pomocy-- potrzebne dane spręzyn

G, Unimog

Moderator: Mroczny

ktmkotwica
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 7:57 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ktmkotwica » wt sie 12, 2008 8:46 pm

Liroz a powiedz mi kolego jakiej grubosci sprezynki powinny byc twoim zdaniem 14 czy moze 16 ?
Jeszcze jedno pytanie jakie są oryginalne ?
bo jezeli 14 i nie chcemy podnosic wagi samochodu lecz w najgorszym wypadku zostanie zbiżona waga to moze nie trzeba robic grubszych ?
Tomasz pozdrawia

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » wt sie 12, 2008 9:17 pm

ktmkotwica pisze:Liroz a powiedz mi kolego jakiej grubosci sprezynki powinny byc twoim zdaniem 14 czy moze 16 ?
Jeszcze jedno pytanie jakie są oryginalne ?
bo jezeli 14 i nie chcemy podnosic wagi samochodu lecz w najgorszym wypadku zostanie zbiżona waga to moze nie trzeba robic grubszych ?
oryginalne są progresywne...

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » wt sie 12, 2008 9:35 pm

Ja mam przód fi 16 +6 i tył fi 16 +8 i jestem zadowolony.

(to co wcześniej pisałem że fi18 to była pomyłka)
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

kita
 
 
Posty: 260
Rejestracja: czw maja 13, 2004 8:49 pm

Post autor: kita » wt sie 12, 2008 9:44 pm

orginalnych spreżyn nikt nie dorobi i nie wiem co byś nie wymyślał to nie dorobisz - nie ten materiał i nie ta technologia
progresywność to jedno ale praca zawieszenia w stosunku do amortyzatorów i wytrzymałość
a poza tym oryginalne amrtyzatory od G460 były olejowe i coś w tym jest , no i każdy model G miał inne spreżyny......
fabryczne sa robione z drutu o kilku średnicach w zalezności czy długa czy krótka lub diesel albo benzyna itd itp
jak znajdziesz spręzyny jeszcze zostaje dopasowanie amortyzatorów i tyle powiem że co wytwórca to inne parametry...

ktmkotwica
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 7:57 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ktmkotwica » śr sie 13, 2008 9:49 am

Liroz a dlaczego tylne sprezyny masz dłuzsze od przednich ?
Dobrze to zrozumiałem ?!
Tomasz pozdrawia

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » śr sie 13, 2008 9:59 am

kita pisze:orginalnych spreżyn nikt nie dorobi i nie wiem co byś nie wymyślał to nie dorobisz - nie ten materiał i nie ta technologia
progresywność to jedno ale praca zawieszenia w stosunku do amortyzatorów i wytrzymałość
a poza tym oryginalne amrtyzatory od G460 były olejowe i coś w tym jest , no i każdy model G miał inne spreżyny......
fabryczne sa robione z drutu o kilku średnicach w zalezności czy długa czy krótka lub diesel albo benzyna itd itp
jak znajdziesz spręzyny jeszcze zostaje dopasowanie amortyzatorów i tyle powiem że co wytwórca to inne parametry...
i tu jest sedno sprawy ....
fabrycznych sprężyn jest cała masa
inne, są do olejowych inne do gazowych ...a to co jest na rynku wtórnym
to jest improwizacja

http://www.sklep4x4.pl/sklep/samochody. ... odel_id=52

2 -lata w cięzkich górskich warunkach auto na tym jezdzi
i jest OK ....

przedtem , było pare tańszych (dużo tańszych) pomyłek

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » śr sie 13, 2008 10:05 am

prawidłowe zestrojenie zawieszenia jest chyba jedną z najtrudniejszych przeróbek samochodu sportowego :-? i wymaga niesamowitej wiedzy i doświadczenia w tej dziedzinie !! przeciętny kowalski może kupić gotowy kit do danej marki albo samemu coś popsuć :)21

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » czw sie 14, 2008 6:30 am

selim pisze:
kita pisze:orginalnych spreżyn nikt nie dorobi i nie wiem co byś nie wymyślał to nie dorobisz - nie ten materiał i nie ta technologia
progresywność to jedno ale praca zawieszenia w stosunku do amortyzatorów i wytrzymałość
a poza tym oryginalne amrtyzatory od G460 były olejowe i coś w tym jest , no i każdy model G miał inne spreżyny......
fabryczne sa robione z drutu o kilku średnicach w zalezności czy długa czy krótka lub diesel albo benzyna itd itp
jak znajdziesz spręzyny jeszcze zostaje dopasowanie amortyzatorów i tyle powiem że co wytwórca to inne parametry...
i tu jest sedno sprawy ....
fabrycznych sprężyn jest cała masa
inne, są do olejowych inne do gazowych ...a to co jest na rynku wtórnym
to jest improwizacja

http://www.sklep4x4.pl/sklep/samochody. ... odel_id=52

2 -lata w cięzkich górskich warunkach auto na tym jezdzi
i jest OK ....

przedtem , było pare tańszych (dużo tańszych) pomyłek

zgadzam sie z toba w 100%

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » czw sie 14, 2008 10:24 am

ktmkotwica pisze:Liroz a dlaczego tylne sprezyny masz dłuzsze od przednich ?
Dobrze to zrozumiałem ?!
tak zamówiłem całkiem świadomie, z przodu wcześniej miałem też +8 ale był za wysoki i wał sie kładł na rurze ramy. +6 jest w sam raz. a z tyłu mozna dać +8 bez problemu, autko jest trochę pochylone na przód co poprawia mu wygląd (najgorzej wygląda z wiszącym tyłkiem)

a no ijeszcze pamiętaj zeby porządnie rozstawić koła bo będzie wywrotny
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Bury-Tom
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob paź 08, 2005 11:03 am
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Bury-Tom » śr paź 01, 2008 11:24 pm

Witam. Mam pytanko. Kroi się wymiana sprężyn w G i zastanawiam się nad Trail masterem +4 cm z zachowaniem oryginalnych amorków. Czy ktoś umiałby coś powiedzieć na temat TM ? czy lepiej dać sobie spokój i pchać się w blue +4cm . ??
Ufaj Bogu, ale Hi-lifta miej na pace.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości