DIESEL NA ZWYKŁY OLEJ ROŚLINNY

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pt kwie 28, 2006 1:27 pm

SHEYR pisze:Zun, chyba niezbyt dobrze robiłeś używając innego oleju niż rzepak. Moje źróda nadają że sojowy i słonecznikowy zdecydowanie są gorszą opcją ze względu na wyższy punkt krzepnięcia , czy krzepliwości - nie wiem jak to dokładnie tłumaczyć z germańskiego. Rzepak jest najrzadszy w tej samej temp.

Ja jeżdże w okresie od kwietnia do października na mieszkankach rzepak + ON w różnych proporcjach, czasem nawet 90% OR i po ostatniej wymianie filtra paliwa nie zauważono żadnych zmian. Nie rozbierałem silnika wiec nie wiem co się tam dzieje. Ale ufam w to co piszą Niemcy i śledzę stronkę jednego gościa co jeździ 240GD bez żadnych przeróbek

http://www.hanshehl.de/poel.htm

Facet jeździ Gelą na rzepaku 3 rok, przepalił 3000 litrów OR i nie narzeka. Ale zaleca podgrzewanie i myślę że to jest zdecydowanie dobra opcja szczególnie jeśli się chce jeździć na czystym lub prawie czystym rzepadku.

A jak już jesteśmy w temacie podgrzewaczy to dajcie znać co macie tam zamontowane, jakie koszty, jak się sprawuje... itd.
Pozdrawiam
S.
Zgodze sie z toba - al enie chodzi bynajmniej o temperature krzepniecia , bo ta przy duzych dieslach i takich temperaturach zewnetrznych nie ma znaczenia. Chodzi raczej o to , co wytraca z siebie w procesie spalania taki olej - i rzeczywiscie olej rzepakowy jest najczystszy jesli chodzi o jakies tam kwasy w porownaniu z innymi. Najczystszy ogolnie jest przesmazony olej (oczywiscie musi byc przefiltrowany z resztek jedzonka :D ) i to wtedy moze byc obojetnie jaki - czy to sojowy czy rzepakowy - nie ma znaczenia. Ja jednak leje wszystki - roznica jest na tyle nie wielka ze wydaje mi sie , iz przy naszych syfach nie ma co sie przejmowac.

Spraw epodgrzewaczy nietstey musze zweryfikowac - wrecz zaprzeczyc wlasnym slowom w tym samym temacie. Niestety przy przepale taki mjak maja nasze dosc duze diesle zaden podgrzewacz nie wyrobi. Ja mam 300W i zre pradu jak skurczybyk - jak go wlacze to musi pracowac przez caly czas - po jakims czasie poprostu wywala bezpiecznik. Oczywiscie jak juz sioe silnik rozgrzeje to tak jak mowil boris - jest on juz niepotrzebny bo temperatura (przynajmniej u mnie - bo ja mam fabrycznie pompe ogrzewana plynem chlodzacym) plaiwa jest wystarczajaco duza. Zostaje tylko problem zimnego silnika - ale jest on trudny do przeskoczenia. Po pierwsze podgrzewacz dlugo grzeje , wiec trzeba by bylo zamontowac dupny akumulator , po drugie po zalaczeniu silnika przeplyw jest na tyle duzy , ze praktycznie paliwo podgrzewa sie naprawde nieznacznie :(. Krotko mowiac trzeba przyjac tak jest i tyle.

Sprawa mieszania sie OR i ON. Tu jest problem. OR jest lzejszy od OR i z doswiadczenia wiem , ze jak sobie tak samochodzik przez cala noc stoi na playcku to i tak OR zostaje w weikszosci na wierzchu - jest to jakies rozwiazanie , bo pompa pociagnie tylko ON z dolu :D tak wiec in plus. Ale jak w koncu wyciganie caly ON z dolu , to zostaje juz prawie zupelnei czysty ( z niewielka zawartoscia ON) OR. Krotko - oleje sie poprostu nie mieszaja , lub mieszaja sie raczej kiepsko. Predzej zmiesza sie z benzyną. Ja natomaist zawsze jezdzilem na czystym OR. Ryzykuje zabrudzenie i uszkodzenie silnika na dodpalaniu , bo podgrzewacz kiepsko grzeje - ale jednak po przekalkulowaniu uwazam ze warto.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Lelek_der_1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 3:00 pm
Lokalizacja: Germany
Kontaktowanie:

Post autor: Lelek_der_1 » ndz sty 14, 2007 5:01 pm

Witam,
masz racje SHEYR, najlepszym olejem jest wlasnie olej rzepakowy, a slonecznikowy i sojowy naleza do najszybciej marznacych.
Co do mieszania OR z ON to funkcjonuje to doskonale tylko ryzyko awarji silnika jest jeszcze stosunkowo wysokie. Aby je zlikwidowac do minimum nalezy, jak juz zauwazyles stosowac podgrzewacza, a ja jeszcze dodam ze powinna to byc przyzwoita instalacja 2-zbiornikowa ktora zapewni nam automatyczne przelaczenie z ON na OR i utrzyma nam przez caly czas jazdy stala temp. OR ( 70°C i wiecej ) wszystko inne zwieksza tylko ryzyko.
Jezeli chodzi o jazde na OR bez jakichkolwiek przerobek to trzeba miec duzo odwagi i pieniedzy.
Juz w temp. +10°C moze nastapic zablokowanie filtra paliwa przez OR.
Tlumaczenie ze niewyrobi tutaj zaden podgrzewacz jest bledne.
Unas montowane sa instalacje do samochodow ciezarowych i maszyn zuzywajacych 20, 30 i wiecej litrow na 100 km , lub godzine. Wszystko zalezy od wydajnosci podgrzewacza jaki zostanie zastosowany.
Nie chodzi tutaj o podgrzewacz elektryczny bo musialby miec moc kilka kilowatow, tylko o wymiennik ciepla wykozystujacy obieg wody chlodzacej silnik.
Ja posiadam w moim samochodzie instalacje 2-zbiornikowa w pelni zautomatyzowana ktora zapewnia mi temp. OR 75-82°C i to bez wzgledu na pore roku. Tylko zima rozgrzanie silnika trwa troche dluzej ale pozniej jest juz OK.
przejechalem juz ponad 20.000 km. Mialem juz przegladane wtryski i jak narazie nie ma zadnych odznak negatywnego wplywu na ich wyglad.
Na moim www mozna zobaczyc jak to wyglada w moim samochodzie.
Opel Zafira 2,2 DTI r. 2004
Pozdrawiam

Lelek_der_1
__________________________________

Rzepakowy ? Do pelna prosze !

Awatar użytkownika
Trout
Posty: 553
Rejestracja: wt maja 10, 2005 8:50 pm
Lokalizacja: 3-city/Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: Trout » ndz sty 14, 2007 5:44 pm

Lelek_der_1 pisze:Witam,
masz racje SHEYR,...ciach
Kolega nic nowego nie napisał, reszta tematu http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ighlight=,

Życzę miłej lektury...
=> Who's Zed?
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=

Awatar użytkownika
Lelek_der_1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 3:00 pm
Lokalizacja: Germany
Kontaktowanie:

Post autor: Lelek_der_1 » ndz sty 14, 2007 7:00 pm

Witam,
Przykro, temat jest mi znany wczesniej zanim zostal napisany pierwszy post na tym forum.
Chcialem tutaj tylko zasugerowac bledne pojecia jakimi sa:
...niemozliwosc mieszania ON z OR. Otoz to bzdura te dwie substancje mieszaja sie doskonale w kazdych proporcjach i w kazdych temp. ( ON i OR musza byc w stanie plynnym ). Im wieksze stezenie ON tym nizsza jest temp. krzepniecia mieszanki.
próby z mieszaniem OR z ON trzeba przeprowadzać z ON zimowym teraz w sprzedaży jest ON letni i próby nie będą dobrze wychodziły różnica pomiędzy ON letnim i zimowym jest b. duża.
ON (IZ -40) -temperatura krzepnięcia -40 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -34 stopni C.
ON (IZ -35)
-temperatura krzepnięcia -35 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -21 stopni C.
ON (DP)-temperatura krzepnięcia -25 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -12 stopni C.
OR
-temperatura krzepnięcia -10 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru +13 stopni C.
20%OR+80%ON (IZ -40)
-temperatura krzepnięcia -30 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -31 stopni C.
40%OR+60%ON (IZ -40)-temperatura krzepnięcia -25 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -21 stopni C.
60%OR+40%ON (IZ -40)
-temperatura krzepnięcia -20 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -10 stopni C.
80%OR+20%ON (IZ -40)
-temperatura krzepnięcia -20 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru +5 stopni C.
20%OR+80%ON (IZ -DP)
-temperatura krzepnięcia -15 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -12 stopni C.
40%OR+60%ON (IZ -DP)
-temperatura krzepnięcia -15 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -11 stopni C.
60%OR+40%ON (IZ -DP)
-temperatura krzepnięcia -10 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -10 stopni C.
80%OR+20%ON (IZ -DP)
-temperatura krzepnięcia -10 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru +4 stopnie C.

źródło:
Zygmunt Szlachta
Zasilanie silników wysokoprężnych paliwami rzepakowymi
Wydawnictwo WŁK

...niemozliwosc podgrzania OR przed podaniem go do pompy wtryskowej.
Cel ten mozna osiagnac przy uzyciu plytowych wymiennikow ciepla, ktore zapewniaja sprawnosc do 98% i wydajnosci kilkudziesieciu l/godz.
www.brostal.pl

...co do sposobu zasilania silnikow OR to tutaj kilka zdan o badaniach naukowych, str. 58
http://www.darmaz.pollub.pl/ein/fultext/31.pdf

..a tutaj kilkadziesiat tysiecy opini i doswiadczen oraz typow samochodow napedzanych ju od wielu lat OR bo za Odra jest to juz proceder istniejacy od ponad 30 lat. Niestety w jezyku niemieckim.
http://rapsdb.rapsinfo.de/

Posty na forum znam wszystkie i nie tylko na tym. Niestety niektorym trzeba ciagle powtarzac co robia niewlasciwie.
Pozdrawiam

Lelek_der_1
__________________________________

Rzepakowy ? Do pelna prosze !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość