potem słyszę historie jak to raz rozebrany reduktor szybko się sypie po temu, mimo nowych łożysk ...

A - łożyska oczywiście koyo - napęd toyoty nie toleruje gównolitu

Re: WItam - Jestem nowy ! Ale i mam Ważne Pytanie !
: sob cze 09, 2012 12:46 pm
autor: czarny_gawron
rokfor32 pisze:Idller shaft plus komplet łożysk i uszczelniaczy - jakoś w tysiu się mieści.
Używkę kupisz jednocześnie ze skrzynią - w tym modelu reduktor trza do śrubki rozebrać żeby go zdjąć ze skrzyni, i nikt się w to nie bawi. Ale - słabe szanse na zakup czegoś w dobrym stanie, niewymagającego wymiany tego wałka - nie rozbiera sie na części nowych J7
Jedna uwaga - przy robocie reduktora w J7 trzeba koniecznie zapodawać uszczelkę karterów - albo zapodać mniejszą (o grubość tej uszczelki) podkładkę regulacyjną łożysk stożkowych dolnego wałka, wtedy kartery można skleić silikonem. Mało kto o tym wie, i potem słyszę historie jak to raz rozebrany reduktor szybko się sypie po temu, mimo nowych łożysk ...

A - łożyska oczywiście koyo - napęd toyoty nie toleruje gównolitu

Ok, podziękował, czyli od ceny trzeba urwać 1500;)
A ktoś zna jakiego magika który specjalizuje się w tojkach, okolice Otwock..?
Pozdr.
Re: WItam - Jestem nowy ! Ale i mam Ważne Pytanie !
: pn cze 25, 2012 6:23 pm
autor: czarny_gawron
Panowie szybkie pytanie, będę wymieniał uszczelniacze zwrotnic... są tam dwie takie jebitnie wielkie naktętki, jaki to rozmiar, 32? Wolę się przygotować a nie w sobotę gonić po sklepach:)
Dziękuje.
Re: WItam - Jestem nowy ! Ale i mam Ważne Pytanie !
: pn cze 25, 2012 7:54 pm
autor: rokfor32
Te na czopach? jeżeli tak - to 52mm.
Re: WItam - Jestem nowy ! Ale i mam Ważne Pytanie !
: wt cze 26, 2012 12:00 pm
autor: czarny_gawron
rokfor32 pisze:Te na czopach? jeżeli tak - to 52mm.
Tak, te na czopach:) 52 sporo, w sieci widzę same o dlugoaci 8cm, i pytanie jak głęboko one tam siedzą? Wystarczy 8cm...
Re: WItam - Jestem nowy ! Ale i mam Ważne Pytanie !
: wt cze 26, 2012 12:34 pm
autor: rokfor32
Wystarczy. Nawet połowa tego też - te nakrętki są na końcówce czopa.