Strona 1 z 6
LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 5:06 pm
autor: Sygma
Witam
Potrzebuję trochę informacji o takim samochodzie (zdjęcie przypadkowe z allegro) ....
Chodzi o możliwości przystosowania go do turystyka...
1. czy da się ją jakoś podnieść (chodzi o lift, długie wahacze itp) ?
2. czy do kół 32" trzeba zmieniać przełożenia ?
3. awaryjność i wytrzymałość skrzyni automatycznej
4. dodatkowy szpej... jak z dostępnością ?
.... z góry dziękuję

Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 5:24 pm
autor: kpeugeot
lift na drążkach
przekładnia kierownicza listwowa
silnik w którym trzeba dbac o chłodzenie b inaczej głowica idzie out
no i małe w środku
Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 5:30 pm
autor: lech.
Sygma...nie nudź...wszystko już było.
1.tak
2.nie
3.skrzynia OK.
4. full.
Porzuć te myśli kosmate o tej padlinie. Jeśli już się upierasz to olej krzykaczy co im CR kością w gardle i bierz po 2001. Przynajmniej jakoś jedzie i wstydu pod górki nie robi.
Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 5:52 pm
autor: Sygma
miały jakieś blokady na standardzie ?
Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 5:56 pm
autor: lech.
tył, ale przeważnie w krótkich. Sam mechanizm mocno zawodny i upierdliwy.
jak już Ci oczy w tym kierunku lecą, to tylko 3,4 V6. Ale ładną sztukę to tak.. z pół roku się łowi.
Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 5:57 pm
autor: DamnIt!
lech. pisze:Sygma...nie nudź...wszystko już było.
1.tak
2.nie
3.skrzynia OK.
4. full.
Porzuć te myśli kosmate o tej padlinie. Jeśli już się upierasz to olej krzykaczy co im CR kością w gardle i bierz po 2001. Przynajmniej jakoś jedzie i wstydu pod górki nie robi.

a że tak zapytam - sobie kolega foruma4x4 z jakimiś BMWPower nie pomylił?
Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 6:01 pm
autor: Sygma
lech. pisze:
jak już Ci oczy w tym kierunku lecą, to tylko 3,4 V6. Ale ładną sztukę to tak.. z pół roku się łowi.
no właśnie przeglądałem pod kątem jakiejś V6 PB i praktycznie nie ma nic
Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 6:05 pm
autor: Mroczny
Lech dobrze prawi - tylko d4d - ten silnik to największy (i chyba jedyny) atut tego auta. Jedzie super.
Ogólnie - jak kupisz niezgnity, niezmęczony i nie przesadzisz z tjuninkiem to będziesz zadowolony. I nie wierz w mity, obiegowe opinie i inne bzdety wg których najważniejszym problemem jest przekładnia.
Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 6:06 pm
autor: lech.
systematycznie, powoli, kasa w pogotowiu, serwisy z CH i D, i frajda będzie do kwadratu.
Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 6:15 pm
autor: Sygma
a dzisiaj kolega rzucił hasło o tym modelu... i tak zeszła rozmowa na "zrobienie takiej do turystyka" na kołach 33"
i chciałem zasięgnąć języka co można zrobić i jak... i czy warto w ogóle się zajmować tym
Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 6:20 pm
autor: Mroczny
warto - ale z d4d
poszukaj moich postów - mam takie, używam i sobie chwalę
Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 6:23 pm
autor: brodafidela
Mroczny pisze:warto - ale z d4d
A jak z czułościa na paliwo tego motoru?
Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 6:24 pm
autor: lech.
Sygma pisze:a dzisiaj kolega rzucił hasło o tym modelu... i tak zeszła rozmowa na "zrobienie takiej do turystyka" na kołach 33"
i chciałem zasięgnąć języka co można zrobić i jak... i czy warto w ogóle się zajmować tym
33" to za dużo. I więcej szkody z tego, niż pożytku.
Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 6:27 pm
autor: Sygma
czyli na samo auto..
nie mniej niż 30k trzeba szykować
ile by kosztowało podniesienie (i ile trzeba podnieść) by swobodnie weszły koła 33"
i normalnie "pracowały" na jakiś tam skoku ?
Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 6:28 pm
autor: Sygma
brodafidela pisze:
A jak z czułościa na paliwo tego motoru?
pewnie jak każdy CR
układ (pompa i wtryskiwacze) jest smarowany paliwem...... i musi być ono dobre
lech. pisze:
33" to za dużo. I więcej szkody z tego, niż pożytku.
czyli tylko 32" ?
Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 6:35 pm
autor: lech.
Sygma pisze:czyli na samo auto..
nie mniej niż 30k trzeba szykować
ile by kosztowało podniesienie (i ile trzeba podnieść) by swobodnie weszły koła 33"
i normalnie "pracowały" na jakiś tam skoku ?
nie w tym rzecz.
MT 33 jest dużo cięższy od serii. Dostaje w kość układ zawieszenia, kierowniczy, droga hamowania rośnie i rozpędzanie trwa wieczność.
IMHO zysk na szutrach żaden, w gnojówce toto kołem nie zakręci a na codzień to...sam sobie dośpiewaj.
Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 6:36 pm
autor: DamnIt!
Załóż slicki na felach 20" a zaimponujesz lech.owi

Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 6:47 pm
autor: Sygma
DamnIt! pisze:Załóż slicki na felach 20" a zaimponujesz lech.owi

jak masz pisać takie durnoty...
to lepiej nie pisz nic w tym temacie
mogę o to prosić ?
Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 6:58 pm
autor: Mroczny
brodafidela pisze:Mroczny pisze:warto - ale z d4d
A jak z czułościa na paliwo tego motoru?
ten silnik rzęzi tak samo niezależnie od tego czym zalany. Nie pilnuję specjalnie, jeżdżę dużo po ukrainie.. Odpala w największe mrozy, zapierdziela. Ale ma zaledwie 350tys więc jeszcze młody
jak się przesiadam w d2 to mi obrotomierza brakuje. Świetny silnik acz przykry dźwiekiem
Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 7:00 pm
autor: Sygma
a jak wygląda podobieństwo w zawieszeniu i skrzyni automatycznej do 4-runner'a 3.4 z 2001 ?
Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 7:01 pm
autor: Mroczny
pewnie zbliżone... ale nie mam pojęcia jak bardzo
Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 7:04 pm
autor: DamnIt!
Sygma pisze:DamnIt! pisze:Załóż slicki na felach 20" a zaimponujesz lech.owi

jak masz pisać takie durnoty...
to lepiej nie pisz nic w tym temacie
mogę o to prosić ?
możesz. prosić zawsze możesz

Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 7:07 pm
autor: Sygma
Mroczny pisze:pewnie zbliżone... ale nie mam pojęcia jak bardzo
zdjęcie wnętrza... przyjemne
moc Pb już taka dająca radę
Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 7:14 pm
autor: lech.
Sygma...a widziałeś 4R całego i zdrowego kiedy?
..bo szczerze powiedziawszy się tych puszek przemełło trochę i do 4R w tych rocznikach szkoda podchodzić z miernikiem w garści. 10/10 to gnieciuchy.
Re: LAND CRUISER 3.0TD J95, 1998-99 - garść informacji
: pn gru 17, 2012 7:30 pm
autor: Wojtek_W
Sygma pisze:Mroczny pisze:pewnie zbliżone... ale nie mam pojęcia jak bardzo
zdjęcie wnętrza... przyjemne
moc Pb już taka dająca radę
Tak sie lekko przyj**ie..
Ktorys post do tylu chyba w watku o wyborze auta tak psioczyles i utyskiwales na japonskie wnetrza. Dokldnie mi sie szukac niechce, ale bylo cos w stylu nudy, strzelania w leb i "nigdy w zyciu".
Skad ta zamiana?

Pip nie robi?
Moj klient ma serii taka dluga. Od nowosci w jednych lapach, juz w d4d- 670 tys nakulane. Cos tam raz bylo przy szynie robionie. W zawieszeniu oprocz dupereli nic. Ale z czarnego zjezdza tyle co przecietny plaskacz. Mowi,ze bedze nim jezdzil az nie odpadna kola, a gosc jako klient jest wyjatkowo upierdliwy. Wiec chyba dobre