300GD i snorkel

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » wt lut 15, 2005 11:05 pm

takie pytanko czy puche filtra mozna odwrocic np. o 90stopni ?? bo byłoby mi wygodniej a chwlowo planując nie mam jak spojrzeć..

czy ta "pucha" i jej cienutka uszczelka na pokrywie nie będzie miała tendencji do przepuszczania ?? niezbyt to slidnie wyglada..(dziurek ma troche od spodu :)21 trzeba zalatac)

czy zużycie paliwa mocno wam wzrosło ?? jeśli tak to warto rozłączany snorkel zrobić ??
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » śr lut 16, 2005 8:01 am

[

czy ta "pucha" i jej cienutka uszczelka na pokrywie nie będzie miała tendencji do przepuszczania ?? niezbyt to slidnie wyglada..(dziurek ma troche od spodu :)21 trzeba zalatac)

Szczelna jak motór pracuje, a to dzięki tym dziurkom od spodu, one majom ew. wode i inne syfy wywalać. Ale do snorkela to bym ściągną tą gumkę i otwora zaspawał. A co do spalania to przy odpowiedniej średnicy dolotu nie powinno drastycznie wzrosnąć. Cheba :)21
Leo II

autopunkt
 
 
Posty: 105
Rejestracja: wt sty 06, 2004 3:05 pm
Lokalizacja: wałcz

Post autor: autopunkt » wt kwie 26, 2005 4:05 pm

a jest jakiś oryginał do zdobycia proszę o namiary :roll:

lupus
Posty: 649
Rejestracja: wt lip 20, 2004 12:53 pm

Post autor: lupus » śr kwie 27, 2005 10:09 am

Oryginały to ino tu:

http://www.taubenreuther.de/

Sznorkel ok 560 ojro, się zarejestruj i grzecznie ci przyśla pocztą :)

Kosiak
 
 
Posty: 218
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kosiak » czw kwie 28, 2005 11:15 pm

Tylko szkoda, że zdjęć tam nie mają ;-)

lupus
Posty: 649
Rejestracja: wt lip 20, 2004 12:53 pm

Post autor: lupus » pt kwie 29, 2005 2:20 pm

Ta fakt, ale rury od dokurzacza to ci raczej nieprzyślą, ale jak ktos jest interessiert to sie może zapytać o fotki, może mają.

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » wt maja 10, 2005 11:11 am

Artur pisze:Ja nic niemam do rurek od odkurzacza tylko Srednica jakoś mało zadawalajaca.
I pozwolisz że się z Tobą nie zgodzę :)
Snorkel o średnicy wewnętrznej 50 mm wystarcza do silinków 240D , 300D OM617, 300TD OM617A , 230 gaźnik M115 , 280E - sprawdzone empirycznie
Jeżeli niedowiarków to nie przekonuje to mam prosty argument : Jakiej średnicy jest rura wydechowa ? Jak pozaginana ? A przecież gazów wydechowych jest więcej niż zasysanego powietrza !! :P
Ja stosuje od dawna następujący patent : snorkel zamontowany jak na zdjęciu poniżej

Obrazek


wykonany z rury PCV 50mm łączonej kolnkami eleastycznymi od rur do przewodów elektrycznych mocowanych w uchwytach to tychże przewodów . Kolanka mają minimalnie za małą średnicę wewnętrzną ale po podgrzaniu opalarką doskonale dają się naciągnąć na rurę PCV .
Snorek przechodzi przez błotnik i frtuch ponad kołem i łączy się z oryginalnym ale przejżanym filtrem powietrza .

Obrazek

Całość jest estetyczna i ELASTYCZNA i bardzo odporna w terenie .
Spokojnie wytrzymuje oparcie o drzewo nie niszcząc przy tym błotnika ja to często mam miejsce przy rurze metalowej .
Po usunięciu nacisku zazwyczaj wraca w 100% do poprzeniego kształtu czego nie da się powiedzieć o rurze metalowej czy snorkelu z laminatu który moim skromnym zdaniej jest tylko szpanerskim gadzetem .
W razie uszkodzenia/zniszczenia rury można ją bez ŻADNYCH narzędzi wymienić w terenie na nową ( zresztą zawsze mam wrzucony metrowy odcinek do auta na wszelki wypadek )
Dodatkowo jeżeli ktoś uważa że będzie miał za duże opory ssania to zawsze można wywalić oryginalny wkład filtra z puszki i zastąpić go na końcu snorka filtrem stożkowym w osłonie plastykowej ( ok 80 zł ) lub cyklonem rolniczym za podobne pieniądze .
Ponadto niebagatelną zaletą takiego snorkela jest jego cena - razem z farbą do malowania przy zachowaniu orginalnego filtra snorek kosztuje max 60 zł !
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » wt maja 10, 2005 11:39 am

Bikl pisze:
Artur pisze:Ja nic niemam do rurek od odkurzacza tylko Srednica jakoś mało zadawalajaca.
I pozwolisz że się z Tobą nie zgodzę :)
Snorkel o średnicy wewnętrznej 50 mm wystarcza do silinków 240D , 300D OM617, 300TD OM617A , 230 gaźnik M115 , 280E - sprawdzone empirycznie
Jeżeli niedowiarków to nie przekonuje to mam prosty argument : Jakiej średnicy jest rura wydechowa ? Jak pozaginana ? A przecież gazów wydechowych jest więcej niż zasysanego powietrza !! :P
Ja stosuje od dawna następujący patent : snorkel zamontowany jak na zdjęciu poniżej

Obrazek


wykonany z rury PCV 50mm łączonej kolnkami eleastycznymi od rur do przewodów elektrycznych mocowanych w uchwytach to tychże przewodów . Kolanka mają minimalnie za małą średnicę wewnętrzną ale po podgrzaniu opalarką doskonale dają się naciągnąć na rurę PCV .
Snorek przechodzi przez błotnik i frtuch ponad kołem i łączy się z oryginalnym ale przejżanym filtrem powietrza .

Obrazek

Całość jest estetyczna i ELASTYCZNA i bardzo odporna w terenie .
Spokojnie wytrzymuje oparcie o drzewo nie niszcząc przy tym błotnika ja to często mam miejsce przy rurze metalowej .
Po usunięciu nacisku zazwyczaj wraca w 100% do poprzeniego kształtu czego nie da się powiedzieć o rurze metalowej czy snorkelu z laminatu który moim skromnym zdaniej jest tylko szpanerskim gadzetem .
W razie uszkodzenia/zniszczenia rury można ją bez ŻADNYCH narzędzi wymienić w terenie na nową ( zresztą zawsze mam wrzucony metrowy odcinek do auta na wszelki wypadek )
Dodatkowo jeżeli ktoś uważa że będzie miał za duże opory ssania to zawsze można wywalić oryginalny wkład filtra z puszki i zastąpić go na końcu snorka filtrem stożkowym w osłonie plastykowej ( ok 80 zł ) lub cyklonem rolniczym za podobne pieniądze .
Ponadto niebagatelną zaletą takiego snorkela jest jego cena - razem z farbą do malowania przy zachowaniu orginalnego filtra snorek kosztuje max 60 zł !
Nie chcę mi sie tu wyprowadzać równania bernoliniego dla przepływu gazów i policzyć ci średnice rury dla przepływu ale jeżeli jesteś na tyle inteligentny to spójrz na wlot oryginalny do filtra powietrza gelendowskiego a wiec rura o kształcie stożka o długości ok. 0,5m zobacz wzrost średnicy dla tej długości odcinka. A jeżeli to cię nie przekona to nic innego jak wkręcić manometr podciśnienia. Ja ci powiem ze również zaczynałem od śred 50mm i odraz trza było to wywalić. Tak samo bardzo duże znaczenie ma zastosowanie kolan im ich mniej tym lepiej rura najlepiej poprowadzona dużymi łukami bo każde kolano to strata ciśnienia czyli w zrost podciśnienia i ograniczenie dopływu . Zrób sobie doświadczenie i wylej wiadro wody po schodach w dół i po prostej blasze która woda będzie szybciej na dole? A na marginesie dodam że mniejszy wpływ na średnice snurkela mają turbo diesle bo turbinka i tak wykonuje zadane ciśnienie doładowania i se tyle pociągnie

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » wt maja 10, 2005 12:01 pm

Tak jak pisałem sprzeczać się nie będę ale co też napisałem jeżdze na takich snorkelach od ponad 5 lat i jest ok
Mnie zawsze wydawało się że najwięsze znaczenie ma minimalna średnica występująca w układzie ( czyli po prostu zwężka ) a takie widzę conajmniej 2 - wlot do filtra i wlot do kolektora a długość ma znaczenie ale już ciut mniejsze
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » wt maja 10, 2005 1:39 pm

Bikl pisze:Tak jak pisałem sprzeczać się nie będę ale co też napisałem jeżdze na takich snorkelach od ponad 5 lat i jest ok
Mnie zawsze wydawało się że najwięsze znaczenie ma minimalna średnica występująca w układzie ( czyli po prostu zwężka ) a takie widzę conajmniej 2 - wlot do filtra i wlot do kolektora a długość ma znaczenie ale już ciut mniejsze
Snorkel jak snorkel...robić ma i tyle. Ale kamo to Ci wyszło odjazdowo :)2 !! Zapodasz nr. kolorów ??
Leo II

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » wt maja 10, 2005 2:48 pm

Co do kolorów to się uśmiejecie - wszystko autorenolaki ;) po ok 30 zł za litr
Baza to najzwyklejszy chamski F204 czyli "kość słoniowa" z dużego fiata :lol:
Dalej ciemny beż i czekolada nr nie pamiętam , sprawdze na jutro na puszkach .
Oczywiście lakiery to "jedyny słuszny" mat uzyskany przez dosypanie po łyżce stołowej talku na puszke :wink: :)2
Na auto wyszło 1,5 l bazowego i po 0,5 l w kolorach na plamy + 1 l szarego podkładu czyli materiał kosztował ok 150 zł bo kupować trzebabyło całe puszki - dlatego tak drogo :lol: :lol: :lol:
Nie ma jak malować samemu :)2 !! - zostaje jakieś 1500-2000 zł w kieszeni :wink:
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

Awatar użytkownika
kmachacz
 
 
Posty: 932
Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
Kontaktowanie:

Post autor: kmachacz » wt maja 10, 2005 7:27 pm

Ja jestem takiego zdania, że oczywiście wyliczenia są ważne. Ale wielokrotnie widziałem już, że to co się miało sprawdzać, a zostało opracowane w teorii nie przynosiło porządanych skutków. To jest tak, że życie swoje, a teoria swoje. Inzynierowie pewnie się nie zgodzą, ale cóż.

Myślę, że jeżeli snorkel zdaje egzamin i to już tyle lat, to przy tej estetyce, cenie, nie ma nic lepszego!! :)2

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » śr maja 11, 2005 7:32 am

kmachacz pisze:
Myślę, że jeżeli snorkel zdaje egzamin i to już tyle lat, to przy tej estetyce, cenie, nie ma nic lepszego!! :)2

Pozatem o gustach się nie dyskutuje :wink: A swoją drogą kiedyś jak miałem suke to zrobiłem jej snorkela z pcv do kanalizacji ?? Aby zobrazować wam estetykę wyglądu suzi po tym zabiegu przytoczę wypowiedź mojej ślubnej, jak raz ją chciałem tym przewieźć to powiedziała: że kiblonórkiem jeździć nie będzie :D , co nie zmienia faktu że dolot robił świetnie.
Leo II

Awatar użytkownika
kmachacz
 
 
Posty: 932
Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
Kontaktowanie:

Post autor: kmachacz » śr maja 11, 2005 7:36 am

Ale akurat ten snoorkel jest bardzo ładny!!!!!!

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » śr maja 11, 2005 8:09 am

kmachacz pisze:Ale akurat ten snoorkel jest bardzo ładny!!!!!!
:wink: Ja tolka tak dla paddarżjenia razgawora... :)21
Leo II

Awatar użytkownika
kmachacz
 
 
Posty: 932
Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
Kontaktowanie:

Post autor: kmachacz » śr maja 11, 2005 11:46 am

A ja nie skumał :lol:
A może kiedyś tak przyjechać w te Bieszczady do jakiegoś przewodnika, który by pokazał piękno tych gór.

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » śr maja 11, 2005 9:07 pm

Z górami to raczej cinko...park narodowy, a jak nie to jakiś rezerwat, ale na brak błotka nie narzekamy :D Jakbyś się kiedyś wybierał to daj wcześniej cynk na priva to się gdzieś przejedziemy.
Leo II

TNT
 
 
Posty: 216
Rejestracja: pn maja 08, 2006 9:07 pm
Lokalizacja: Legnica/Wrocław

Post autor: TNT » ndz maja 14, 2006 10:34 am

mam troche rury 70mm kwasiaka :)2 i chciałbym z tego zrobić właśnie snorkel do 300 GD (463) ,będzie to śmigać czy jest potrzebna szersza rura?? I czym najlepiej ją zakończyć?? pozdrawiam
W463 300GD; W126 560SE

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn maja 15, 2006 2:10 am

wystarczy

a na góre pomysl nad cyklonem, albo za 200-300złotych od landrovera, albo za 80 złotych od ursusa
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Post autor: benek » pn maja 15, 2006 8:34 am

oryginalny snorek do 270CDI ma rurę o średnicy wew 80mm ale jest odwrócony do tylu na stałe.
Jakby ktoś opanował rozwiązanie z inną końcówką (odwracalną) to polecam oryginał.
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

TNT
 
 
Posty: 216
Rejestracja: pn maja 08, 2006 9:07 pm
Lokalizacja: Legnica/Wrocław

Post autor: TNT » pn maja 15, 2006 5:00 pm

dzięki :) to muszę skoczyć do agromy i zobaczyć za tymi od ursusa 8) pozdrawiam
W463 300GD; W126 560SE

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Post autor: benek » wt maja 16, 2006 1:15 pm

jak podasz mi na priva adres to mam zdjecia po założeniu
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » sob lut 17, 2007 2:58 pm


Awatar użytkownika
kubakrysa
Posty: 565
Rejestracja: śr sty 17, 2007 10:10 pm
Lokalizacja: polska zachodnia

Post autor: kubakrysa » sob lut 17, 2007 4:30 pm

panowie, ja zrobilem sobie sam ostatnio snorkel, kosztem 200zł z nierdzewki. a kupiłem 2,5m rury 60mm, 6kolanek hamburskich , kilka obejm, 0,5m rury usztywnianej i to tyle. spawarka i flex w łape i eja. wyszło bardzo ładnie, teraz mam dylemat z samochodem ale snorkel działa bdb. i bez pfrzestawiania filtra!!!!!!! tylko zaspawałem w nim 3 dziurki:)
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen

Awatar użytkownika
N@rbi
Posty: 687
Rejestracja: ndz sie 20, 2006 11:47 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: N@rbi » ndz lut 18, 2007 1:15 pm

Zapodaj jakieś fotki - bo wszystko przede mną :)2
G460 300TD '88 33" +4"
-> Badania Techniczne Pojazdów ..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości