Lift Gelendy, jak zrobić mądrze i dobrze??
Moderator: Mroczny
- Szafirek
-
- Posty: 171
- Rejestracja: czw paź 21, 2004 8:52 am
- Lokalizacja: niestety Warszawa
- Kontaktowanie:
BFG MT na mokrym lub oblodzonym asfalcie to dramat. Nie należy się rozpędzać, bo kłopot w zatrzymaniu... Jeździłem także na odpowiednikach MT General Tire (nazywały się jakoś tak Mud cośtam) i były o wiele gorsze niż BFG. Szybciej się zużywały i jeszcze mniej trzymały na mokrym asfalcie.
Kto chce 255/85/16 wrzucić na G to potrzebuje dystanse, tak ze 3 cm.
Kto chce 255/85/16 wrzucić na G to potrzebuje dystanse, tak ze 3 cm.
Ostatnio zmieniony czw gru 02, 2004 9:14 am przez Szafirek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
To na czym zimą jeździcie? Pomóżcie bo muszę w tym tygodniu kupić opony!!! HELP!Szafirek pisze:BFG MT na mokrym lub oblodzonym asfalcie to dramat. Nie należy się rozpędzać, bo kłopot w zatrzymaniu... Jeździłem także na odpowiednikach MT General Tire (nazywały się jakoś tak Mud cośtam) i były o wiele gorsze niż BFG. Szybciej się zużywały i jeszcze mnie trzymały na mokrym asfalcie.
Kto chce 255/85/16 wrzucić na G to potrzebuje dystanse, tak ze 3 cm.
- Szafirek
-
- Posty: 171
- Rejestracja: czw paź 21, 2004 8:52 am
- Lokalizacja: niestety Warszawa
- Kontaktowanie:
Oponki na zimę
Zimą po asfalcie polecam BFG AT 235/85/R16. To opony całoroczne, a więc będziesz miał i na lato. Na lodek i zaśnieżone drogi kup sobie łańcuszki. Najlepiej 4 komplety. Ja kupiłem Pewag i dobrze się sprawdzały. Warto jednak przetrenować ich zakładanie kiedy jest ciepło i nie ma śniegu. Jak pierwszy raz wziąłem się za ich zakładanie to była zamieć i śnieg po osie. Zmarzłem, przemokłem i tylko się wkurzyłem, a łańcuchów nie założyłem. Dopiero potem obcykałem "sposób" i teraz robię to w kilka chwil.
- Szafirek
-
- Posty: 171
- Rejestracja: czw paź 21, 2004 8:52 am
- Lokalizacja: niestety Warszawa
- Kontaktowanie:
Wiesz, zwykle krawędź takiej opony ociera o rurę od ramy lub wnętrze nadkola. Niektórzy obracają fele, ale to lipnie wygląda. W większości przypadków koledzy przycinają też ową rurę, aby nie zagrażała oponce.boris.blank pisze:A po co dystanse ?
Zresztą co ja będę tu tłumaczył wytrawnemu gelendziarzowi, który jest na liście moich ulubionych autorów

-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Wiesz - najśmieszniejsze jest to, że do mojej G weszły 33/10/16 bez żadnych liftów przycinań i.t.p. i nie wiem czy się cieszyć czy się zastanawiać czy coś jest nie tak. Dlatego obce są mi dystanse, odwracanie felg i inne czary mary. Samochód kupiłem na 205/75/16 (kormorany) i uwierzcie mi - to było najbrzydsze G jakie oglądałem w życiu. Z drugiej strony G jest wojskowe (ambulanz) i może fabryka zrobiła jakiś kosmetyczny lift.
Ale przyznaj że byłeś już blisko, stałeś z diaksem i dwie osoby były potrzebne żeby cie od tego odwieśćKosiak pisze:Bez dystansów, jeśli masz normalne stalowe felgi mogą zacząć Ci obcierać dopiero w terenie np. przy większych wykrzyżach. Ja narazie rury z przodu nie podciąłem (przy 255/85/16), ale wydaje mi się, że było parę sytuacji gdy przycierało.

K.
ps. czymaj kciuki, jade wieczorem, ze swoim jednak

kupuj bfg AT smialoSHEYR pisze:To na czym jeździcie zimą po czarnym? Panowie poradźcie coś bo muszę w tym tygodniu kupić opony! H-E-L-P
na lodzie i tak smiga sie na 4 lapy wiec kazde awto z jedna osia gorzej sie prowadzi
raczej nie ma sensu wydawac kasy na zimowki do terenowego, chyba ze jezdzi sie "prawdziwym terenowym" suv'em


jezdzilem na bfg at w patrolu na resorach i naprawde dobrze jest,
po prostu pamietac ze jezdzi sie smietnikiem co jest duzy i nie przeginac paly zima...
bfg MT na lod i zime odradzam
chyba ze trenujesz balet samochodowy

trzeba sie w nich zaj.biscie pilnowac...
A co jest ciekawego AT w tym rozmiarze (albo 265/85/16)?boris.blank pisze:255/85/16 czyli 33/10/16'' optymalny rozmiar.
U gudridża chyba nie ma..
http://www.bfgoodrichtires.com/assets/p ... _ta_kd.pdf
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Nie o to chodzi.boris.blank pisze:Widziałeś takie opony ? Ja tam lubię wąskie opony - mniejsze opory toczne, lepszy komfort prowadzenia.
Po prostu napisałeś, że 255/85/16 to optymalny rozmiar (Kosiak też się do takich przyznaje), a nie widzę modelu opony który by miał takie wymiary.
Ale może ślepy jestem i ktoś poda przykład?
Moje 255/85/16 są oczywiscie BFT MT. Zakup www.moli.pl
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
No więc tu masz rację. Opony te bywają... i są pieruńsko drogie. Mnie trafiły się jak ślepej kurze ziarno i to był strzał w 10 bo szukałem takich ponad rok bujając się na "tuptusiach". Już teraz zbieram kasę na nowy komplet jak te się skończą. I rzeczywiście z tym rozmiarem jest problem bo to typowy rozmiar MT. Ja posiadam Mastercraft'y OTD ale znalazłem Coopery i BFG ale tylko MT. No niestety firmy wychodzą z założenia (poniekąd słusznego), że taki rozmiar opon nie jest dedykowany na asfalt. Dlatego polecałem 235/85 jako ekwiwalent w AT.
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość