GE230 - LPG?

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
niedz
 
 
Posty: 170
Rejestracja: sob sty 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: niedz » wt wrz 14, 2004 10:48 pm

interesujaca opcja, tylko troche ciasno bedzie zeby wyprowadzic wydech na bok, ale dla chcacego nic trudnego, no i pozostaje problem wskaznika ilosci paliwa w (malym)baku,
hmm interesujace...
ex MB 300GD

TomekP
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw lip 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piła
Kontaktowanie:

Post autor: TomekP » wt wrz 14, 2004 10:56 pm

tylko, ze na kozackich to ci chyba nie zadziała, gazu tam chyba raczej nie uraczysz , a z baniakiem to za benzynką możesz latać :wink:

Awatar użytkownika
niedz
 
 
Posty: 170
Rejestracja: sob sty 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: niedz » śr wrz 15, 2004 1:50 pm

tyz racja, dlatego jedyna sluszna opcja jest pozostawienie baku benzynowego w oryginale i wsadzenie butli w bagaznik i obudowac od nadkola do nadkola jakas sprytna szafka ktora bedzie zakrywac bombe i bedzie mozna tam szpej wyprawowy wtrynic
ex MB 300GD

janczi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 7:32 am
Lokalizacja: Szczecinek

Pytanie o namiary do gazownikow

Post autor: janczi » pn wrz 20, 2004 7:39 am

witam,
nabylem wlasnie gele 230GE i chcialbym ja zagazowac, co jak widze z postow wcale nie jest takie latwe. Jesli ktos zna namiary na gazownikow ktorzy to potrafia zrobic dobrze to poprosilbym o namiar. najlepiej zachodniopomorskie lub wielkopolskie.
pozdrawiam
janczi
Hilux Sr5 '07
short 230GE '84

Awatar użytkownika
mirekk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 25, 2003 1:03 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: mirekk » pn wrz 20, 2004 9:20 pm

Niedziu, mam nadzieję, że wkońcu trafisz upragnioną Gelende. Co do butli z gazem, żeczywiście o wygodnym kuferku możesz zapomnieć, ale sprytna obudowa butli rozwiązuje problem ładowania czego kolwiek i estetyki kufra (właśnie mam w planach wykonanie czegoś takiego- za około tydzień do wglądu). Oponki to 235/85/16 M+S
Co do spalania (czeka mnie jeszcze regulacja) narazie miasto 20l ,trasa 18 l przy prętkości 90-110km/h
Mam instalacje holenderską, więc z odpalaniem i pracą silnika nie ma kłopotów, ale na benzynie ma wyczówalnie większą moc - niestety.
Uprzedzając kolejne pytanie maksymalna prętkość na gazie to .................... :wink: około 130km/h :evil: :evil: :evil: :)2 :)2 na benzynie ................................. !! !! !! :o :o około 140km/h

...........ale co to za jazda :)23
"MARIAN" 230G

Awatar użytkownika
Bukol
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
Lokalizacja: Hilversum / Wolomin

Post autor: Bukol » wt wrz 21, 2004 4:08 pm

Witam.
Sporo informacji o gazie w silnikach MB przeczytacie tu: http://www.w114-115.org.pl/forum/index.php

poszperajcie w archiwum. Oczywiście jest to forum "płaskie", ale tylko dla mercedesiarzy. Sporo doświadczenia z lpg, a silniki 230e są na porządku dziennym.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » śr gru 29, 2004 9:59 am

Dzis zamontowali mi w warsztacie gazownicy pudełko zwane stabilizacja minimum. Jak ktos ma problem z gaśnięciem i nie ma tego to polecam. W moim 300 GE wszystko chodziło bardzo dobrze ale jak spadał z obrotów to obroty mu falowały i gasł. Po montażu tego pudełka wszystko chodzi jak na benzynce ;) tylko moc troszke stracił ale i tak na gazie 160km/h a na benzynce pod 180 km/h.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » śr gru 29, 2004 10:24 am

biloowa pisze:Dzis zamontowali mi w warsztacie gazownicy pudełko zwane stabilizacja minimum. Jak ktos ma problem z gaśnięciem i nie ma tego to polecam. W moim 300 GE wszystko chodziło bardzo dobrze ale jak spadał z obrotów to obroty mu falowały i gasł. Po montażu tego pudełka wszystko chodzi jak na benzynce ;) tylko moc troszke stracił ale i tak na gazie 160km/h a na benzynce pod 180 km/h.
Masz K czy KE Jetronic?
Instalka której generacji i jaka firma?
Ile gazu ci żre?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » śr gru 29, 2004 11:11 am

Suj pisze:Witam!

Jeśli auto ma służyć tak jak mi głównie w teren to cabrio jest dobrym rozwiązaniem. Ma poważną przewagę nad nadwoziem zamkniętym - jest lżejsze.
I tu jesteś w mylnym błędzie :)21

Cabrio jest cięższe od zamkniętego o jakies 200 kg...
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » śr gru 29, 2004 11:28 am

Peter pisze:
Suj pisze:Witam!

Jeśli auto ma służyć tak jak mi głównie w teren to cabrio jest dobrym rozwiązaniem. Ma poważną przewagę nad nadwoziem zamkniętym - jest lżejsze.
I tu jesteś w mylnym błędzie :)21

Cabrio jest cięższe od zamkniętego o jakies 200 kg...
Wylać wodę. Uszczelnić plandekę. :)21

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » śr gru 29, 2004 1:03 pm

Witam mam silnik M103 3,0 6 garków 170 koni wtrysk KE. instalacja Just hevy czy jakos tak plus do tego stabilizator minimum. Pali 18-20 na trasie, w miescie przy deptaniu w podłoge non stop 25 a przy spokojnej jezdzie 22. Ani razu nie strzelił,chodzi bez problemow takze na zimnym silniku. Instalcja wyszla mnie okolo 2 koła plus regulacja wtrysku po załozeniu klapki przeciwstrzałowej, nowe swiece i przewody.

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » sob sty 01, 2005 6:28 pm

Peter pisze:
Suj pisze:Witam!

Jeśli auto ma służyć tak jak mi głównie w teren to cabrio jest dobrym rozwiązaniem. Ma poważną przewagę nad nadwoziem zamkniętym - jest lżejsze.
I tu jesteś w mylnym błędzie :)21

Cabrio jest cięższe od zamkniętego o jakies 200 kg...
Etam, jesteś w mylnym błedzie, zależy które cabrio, bo są zasadniczo dwa - pierwsze, cywilne, w dowodzie ma wpisane 1885kg, a w rzeczywistosci, na 33"/12.5 kołach wazy 2050kg, z zapasem, zatankowane itd itp... Wiem bo ważyłem :D
To cięższe to wolf, ale tam nadwozie jest pancerne, i o ile pamiętam to nie ma az takiej różnicy między zamkniętym a wolfem, po prostu na jedno wychodzi :)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » ndz sty 02, 2005 6:23 pm

biloowa pisze:Witam mam silnik M103 3,0 6 garków 170 koni wtrysk KE. instalacja Just hevy czy jakos tak plus do tego stabilizator minimum. Pali 18-20 na trasie, w miescie przy deptaniu w podłoge non stop 25 a przy spokojnej jezdzie 22. Ani razu nie strzelił,chodzi bez problemow takze na zimnym silniku. Instalcja wyszla mnie okolo 2 koła plus regulacja wtrysku po załozeniu klapki przeciwstrzałowej, nowe swiece i przewody.
Znaczy druga generacja, czy może "just heavy new" (trzecia generacja)?
Dokładali ci jakieś czujniki?

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » ndz sty 02, 2005 7:28 pm

Witam załozyli 2 generacje just heavy, o czujnikach dodatkowych nic mi nie wiadaomo zeby cos dokladali ,tylko ten stabilizator minimum.

Awatar użytkownika
Robert32
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: pn lut 07, 2005 4:08 pm
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Robert32 » pn lut 07, 2005 4:58 pm

Witam!
posiadałem g230 z roku 1988 z instalacja gazowa. ODRADZAMMMM!!!! mam obecnie G230z 1989/90 model 461 i jest super. Gazu i tak paliła duzo. instalacja w pile w dobrym serwisie to wydatek 3700. Naprawde szkoda kasy. Ten silniczek jezdzi naprawde ładnie i pali do 14 z duzym obciazeniem

nord
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: czw lis 11, 2004 12:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nord » wt lut 15, 2005 2:08 pm

wl pisze:Tak dla scislosci co do silnikow 2,3:
do 82´ byl silnik M115 -90 lub 102KM oba z gaznikiem
od 82´byl silnik M115 z wtryskiem 125KM bez kat. i 122KM z kat.
od 85´silnik M102 z wtryskiem 125KM bez kat. i 122KM z kat.
8)
Silnik M102 ( wtrysk) bez kat. był już montowany w 1983 roku

Pozdrawiam
NORD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość