Kolejny raz wyciągarka mechaniczna do G

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr gru 15, 2004 8:44 am

Krecik pisze:... Nie mam nic przeciwko wycięciu dziury w podłodze, pod warunkiem ze da się na tę dziurę dorobić klapę tak zeby po zamknięciu poziom podłogi był nadal jeden. Czyli jak tam z tyłu sobie kogos posadzę to zeby nie musiał nóg pod brodę podnosic bo na podłodze jakies wielkie pudło wyspawane...
BTW. z tymi marzeniami wcale nie jest tak strasznie ;) niektóre sie spełniają
co do umieszczenia pod podloga tej wyciagary przynajmniej w wersji oryginalnej to jest to duze wyzwanie, mam rowniez fotki jak to wyglada na golej ramie od G no i jakos tego nie widze, zeby ja cala pod podlaga zmiescic :roll: Ale jak to mowia do odwaznych swiat nalezy....
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » czw gru 16, 2004 5:03 pm

tak wiec dzieki uprzejmosci kolegi krecika wklejam linka do mojego stwora, patrzec i podziwiac.....
:)21



http://www.atone.pl/Wyciagara/
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
lc80
 
 
Posty: 109
Rejestracja: pn gru 20, 2004 6:49 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Kolejny raz wyciągarka mechaniczna do G

Post autor: lc80 » ndz gru 26, 2004 1:40 pm

Krecik pisze:No wlasnie, pól roku temat juz był, ale nic z niego nie wynikło. Czy jest już w naszym kraju choć jedna (albo moze wiecej) krótka G z zamontowaną wyciągarką mechaniczną - ciągnącą do przodu ??? Moze ktos cos wie na ten temat ?

Wyjscie z reduktora istnieje, wiec niby tylko wyciągarkę pociąć wstawić w ramę i smigać, ale czy ktos ten stan osiągnął ??

Chodzi mi o G, nie o wynalazki na ramie G ale z budą od czegos innego :)

K.
g z mechanikiem to jest juz kilknascie,tylko chyba wlasciciele nie udzielaja sie na forum,ja jestem umowiony na montaz na poczatek lutego,jak wytrzymasz do tego czasu sluze informacją i ewentualnie polecam wizje lokalną :-)

Awatar użytkownika
Król
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw gru 09, 2004 5:54 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Król » pn gru 27, 2004 1:57 pm

jestem w trakcie wkładania stara do G, zapraszam W-wa ul. Mińska 25 tel. 602212274.

Awatar użytkownika
Slawek-J
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 28, 2004 10:15 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Slawek-J » pn sty 03, 2005 11:28 pm

MOC pisze:tak wiec dzieki uprzejmosci kolegi krecika wklejam linka do mojego stwora, patrzec i podziwiac.....
:)21
Generalnie to pozazdrościć, sam myślę od jakiegoś czasu o mechaniku ale na razie to od 8 miechów na warsztacie. :cry:
Ale do rzeczy mam wątpliwość jeśli chodzi o koła zmieniające kierunek ciągnięcia liny – mają za małą średnicę; jak wyciągał mnie koleś na mechaniku przez taki mały nawrót to lina 10 strzelała jak by to był sznurek. Dopiero gdy odwrócił pojazd i ciągnął na wprost nie było problemu i targną mnie jak z masła.
Pomyśl o tym, warto zapytać się specjalisty od lin, ale każda lina ma minimalny promień zagięcia inaczej jej wytrzymałość spada drastycznie.
Wydaje się to być promień który lina uzyskuje bez wysiłku, tym samym naprężenia wewnętrzne liny nie zrywają włukien. :)2
Gelenda to jest to.

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » wt sty 04, 2005 2:00 am

w takim razie jak pociagnac ta line na przod :roll:

a co do warsztatu to sie nie przejmuj 8) moj juz od ponad roku tam zalega :wink:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Król
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw gru 09, 2004 5:54 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Król » wt sty 04, 2005 8:03 am

1. poco nawrót. 2. lina 12mm. 3. zobacz W-wa ul.Mińska 25. tel. 602212274

Awatar użytkownika
Slawek-J
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 28, 2004 10:15 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Slawek-J » wt sty 04, 2005 8:41 am

Zbigniew Król pisze:1. poco nawrót. 2. lina 12mm. 3. zobacz W-wa ul.Mińska 25. tel. 602212274
1) Nawrót niczemu nie przeszkadza, jest tylko kwestia średnicy bloczków.

2) Jeżeli jest b. mała średnica to i 12 strzeli jak sznurek może nawet szybciej, bo dla niej krytyczny promień jest większy.

3) nawrót może też się przydać do ciągnięcia w tył. Po prostu blokujesz linę z przodu zakładasz zblocze z tyłu i już ciągniesz się do tyłu.
:)2
Gelenda to jest to.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » wt sty 04, 2005 8:47 am

MOC pisze:tak wiec dzieki uprzejmosci kolegi krecika wklejam linka do mojego stwora, patrzec i podziwiac.....
:)21



http://www.atone.pl/Wyciagara/
najbardziej urzekły mnie spawy.....

to nie ma prawa działać :)21
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt sty 04, 2005 9:16 am

Ja wam moge pokazac jak pod spodem mam puszczona line w gazie bo Moc mowil ze to taki problem a ja pozscilem i lina sie nawet ładnie nawija. Mam zdjecia na aparacie wieczorem sciagne z aparatu i dam link do fotek.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » wt sty 04, 2005 11:57 am

Co do rozmiarów to Starowska oryginalna faktycznie nie mieści się pomiędzy ramą .
Mieści się za to idealnie , jakby była od tego , wyciągarka od Gaza 66 .
Jest ciut mniejsza od Stara i ma lepsze hamulce . Włazi bez przeróbek
W długiej mieci się pod tylnym fotelem ale trzeba ciąć podłoge bo wyłazi ok 8-10 cm do środka samochodu .
Na razie tak wynika z pomiarów z natury bo choć wyciągara juz leży to brakuje narazie czasu na montaż . Jak będe w trakcie to zrobie parę fotek poglądowych coby było w przyszłości innym łatwiej
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » wt sty 04, 2005 12:37 pm

MOC pisze:tak wiec dzieki uprzejmosci kolegi krecika wklejam linka do mojego stwora, patrzec i podziwiac.....
:)21



http://www.atone.pl/Wyciagara/
:o :o :o
Chopie w niezly korkociag wpadles...
Disco 300 ES

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » wt sty 04, 2005 1:09 pm

Ja w tej wyciągarce podziwiam MOC wycieków oleju i MOC silikonu.

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » wt sty 04, 2005 1:19 pm

MOC pisze:tak wiec dzieki uprzejmosci kolegi krecika wklejam linka do mojego stwora, patrzec i podziwiac.....
:)21



http://www.atone.pl/Wyciagara/
MOC - czy przystawka którą masz na zdjęciach to ta od Buliego ?

Co do mocowania reduktora wraz z przystawką w ramie to widzę że musiałeś wywalić oryginalą lewą łapę ramy i wstawić w to miejsce dwie inne podpory :-?
Możesz napisać coś na ten temat ?
Na przystawce nie ma wspornika który pozwala do przykręcenia do orginalej łapy podporowej ?
Jak jest załączana ? Przez obrót wokó osi dzwigni czy przez wsunięcie/wysunięcie dzwigni ?
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr sty 05, 2005 2:12 am

Peter pisze:
MOC pisze:tak wiec dzieki uprzejmosci kolegi krecika wklejam linka do mojego stwora, patrzec i podziwiac.....
:)21



http://www.atone.pl/Wyciagara/
najbardziej urzekły mnie spawy.....

to nie ma prawa działać :)21
to ty tak twierdzisz :lol:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr sty 05, 2005 2:13 am

jerry30 pisze:
MOC pisze:tak wiec dzieki uprzejmosci kolegi krecika wklejam linka do mojego stwora, patrzec i podziwiac.....
:)21



http://www.atone.pl/Wyciagara/
:o :o :o
Chopie w niezly korkociag wpadles...

chyba raczej w petle...
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr sty 05, 2005 2:19 am

Bikl pisze:MOC - czy przystawka którą masz na zdjęciach to ta od Buliego ??
Nie... od stara :wink:
Bikl pisze: Co do mocowania reduktora wraz z przystawką w ramie to widzę że musiałeś wywalić oryginalą lewą łapę ramy i wstawić w to miejsce dwie inne podpory :-?
Możesz napisać coś na ten temat ?Na przystawce nie ma wspornika który pozwala do przykręcenia do orginalej łapy podporowej ?
A co tu pisac zostala odcieta i przyspawaa w innym bardziej dogodnym miejscu w razie bardziej dokladnych pytan trzaby do mechaniora sie udac bo szczerze mowiac ja o tym co on tam robi poza efektem wizualnym nic na razie powiedziec nie moge :lol:
Bikl pisze:Jak jest załączana ? Przez obrót wokó osi dzwigni czy przez wsunięcie/wysunięcie dzwigni ?
Zalaczanie odbywasie przez wsuniecie/wysuniecie dzwigni, obroty zalezne od zalaczonego biegu, to samo tyczy sie kierunku obrotu bebna 8)

cos jeszcze ??
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr sty 05, 2005 2:21 am

boris.blank pisze:Ja w tej wyciągarce podziwiam MOC wycieków oleju i MOC silikonu.
a po czym to wnosisz ze sie z niej tak leje jesli mozna wiedziec ??


Przypominam ze sa to zdjecia z czasu jej montowania i wszelka zbieznosc z sytuacja terazniejsza jest jedynie przypadkowa....
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr sty 05, 2005 8:19 am

Och, rzeczywiście chodziło mi o przystawkę odbioru mocy ze skrzynią redukcyjną.

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » śr sty 05, 2005 9:26 am

MOC pisze:
Bikl pisze:MOC - czy przystawka którą masz na zdjęciach to ta od Buliego ??
Nie... od stara :wink:

Zalaczanie odbywasie przez wsuniecie/wysuniecie dzwigni, obroty zalezne od zalaczonego biegu, to samo tyczy sie kierunku obrotu bebna 8)

cos jeszcze ??
Tylko parę pytań :P :)4

Od którego Stara ??
Na czym polegało dopasowanie przystawki i reduktora poza wykonaniem płyty mocującej którą widać na zdjęciach ?
Zmieniałeś jakieś koła zębate albo dodawałeś jakieś koło pośrednie ?
Ile kosztowało zmontowanie tej przystawki tak żeby działało ?

Twój patent dał mi sporo do myślenia :wink: :)4 . Nie masz nic przeciwko pójściu w Twoje ślady ? :P
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr sty 05, 2005 1:34 pm

jesli chodzi o stara to popularny w dawnych czasach star 66 zwany dalej pszczolka :wink:

co do pojscia w moje slady to absolutnie nie mam nic przeciwko temu :)2

a co do mojego patentu.... to nie jest moj patent 8)
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

sinkler
Posty: 339
Rejestracja: sob sty 15, 2005 5:28 pm
Lokalizacja: Łódź

Wyciągarka el prawda czy fałsz

Post autor: sinkler » ndz sty 16, 2005 8:02 pm

Panowie!
czy w takim razie nie rozglądać się za wyciągarką elektryczną.
nie wyobrażam sobie następnego remontu(kończę blachę). Co kupić aby realnie się wyciągnąć .mam krótkiego G 300d
stary dyfer

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » ndz sty 16, 2005 8:17 pm

wszystko zalezy ile chcesz na nia wylozyc szelestow...
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyciągarka el prawda czy fałsz

Post autor: Krecik » ndz sty 16, 2005 8:56 pm

sinkler pisze:Panowie!
czy w takim razie nie rozglądać się za wyciągarką elektryczną.
nie wyobrażam sobie następnego remontu(kończę blachę). Co kupić aby realnie się wyciągnąć .mam krótkiego G 300d
No to realnie to wygląda tak - kirfor za 200zł i metrowa rura. Wtedy nic a nic w aucie nie trzeba przerabiać :) Hak z kirfora pasuje do ucha z przodu. Mozna ciągnąć. Mam juz doktorat z kirforowania G ;D Lżej idzie jak ma wyłączone szpery i jest na luzie ;)

Jesli kirfor nas nie zadowala to następny w kolejnosci będzie tandemik elektryczno-elektryczny, czyli elektryk na przód, elektryk na tył. W dobie T-Maxów 12500 za 3700zł nie ma sie co bujać z wyciągarkami 8000lbs, troche nasze autka za cięzkie. Tu będą potrzebne dwie płyty pod wyciągarki, troche dłubanki z kablami elektrycznymi, ewentualnie wymiana akumulatora. Alternator chyba wystarczy. Cięcia najmniej, ingerencji do środka auta tez najmniej.

O wyciągarce hydraulicznej nic pisac nie bede, bo nie zgłebiałem tematu.

Mechanik - jak obejrzałem konstrukcję zbyszka króla to dochodzę do wniosku takiego - mechanik w G jak najbardziej, ale tylko do przodu, opcja z mozliwoscią prowadzenia liny do tyłu jest już koszmarna, wiec ja u siebie odpuszczam. Do przodu będize mechanik, z tyłu będize elektryk. Dlaczego tak - jeden elektryk w aucie być musi. Musi i koniec. Ktos sie zapyta po co, przecież mechanik z opcją na tył wystarcza, ok,niech zatem postawi auto leżące na dachu spowrotem na koła za pomocą mechanika ;D albo wyciągnie z wody auto z zalany silnikiem. Hehe...

Ile roboty z mechanikiem - tak jak widziałem, da się to upakować do G z budą, ale niestety bedzie wystawało wszystko w srodku budy jakies 10 cm, wiec o tyle wyżej wyjdzie podłoga. ROboty z elektrykiem - tyle co zwykle.

A wszystko i tak rozbija się o to czy jeździsz turystycznie czy ambicjonalnie :)

Ja do siebie - teraz zaraz elektryk do tyłu, z płytą itd, mocowanie 'docelowe'. A nastepny w kolejnosci mechanik ciągnący do przodu.
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

sinkler
Posty: 339
Rejestracja: sob sty 15, 2005 5:28 pm
Lokalizacja: Łódź

kiffor

Post autor: sinkler » ndz sty 16, 2005 9:56 pm

kiffor ma uciąg 2,5tony a wyciągarki mienią się 4,5T
a jeśli elektryczka to jaka firma.
Nie planuję wjazdu na kasprowy ale wiesz jak to jest jeśli mam wydać szelki na dyndający hak , a potem i tak wołac chlopa , który najpierw będzie miał mi ochotę przy.....lć że mu gdzieś wjechałem.
Piotrek
stary dyfer

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości