Strona 1 z 5
ile pali 300D oraz poszukiwany OM617A
: sob sty 01, 2005 6:37 pm
autor: Krecik
No wlasnie, ile wam pali ten silnik (OM617) ? U mnie na kołach 33/12.5/15 wychodzi około 15 litrów, bez różnicy czy w trasie, czy po miescie, czy w terenie jezdnym (a nie stojącym i kręcącym kołami w miejscu). Zrobiłem juz jakies 2000km i tyle wychodzi. A jak to w innych Gelendach wygląda ? Ewentualnie czy da sie cos z tym zrobic ? Zapala ładnie, jedzie tez przyzwoicie, tylko ciut za często na stacje trzeba wjeżdzac...
Drugie pytanie, szukam silnika 300TD (OM617A?) - może ktos cos słyszał o takowym ? Ewentualnie jakie inne rozwiązania diesla z turbiną można by w G zastosować ? 617A o ile sie orientuje to jest dokładnie to 300D tylko z turbiną, wiec skrzynia i wszystko inne bedzie pasowało, wyjąć włożyc i gotowe. Tylko jak jest z dostępnoscią i awaryjnoscią tych silników ?
: pn sty 03, 2005 7:29 am
autor: Artur
Znaczy ze spalaniem to w normie tyla gdzies pali. A jak wymiana silnika to lepiej 6-cylinder z 124 np.300D
: pn sty 03, 2005 9:26 am
autor: Krecik
Artur pisze:Znaczy ze spalaniem to w normie tyla gdzies pali. A jak wymiana silnika to lepiej 6-cylinder z 124 np.300D
Cholera, tu mi wychodzą rózne rzeczy z tym spalaniem

Tzn. znam juz dwa autka które palą < 13, ale, zobaczymy jeszcze jak na węższych kołach pojedzie...
A z silnikami, zaczynam czuc sie zagubiony, jest tych choler kilka...
617.912 - standardowe 5 cylindrowe 300D, 88KM - "617" które mamy i lubimy
617.952 - j/w tylko z turbiną, 125KM - wymiana bezproblemowa "617A"
A mógłby mi ktos napisać jakie jeszcze są silniki, wraz z oznaczeniami i mocą ( oraz momentem) i stopniem trudnosci wymiany

Bo jest ich conajmniej trzy, ale juz sie zagubiłem troszke. No i z krótką informacją jak z zastosowaniem w off-road, bo zdajsie któryś z tych motorków jest strasznie delikatny...
Re: ile pali 300D oraz poszukiwany OM617A
: pn sty 03, 2005 9:40 am
autor: Peter
Krecik pisze:Drugie pytanie, szukam silnika 300TD (OM617A?) - może ktos cos słyszał o takowym ?
No to nie jesteś sam...

: pn sty 03, 2005 11:49 am
autor: MOC
Z tego co sie orientuje to 5 cyl diesle z turbina na automacie i normalnych kolach spala srednio w trasie 16 litrow
Jak zakladac to tylko 300D z 124 na turbinie

: pn sty 03, 2005 11:50 am
autor: Krecik
MOC pisze:Z tego co sie orientuje to 5 cyl diesle z turbina na automacie i normalnych kolach spala srednio w trasie 16 litrow
Jak zakladac to tylko 300D z 124 na turbinie

który on ma numerek ? 603.960 ?
: pn sty 03, 2005 11:53 am
autor: MOC
niestety nie powiem ci bo nie mam bladego pojecia

: pn sty 03, 2005 11:54 am
autor: Krecik
MOC pisze:niestety nie powiem ci bo nie mam bladego pojecia

to skad wiesz ze tylko jego zakładać ?:>
: pn sty 03, 2005 12:02 pm
autor: MOC
po pierwsze silnik nowszej generacji, po drugie aluminiowy korpus wiec i waga mniejsza, po trzecie silniejszy z wiekszym momentem, po czwarte ekonomiczniejszy

: pn sty 03, 2005 12:04 pm
autor: Peter
Krecik pisze:MOC pisze:Z tego co sie orientuje to 5 cyl diesle z turbina na automacie i normalnych kolach spala srednio w trasie 16 litrow
Jak zakladac to tylko 300D z 124 na turbinie

który on ma numerek ? 603.960 ?
Dokładnie OM 603D30A / 603.960
i nawet taki znalazłem...

: pn sty 03, 2005 12:08 pm
autor: Krecik
Peter pisze:Krecik pisze:MOC pisze:Z tego co sie orientuje to 5 cyl diesle z turbina na automacie i normalnych kolach spala srednio w trasie 16 litrow
Jak zakladac to tylko 300D z 124 na turbinie

który on ma numerek ? 603.960 ?
Dokładnie OM 603D30A / 603.960
i nawet taki znalazłem...

za wiele złotówek i co wchodzi w skład zestawu ? Kupujesz czy zostawiasz innym, jak to drugie to daj namiar
Ten motorek o ile sie orientuje to z automatem chodzi i z tymże automatem trzeba by go zaadoptować do G.
: pn sty 03, 2005 12:12 pm
autor: Peter
Może jutro pojadę oblookać, bom go dzisiaj namierzył. Jeszcze o kasie pogadac muszę, bom się nieopatrznie wygadal że do G potrzebuję, to kolesiowi żyłka biznesmena się napieła i zakrzyczał 2000 ojro
a silnik ponoć kompletny, z pełnym osprzętem.

: pn sty 03, 2005 12:16 pm
autor: Krecik
Peter pisze:Może jutro pojadę oblookać, bom go dzisiaj namierzył. Jeszcze o kasie pogadac muszę, bom się nieopatrznie wygadal że do G potrzebuję, to kolesiowi żyłka biznesmena się napieła i zakrzyczał 2000 ojro
a silnik ponoć kompletny, z pełnym osprzętem.

Huh, zaszalał, 8kzł to niemało, ale, zobaczymy. Ja namierzyłem za 5kzł ze skrzynią.
: pn sty 03, 2005 12:22 pm
autor: MOC
JAk za 5KPLN to naprawde bardzo dobra cena o ile nie ma zadnych ukrytych w nim niespodzianek

: pn sty 03, 2005 12:22 pm
autor: Peter
Krecik pisze:Huh, zaszalał, 8kzł to niemało, ale, zobaczymy. Ja namierzyłem za 5kzł ze skrzynią.
skrzyni to bym nie wymieniał... za słabe są od osobówek ponoć...
: pn sty 03, 2005 12:23 pm
autor: MOC
za slabe jak za slabe ale przelozenia maja gorsze jak do terenu

: pn sty 03, 2005 12:30 pm
autor: Krecik
MOC pisze:JAk za 5KPLN to naprawde bardzo dobra cena o ile nie ma zadnych ukrytych w nim niespodzianek

no wlasnie... a bądź treraz mądry i sprawdź wyjęty silnik...
: pn sty 03, 2005 12:32 pm
autor: Mikołaj
Dobry silnik i dobra skrzynia ja dałem czwórkę (ponoć mocniejsza)...
daje radę.
: pn sty 03, 2005 12:40 pm
autor: MOC
Krecik pisze:MOC pisze:JAk za 5KPLN to naprawde bardzo dobra cena o ile nie ma zadnych ukrytych w nim niespodzianek

no wlasnie... a bądź treraz mądry i sprawdź wyjęty silnik...
no niestety

pol biedy jesli kupuje sie od znajomego do ktorego ma sie jakie takie zaufanie ale z tymi handlarzami to dzis juz nic nie wiadomo, najlepiej zapytac czy daje na niego gwarancje i bedzie wsio wiadomo

: pn sty 03, 2005 12:43 pm
autor: Mikołaj
da radę, na palecie na krótko rozrusznikiem kręcić i po kolei ciśnienie na cylindrach mierzyć. Ciśnienia na baniakach w 99% przypadków powiedzą całą prawdę o silniku.
: pn sty 03, 2005 12:43 pm
autor: Krecik
MOC pisze:Krecik pisze:MOC pisze:JAk za 5KPLN to naprawde bardzo dobra cena o ile nie ma zadnych ukrytych w nim niespodzianek

no wlasnie... a bądź treraz mądry i sprawdź wyjęty silnik...
no niestety

pol biedy jesli kupuje sie od znajomego do ktorego ma sie jakie takie zaufanie ale z tymi handlarzami to dzis juz nic nie wiadomo, najlepiej zapytac czy daje na niego gwarancje i bedzie wsio wiadomo

MOC, a ty u siebie jaki masz motorek

Bo to jest tak, do G w miejsce 300D mozna włozyc 617A i wtedy jest prawie nic roboty, ale już włożenie czegokolwiek innego np. 606 wymaga wymiany skrzyni biegów, przerabiania łap i krótkiego wałka, czyli tak naprawde, wymaga tyle samo roboty co włożenie diesla albo benzyny od zupełnie innej zabawki - np. bmw (pomińmy drobiazgi elektryczne przy zmianie na benzyne - typu stacyjka) główna robota jest identyczna. Wiec moze zamiast ciężko osiągalnych i jednoczesnie drogich TD mercedesa włozyc by cos nie koszernego

? Jak myslicie, jakie TD by podpasowało ? Moze 3.3TD z patrola ?:)
: pn sty 03, 2005 12:44 pm
autor: Krecik
Mikołaj pisze:da radę, na palecie na krótko rozrusznikiem kręcić i po kolei ciśnienie na cylindrach mierzyć. Ciśnienia na baniakach w 99% przypadków powiedzą całą prawdę o silniku.
Hehe, włąsnie rozmawiałem z handlarzem, jakis klient kupił 300D, i tak mu sie spieszyło ze sprawdzaniem ze... nie nalał oleju do silnika, i sprawdził go własnie w ten sposób na palecie. Skutek - silnik jest do wzięcia za 1200zł , ino ze ma dół do zrobienia, bo panewka sie obróciła....
: pn sty 03, 2005 12:53 pm
autor: MOC
Krecik pisze:MOC, a ty u siebie jaki masz motorek

Bo to jest tak, do G w miejsce 300D mozna włozyc 617A i wtedy jest prawie nic roboty, ale już włożenie czegokolwiek innego np. 606 wymaga wymiany skrzyni biegów, przerabiania łap i krótkiego wałka, czyli tak naprawde, wymaga tyle samo roboty co włożenie diesla albo benzyny od zupełnie innej zabawki - np. bmw (pomińmy drobiazgi elektryczne przy zmianie na benzyne - typu stacyjka) główna robota jest identyczna. Wiec moze zamiast ciężko osiągalnych i jednoczesnie drogich TD mercedesa włozyc by cos nie koszernego

? Jak myslicie, jakie TD by podpasowało ? Moze 3.3TD z patrola ?:)
Czywy macie problem z czytaniem przeciez pisze jak byk 6.2 V8
A spaskudzic G silnikiem z patrola to juz lepiej V8 4.2 wsadzic i miec swiety spokoj

: pn sty 03, 2005 12:55 pm
autor: Krecik
MOC pisze:Krecik pisze:MOC, a ty u siebie jaki masz motorek

Bo to jest tak, do G w miejsce 300D mozna włozyc 617A i wtedy jest prawie nic roboty, ale już włożenie czegokolwiek innego np. 606 wymaga wymiany skrzyni biegów, przerabiania łap i krótkiego wałka, czyli tak naprawde, wymaga tyle samo roboty co włożenie diesla albo benzyny od zupełnie innej zabawki - np. bmw (pomińmy drobiazgi elektryczne przy zmianie na benzyne - typu stacyjka) główna robota jest identyczna. Wiec moze zamiast ciężko osiągalnych i jednoczesnie drogich TD mercedesa włozyc by cos nie koszernego

? Jak myslicie, jakie TD by podpasowało ? Moze 3.3TD z patrola ?:)
Czywy macie problem z czytaniem przeciez pisze jak byk 6.2 V8
A spaskudzic G silnikiem z patrola to juz lepiej V8 4.2 wsadzic i miec swiety spokoj

wrr... ja u siebie w jednym aucie mam silnik 2.2 R4, zgadnij jakie to auto ?:)
a jest jeszcze wariant V8 500

w sumie, przynajmniej jedna klasa na podwórku bysmy byli, hehe... moze to nie jest głupi pomysł
: pn sty 03, 2005 1:09 pm
autor: MOC
proponuje 4.2 ze wzgledu, ze jest ich jeszcze sporo no i jest w czym wybierac

natomiast z 5 litrowymi jest juz dosc duzy problem
