Pompa wspomagania do Gieńki 230ge@300ge

G, Unimog

Moderator: Mroczny

mxw
 
 
Posty: 178
Rejestracja: czw sie 24, 2006 12:22 pm
Lokalizacja: Trójmiasto

Pompa wspomagania do Gieńki 230ge@300ge

Post autor: mxw » wt wrz 01, 2009 12:40 am

Witam, :D
I znów ma pytanie do szanownych Kolegów z pod "ciemnej gwiazdy"
Obecnie zmieniam silnik w swojej Geli z 230 GE na 300 E ze 124 89r 12V, (oczywiście benzyna) [ma powstać coś w stylu 300GE] Silnik jest już przełożony, skrzynia 5 pasuje jak ulał, [auto już pali ] są małe problemy z brakiem jakiś czujników powietrza i przekaźników ale to jest do załatwienia.
Mój "wspaniały" :) mechanik dziś stwierdził, że pompa od wspomagania od 124 300E jest chyba za słaba (ma 110 bar) - a On twierdzi, że wspomaganie kiepsko działa bo przekrój przewodów jest za mały i mówi mi przez telefon, że mam nabyć mocniejszą pompę, która będzie miała większa średnice węży, czy to możliwe że ma racje ????
Trochę nie chce mi się w to wierzyć, bo w 230 GE wymieniałem w ubiegłym roku pompę wspomagania na typowa od osobówki za 80 pln która miała chyba tylko 85 barów i działało super.
Może ktoś posiada 463 300 GE z 90r lub wyżej i może mi wysłać info z tabliczki znamionowej pompy wspomagania lub też wie o co w tym chodzi ?????????
Bardzo proszę o pomoc i sugestie :( bo czas leci nieubłaganie a ja nadal auta nie mam...........>

Pozdrawiam,
Marcin

/ps/ sugestie bym zmienił mechanika nie wchodzą w grę... :lol:
W 460 230GE@->300GE

kita
 
 
Posty: 260
Rejestracja: czw maja 13, 2004 8:49 pm

Re: Pompa wspomagania do Gieńki 230ge@300ge

Post autor: kita » wt wrz 01, 2009 7:42 am

moja G230 śmigała bez problemu na zestawie 3.0 M103 z W126, przewody hydrauliczne pozostały oryginalne z G , pojazd śmiga do dzisiaj z tym silnikiem na 33' kółkach,
mocniejszą pompę 120 bar miał jakiś model okulara - sprawdź to co masz zanim następne koszty polecą

mxw
 
 
Posty: 178
Rejestracja: czw sie 24, 2006 12:22 pm
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Pompa wspomagania do Gieńki 230ge@300ge

Post autor: mxw » pt wrz 11, 2009 6:51 pm

Witam :D ,
Kupiłem 2 pompę [taka samą od 124 300E] i okazało się że taki sam biedny efekt działania, czy możliwe że to wina nieszczelnej (cieknącej) kolumny kierowniczej ?
Niestety auta nadal nie mam :( , pomysł wymiany silnika powoli wydaje mi się nietrafiony.....>
Może któryś z szanownych Kolegów forumowiczów posiada G-Klase 300 GE (np z 90 -91r) i może przesłać mi info z tabliczki znamionowej na jego pompie wspomagania ???

Pozdrawiam,
M
W 460 230GE@->300GE

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: Pompa wspomagania do Gieńki 230ge@300ge

Post autor: Liroz » pt wrz 11, 2009 8:48 pm

Ja się nie znam ale 124 to musi mieć mikrusowate serwo w stosunku do Geli? Może pompy od 124 mają za słabą wydajność? Może znajdź pompę od G, to musi działać :roll:
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

ub1k
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pt paź 19, 2007 1:45 pm

Re: Pompa wspomagania do Gieńki 230ge@300ge

Post autor: ub1k » pn wrz 21, 2009 7:41 pm

Z foto był problem techniczny ale numer u mnie jest taki: 126 460 3580
Samurai 1.9 PSA lift 2" BFG MUD MT
W463 300GE

W463 300GE
V70 2.5 TDI R5 na suwaku

mxw
 
 
Posty: 178
Rejestracja: czw sie 24, 2006 12:22 pm
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Pompa wspomagania do Gieńki 230ge@300ge

Post autor: mxw » pn wrz 21, 2009 8:05 pm

Dzięki za info UB1K :) (a ile jest u ciebie bar ????)
Na mojej pompie jest 124 460 1880 110 bar
[kolumnę daje do regeneracji, zobaczymy czy to coś pomoże]

Pozdrawiam,
M :D
W 460 230GE@->300GE

ub1k
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pt paź 19, 2007 1:45 pm

Re: Pompa wspomagania do Gieńki 230ge@300ge

Post autor: ub1k » wt wrz 22, 2009 9:26 pm

Sprawdzałem na dwóch Gelendach - krótka i long i obie mają tę samą pompę 126 460 3580, napisane na niej jest 82 lub 84 bary (napewno poniżej 90 :) - kiepsko widać bo przysłonięte ale jest jak napisałem).

A właściwie to jaki niepożądany efekt masz z tym układem kierowniczym? Niewiele napisałeś, prócz tego, że chcesz nową pompę.
Samurai 1.9 PSA lift 2" BFG MUD MT
W463 300GE

W463 300GE
V70 2.5 TDI R5 na suwaku

mxw
 
 
Posty: 178
Rejestracja: czw sie 24, 2006 12:22 pm
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Pompa wspomagania do Gieńki 230ge@300ge

Post autor: mxw » wt wrz 22, 2009 10:39 pm

Dzieki za info :D
Oczywiście wszytko zaczęło się od wymiany silnika na 300E od 124 :(
[wcześniej przy oryginalnym 230 GE było ok, pompa miała 85 bar (też po wymianie z osobówki bo oryginał padł), co było na tabliczce nie pamiętam bo silnik na mazurach a ja w Gdańsku]
Efekt: wspomaganie działa wolno i słabo - przy jeździe powyżej 60 km/h prawie ok, ale przy wolnych manewrach strasznie ciężko chodzi, przy włączonym napędzie na przód, lepiej ale nadal nie tak jak powinno być>>>
Pozdrawiam,
M :)
W 460 230GE@->300GE

ub1k
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pt paź 19, 2007 1:45 pm

Re: Pompa wspomagania do Gieńki 230ge@300ge

Post autor: ub1k » śr wrz 23, 2009 11:49 am

To raczej nie wina mocy pompy, chyba, że trafiasz ciągle na uszkodzoną.
Możesz wymienić jeszcze filtr do wspomagania dla W463 - w ASO ok 46 pln nr 000 466 21 04.

A jak z "odbijaniem" kierownicy do punktu wyjściowego? . Może masz za bardzo skręcony układ kierowniczy, niech mechanik poluzuje i sprawdź.
Samurai 1.9 PSA lift 2" BFG MUD MT
W463 300GE

W463 300GE
V70 2.5 TDI R5 na suwaku

mxw
 
 
Posty: 178
Rejestracja: czw sie 24, 2006 12:22 pm
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Pompa wspomagania do Gieńki 230ge@300ge

Post autor: mxw » wt lis 10, 2009 11:33 pm

Witam,
znalazłem rozwiązanie problemu "usterki" [pisze bo może pomoże to komuś rozwiązać podobny problem>>> :) ]
Okazało się że amortyzator skrętu był mocno wygięty a do tego układ kierowniczy skręcony na maxa
[wymiana amortyzatora, regeneracja maglownicy oraz drążka i jest OK]
Pompa od 300E oczywiście była w pełni sprawna...
Pozdrawiam,
M.:D
W 460 230GE@->300GE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość