Regeneracja pompki blokady

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Suj
 
 
Posty: 265
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 12:03 am
Lokalizacja: Koszalin

Regeneracja pompki blokady

Post autor: Suj » czw mar 15, 2007 2:23 am

Witam

W związku ze zbiżająca się Kaszubią w której to imprezie mam zamiar wziąć udział postanowiłem ostatecznie rozwiązać problemy z pracą blokad w swoim pojeździe. Podczas kolejnych podejść do tego tematu rozwiązywałem kolejno napotkane przeszkody, a celu nadal nie osiągnąłem. Mam już załatwione takie tematy:
1. Wymieniony cylinder siłownika tylnej blokady (był pękniety)
2. Wymienione gumy uszczelniające w obu siłownikach (oryginały MB)
3. Sprawdzone działanie przesuwki - palcem czy wkrętakiem da się załączyć
4. W cylindrach siłowników czysto, tłoki nie zżarte
5. Połaczenia pompek i siłowników szczelne
6. Cylindry pompek czyste, tłoki OK.

Została kwestia gum uszczelniających w pompkach. Miałem już próbę z jakimś zestawem naprawczym od pompy sprzęgła FAG o średnicy 19 mm od L406- do bani. Jak się popompowało, to na chwilę zaskakiwało. W akcie desperacji pojechałem do ASO i poprosiłem o dobranie zestawu naprawczego do moich pompek. Ja sam nie mogłem rozeznać się w EPC w tym temacie - moim zdaniem brak jednoznaczności. Wczoraj przyszedł zestaw który mi pan w ASO dobrał i załamka. Ja mam cylinder fi. 19 lub 19,05 mm a tu zestaw do fi 23,81 mm. Na domiar złego zgubiłem (pewnie wyrzuciłem...) dowód zakupu a zorientowałem się w domu że to nie ta średnica :evil:
Możecie pomóc mi w rozwianiu pewnych wątpliwości. Cylindry pompek są produkcji FAG. Jaką one mają średnicę? 19 czy 19,05 mm. Moje akcesorium pomiarowe nie pozwala mi rozróżnić tej subtelnej różnicy a przeczuwam że może to mieć znaczenie przy próbie dobrania jakiegoś zestawu gumek od sprzęgła. Czy ktoś z was ma za sobą pozytywne doświadczenia z zastosowaniem gum od pomp sprzęgła, np SEINSA/AUTOFREN. Jeśli tak to od jakiego modelu lub jaki numer zestawu? Katalog jest na www.seinsa.es a dostępne są w sklepie za rogiem za niewielkie pieniądze. Chciał bym dobrać coś z zamienników bo boję się kolejnej wtopy w ASO. Oni sami nie wiedzieli co mi sprzedają a w obecnej sytuacji nawet nie mogę im tego oddać - a kosztowało niebagatelnie bo około 200PLN. Ewentualnie czy zna ktoś numer mercedesa dla zestawu naprawczego dla pompki załączającej systemu FAG o srednicy około 19 mm. Na korpusie pompek nie ma oznaczeń mercedesa więc nie wiem jaki to ma numer w/g MB. EPC też daje kilka możliwości. I nie jest to A0002903412 bo to 23,81 mm.
Jeśli nic z tego nie wyjdzie pozostanie mi chyba tylko zakupienie kompletnych pompek za okrągłą sumkę około 1500 PLN :cry:
Paweł

MB G240D/300D 24V '84

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » czw mar 15, 2007 10:07 am

Jezeli nie znasz zasady pracy pompki to mozesz x gumek wymienić itd . Pompka musi nabierac płyn a nie powietrze, zadziałac jak zawór zwrotny.

Awatar użytkownika
Suj
 
 
Posty: 265
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 12:03 am
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Suj » czw mar 15, 2007 10:42 am

Witam
Artur pisze:Jezeli nie znasz zasady pracy pompki to mozesz x gumek wymienić itd . Pompka musi nabierac płyn a nie powietrze, zadziałac jak zawór zwrotny.
Wymieniłem też gumki uszczelniające przy trójnilach zasilających, sam plastikowy trójnik a całość była odpowietrzana. Doprowadzenie płynu do pompek jest szczelne, nie bardzo wiem skąd więc pompka miała by zasysać w moim przypadku powietrze. Czy z Twojej wypowiedzi mam wnioskować że nie ma różnicy jaka jest średnica 19 czy 19,05? Czy gumki od pompek sprzęgła się nie nadają? Czy wiesz jakie gumki można zastosować. Pozdrawiam.
Paweł

MB G240D/300D 24V '84

Awatar użytkownika
arek.d
Posty: 328
Rejestracja: śr kwie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: WARSZAWA,BIAŁOŁĘKA DW.

Post autor: arek.d » czw mar 15, 2007 12:27 pm

Firma którą masz "za rogiem" ma w ofercie również "reperaturki" czyli małe kartonowe pudełeczka wypełnione gumkami i uszczelkami do pomp i siłowników. Kolega z Intercarsu bez problemu znalazł zestawy i do pomp blokad i do pompy sprzęgła z katalogu seinsa. A fi pompki 19. Nie wiem ile kosztuje zestaw naprawczy do pompy blokady , bo nie potrzebowałem , ale bebechy do pompy sprzęgła to 380.-zl. Powodzenia.

PS. no, a co nowe to nowe :wink:

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pt mar 16, 2007 8:36 am

Suj pisze:Witam
Artur pisze:Jezeli nie znasz zasady pracy pompki to mozesz x gumek wymienić itd . Pompka musi nabierac płyn a nie powietrze, zadziałac jak zawór zwrotny.
Wymieniłem też gumki uszczelniające przy trójnilach zasilających, sam plastikowy trójnik a całość była odpowietrzana. Doprowadzenie płynu do pompek jest szczelne, nie bardzo wiem skąd więc pompka miała by zasysać w moim przypadku powietrze. Czy z Twojej wypowiedzi mam wnioskować że nie ma różnicy jaka jest średnica 19 czy 19,05? Czy gumki od pompek sprzęgła się nie nadają? Czy wiesz jakie gumki można zastosować. Pozdrawiam.
Odpowietrzenie polega na odkręceniu odpowietrznika od siłownika i płyn powinien ciurem zapierd. nie dosłownie ale ostro kapać . Jeżeli nie kapie to pierwszy objaw ze nie nabiera płynu grawitacyjnie. Ważne są powierzchnie uszczelniające na tłoku jak również szerokość gumki nie może być węższa niż nacięty rowek na tłoku . Średnica gumki jeżeli masz 19mm a 19,05 to nie robi różnicy ale szerokość jest równie ważna . Na końcu tłoka jest taki grzybek pod sprężynką on pełni role zaworka zwrotnego i tego najczęściej niema w zestawie naprawczym . Tłok musi sie cofać do końca sprawdź wyregulowanie cięgieł wymacaj luz sprawdź czy powraca .Odnośnie kupowania gumek to musisz rozebrać i z gumkami walić do sklepu tak jak kolega pisał są małe niebieskie kartoniki które kosztują 18zł . Najlepiej na wzór średnice podać i mówić ze to od sprzęgła od busa lub nie wiadomo co na końcu sie przyznawać ze to do G bo cię oskubią z forsy jak mało kogo. Pompa może nabierać powietrza również od strony cięgła. A jak to wszystko zadziała to trza sprawdzić czy ciśnienie trzyma czy po kilku min nie wyłączy ci blokady i opierd. przesuwkę. Przy załączniu blokad zalecane kilkakrotne podpompowanie gałeczką aby zapewnić dobre napełnienie płynu a nie tylko raz dzwignia i h... (to nie hamulce ze sie naciska i odpowietrza to działa jak sprzęgło i tak samo trza to odpowietrzać)

Awatar użytkownika
krzysztof1908
 
 
Posty: 246
Rejestracja: pt lis 11, 2005 9:38 pm
Lokalizacja: kalisz

Post autor: krzysztof1908 » sob mar 17, 2007 2:37 pm

nie wiem czy przyda ci się moja uwaga ale wyczytałem gdzieś że pasują tam reparaturki od siłownika sprzęgła od 123 albo 124.sprawdź.
kia rocsta 1,8 mercedes G

Awatar użytkownika
Ml_Kruszka18
Posty: 315
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Ml_Kruszka18 » sob mar 17, 2007 6:46 pm

123 :P
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla :) teraz obserwator

Awatar użytkownika
Suj
 
 
Posty: 265
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 12:03 am
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Suj » pt mar 30, 2007 12:36 pm

Witam

Ochłonąłem już troszkę po Kaszubii więc napiszę jak się skończyła przygoda z regeneracją. Otóż dostałem w dobrej cenie zapakowane, nowe zestawy naprawcze z całym tłoczkiem pasujące do moich pompek które leżały sobie spokojnie u kolegi na półce. Wszystko bez problemu pasowało, odpowietrzyłem, wyregulowałem położenie siłownika i robi aż miło.
Dla potomnych: numer zestawu naprawczego do pompek blokad FAG o średnicy 19 mm to A 000 353 24 55. Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Paweł

MB G240D/300D 24V '84

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości